Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrare reevaluare. Cum facem inregistrarile si amortizarea fiscala?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileinregistrare reevaluareamortizaremijloc fixamortizarea fiscala
Analizam mai jos situatia in care se reevalueaza o cladire in luna octombrie 2013. Valoarea de intrare a cladirii este 60.200 lei. Amortizarea cumulata este 6.880 lei (amortizare inregistrata in 48 de luni). Valoarea justa, conform raportului de reevaluare este 22.000 lei. Durata normala de functionare este 420 de luni.

2812 = 212 6880

6813 = 212 31320

Vom stabili in ce masura este corecta inregistrarea de mai sus, precum si daca se pot inregistra aceste note contabile in luna octombrie sau daca ar trebui inregistrate numai la sfarsitul anului. De asemenea, vom stabili cum se va calcula in continuare amortizarea si la ce se refera prevederile din Codul fiscal art. 7, alin. (33), lit. c): "..valoarea fiscal ramasa neamortizata a mijloacelor fixe se recalculeaza pana la nivelul celei stabilite pe baza costului de achizitie....etc.".

Precizam, astfel, ca inregistrarile contabile sunt corecte daca in rezerva din reevaluare nu este inregistrata o suma referitoare la acel activ.

Potrivit prevederilor pgf. 55, alin.(1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE si cu Directiva a VII-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, evaluarea imobilizarilor corporale, cu ocazia inventarierii, se face la valoarea de inventar, stabilita in functie de utilitatea bunului, starea acestuia si pretul pietei.

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii




De asemeni la pgf. 121 din aceleasi Reglementari contabile se prevede ca entitatile pot proceda la reevaluarea imobilizarilor corporale existente la sfarsitul exercitiului financiar, astfel incat acestea sa fie prezentate in contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluari in situatiile financiare intocmite pentru acel exercitiu, iar la pgf. 122, alin. (1) este specificat ca reevaluarea imobilizarilor corporale se face la valoarea justa de la data bilantlui.

In concluzie reevaluarea imobilizarilor, daca se face, trebuie facuta la data bilantului si inregistrata la aceasta data astfel incat acestea sa fie prezentate in Situatiile financiare anuale la valoarea justa.

Potrivit prevederilor art. 7, alin. 33, lit. c) valoarea noua reevaluata a unui mijloc fix nu poate sa scada mai mult decat valoarea ramasa a mijlocului fix calculata plecand de la costul de achizitie, costul de productie sau valoarea de piata (numai pentru mijloacele fixe primite cu titlu gratuit sau aduse ca aport) si utilizand regimul de amortizare ales la punerea in functiune a mijlocului fix.

Acest articol impune ca limita fiscala de descrestere a valorii unei imobilizari prin reevaluare valoarea de intrare in gestiune recalculata. In concluzie daca imobilizarea nu a avut anterior o reevaluare pozitiva ea nu va putea fi evaluata in jos, iar daca a avut atunci ii va putea fi redusa valoarea pana la limita valorii de intrare in gestiune recalculata (valoarea de intrare din care s-a dedus amortizarea calculata potrivit prevederilor art. 24 din Codul fiscal).

Daca din punct de vedere contabil puteti face nota contabila de reducere a valorii cladirii:

6811. "Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizarilor" = 2812 "Amortizarea constructiilor", din punct de vedere fiscal valoarea amortizabila ramane neschimbata (daca nu a mai fost reevaluata niciodata).

Daca valoarea justa a cladirii ramane 22.000 lei atunci va trebui sa aveti doua registre de calcul a amortizarii cladirii: unul fiscal si unul contabil:

- Registrul fiscal va continua calculul amortizarii cladirii pornind de la valoarea de intrare, iar amortizarea obtinuta va fi utilizata ca deduceri de amortizare la calculul impozitului pe profit.

- Registrul contabil de amortizare a mijlocului fix va determina amortizarea lunara pornind de la valoarea noua de 22.000 lei pe durata ramasa si va genera nota lunara de amortizare in contabilitate (cheltuielile cu amortizarea cladirii astfel calculate fiind nedeductibile la calculul impozitului pe profit).

Sursa: PortalContabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Octombrie 2013


Votati articolul "Inregistrare reevaluare. Cum facem inregistrarile si amortizarea fiscala?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Retineri - decizie de imputare ? sau nu se mai face ?

Intrebare: Hristos a inviat !

Va rog din tot sufletul sa ma lamuriti
si sa imi spuneti cum ar trebui sa se procedeze corect ?
in cazul urmator:

In urma efectuarii inventarului s-a constatat o lipsa
de bunuri in gestiunea unui salariat.

Comisia de inventariere a intocmit Procesul verbal.

Contabilul institutiei a spus ca:
- pentru recuperare suma /prejudiciu,
acum nu se mai face o decizie de impunere.
Nu se mai fac decizii de impunere de la intrarea in vigoare a codului muncii
Retinerea pagubei provocata de salariat, iniferent ce functie ar avea, gestionar sau nu, nu mai este permisa de Codul muncii actual prin decizii de imputare.
- acum, recuperarea s-ar face
fie prin acordul partilor, fie prin hotararea instantei.

Va rog din tot sufletul cum este corect sa se faca ?

- daca recuperarea s-ar face prin acordul partilor,
ce act trebuie sa faca institutia ?

- sa se faca o Notificare din partea institutiei
prin care sa se aduca la cunostinta gestionarului vinovat
ca are o lipsa in gestiune si ca paguba este de X lei ?
si sa i se spuna ca
- daca gestionarul vinovat nu recunoaste lipsa in gestiune
si nu depune un Angajament de plata,
va fi dat in judecata,
iar recuperarea sumei se va face prin hotararea instantei.?

Va rog mult de tot sa imi dati un sfat
cum trebuie sa se procedeze ?

Raspuns: In primul rand actiunea de recuperare trebuie facuta conform procedurilor. Decizia de recuperare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Octombrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari procedurale pentru contribuabilii mijlocii de la 01 aprilie 2018

    • Prin Legea nr. 30/2018 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 49 din 18/01/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. La acest articol se introduce un nou alineat care prevede ca administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizează de organul fiscal de la nivel judeţean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz. Aceste pr...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de amanare a termenului pentru declaratia 600. Iata ce motive invoca Guvernul!

    • Ministerul Finantelor a facut public proiectul de ordonanta de urgenta referitor la amanarea termenului de depunere a controversatei declaratii 600. Conform informatiilor prezentate in acest document, noul termen de depunere a declaratiei 600 va fi 1 martie 2018, nu 31 ianuarie, asa cum este in prezent. Conform unui articol anterior despre ...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Ne gandim sa nu mai fie necesara depunerea Declaratiei 600 ai plata sa se faca pe baza de CNP

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a declarat marti la Senat, ca regimul declararii veniturilor din activitati independente ar putea fi modificat astfel incat sa nu mai fie necesara depunerea Declaratiei 600, iar plata contributiilor sociale aferente sa se faca pe baza de CNP. „Ne gandim la posibilitatea ca persoanele vizate sa nu mai depuna Declaratia 600 si plata sa se faca pe baza de CNP (n.n.- Cod Numeric Personal)”, a declarat Ionut Misa la intrebarile legat...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venitul obtinut din tranzactii imobiliare. Cum se procedeaza?

    • In analiza de astazi dezbatem cazul unei persoane fizice inregistrata drept platitoare de TVA pentru tranzactii imobiliare. Intrebarea este daca aceasta plateste 3% impozit tranzactii, retinut de notar sau 10% impozit pe venit.   Iata raspunsul specialistului! Se face apel la dispozitiile art. 67 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, potrivit carora veniturile din activitati independ...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 15-19 ianuarie 2018

    • ANAF a publicat lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala in perioada 15-19 ianuarie 2018, publicate in Monitorul Oficial. Mai jos puteti sa studiati cuprinsul numarului 4 (170) din 2018. 1. Legea nr.29/2018 privind anularea unor obligatii fiscale (M.Of. nr.52 din 18 ianuarie 2018);   2. Legea nr.30/2018 pentru completarea art.30 din Legea nr.207/2015 privind Codu...» citeste mai departe aici

  • ABC-ul investitiei la Bursa

    • Cu siguranta si voi ati ajuns la concluzia ca in prezent cel mai rau lucru care ti se poate intampla este sa fii neinformat. Cu atatea resurse in jurul nostru, nu poti sa-ti permiti sa spui „n-am stiut, n-am inteles, n-am aflat.” Stii acum cate ceva despre educatia financiara, despre imprumuturile in franci elvetieni, despre criza, Robor, despre imprumuturile online (krediti online), despre biroul de credit. Da...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X