Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Contract de inchiriere

Intrebare:

Va rog sa precizati cum se procedeaza in cazul Titlul TVA art. 141 alin 2 lit. K si alin 3 din cod fiscal legea 571/2003. Au existat contracte pe care le incheiasem cu mult timp in urma si pe care nu le puteam renegocia cu 01.01.2004, contracte in care TVA se taxa. Desi doream sa renuntam la taxare am actionat treptat in functie de fiecare contract de inchiriere in parte, drept pentru care nu am notificat la Administratia financiara imediat si am anuntat ulterior. Ce probleme se pot naste?

Notificarile depuse de noi au fost odata pe taxare, apoi de renuntare la optiunea de taxare pentru o perioada din urma. Forma de prezentare a notificarii am adaptat-o in sensul ca, datorita existentei mai multor contracte am depus o anexa care cuprindea spatiile inchiriate din care am precizat suprafetele inchiriate, existand si situatia ca intr-un spatiu sa existe contracte cu firme diferite dar la unele se taxa TVA, la unele nu.

Exista vreo problema daca cu aceeasi firma (calitate de locatar) am incheiat doua contracte de inchiriere pentru spatii situate in localitati diferite dar optiunile de taxare sunt diferite (la unul nu se taxeaza, iar la altul da?)

Firma respectiva are control pe TVA si inspectorul doreste ca firma noastra in calitate de locator sa-i puna la dispozitie aceasta notificare. Suntem obligati sa-i oferim informatia?

Raspuns:

In situatia in care contractele de inchiriere au fost incheiate inainte de 1 martie 2003 si dupa aceasta data ati optat tacit asupra taxarii operatiunilor de inchiriere cu cota standard T.V.A. de 19% , dupa data de 1 ianuarie 2004, odata cu intrarea in vigoare a Codului fiscal aveati doua posibilitati:

sa continuati aplicarea regimului de taxare cu 19% T.V.A.;

sa renuntati la regimul de taxare si sa aplicati regimului de scutire, decizie urmata de notificarea anularii optiunii la organul fiscal teritorial conform modelului din anexa nr. 2 la H.G.nr. 44/2004. Revenirea la regimul de taxare al operatiunilor de inchiriere se poate face numai dupa cinci ani de la aplicarea regimului de scutire prin depunerea unei alte notificari la organul fiscal teritorial.

Inainte de a lua decizia de a aplica regimul de scutire, trebuie sa aveti in vedere faptul ca aveti obligatia de ajustare a T.V.A. dedusa pentru bunurile imobile achizitionate, construite sau modernizate in ultimii 5 ani, proportional cu partea din fiecare bun imobil care va fi utilizata pentru realizarea operatiunilor de inchiriere si proportional cu numarul de luni in care bunul va fi utilizat in regim de scutire. Ajustarea este operata intr-o perioada de 5 ani in cadrul carora bunurile imobile au fost dobandite, incepand cu data de la care fiecare bun imobil a fost dobandit. Pentru bunurile imobile care sunt modernizate ajustarea taxei deduse aferente acestor lucrari este operata, de asemenea, intr-o perioada de 5 ani de la data finalizarii fiecarei lucrari de modernizare. Pentru ajustare, suma taxei pe valoarea adaugata pentru fiecare an reprezinta o cincime din taxa pe valoarea adaugata dedusa aferenta achizitiei, construirii sau modernizarii bunurilor imobile. Operatiunea de ajustare a T.V.A. aferenta imobilelor va avea influente asupra rezultatului contabil al firmei deoarece T.V.A. nedeductibila rezultata trebuie inregistrata pe cheltuielile de exploatare.

Din punct de vedere fiscal, operatiunea se inscrie in jurnalul pentru cumparari si se preia in decontul de T.V.A. intocmit pentru luna in care firma incepe aplicarea regimului de scutire.


Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor

Vezi detalii


Aplicarea regimului de impozitare sau de scutire se face numai dupa depunerea notificarii si se aplica de la data inscrisa in notificare. Pentru nedepunerea notificarii dar aplicarea regimului de scutire nu exista sanctiuni ci eventuale diferente de plata si accesorii aferente deoarece nu ati procedat la ajustarea T.V.A. dedusa initial pentru achizitia sau modernizarea cladirilor destinate inchirierii.

Daca situatia este inversa, deci pentru contractele incheiate dupa data de 1 ianuarie 2004 pentru care operatiunile de inchiriere sunt scutite de T.V.A, fara drept de deducere si nu ati depus notificare in vederea aplicarii regimului normal de taxare conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la H.G.nr. 44/2004, beneficiarii dvs. nu au drept de deducere a T.V.A. inscrisa in facturile fiscale. Asa cum se prevede si in H.G. nr. 44/2004, daca ati facturat in mod eronat cu T.V.A. prestarea de servicii scutita T.V.A. catre beneficiari care au sediul activitatii economice sau un sediu permanent ori, in lipsa acestuia, domiciliul sau resedinta obisnuita in Romania, aveti obligatia sa stornati facturile emise. Chiar si beneficiarii dvs. au obligatia sa va solicite stornarea facturii cu T.V.A. si emiterea unei noi facturi fara T.V.A.

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Aveti de asemenea obligatia sa transmiteti beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii, chiar va recomandam ca la incheierea contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o fotocopie a notificarii. In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "Contract de inchiriere":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Completare D392b

Intrebare: Cum se completeaza sumele: inclusiv TVA sau fara TVA la o firma neplatitoare de TVA?

Raspuns: Buna seara, Completarea formularului se face astfel: Sectiunea "Date de identificare a persoanei...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! 12 decembrie e termenul-limita pentru anumite declaratii fiscale

    • Va reamintim ca pana luni, 12 decembrie, la ANAF vor trebui depuse mai multe declaratii fiscale pe care le gasiti mai jos, alaturi de reglementarile aferente actuale: Formular 089 - Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 din Codul fiscal. Se depune de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Codul fiscal stabilite in Romania, conform art.266 alin.(2), care au obtinut licenta de furnizare a ...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • De la 1 ianuarie 2017 se aplica noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat si pentru cei care efectueaza tranzactii cu acestia in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA   Incepand cu 1 ianuarie 2012 au fost introduse in legislatie o serie de masuri in vederea constrangerii mediului de afaceri sa nu aiba relatii comerciale cu contribuabilii declarati inactivi ori cu cei pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, al ca...» citeste mai departe aici

  • Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de ...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment si deductibilitate provizion. Se poate anula provizionul nedeductibil?

    • In analiza de mai jos, pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal sunt deductibile ajustari...» citeste mai departe aici

  • Hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat Scale UP pentru stimularea investitiilor IMM-urilor

    • Guvernul a aprobat recent o hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat "Scale UP" avand ca obiectiv stimularea investitiilor intreprinderilor mici si mijlocii, in valoare totala maxima de 900 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 200 milioane euro, pentru perioada 2017-2020. Nivelul maxim al ajutorului de stat acordat unui beneficiar in cadrul acestei scheme nu poate depai 5 milioane lei. Astfel, numarul estimat al intreprinderilor care u...» citeste mai departe aici

  • Federatia Expertilor Contabili a implinit 30 de ani de la infiintare

    • Acesta este conceptul pe care s-a bazat Federatia Expertilor Contabili (FEE) atunci cand a implinit 30 de ani in data de 7 decembrie 2016. CECCAR a amintit recent evenimentul, precizand ca trebuie astfel facuta o retrospectiva asupra realizarilor FEE, in prezent Accountancy Europe - dar, mai important, o etapa pentru construirea viitorului, cu un nou nume, o noua infatisare, un nou website si, in primul rand, o noua filozofie: "Pentru ca luam in calcul oamenii" ("Because people...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X