Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA e clarificata

TVAanularea inregistrariiscopuri TVAdecizia de anulareAdrian Bentacodul fiscal


A fost publicata, la finele saptamanii trecute, procedura privind privind inregistrarea si anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA pentru operatorii economici, aflati in sfera TVA.

Prin acest act, aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, sunt reglementate urmatoarele situatii:

- inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA a persoanelor impozabile ce aveau aceasta obligatie si nu au respectat prevederea nrmativa;

- anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA;

- procedura de corectare a erorilor privind inregistrarea si anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA.

De asemenea, noteaza acesta, procedura este "foarte vasta si adaptata la posibilele situatii regasite in practica, cum ar fi depasirea plafonului de TVA fara sa urmeze si inregistrarea sau anularea codului de TVA ca urmare a nedepunerii declaratiilor fiscal."

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii




Intr-un articol pentru Hotnews.ro, Adrian Benta prezinta situatiile in care se aplica inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA:

- cand o persoana impozabila romana depaseste plafonul de 220.000 lei si nu a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA in termen de 10 zile de la finele lunii in care s-a depasit plafonul;

- cand o persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri, caz in care obtine codul special de TVA;

- cand persoane juridice straine au un sediu fix in Romania de la care presteaza servicii catre alte persoane impozabile straine;

- cand persoane impozabile straine efectueaza livrari de bunuri sau achizitii intracomunitare in Romania;

- cand persoane impozabile straine efectueaza achizitii de bunuri sau servicii la care ar fi avut drept de deducere a TVA de la achizitii.

Nota importanta: persoanele impozabile straine ce au un sediu fix in Romania de la care presteaza servicii, sau persoanele juridice straine ce efectueaza achizitii de bunuri sau servicii cu drept de deducere a TVA de la achizitii, nu beneficiaza de plafonul de scutire de TVA pentru cifra de afaceri de 220.000 lei. Astfel, acestea au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, chiar inaintea efectuarii activitatii economice.

De asemenea, aminteste consultantul, inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA este data si de "incheierea perioadei de inactivitate fiscala sau incheierea perioadei de suspendare a activitatii la Registrul Comertului, caz in care actul normativ stabileste obligatia de inregistrare din oficiu pentru aceste situatii".

Anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA este cauzata de urmatoarele situatii:

- la data declararii inactivitatii fiscale, conform art. 78^1 din Codul de procedura fiscala. Recomandam persoanelor interesate sa analizeze acest temei normativ, deoarece la randul ei, inactivitatea fiscala este generata de mai multe situatii.

- ca urmare a inactivitatii economice temporare inscrisa la Registrul Comertului;

- ca urmare a faptului ca asociatii, administratorii, asociatii majoritari, au inscrise in cazier infractiuni de natura economica sau impotriva acestora se atrage raspunderea solidara cu debitorul declarat insolvabil;

- in situatia in care nu s-au depus deconturile de TVA timp de 6 luni consecutive pentru platitorii de TVA lunar sau timp de 2 trimestre calendaristice consecutive, pentru platitorii de TVA trimestrial;

- daca nu s-au efectuat achizitii sau livrari de bunuri/prestari de servicii timp de 6 luni consecutive pentru platitorii de TVA lunar sau timp de 2 trimestre calendaristice consecutive, pentru platitorii de TVA trimestrial;

- daca persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA a obtinut un cod special de TVA numai pentru activitati intracomunitare, si a fost declarata inactiva.

De asemenea, este clarificata confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, dupa nedepunerea deconturilor timp de 6 luni, neefectuarea de achizitii/livrari timp de 6 luni sau existenta infractiunilor in caziere administratorilor, asociatilor majoritari.

Confuzia privind anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA

Astfel, noteaza Hotnews.ro, o confuzie majora se face in ce priveste "decizia privind anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA", aceasta insemnand ca respectiva societate nu mai detine un cod valabil de TVA insa continua sa aiba obligatii cu privire la TVA, iar "contabilitatea acestei societati se complica si devine mai greu de tinut".

Astfel, societatea va colecta TVA pentru toate activitatile economice ce ar fi fost in sfera TVA in cazul in care nu i s-ar fi anulat inregistrarea in scopuri de TVA, conform prevederilor de la art. 11 alin. (1^3) din Codul fiscal si nu mai poate fi dedusa TVA de la achizitia bunurilor si serviciilor livrate/prestate in perioada in care codul de TVA este invalid, aminteste consultantul Adrian Benta.

In ce priveste obligatiile privind facturarea, redam mai jos aspectele evidentiate de sursa citata:

"Aceasta persoana va factura livrarile de bunuri/prestarile de servicii ca si pana acum, emitand factura prevazuta de art. 155 din Codul fiscal, insa nu va putea sa treaca pe aceasta codul de TVA anulat de autoritati.

Sumele datorate bugetului pentru TVA colectata se declara si platesc pana in data de 25 a lunii urmatoare vanzarii, prin depunerea formularului 311 - Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal."


Sursa: Hotnews.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAanularea inregistrariiscopuri TVAdecizia de anulareAdrian Bentacodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Octombrie 2013


Votati articolul "Confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA e clarificata":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine poate fi desemnat pt. viza CFP ? Ce spor se acorda ?

Intrebare: Buna seara !

Va rog sa ma ajutati in legatura cu urmatoarele probleme:

1.- Ce salariat al unei institutii publice
poate fi desemnat sa puna pe documente
viza de control financiar preventiv ( viza CFP ):
- un economist,
- un consilier juridic
sau
- un referent Resurse Umane licentiat in drept ?
- Un economist care face parte din Compartimentul de achizitii publice
poate fi desemnat sa puna pe documente
viza CFP ?

2. - Care va fi procentul cu care i se va majora salariul, ca si spor CFP,
persoanei desemnate sa puna vizaCFP ?

3. - Pe timpul cat persoana desemnata sa puna viza CFP
lipseste motivat de la serviciu
( este in concediu de odihna sau are o zi libera ),
inlocuitorul va primi spor CFP ? Chiar si pentru 1 zi ?

4. - Inlocuitorul va primi si el un spor permanent ?
sau va primi spor CFP doar cat persoana desemnata
lipseste motivat de la serviciu ?

5. - Cum va fi calculat la salariu
acest spor CFP
in cazul inlocuitorului ?

Raspuns: Buna dimineata ! Va rog sa imi spuneti daca persoana care ii preia temporar atributiile va primi un...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Octombrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile