Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA e clarificata

A fost publicata, la finele saptamanii trecute, procedura privind privind inregistrarea si anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA pentru operatorii economici, aflati in sfera TVA.

Prin acest act, aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, sunt reglementate urmatoarele situatii:

- inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA a persoanelor impozabile ce aveau aceasta obligatie si nu au respectat prevederea nrmativa;

- anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA;

- procedura de corectare a erorilor privind inregistrarea si anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA.

De asemenea, noteaza acesta, procedura este "foarte vasta si adaptata la posibilele situatii regasite in practica, cum ar fi depasirea plafonului de TVA fara sa urmeze si inregistrarea sau anularea codului de TVA ca urmare a nedepunerii declaratiilor fiscal."

Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri
PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii




Intr-un articol pentru Hotnews.ro, Adrian Benta prezinta situatiile in care se aplica inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA:

- cand o persoana impozabila romana depaseste plafonul de 220.000 lei si nu a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA in termen de 10 zile de la finele lunii in care s-a depasit plafonul;

- cand o persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri, caz in care obtine codul special de TVA;

- cand persoane juridice straine au un sediu fix in Romania de la care presteaza servicii catre alte persoane impozabile straine;

- cand persoane impozabile straine efectueaza livrari de bunuri sau achizitii intracomunitare in Romania;

- cand persoane impozabile straine efectueaza achizitii de bunuri sau servicii la care ar fi avut drept de deducere a TVA de la achizitii.

Nota importanta: persoanele impozabile straine ce au un sediu fix in Romania de la care presteaza servicii, sau persoanele juridice straine ce efectueaza achizitii de bunuri sau servicii cu drept de deducere a TVA de la achizitii, nu beneficiaza de plafonul de scutire de TVA pentru cifra de afaceri de 220.000 lei. Astfel, acestea au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, chiar inaintea efectuarii activitatii economice.

De asemenea, aminteste consultantul, inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA este data si de "incheierea perioadei de inactivitate fiscala sau incheierea perioadei de suspendare a activitatii la Registrul Comertului, caz in care actul normativ stabileste obligatia de inregistrare din oficiu pentru aceste situatii".

Anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA este cauzata de urmatoarele situatii:

- la data declararii inactivitatii fiscale, conform art. 78^1 din Codul de procedura fiscala. Recomandam persoanelor interesate sa analizeze acest temei normativ, deoarece la randul ei, inactivitatea fiscala este generata de mai multe situatii.

- ca urmare a inactivitatii economice temporare inscrisa la Registrul Comertului;

- ca urmare a faptului ca asociatii, administratorii, asociatii majoritari, au inscrise in cazier infractiuni de natura economica sau impotriva acestora se atrage raspunderea solidara cu debitorul declarat insolvabil;

- in situatia in care nu s-au depus deconturile de TVA timp de 6 luni consecutive pentru platitorii de TVA lunar sau timp de 2 trimestre calendaristice consecutive, pentru platitorii de TVA trimestrial;

- daca nu s-au efectuat achizitii sau livrari de bunuri/prestari de servicii timp de 6 luni consecutive pentru platitorii de TVA lunar sau timp de 2 trimestre calendaristice consecutive, pentru platitorii de TVA trimestrial;

- daca persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA a obtinut un cod special de TVA numai pentru activitati intracomunitare, si a fost declarata inactiva.

De asemenea, este clarificata confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, dupa nedepunerea deconturilor timp de 6 luni, neefectuarea de achizitii/livrari timp de 6 luni sau existenta infractiunilor in caziere administratorilor, asociatilor majoritari.

Confuzia privind anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA

Astfel, noteaza Hotnews.ro, o confuzie majora se face in ce priveste "decizia privind anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA", aceasta insemnand ca respectiva societate nu mai detine un cod valabil de TVA insa continua sa aiba obligatii cu privire la TVA, iar "contabilitatea acestei societati se complica si devine mai greu de tinut".

Astfel, societatea va colecta TVA pentru toate activitatile economice ce ar fi fost in sfera TVA in cazul in care nu i s-ar fi anulat inregistrarea in scopuri de TVA, conform prevederilor de la art. 11 alin. (1^3) din Codul fiscal si nu mai poate fi dedusa TVA de la achizitia bunurilor si serviciilor livrate/prestate in perioada in care codul de TVA este invalid, aminteste consultantul Adrian Benta.

In ce priveste obligatiile privind facturarea, redam mai jos aspectele evidentiate de sursa citata:

"Aceasta persoana va factura livrarile de bunuri/prestarile de servicii ca si pana acum, emitand factura prevazuta de art. 155 din Codul fiscal, insa nu va putea sa treaca pe aceasta codul de TVA anulat de autoritati.

Sumele datorate bugetului pentru TVA colectata se declara si platesc pana in data de 25 a lunii urmatoare vanzarii, prin depunerea formularului 311 - Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal."


Sursa: Hotnews.ro


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Octombrie 2013


Votati articolul "Confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA e clarificata":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Firma romana infinteaza o firma noua in Ungaria

Intrebare: O societate comerciala din Romania infinteaza o firma noua in Ungaria, deci proprietarul firmei din Ungaria este firma din Romania, capitalul social este platit de firma din Romania.
monografia contabila pentru capitalul social platit si demersurile ce trebuie facut in Romania pentru acest lucru.

multumesc

Raspuns: Cheltuielile cu infiintarea si capitalul social se inregistreaza in contabilitate ca active... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Octombrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii cu termen-limita la 25 februarie 2016. Ce formulare depunem?

    • In randurile de mai jos, va prezentam acele declaratii care au termen-limita stabilit de ANAF la data de 25 februarie 2016. Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2016. Reglementare: O.P.A.N.A.F.nr.4.024/2014. Formular 101 – Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent. Se depune de catre organizatii...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Plata CAS de catre persoanele fara venituri devine optionala

    • O prevedere din noul Cod fiscal, valabil din 2016, a iscat controverse in ce priveste obligatia unei anumite categorii de contribuabili de a plati CAS. Gabriel Biris, secretar de stat in Ministerul Finantelor, a anuntat recent ca devine optionala contributia la asigurarea de sanatate pentru persoanele fara venituri, urmand ca in aceasta privinta sa fie modificate din nou prevederile cuprinse in Codul fiscal potrivit carora persoanele fara venituri ar trebui sa plateasca o contributie la siste...» citeste mai departe aici

  • Comunicarea valorii investitiei efectuate de catre chirias. Ce obligatii se mentin in 2016?

    • Discutam, mai intai, de vechile prevederi din Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015 in care la articolul 253 se mentiona: "(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective...» citeste mai departe aici

  • Zoom contabil: Faliment si inregistrarea rezultatului evaluarii

    • Cum vom proceda privind rezultatul evaluarii in cazul in care o societate este in faliment conform Legii 85/2006? S-a procedat la evaluarea activelor in cadrul procedurii de faliment. Vom vedea astfel daca rezultatul evaluarii se inregistreaza in contabilitatea societatii in faliment. Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra in faliment precum si exemple privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni efectuate se regasesc in Norma...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat legislatia privind vanzarea produselor si garantiile aferente acestora

    • Va informam ca Guvernul a modificat si completat legislatia privind vanzarea produselor si garantiilor asociate acestora, in scopul unei mai bune protectii a consumatorilor si a clarificarii unor aspecte atat pentru operatorul economic, cat si pentru consumator. Aceste clarificari legislative au fost facute avand in vedere aspectele semnalate in sesizarile si reclamatiile inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Principalele elemente de noutate ...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni contabile necesare in cazul vanzarii unui punct de lucru. Cum procedam si ce documente intocmim?

    • Stabilim in randurile urmatoare care sunt operatiunile efectuate in contabilitate in cazul in care se vinde un punct de lucru, cu mentiunea ca punctul de lucru conducea evidenta contabila pana la nivel de balanta. Vom vedea, de asemenea, ce documente financiar-contabile se intocmesc in acest caz. Avand la dispozitie prea putine informatii, nu se poate intelege daca este vorba despre un transfer de active sau o simpla vanzare de active. Din precizarea dvs. ca "acel pun...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X