Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA e clarificata

A fost publicata, la finele saptamanii trecute, procedura privind privind inregistrarea si anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA pentru operatorii economici, aflati in sfera TVA.

Prin acest act, aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, sunt reglementate urmatoarele situatii:

- inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA a persoanelor impozabile ce aveau aceasta obligatie si nu au respectat prevederea nrmativa;

- anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA;

- procedura de corectare a erorilor privind inregistrarea si anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA.

De asemenea, noteaza acesta, procedura este "foarte vasta si adaptata la posibilele situatii regasite in practica, cum ar fi depasirea plafonului de TVA fara sa urmeze si inregistrarea sau anularea codului de TVA ca urmare a nedepunerii declaratiilor fiscal."

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Manualul de Politici Contabile 2015
Manualul de Politici Contabile 2015

Vezi detalii




Intr-un articol pentru Hotnews.ro, Adrian Benta prezinta situatiile in care se aplica inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA:

- cand o persoana impozabila romana depaseste plafonul de 220.000 lei si nu a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA in termen de 10 zile de la finele lunii in care s-a depasit plafonul;

- cand o persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri, caz in care obtine codul special de TVA;

- cand persoane juridice straine au un sediu fix in Romania de la care presteaza servicii catre alte persoane impozabile straine;

- cand persoane impozabile straine efectueaza livrari de bunuri sau achizitii intracomunitare in Romania;

- cand persoane impozabile straine efectueaza achizitii de bunuri sau servicii la care ar fi avut drept de deducere a TVA de la achizitii.

Nota importanta: persoanele impozabile straine ce au un sediu fix in Romania de la care presteaza servicii, sau persoanele juridice straine ce efectueaza achizitii de bunuri sau servicii cu drept de deducere a TVA de la achizitii, nu beneficiaza de plafonul de scutire de TVA pentru cifra de afaceri de 220.000 lei. Astfel, acestea au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, chiar inaintea efectuarii activitatii economice.

De asemenea, aminteste consultantul, inregistrarea din oficiu in scopuri de TVA este data si de "incheierea perioadei de inactivitate fiscala sau incheierea perioadei de suspendare a activitatii la Registrul Comertului, caz in care actul normativ stabileste obligatia de inregistrare din oficiu pentru aceste situatii".

Anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA este cauzata de urmatoarele situatii:

- la data declararii inactivitatii fiscale, conform art. 78^1 din Codul de procedura fiscala. Recomandam persoanelor interesate sa analizeze acest temei normativ, deoarece la randul ei, inactivitatea fiscala este generata de mai multe situatii.

- ca urmare a inactivitatii economice temporare inscrisa la Registrul Comertului;

- ca urmare a faptului ca asociatii, administratorii, asociatii majoritari, au inscrise in cazier infractiuni de natura economica sau impotriva acestora se atrage raspunderea solidara cu debitorul declarat insolvabil;

- in situatia in care nu s-au depus deconturile de TVA timp de 6 luni consecutive pentru platitorii de TVA lunar sau timp de 2 trimestre calendaristice consecutive, pentru platitorii de TVA trimestrial;

- daca nu s-au efectuat achizitii sau livrari de bunuri/prestari de servicii timp de 6 luni consecutive pentru platitorii de TVA lunar sau timp de 2 trimestre calendaristice consecutive, pentru platitorii de TVA trimestrial;

- daca persoana juridica neinregistrata in scopuri de TVA a obtinut un cod special de TVA numai pentru activitati intracomunitare, si a fost declarata inactiva.

De asemenea, este clarificata confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, dupa nedepunerea deconturilor timp de 6 luni, neefectuarea de achizitii/livrari timp de 6 luni sau existenta infractiunilor in caziere administratorilor, asociatilor majoritari.

Confuzia privind anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA

Astfel, noteaza Hotnews.ro, o confuzie majora se face in ce priveste "decizia privind anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA", aceasta insemnand ca respectiva societate nu mai detine un cod valabil de TVA insa continua sa aiba obligatii cu privire la TVA, iar "contabilitatea acestei societati se complica si devine mai greu de tinut".

Astfel, societatea va colecta TVA pentru toate activitatile economice ce ar fi fost in sfera TVA in cazul in care nu i s-ar fi anulat inregistrarea in scopuri de TVA, conform prevederilor de la art. 11 alin. (1^3) din Codul fiscal si nu mai poate fi dedusa TVA de la achizitia bunurilor si serviciilor livrate/prestate in perioada in care codul de TVA este invalid, aminteste consultantul Adrian Benta.

In ce priveste obligatiile privind facturarea, redam mai jos aspectele evidentiate de sursa citata:

"Aceasta persoana va factura livrarile de bunuri/prestarile de servicii ca si pana acum, emitand factura prevazuta de art. 155 din Codul fiscal, insa nu va putea sa treaca pe aceasta codul de TVA anulat de autoritati.

Sumele datorate bugetului pentru TVA colectata se declara si platesc pana in data de 25 a lunii urmatoare vanzarii, prin depunerea formularului 311 - Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal."


Sursa: Hotnews.ro


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Octombrie 2013


Votati articolul "Confuzia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA e clarificata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Mijloace fixe in conservare

Intrebare: Am urmatoarea situatie: o parte din imobilizarile pe care le detine societatea au fost conservate pe perioada iernii 5 luni/an timp de 3 ani
Amortizarea nu a fost recalculata la punerea in functiune a imobilizarilor respective si am ajuns in situatia in care unele dintre ele ar fi trebuit sa-si termine perioada de amortizare inca din 2011 si pe parcursul anului 2012.
Ce solutie as avea sa corectez aceasta greseala fara a trece valoarea reziduala pe cheltuiala nedeductibila?

Raspuns: Buna ziua, Conform pct. 110 alin. 3-5 din Reglementarile contabile conforme aprobate prin OMFP...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Octombrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce se schimba in domeniul CASS si TVA in 2015, potrivit noului Cod fiscal

    • Noul Cod fiscal aprobat la jumatatea saptamanii de Guvern aduce modificari in toate ariile din domeniul fiscal si influenteaza semnificativ unele categorii de contribuabili. In cuprinsul acestui articol, discutam insa cum se modifica prin noul Cod fiscal aspectele care tin de contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) si precizam astfel ca se elimina exceptia prin care se stabileste ca persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de propr...» citeste mai departe aici

  • Top 5 noutati ale saptamanii si modificarile din Codul fiscal. Retrospectiva Contabilul.ro

    • Daca la 23 martie inca mai vorbeam despre Codul fiscal care "urma sa fie aprobat", iata ca pana la finalul saptamanii am avut ocazia nu doar de a vedea ca noul cod a fost aprobat de Guvern, dar si de a scrie mai multe articole pe aceasta tema. Consideram utile informatiile referitoare la modificarile aprobate de Guvern astfel ca am analizat pe segmente unele dintre cele mai importante schimbari. In primul rand, am discutat despre cum se modifica impozitul pe prof...» citeste mai departe aici

  • Reglementarile contabile in partida simpla prevazute de OMFP nr.170/2015

    • Regasiti mai jos aspectele privind reglementarile contabile in partida simpla prevazute de OMFP 170/2015 in vigoare cu 1 martie 2015. Va reamintim ca incepand cu data de 1 martie se abroga: - Ordinul MFP 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal; - Normele spe...» citeste mai departe aici

  • Decizie de impunere. Care e modalitatea corecta de calcul?

    • In cazul urmator, facem referire la un PFA care a primit de la Administratie Fiscala la care apartine Decizia de impunere privind platile anticipate cu titlul de impozit pe venit si contributii de asigurari sociale de sanatate aferent anului 2015 in felul urmator: -Venit brut estimat: 24000 lei; -Chelt.deductibile: 14600 lei; -Venit net estimat: 9400 lei; -Plati anticipate cu titlu de impozit: 1504 lei; -Total plati anticipate cu titlu de CASS: 517 l...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe cladiri, pe teren sau pe masini se plateste pana la 31 martie

    • Nu uitati ca prima rata a impozitelor locale se achita pana la 31 martie a.c,, fiind vorba in concret de impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si taxa asupra mijloacelor de transport. Termenul stabilit pentru prima transa este de 31 martie, in vreme ce a doua transa trebuie platita pana la 30 septembrie. In cazul in care achitati impozitele datorate pana la 31 martie, beneficiati de o reducere de pana la 10%, stabilita prin hotarare a consiliului local,...» citeste mai departe aici

  • Activitate de comert prin internet. Cum stabilim obligatia de a avea casa de marcat pentru un PFA?

    •   Stabilim, prin cele ce urmeaza, daca un PFA infiintat recent cu obiect de activitate comert prin internet cod CAEN 4791 are obligatia de a avea casa de marcat.  Art.1 alin.(1) din OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede urmatoarele:   "Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X