Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale

Contract de inchiriere

Intrebare:

Va rog sa precizati cum se procedeaza in cazul Titlul TVA art. 141 alin 2 lit. K si alin 3 din cod fiscal legea 571/2003. Au existat contracte pe care le incheiasem cu mult timp in urma si pe care nu le puteam renegocia cu 01.01.2004, contracte in care TVA se taxa. Desi doream sa renuntam la taxare am actionat treptat in functie de fiecare contract de inchiriere in parte, drept pentru care nu am notificat la Administratia financiara imediat si am anuntat ulterior. Ce probleme se pot naste?

Notificarile depuse de noi au fost odata pe taxare, apoi de renuntare la optiunea de taxare pentru o perioada din urma. Forma de prezentare a notificarii am adaptat-o in sensul ca, datorita existentei mai multor contracte am depus o anexa care cuprindea spatiile inchiriate din care am precizat suprafetele inchiriate, existand si situatia ca intr-un spatiu sa existe contracte cu firme diferite dar la unele se taxa TVA, la unele nu.

Exista vreo problema daca cu aceeasi firma (calitate de locatar) am incheiat doua contracte de inchiriere pentru spatii situate in localitati diferite dar optiunile de taxare sunt diferite (la unul nu se taxeaza, iar la altul da?)

Firma respectiva are control pe TVA si inspectorul doreste ca firma noastra in calitate de locator sa-i puna la dispozitie aceasta notificare. Suntem obligati sa-i oferim informatia?

Raspuns:

In situatia in care contractele de inchiriere au fost incheiate inainte de 1 martie 2003 si dupa aceasta data ati optat tacit asupra taxarii operatiunilor de inchiriere cu cota standard T.V.A. de 19% , dupa data de 1 ianuarie 2004, odata cu intrarea in vigoare a Codului fiscal aveati doua posibilitati:

sa continuati aplicarea regimului de taxare cu 19% T.V.A.;

sa renuntati la regimul de taxare si sa aplicati regimului de scutire, decizie urmata de notificarea anularii optiunii la organul fiscal teritorial conform modelului din anexa nr. 2 la H.G.nr. 44/2004. Revenirea la regimul de taxare al operatiunilor de inchiriere se poate face numai dupa cinci ani de la aplicarea regimului de scutire prin depunerea unei alte notificari la organul fiscal teritorial.

Inainte de a lua decizia de a aplica regimul de scutire, trebuie sa aveti in vedere faptul ca aveti obligatia de ajustare a T.V.A. dedusa pentru bunurile imobile achizitionate, construite sau modernizate in ultimii 5 ani, proportional cu partea din fiecare bun imobil care va fi utilizata pentru realizarea operatiunilor de inchiriere si proportional cu numarul de luni in care bunul va fi utilizat in regim de scutire. Ajustarea este operata intr-o perioada de 5 ani in cadrul carora bunurile imobile au fost dobandite, incepand cu data de la care fiecare bun imobil a fost dobandit. Pentru bunurile imobile care sunt modernizate ajustarea taxei deduse aferente acestor lucrari este operata, de asemenea, intr-o perioada de 5 ani de la data finalizarii fiecarei lucrari de modernizare. Pentru ajustare, suma taxei pe valoarea adaugata pentru fiecare an reprezinta o cincime din taxa pe valoarea adaugata dedusa aferenta achizitiei, construirii sau modernizarii bunurilor imobile. Operatiunea de ajustare a T.V.A. aferenta imobilelor va avea influente asupra rezultatului contabil al firmei deoarece T.V.A. nedeductibila rezultata trebuie inregistrata pe cheltuielile de exploatare.

Din punct de vedere fiscal, operatiunea se inscrie in jurnalul pentru cumparari si se preia in decontul de T.V.A. intocmit pentru luna in care firma incepe aplicarea regimului de scutire.


Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii


Aplicarea regimului de impozitare sau de scutire se face numai dupa depunerea notificarii si se aplica de la data inscrisa in notificare. Pentru nedepunerea notificarii dar aplicarea regimului de scutire nu exista sanctiuni ci eventuale diferente de plata si accesorii aferente deoarece nu ati procedat la ajustarea T.V.A. dedusa initial pentru achizitia sau modernizarea cladirilor destinate inchirierii.

Daca situatia este inversa, deci pentru contractele incheiate dupa data de 1 ianuarie 2004 pentru care operatiunile de inchiriere sunt scutite de T.V.A, fara drept de deducere si nu ati depus notificare in vederea aplicarii regimului normal de taxare conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la H.G.nr. 44/2004, beneficiarii dvs. nu au drept de deducere a T.V.A. inscrisa in facturile fiscale. Asa cum se prevede si in H.G. nr. 44/2004, daca ati facturat in mod eronat cu T.V.A. prestarea de servicii scutita T.V.A. catre beneficiari care au sediul activitatii economice sau un sediu permanent ori, in lipsa acestuia, domiciliul sau resedinta obisnuita in Romania, aveti obligatia sa stornati facturile emise. Chiar si beneficiarii dvs. au obligatia sa va solicite stornarea facturii cu T.V.A. si emiterea unei noi facturi fara T.V.A.

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Aveti de asemenea obligatia sa transmiteti beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii, chiar va recomandam ca la incheierea contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o fotocopie a notificarii. In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "Contract de inchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit forfetar PFA transport marfa

Intrebare: Buna,
Am un PFA in domeniul transport marfa si nu stiu cum platesc acum impozitul, adica care este cota procentuala. Oricum eu am declarat un impozit estimat pentru acest an, cum fac acum? Trebuie sa depun ceva undeva sau ma anunta ei? va multumesc

Raspuns: Pe langa declaratia 220 pe care ati depus-o mai trebuia sa depuneti si Formularul 600...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Scutirea de TVA pentru livrari de constructii si terenuri

    • Sunt scutite de TVA conform art. 141 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal sunt scutite de TVA fara drept de deducere livrarile de constructii/parti de constructii si a terenurilor pe care sunt construite, precum si a oricaror altor terenuri. De aceasta scutire poate beneficia orice persoana impozabila din punct de vedere al TVA (persoana fizica, persoana juridica, institutie publica). Prin exceptie, scutirea nu se aplica pent...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul a impozitului pe veniturile microintreprinderilor

    • Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, respectiv totalul veniturilor trimestriale care sunt inregistrate in creditul conturilor din clasa a 7-a «Conturi de venituri», din care: 1.    se scad urmatoarele categorii de venituri: - veniturile aferente costurilor stocurilor de produse; - veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;...» citeste mai departe aici

  • Senatul a eliminat reducerea accizei la combustibili din 2016

    • Comisia de buget din Senat a eliminat din proiectul Codului fiscal masura privind reducerea accizei la combustibili, din 2016. Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat ca aceasta masura ar fi reprezentat un efort pe buget mai mic cu peste trei miliarde lei. "Acciza la combustibili propusa de noi in Codul fiscal sa fie redusa de anul viitor a fost eliminata de Senat, de Comisia de buget, saptamana aceasta. Asta inseamna un efort pe buget mai mic cu 3 trei mili...» citeste mai departe aici

  • Avans spre decontare catre angajat. Ce plafon se aplica in aceasta situatie?

    • O firma trebuie sa trimita un avans spre decontare catre un angajat, prin banca, deoarece acesta nu se afla la sediu. In conditiile in care avansul este de 9.500 lei, stabilim daca potrivit prevederilor din Legea 70/2015, se pot plati de catre firma 9.500 lei sau aceasta e limitata la suma de 5.000 lei. Potrivit art. 1 din Legea nr. 70/2015, operatiunile de incasari si plati efectuate de persoanele prevazute la acest articol se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numera...» citeste mai departe aici

  • Romania Fiscului bine facut- utopia devine realitate cu ajutorul specialistilor Rentrop&Straton

    • Da, "Romania Fiscului bine facut" exista! 37 de specialisti in legislatie si fiscalitate demonstreaza acest lucru, incepand din 22 aprilie. Puteti vedea pe www.fisc.ro. "Romania Fiscului bine facut" este o campanie sustinuta de Rentrop&Straton, liderul informatiilor de specialitate din Romania, impreuna cu grupul sau de specialisti in legislatie si fiscalitate di...» citeste mai departe aici

  • Veti putea rezerva online numele viitoarei firme

    • Directorul  general al Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), Silvia Calin-Mihalcea, a declarat recent ca serviciul online de rezervare a denumirii unei societati ar putea fi activ la finalul acestui an, venind astfel in sprijinul celor care doresc sa infiinteze o societate si vor sa faca rezervare online pentru numele societatii, pentru o perioada de 90 de zile, dupa ce se va achita in prealabil o taxa. "In prezent, operatiunea de rezervare a denumirii societa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X