Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Contract de inchiriere

Intrebare:

Va rog sa precizati cum se procedeaza in cazul Titlul TVA art. 141 alin 2 lit. K si alin 3 din cod fiscal legea 571/2003. Au existat contracte pe care le incheiasem cu mult timp in urma si pe care nu le puteam renegocia cu 01.01.2004, contracte in care TVA se taxa. Desi doream sa renuntam la taxare am actionat treptat in functie de fiecare contract de inchiriere in parte, drept pentru care nu am notificat la Administratia financiara imediat si am anuntat ulterior. Ce probleme se pot naste?

Notificarile depuse de noi au fost odata pe taxare, apoi de renuntare la optiunea de taxare pentru o perioada din urma. Forma de prezentare a notificarii am adaptat-o in sensul ca, datorita existentei mai multor contracte am depus o anexa care cuprindea spatiile inchiriate din care am precizat suprafetele inchiriate, existand si situatia ca intr-un spatiu sa existe contracte cu firme diferite dar la unele se taxa TVA, la unele nu.

Exista vreo problema daca cu aceeasi firma (calitate de locatar) am incheiat doua contracte de inchiriere pentru spatii situate in localitati diferite dar optiunile de taxare sunt diferite (la unul nu se taxeaza, iar la altul da?)

Firma respectiva are control pe TVA si inspectorul doreste ca firma noastra in calitate de locator sa-i puna la dispozitie aceasta notificare. Suntem obligati sa-i oferim informatia?

Raspuns:

In situatia in care contractele de inchiriere au fost incheiate inainte de 1 martie 2003 si dupa aceasta data ati optat tacit asupra taxarii operatiunilor de inchiriere cu cota standard T.V.A. de 19% , dupa data de 1 ianuarie 2004, odata cu intrarea in vigoare a Codului fiscal aveati doua posibilitati:

sa continuati aplicarea regimului de taxare cu 19% T.V.A.;

sa renuntati la regimul de taxare si sa aplicati regimului de scutire, decizie urmata de notificarea anularii optiunii la organul fiscal teritorial conform modelului din anexa nr. 2 la H.G.nr. 44/2004. Revenirea la regimul de taxare al operatiunilor de inchiriere se poate face numai dupa cinci ani de la aplicarea regimului de scutire prin depunerea unei alte notificari la organul fiscal teritorial.

Inainte de a lua decizia de a aplica regimul de scutire, trebuie sa aveti in vedere faptul ca aveti obligatia de ajustare a T.V.A. dedusa pentru bunurile imobile achizitionate, construite sau modernizate in ultimii 5 ani, proportional cu partea din fiecare bun imobil care va fi utilizata pentru realizarea operatiunilor de inchiriere si proportional cu numarul de luni in care bunul va fi utilizat in regim de scutire. Ajustarea este operata intr-o perioada de 5 ani in cadrul carora bunurile imobile au fost dobandite, incepand cu data de la care fiecare bun imobil a fost dobandit. Pentru bunurile imobile care sunt modernizate ajustarea taxei deduse aferente acestor lucrari este operata, de asemenea, intr-o perioada de 5 ani de la data finalizarii fiecarei lucrari de modernizare. Pentru ajustare, suma taxei pe valoarea adaugata pentru fiecare an reprezinta o cincime din taxa pe valoarea adaugata dedusa aferenta achizitiei, construirii sau modernizarii bunurilor imobile. Operatiunea de ajustare a T.V.A. aferenta imobilelor va avea influente asupra rezultatului contabil al firmei deoarece T.V.A. nedeductibila rezultata trebuie inregistrata pe cheltuielile de exploatare.

Din punct de vedere fiscal, operatiunea se inscrie in jurnalul pentru cumparari si se preia in decontul de T.V.A. intocmit pentru luna in care firma incepe aplicarea regimului de scutire.


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii


Aplicarea regimului de impozitare sau de scutire se face numai dupa depunerea notificarii si se aplica de la data inscrisa in notificare. Pentru nedepunerea notificarii dar aplicarea regimului de scutire nu exista sanctiuni ci eventuale diferente de plata si accesorii aferente deoarece nu ati procedat la ajustarea T.V.A. dedusa initial pentru achizitia sau modernizarea cladirilor destinate inchirierii.

Daca situatia este inversa, deci pentru contractele incheiate dupa data de 1 ianuarie 2004 pentru care operatiunile de inchiriere sunt scutite de T.V.A, fara drept de deducere si nu ati depus notificare in vederea aplicarii regimului normal de taxare conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la H.G.nr. 44/2004, beneficiarii dvs. nu au drept de deducere a T.V.A. inscrisa in facturile fiscale. Asa cum se prevede si in H.G. nr. 44/2004, daca ati facturat in mod eronat cu T.V.A. prestarea de servicii scutita T.V.A. catre beneficiari care au sediul activitatii economice sau un sediu permanent ori, in lipsa acestuia, domiciliul sau resedinta obisnuita in Romania, aveti obligatia sa stornati facturile emise. Chiar si beneficiarii dvs. au obligatia sa va solicite stornarea facturii cu T.V.A. si emiterea unei noi facturi fara T.V.A.

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Aveti de asemenea obligatia sa transmiteti beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii, chiar va recomandam ca la incheierea contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o fotocopie a notificarii. In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "Contract de inchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Justificare cheltuieli pentru PFA

Intrebare: Buna ziua,

PFA trebuie sa detina facturi ori bonuri fiscale pentru toate cheltuielile efectuate, chiar si pentru sumele utilizate pentru uz personal sau al familiei sale (cheltuieli nedeductibile). Este stabilita prin legislatie cat poate sa fie procentul de cheltuieli pentru uz personal sau al familiei sale?

Daca PFA doreste sa presteze activitate si pentru clienti din afara tarii (consultanta online de exemplu), care sunt formalitatile, care trebuie respectate? In acest caz trebuie sa fie inregistrata ca platitor de TVA?

Va multumesc pentru raspuns anticipat.
Toate cele bune,
Maria

Raspuns: Veti aplica prevederile Codului fiscal privind serviciile intracomunitare, acestea fiind aceleasi...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • OG 4/2015 pentru modificarea Codului fiscal. Alerta fiscala

    • In Monitorul Oficial nr. 0074 din 28 ianuarie 2015 a fost publicat OG nr. 4 din 21 Ianuarie 2015. Consultati aici Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal!      Prin actul normativ analizat astazi legiuitorul pune in aplicare o decizie recenta a Curtii Constitutionale prin care se extinde scutirea la impozit pentru ve...» citeste mai departe aici

  • Termen depunere Declaratii Februarie 2015

    • In randurile urmatoare, puteti consulta lista cu declaratii fiscale cu termen in luna februarie 2015, alaturi de categoriile de contribuabili obligate la indeplinirea acestor sarcini declarative sau de plata. Luni 2 februarie     Depunerea Declaratiei privind subventiile sau transferurile primite de la bugetul de stat, neregularizate si nerestituite in termenul legal operatorii ...» citeste mai departe aici

  • Examen acces 2015 calitatea de expert contabil sau contabil autorizat

    • Va prezentam mai jos etapele obtinerii calitatii de expert contabil/contabil autorizat, publicate de CECCAR Bihor:     Examenul de admitere la stagiu     Stagiul cu o perioada de 3 ani     Examenul de aptitudini Examenul de admitere la stagiu se organizeaza in zilele de 18 si 25 octombrie 2015. In data de 18 octombrie 2015: Cate...» citeste mai departe aici

  • 750 de pagini de informatie legislativa privind contabilitatea in 2015

    • Mai mult de atat, cred ca nimeni nu poate asimila. Macar sa trecem cu atentie prin toate informatiile continute in aceste pagini esentiale. Si fiinca nimeni nu invata contabilitatea de pe internet si fiindca nici nu iti permiti sa furi meserie fara oprire, iti recomandam ghidul care te lamureste in orice privinta. Cat ai da sa stii contabilitatea la perfectie, sa devii cel mai ravnit contabil, sa atragi zeci de clienti care sa te recomande mai departe?...» citeste mai departe aici

  • Baza calcul cheltuieli de protocol. Ce venituri si provizioane includem?

    • In baza de calcul a protocolului deductibil in limita de 2%, in veniturile neimpozabile se includ veniturile neimpozabile din anularea provizioanelor pentru clienti, stocuri, riscuri si cheltuieli inregistrate in an din anularea provizioanelor constituite in an si in anii precedenti sau numai cele pentru care am avut si constituire in an? In cheltuieli aferente veniturilor neimpozabile se includ provizioanele constituite in an-total sau doar cele pen...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale obligatorii. Ce plati se retin pentru un contract de management?

    • Se va stabili daca, in ce priveste impozitele si taxele datorate pentru perioada 2009-2014, s-a procedat corect fiind calculat si retinut pentru anii 2009 si 2010 impozit pe venit in cota de 16%, alaturi de contributiile obligatorii la sanatate. In raport cu impozitul pe venit datorat pentru perioada 2009 – 2014, in temeiul art. 115 din Codul fiscal, veniturile reprezentand remuneratii primite de nerezidenti ce au calitatea de administrator al unei persoane juridice ro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X