Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA e clarificata

A fost publicata, la finele saptamanii trecute, procedura privind privind inregistrarea si anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA pentru operatorii economici, aflati in sfera TVA.

Prin acest act, aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, sunt reglementate urmatoarele situatii:

- inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA a persoanelor impozabile ce aveau aceasta obligatie si nu au respectat prevederea nrmativa;

- anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA;

- procedura de corectare a erorilor privind inregistrarea si anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA.

De asemenea, noteaza acesta, procedura este "foarte vasta si adaptata la posibilele situatii regasite in practica, cum ar fi depasirea plafonului de TVA fara sa urmeze si inregistrarea sau anularea codului de TVA ca urmare a nedepunerii declaratiilor fiscal."

Consilier Noul Cod Fiscal 2016
Consilier Noul Cod Fiscal 2016

Vezi detalii

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii




Intr-un articol pentru Hotnews.ro, Adrian Benta prezinta situatiile in care se aplica inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA:

- cand o persoana impozabila romana depaseste plafonul de 220.000 lei si nu a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA in termen de 10 zile de la finele lunii in care s-a depasit plafonul;

- cand o persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri, caz in care obtine codul special de TVA;

- cand persoane juridice straine au un sediu fix in Romania de la care presteaza servicii catre alte persoane impozabile straine;

- cand persoane impozabile straine efectueaza livrari de bunuri sau achizitii intracomunitare in Romania;

- cand persoane impozabile straine efectueaza achizitii de bunuri sau servicii la care ar fi avut drept de deducere a TVA de la achizitii.

Nota importanta: persoanele impozabile straine ce au un sediu fix in Romania de la care presteaza servicii, sau persoanele juridice straine ce efectueaza achizitii de bunuri sau servicii cu drept de deducere a TVA de la achizitii, nu beneficiaza de plafonul de scutire de TVA pentru cifra de afaceri de 220.000 lei. Astfel, acestea au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, chiar inaintea efectuarii activitatii economice.

De asemenea, aminteste consultantul, inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA este data si de "incheierea perioadei de inactivitate fiscala sau incheierea perioadei de suspendare a activitatii la Registrul Comertului, caz in care actul normativ stabileste obligatia de inregistrare din oficiu pentru aceste situatii".

Anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA este cauzata de urmatoarele situatii:

- la data declararii inactivitatii fiscale, conform art. 78^1 din Codul de procedura fiscala. Recomandam persoanelor interesate sa analizeze acest temei normativ, deoarece la randul ei, inactivitatea fiscala este generata de mai multe situatii.

- ca urmare a inactivitatii economice temporare inscrisa la Registrul Comertului;

- ca urmare a faptului ca asociatii, administratorii, asociatii majoritari, au inscrise in cazier infractiuni de natura economica sau impotriva acestora se atrage raspunderea solidara cu debitorul declarat insolvabil;

- in situatia in care nu s-au depus deconturile de TVA timp de 6 luni consecutive pentru platitorii de TVA lunar sau timp de 2 trimestre calendaristice consecutive, pentru platitorii de TVA trimestrial;

- daca nu s-au efectuat achizitii sau livrari de bunuri/prestari de servicii timp de 6 luni consecutive pentru platitorii de TVA lunar sau timp de 2 trimestre calendaristice consecutive, pentru platitorii de TVA trimestrial;

- daca persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA a obtinut un cod special de TVA numai pentru activitati intracomunitare, si a fost declarata inactiva.

De asemenea, este clarificata confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, dupa nedepunerea deconturilor timp de 6 luni, neefectuarea de achizitii/livrari timp de 6 luni sau existenta infractiunilor in caziere administratorilor, asociatilor majoritari.

Confuzia privind anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA

Astfel, noteaza Hotnews.ro, o confuzie majora se face in ce priveste "decizia privind anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA", aceasta insemnand ca respectiva societate nu mai detine un cod valabil de TVA insa continua sa aiba obligatii cu privire la TVA, iar "contabilitatea acestei societati se complica si devine mai greu de tinut".

Astfel, societatea va colecta TVA pentru toate activitatile economice ce ar fi fost in sfera TVA in cazul in care nu i s-ar fi anulat inregistrarea in scopuri de TVA, conform prevederilor de la art. 11 alin. (1^3) din Codul fiscal si nu mai poate fi dedusa TVA de la achizitia bunurilor si serviciilor livrate/prestate in perioada in care codul de TVA este invalid, aminteste consultantul Adrian Benta.

In ce priveste obligatiile privind facturarea, redam mai jos aspectele evidentiate de sursa citata:

"Aceasta persoana va factura livrarile de bunuri/prestarile de servicii ca si pana acum, emitand factura prevazuta de art. 155 din Codul fiscal, insa nu va putea sa treaca pe aceasta codul de TVA anulat de autoritati.

Sumele datorate bugetului pentru TVA colectata se declara si platesc pana in data de 25 a lunii urmatoare vanzarii, prin depunerea formularului 311 - Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal."


Sursa: Hotnews.ro


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Octombrie 2013


Votati articolul "Confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA e clarificata":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Evidenta contabila in cazul comertului cu amanuntul

Intrebare: Buna ziua,
In cazul comertului cu amanuntul este obligatoriu ca evidenta sa fie tinuta global valoric, sau se poate tine cantitativ valoric? Trebuie stabilit un anumit procent al adaosului pe produs, sau pot vinde cu preturi diferite la fiecare client? Si daca vorbim de comert cu amanuntul se poate vinde si la persoane juridice?
Multumesc

Raspuns: iata din nou un raspuns complet, detaliat si mustind de competenta al asa zisului expert!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Octombrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Avertizare pentru firmele si contabilii care inregistreaza facturi false

    • Inspectorii antifrauda prezinta, printr-un anunt oficial transmis recent, aspectele care confirma analizele de risc si atrag totodata atentia persoanelor implicate in gestionarea contabilitatii ca inregistrarea in evidentele contabile a facturilor false este o practica frauduloasa care conduce automat la dispunerea masurile legale,  inclusiv sesizarea organelor de urmarire penala. In cadrul operatiunii Apollo, care vizeaza atat firmele care emit facturi false, cat si pe cele ca...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2037/2016: Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA

    • Va reamintim ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr.534/016, s-a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2037/2016 (OANAF 2037/2016) privind Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Conform Legii nr. 227/2015 privind Codului Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, persoana impozabila care are sediul act...» citeste mai departe aici

  • Cum declarati veniturile din pensii obtinute din strainatate?

    • Persoanele fizice rezidente fiscal in Romania care realizeaza venituri din pensii provenite dintr-un alt stat, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, au obligatia ca, in termen de 30 de zile de la data incadrarii in aceasta categorie de persoane, sa declare la organul fiscal la care sunt arondate cu domiciliul fiscal venitul lunar din pensie, prin d...» citeste mai departe aici

  • Ajustare pentru deprecierea creantelor. Cum facem monografia contabila?

    • In analiza de mai jos, avem un client incert, persoana juridica, al carui debit este astfel: in septembrie 2013 suma de 7.530 lei si in mai 2014 suma de 17.125 lei. Pentru aceste sume nu s-au constituit provizioane pana in acest moment desi au trecut 270 zile de la scadenta facturilor. Vom stabili daca se mai poate constitui provizion, in ce procent si daca firma risca sanctiune pentru faptul ca nu a constituit provizion. De asemenea, vom vedea cand se poate trece un client in categoria incer...» citeste mai departe aici

  • Restabilirea unor facilitati la plata impozitelor si taxelor locale pentru veteranii de razboi, vaduvele de razboi si persoanele persecutate politic

    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala a fost publicat un proiect de ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului fiscal. Schimbarile legislative propuse vizeaza restabilirea unor facilitati acordate pana la 31 decembrie 2015 veteranilor de razboi, al vaduvelor de razboi, al persoanelor persecutate din motive politice, precum si al celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, care nu se mai regasesc in prezent in Codu...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare contact de sponsorizare. Ce conditii sunt obligatorii?

    • In cazul contractelor de sponsorizare tinem cont de prevederile din Legea sponsorizarii nr. 32/1994. Dam ca exemplu situatia in care in luna decembrie 2015 s-a incheiat un contract de sponsorizare cu o asociatie sportiva. Termen de plata pentru suma de 18.000 lei stabilita pentru data de 30.06.2016. Intre timp persoana sustinuta de societate prin sponsporizare a plecat. Contractul de sponsorizare cu vechiul club a expirat, iar persoana respectiva (sportiv) nu si-a primit banii. Poat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X