Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Contract de inchiriere

Intrebare:

Va rog sa precizati cum se procedeaza in cazul Titlul TVA art. 141 alin 2 lit. K si alin 3 din cod fiscal legea 571/2003. Au existat contracte pe care le incheiasem cu mult timp in urma si pe care nu le puteam renegocia cu 01.01.2004, contracte in care TVA se taxa. Desi doream sa renuntam la taxare am actionat treptat in functie de fiecare contract de inchiriere in parte, drept pentru care nu am notificat la Administratia financiara imediat si am anuntat ulterior. Ce probleme se pot naste?

Notificarile depuse de noi au fost odata pe taxare, apoi de renuntare la optiunea de taxare pentru o perioada din urma. Forma de prezentare a notificarii am adaptat-o in sensul ca, datorita existentei mai multor contracte am depus o anexa care cuprindea spatiile inchiriate din care am precizat suprafetele inchiriate, existand si situatia ca intr-un spatiu sa existe contracte cu firme diferite dar la unele se taxa TVA, la unele nu.

Exista vreo problema daca cu aceeasi firma (calitate de locatar) am incheiat doua contracte de inchiriere pentru spatii situate in localitati diferite dar optiunile de taxare sunt diferite (la unul nu se taxeaza, iar la altul da?)

Firma respectiva are control pe TVA si inspectorul doreste ca firma noastra in calitate de locator sa-i puna la dispozitie aceasta notificare. Suntem obligati sa-i oferim informatia?

Raspuns:

In situatia in care contractele de inchiriere au fost incheiate inainte de 1 martie 2003 si dupa aceasta data ati optat tacit asupra taxarii operatiunilor de inchiriere cu cota standard T.V.A. de 19% , dupa data de 1 ianuarie 2004, odata cu intrarea in vigoare a Codului fiscal aveati doua posibilitati:

sa continuati aplicarea regimului de taxare cu 19% T.V.A.;

sa renuntati la regimul de taxare si sa aplicati regimului de scutire, decizie urmata de notificarea anularii optiunii la organul fiscal teritorial conform modelului din anexa nr. 2 la H.G.nr. 44/2004. Revenirea la regimul de taxare al operatiunilor de inchiriere se poate face numai dupa cinci ani de la aplicarea regimului de scutire prin depunerea unei alte notificari la organul fiscal teritorial.

Inainte de a lua decizia de a aplica regimul de scutire, trebuie sa aveti in vedere faptul ca aveti obligatia de ajustare a T.V.A. dedusa pentru bunurile imobile achizitionate, construite sau modernizate in ultimii 5 ani, proportional cu partea din fiecare bun imobil care va fi utilizata pentru realizarea operatiunilor de inchiriere si proportional cu numarul de luni in care bunul va fi utilizat in regim de scutire. Ajustarea este operata intr-o perioada de 5 ani in cadrul carora bunurile imobile au fost dobandite, incepand cu data de la care fiecare bun imobil a fost dobandit. Pentru bunurile imobile care sunt modernizate ajustarea taxei deduse aferente acestor lucrari este operata, de asemenea, intr-o perioada de 5 ani de la data finalizarii fiecarei lucrari de modernizare. Pentru ajustare, suma taxei pe valoarea adaugata pentru fiecare an reprezinta o cincime din taxa pe valoarea adaugata dedusa aferenta achizitiei, construirii sau modernizarii bunurilor imobile. Operatiunea de ajustare a T.V.A. aferenta imobilelor va avea influente asupra rezultatului contabil al firmei deoarece T.V.A. nedeductibila rezultata trebuie inregistrata pe cheltuielile de exploatare.

Din punct de vedere fiscal, operatiunea se inscrie in jurnalul pentru cumparari si se preia in decontul de T.V.A. intocmit pentru luna in care firma incepe aplicarea regimului de scutire.


Totul despre documentele de contabilitate primara
Totul despre documentele de contabilitate primara

Vezi detalii

Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole

Vezi detalii

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii


Aplicarea regimului de impozitare sau de scutire se face numai dupa depunerea notificarii si se aplica de la data inscrisa in notificare. Pentru nedepunerea notificarii dar aplicarea regimului de scutire nu exista sanctiuni ci eventuale diferente de plata si accesorii aferente deoarece nu ati procedat la ajustarea T.V.A. dedusa initial pentru achizitia sau modernizarea cladirilor destinate inchirierii.

Daca situatia este inversa, deci pentru contractele incheiate dupa data de 1 ianuarie 2004 pentru care operatiunile de inchiriere sunt scutite de T.V.A, fara drept de deducere si nu ati depus notificare in vederea aplicarii regimului normal de taxare conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la H.G.nr. 44/2004, beneficiarii dvs. nu au drept de deducere a T.V.A. inscrisa in facturile fiscale. Asa cum se prevede si in H.G. nr. 44/2004, daca ati facturat in mod eronat cu T.V.A. prestarea de servicii scutita T.V.A. catre beneficiari care au sediul activitatii economice sau un sediu permanent ori, in lipsa acestuia, domiciliul sau resedinta obisnuita in Romania, aveti obligatia sa stornati facturile emise. Chiar si beneficiarii dvs. au obligatia sa va solicite stornarea facturii cu T.V.A. si emiterea unei noi facturi fara T.V.A.

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Aveti de asemenea obligatia sa transmiteti beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii, chiar va recomandam ca la incheierea contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o fotocopie a notificarii. In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "Contract de inchiriere":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Transferul unui bun de la o institutie publica la alta ?

Intrebare: Va rog mult sa imi spuneti:
1 - cum se face transferul unui bun de la o institutie publica la alta ?
2 - ce acte trebuiesc facute ?
3 - ce se intampla cu numarul de inventar
sub care se gaseste bunul ?
4 - cum se scade bunul din inventarul institutiei
care transfera bunul la cealalta institutie ? ce acte trebuiesc facute ?

Raspuns: Transferul de bunuri intre institutii se face prin vanzare-cumparare, cesionare, comodat sau...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Din august 2016 se reduce TVA-ul la noi servicii si lucrari agricole

    • Incepand cu luna august a acestui an, se va reduce taxa pe valoarea adaugata pentru mai multe servicii din domeniul agricol. Cota de TVA se va reduce astfel de la 20% la 9% pentru servicii precum  furnizarea de seminte, ingrasaminte si pesticide, precum si pentru lucrari agricole. Guvernul Ciolos a luat recent aceasta decizie, iar impactul bugetar este calculat la 65,8 milioane de lei pentru acest an, la 190,9 milioane de lei pentru anul viitor si la 203,3 milioane de lei pentr...» citeste mai departe aici

  • Firmele vor putea anula sanctiunile ANAF in anumite conditii. Se impun termene de remediere si dreptul de consiliere

    • In urma sanctiunilor primite de la ANAF, inclusiv in prezent, calea de atac din partea firmelor o reprezinta contestatia care poate fi depusa la ANAF. Procesele pot fi dura insa ani de zile in momentul in care ajung la instanta. O modificare in acest sens ar putea scuti firmele nu doar de initierea unor noi procese, ci si de sanctiunile aplicate de ANAF. In concret, un proiect de lege recent propune ca inspectorii ANAF sa permita firmelor sa isi exprime punctul de vedere in ce prive...» citeste mai departe aici

  • Buletin CECCAR cu explicatii: Noutati legislative 21-24.06.2016

    • In randurile de mai jos, cinci acte normative importante sunt amintite intr-un nou buletin informativ privind noutatile legislative cu incidenta fiscala:     Hotararea Guvernului nr. 449/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 52/2011 (M. Of. nr. 473 d...» citeste mai departe aici

  • Despre abuzuri sau lipsa de pregatire a unor inspectori fiscali si alte probleme ANAF in relatia cu contribuabilul. Dezbatere cu prezenta MFP

    • Va informam ca la inceputul saptamanii a avut loc o dezbatere privind relatia dintre mediul de afaceri si ANAF. Initiativa de a alcatui grupe de lucru pentru a implementa si pentru a duce la bun sfarsit modificarile vizate a fost acceptata de ministrul de Finante, Anca Dragu. "Multa lume a vorbit de abuz, de lipsa de pregatire a inspectorilor, de nerespectarea termenelor legale. Da, se intampla. Am inceput deja sa abordam aceste lucruri, dar schimbarile se vor produce pas ...» citeste mai departe aici

  • Facturarea sconturilor. Cum intocmim monografia contabila?

    • In analiza de mai jos, avem ca exemplu situatia in care se emite o factura de reducere financiara (scont) catre un client care plateste facturi inainte de scadenta. Vom vedea astfel daca aceasta factura trebuie sa contina TVA, precum si cum va arata monografia contabila. Potrivit art. 286 alin. (4) lit. a) cu normele metodologice de aplicare, rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei, n...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare facturi omise in declaratia 394 din anul 2015. Depunem rectificative?

    • In cele ce urmeaza, stabilim daca pentru facturi neinregistrate in anul 2015 este necesara depunerea Declaratiei 394 rectificativ pentru lunile din urma. Pentru facturile emise/primite aferente anului 2015, se vor aplica prevederile OMFP 3596/2011 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si a...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X