Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Documentar fiscal: Cum se inregistreaza si autorizeaza functionarea unui PFA?

Taxe si ImpozitePFAoficiul registrului comertuluiinregistrareintreprinderi familiale
Ordonanta de urgenta nr. 44/2008 reglementeaza desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale si a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 328 din 25 aprilie 2008.

Persoanele fizice au obligatia sa solicite inregistrarea in registrul comertului si autorizarea functionarii, inainte de inceperea activitatii economice, ca persoane fizice autorizate, denumite in continuare PFA, respectiv intreprinzatori persoane fizice titulari ai unei intreprinderi individuale.

Reprezentantul intreprinderii familiale are obligatia sa solicite inregistrarea in registrul comertului si autorizarea functionarii, inainte de inceperea activitatii economice. in cazul in care acesta nu formuleaza cererea in termen de 7 zile de la incheierea acordului de constituire prevazut la art. 29 alin. (1), oricare membru al intreprinderii familiale poate sa solicite inregistrarea in registrul comertului si autorizarea functionarii.

Nota:
In toate cazurile, cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii trebuie formulata in termen de 15 zile de la incheierea acordului de constituire prevazut la art. 29 alin. (1).

Atentie! In caz de nerespectare a termenului prevazut la alin. (3), este necesara incheierea unui nou acord de constituire.

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii



Art. 8 din Ordonanta de urgenta nr. 44/2008 stabileste ca pot desfasura activitati economice in una dintre formele prevazute la art. 4 persoanele fizice care:

a) au implinit varsta de 18 ani, in cazul persoanelor fizice care solicita autorizarea pentru desfasurarea de activitati economice conform art. 4 lit. a) si b) si al reprezentantului intreprinderii familiale, respectiv varsta de 16 ani, in cazul membrilor intreprinderii familiale;

b) nu au savarsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale si cele care privesc disciplina financiar-fiscala, de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal;

c) au un sediu profesional declarat conform art. 9 alin. (2);

d) declara pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si al protectiei muncii.

(2) indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (1) lit. d) se face potrivit art. 5, 15 si urmatoarele din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, atat pentru sediul profesional, pentru fiecare punct de lucru, cat si pentru activitatile desfasurate in afara sediului profesional sau a punctelor de lucru.

(3) in cazul in care, potrivit unor prevederi legale speciale, pentru anumite activitati economice este necesara indeplinirea unor conditii de pregatire profesionala si/sau de atestare a pregatirii profesionale, persoanele prevazute la art. 4 trebuie sa faca dovada indeplinirii acestora.

In continuare, conform art. 9, PFA, intreprinzatorul persoana fizica titular al intreprinderii individuale si intreprinderea familiala au sediul profesional declarat prin cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii.

Pentru stabilirea sediului profesional este necesar ca PFA, titularul intreprinderii individuale sau oricare membru al intreprinderii familiale, de la caz la caz, sa detina un drept de folosinta asupra imobilului la adresa caruia acesta este declarat.

Conform alin. (3), art. 9, desfasurarea activitatilor economice prin intermediul unui sediu permanent de catre cetatenii altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European se realizeaza cu respectarea reglementarilor in vigoare privind sediul permanent.


Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii se depune la registrul comertului de pe langa tribunalul din judetul in care solicitantul isi stabileste sediul profesional. Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii va fi insotita de documentatia prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 11 stabileste ca inregistrarea in registrul comertului a persoanei fizice autorizate, a intreprinderii individuale si a intreprinderii familiale se face in baza rezolutiei motivate a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.

Daca socoteste indeplinite conditiile prevazute de art. 8 si 9, directorul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal va dispune inregistrarea in registrul comertului si autorizarea functionarii persoanei fizice autorizate, a intreprinderii individuale si a intreprinderii familiale. Prin aceeasi rezolutie va dispune si inregistrarea in registrul comertului a declaratiei-tip pe propria raspundere date conform prevederilor Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Dispozitiile art. 172 din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la transmiterea declaratiilor-tip catre autoritatile publice competente, se aplica in mod corespunzator.

Daca documentele depuse in sustinerea cererii sunt incomplete, directorul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal va dispune prin rezolutie motivata acordarea unui termen de maximum 15 zile pentru completarea acestora. Termenul va fi comunicat solicitantului fie pe loc, daca este prezent, fie prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. in toate cazurile se vor indica documentele care urmeaza sa fie depuse pana la termenul acordat. La cererea motivata a solicitantului, termenul de 15 zile poate fi prelungit.

In cazul in care nu sunt indeplinite conditiile legale, directorul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal va dispune prin rezolutie motivata respingerea cererii de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii pentru persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala solicitanta, precum si a inregistrarii declaratiei-tip pe propria raspundere date conform Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Rezolutiile directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal cu privire la inmatriculare si orice alte inregistrari in registrul comertului, conform prezentei ordonante de urgenta, se executa de indata, in baza lor efectuandu-se inregistrarile dispuse prin acestea, fara nicio alta formalitate.

Art. 12 mentioneaza ca impotriva rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal se poate formula plangere in termen de 15 zile de la pronuntare sau de la comunicare, dupa caz. Plangerea se depune la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla sediul profesional al solicitantului si se judeca in conditiile dreptului comun. Dispozitiile art. 7 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Conform alin. (2) al aceluiasi articol, aplicarea rezolutiilor directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal cu privire la inmatriculare si orice alte inregistrari in registrul comertului, conform prezentei ordonante de urgenta, nu se suspenda in cursul judecatii.

Cererile adresate instantelor judecatoresti conform prezentei ordonante de urgenta sunt scutite de taxa judiciara de timbru si de timbru judiciar.

Art. 13 stabileste faptul ca in cazul prevazut la art. 11 alin. (2) sau in cazul unei hotarari judecatoresti irevocabile care dispune astfel, oficiul registrului comertului de pe langa tribunal va elibera certificatul de inregistrare, continand codul unic de inregistrare, certificatul constatator emis in baza declaratiei pe propria raspundere, precum si alte acte prevazute de lege, dupa caz.

Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare si, dupa caz, a certificatului de inscriere de mentiuni este de 3 zile lucratoare, respectiv 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii sau, dupa caz, de la data completarii cererii cu documentele solicitate.

Certificatul de inregistrare, continand codul unic de inregistrare, este documentul care atesta inregistrarea in registrul comertului, autorizarea functionarii, precum si luarea in evidenta de catre autoritatea fiscala competenta.

Dispozitiile art. 11 si 13 din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la atribuirea si utilizarea codului unic de inregistrare, se aplica in mod corespunzator.

De asemenea, art. 14 alin. (1), stabileste ca fara a aduce atingere dispozitiilor art. 28 alin. (2), o persoana poate avea cate un singur certificat de inregistrare pentru statutul juridic, respectiv cel de PFA, titular de intreprindere individuala sau membru al unei intreprinderi familiale pentru care a fost autorizata.

Alte prevederi:

- Schimbarea sediului profesional si a obiectului principal de activitate se inregistreaza in registrul comertului, cu aplicarea corespunzatoare a dispozitiilor prezentului capitol.

- Punctele de lucru se inregistreaza in registrul comertului, cu respectarea dispozitiilor privind sediul profesional si cu aplicarea corespunzatoare a dispozitiilor prezentului capitol.

- Pentru desfasurarea unei activitati pentru care nu s-a cerut inregistrarea in registrul comertului si autorizarea functionarii este necesara obtinerea acestora potrivit prezentului capitol.

- Cererea pentru efectuarea modificarilor prevazute la alin. (2)-(4) se depune la registrul comertului in care este inregistrata PFA, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala, insotita de declaratia pe propria raspundere, prevazuta la pct. 1.3, 2.3 sau 3.3 din anexa, dupa caz.

- Oficiul registrului comertului de pe langa tribunal va elibera un nou certificat de inregistrare in cazul prevazut la alin. (2) si, in toate cazurile, certificatul de inscriere de mentiuni si certificatul constatator emis in baza declaratiei pe propria raspundere, precum si alte acte prevazute de lege.

- Modificarea acordului de constituire a intreprinderii familiale se declara, in termen de 15 zile de la incheierea actului aditional, la registrul comertului in care este inregistrata intreprinderea familiala. Oficiul registrului comertului de pe langa tribunal va inregistra modificarile si va elibera certificatul de inscriere de mentiuni, cu respectarea prevederilor legale aplicabile.

Persoana fizica autorizata, titularul intreprinderii individuale si reprezentantul intreprinderii familiale vor tine contabilitatea in partida simpla, potrivit reglementarilor privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil, in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Septembrie 2013


Votati articolul "Documentar fiscal: Cum se inregistreaza si autorizeaza functionarea unui PFA?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prejudiciu suportat de administrator

Intrebare: buna ziua,

am urmatorul exemplu:
in urma unui control al curtii de conturi se stabileste ca au existat penalitati de intarziere la plata contributiilor fapt ce a dus la plata unor penalitati achitate de societate. curtea de conturi cere ca plata penalitatilor sa se impute administratorului.
care monografia contabila in acest sens?

multumec.

Raspuns: Imputarea sumei are loc prin nota contabila, retinerile fiind din contul de drepturi salariale.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Septembrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: an*****
Aceste reglementari se aplica si in cazul celor cu profesii liberale, respectiv experti contabili? Din cate am inteles un expert contabil pentru a deveni PFA este suficient sa se inregistreze fiscal la Administratia Financiara unde i se atribuie un CIF, fara a mai fi nevoie de integistrare in Registrul Comertului. Am intalnit si opinii cum ca un economist fara viza de expert contabil poate infiinta PFA si presta servicii contabile fara avizarea CECCAR. Ce lege aduce lamuriri asupra acestor aspecte? Multumesc! Andreea
Data adaugarii: 06-Sep-2013
Postat de: fl*****
Articolul despre PFA e incomplet,prezinta doar birocratia, nu ofera exemple concrete, iar cea mai ciudata conditie atestarea profesionala este tratata sumar, ca si cum nu ar fi. Orice PFA are de achitat cursuri si de dat examene, pur si simplu are de furca. Nu se aminteste de casa de marcat fiscala, alte costuri etc.
Data adaugarii: 06-Sep-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Editorial: Putina contabilitate personala

    • Acest editorial a fost publicat st in Revista de Taxe si Impozite.  Ma confrunt cu o problema - la mine in familie se cumpara adesea chestii inutile. Sau, mai exact, nu inutile, ci chestii pe care pur si simplu nu le folosim, desi exact pentru asta le-am cumparat atunci cand le-am cumparat: ca sa le folosim. Asa, la prima strigare, imi vin in minte o masina de...» citeste mai departe aici

  • OUG 79/2017 - Reglementari privind situatiile in care organele fiscale pot refuza deducerea TVA

    • Regulile privind deducerea TVA, stabilite de Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA sunt transpuse in legislatia interna prin art. 297 din Codul fiscal. Dreptul de deducere a taxei pe valoare adaugata reprezinta dreptul prevazut de lege pentru persoanele impozabile, beneficiare ale livrarii de bunuri si prestarilor de servicii, de rambursare a taxei pe valoare adaugata aferenta operatiunilor de livrare a bunurilor si prestare a serviciilor. Orice persoana impozabil...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale care va revin prin noile reglementari, impreuna cu explicatiile expertilor

    • Cu totii stim ca este vital sa aflam din surse competente si sigure cum sa actionam in activitatea noastra fiscal-contabila de zi cu zi. Mai ales in contextul in care apar frecvent reglementari legislative noi. Unele dintre ele produc schimbari importante, fara a caror cunoastere in detaliu nu putem tine pasul. Tot timpul exista semne de intrebare! Iata solutia pe care v-o recomandam cu toata increderea: participarea la ...» citeste mai departe aici

  • Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se datoreaza si in anul 2018. Analiza zilei

    • Incepand cu 01 ianuarie 2018 contributiile sociale obligatorii reglementate prin Codul fiscal sunt urmatoarele:  contributiile de asigurari sociale, datorate bugetului asigurarilor sociale de stat;  contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;  contributia asiguratorie pentru munca, datorata bugetului general consolidat. Contributiile de asigura...» citeste mai departe aici

  • Directiva privind impozitarea profiturilor. Cum o adopta Romania? Dar celelalte state?

    • Pe 12 iulie 2016 Consiliul European a adoptat Directiva (UE) 2016/1164 cunoscuta sub denumirea "Directiva ATAD" - "Anti Tax Avoidance Directive". Aceasta prevede implementarea de catre statele membre UE cel tarziu la 1 ianuarie 2019 a unor masuri de combatere a planificarii fiscale. Printre scopurile pe care le au noile reguli se afla si cel de a impiedica transferul artificial de profituri prin contractarea de imprumuturi purtatoare de dobanda. Unul dintre efect...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X