email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce documente intocmim la intrarea in unitate a unor mijloace fixe?

Taxe si Impozitedocumente justificativemijloace fixeOMFP 3512/2008titlu oneros


Vom analiza mai jos cazul unei societati care a primit pe baza de aviz doua utilaje care nu vor mai fi facturate de catre cealalta societate (sunt doua firme din acelasi grup). Vom stabili ce documente se vor intocmi pentru inregistrarea acestora in contabilitate.

Presupunand ca utilajele sunt predate catre firma pentru a fi utilizate in activitatea sa economica si nu in custodie (pastrare), precizam ca daca utilajele nu vor mai fi facturate de catre societatea furnizoare din grup, putem spune ca societatea dvs. a primit utilajele fara titlu oneros (gratuit).

Insa chiar si in aceasta situatie, utilajele trebuie inregistrate in contabilitate. Valoarea de inregistrare in contabilitate pentru bunurile primite fara titlu oneros este valoarea justa, daca pe aviz nu a fost mentionata nici o valoare.

Valoarea justa este suma pentru care activul ar putea fi schimbat de bunavoie intre parti aflate in cunostinta de cauza in cadrul unei tranzactii cu pretul determinat obiectiv.

Valoarea justa a activelor se determina, in general, dupa datele de evidenta de pe piata, printr-o evaluare efectuata, de regula, de profesionisti calificati in evaluare.

In situatia in care nu exista date pe piata privind valoarea justa, din cauza naturii specializate a activelor si a frecventei reduse a tranzactiilor, valoarea justa se poate determina prin alte
metode utilizate, de regula, de catre profesionisti in evaluare.
 
Aceste precizari privind valoarea de inregistrare in contabilitate a bunurilor procurate gratuit, precum si definitia valoarii juste se regasesc la punctul 50 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055.2009.
 
Asadar, daca pe aviz nu este trecuta nici o valoare, atunci valoarea de inregistrare in contabilitate va fi o valoare de piata pentru acel tip de utilaje, tinind cont de vechimea si uzura lor.
 
Odata stabilita valoarea la care se vor inregistra in contabilitate aceste bunuri, se stabileste natura lor: imobilizari corporale (mijloace fixe) sau obiecte de inventar. Dar, dupa cum mentionati ca este vorba de utilaje, atunci acestea se vor incadra la imobilizari corporale (mijloace fixe).

Documentele justificative specifice care trebuie intocmite pentru inregistrarea in contabilitate a mijloacelor fixe se regasesc in Anexa 1, partea a II-a din OMFP 3512/2008.

Astfel, in cazul acestor utilaje, documentele care trebuie intocmite la intrarea in unitate si pentru inregistrarea in evidenta sint urmatoarele:

1) la momentul receptiei lor se va intocmi Procesul Verbal de receptie (cod 14-2-5);
2) pentru punerea lor in functiune (respectiv la momentul in care acestea vor incepe sa fie utilizate) se va intocmi Procesul Verbal de Punere in Functiune (cod 14-2-5/b). Acest Proces Verbal de punere in functiune este deosebit de important, deoarece incepind cu luna urmatoare celei in care au inceput sa functioneze (atestata prin intocmirea acestui proces verbal), incepe sa se calculeze amortizarea fiscala a utilajelor.
3) fiecarui utilaj i se va acorda un numar de inventar, care trebuie trecut in Registrul Numerelor de inventar (cod 14-2-1).
4) de asemenea, fiecarui utilaj i se va intocmi o fisa a mijlocului fix, in care se vor specifica anumite informatii despre acesta (denumirea, numarul de inventar, data achizitiei, furnizorul, valoarea, durata de amortizare, amortizarea lunara etc).
 
Pe linga aviz, ar trebui intocmit si un contract / conventie / minuta de predare gratuita a utilajelor de la firma furnizoare catre firma destinatara, mai cu seama ca pe aviz trebuie mentionat motivul pentru care nu va fi intocmita factura, conform instructiunilor de completare si intocmire a avizului prevazute in acelasi OMFP 3055/2009.
 
Baza legala:

- punctul 110 alin. (2) si punctul 156 alin. (1) din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009;
- art. 24 alin. (11) litera a) din Codul fiscal.

Sursa: PortalContabilitate.ro

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitedocumente justificativemijloace fixeOMFP 3512/2008titlu oneros


Data aparitiei: 25 Septembrie 2013

Votati articolul "Ce documente intocmim la intrarea in unitate a unor mijloace fixe?":
Rating:

Nota: 4.8 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X