Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Contract de inchiriere

Intrebare:

Va rog sa precizati cum se procedeaza in cazul Titlul TVA art. 141 alin 2 lit. K si alin 3 din cod fiscal legea 571/2003. Au existat contracte pe care le incheiasem cu mult timp in urma si pe care nu le puteam renegocia cu 01.01.2004, contracte in care TVA se taxa. Desi doream sa renuntam la taxare am actionat treptat in functie de fiecare contract de inchiriere in parte, drept pentru care nu am notificat la Administratia financiara imediat si am anuntat ulterior. Ce probleme se pot naste?

Notificarile depuse de noi au fost odata pe taxare, apoi de renuntare la optiunea de taxare pentru o perioada din urma. Forma de prezentare a notificarii am adaptat-o in sensul ca, datorita existentei mai multor contracte am depus o anexa care cuprindea spatiile inchiriate din care am precizat suprafetele inchiriate, existand si situatia ca intr-un spatiu sa existe contracte cu firme diferite dar la unele se taxa TVA, la unele nu.

Exista vreo problema daca cu aceeasi firma (calitate de locatar) am incheiat doua contracte de inchiriere pentru spatii situate in localitati diferite dar optiunile de taxare sunt diferite (la unul nu se taxeaza, iar la altul da?)

Firma respectiva are control pe TVA si inspectorul doreste ca firma noastra in calitate de locator sa-i puna la dispozitie aceasta notificare. Suntem obligati sa-i oferim informatia?

Raspuns:

In situatia in care contractele de inchiriere au fost incheiate inainte de 1 martie 2003 si dupa aceasta data ati optat tacit asupra taxarii operatiunilor de inchiriere cu cota standard T.V.A. de 19% , dupa data de 1 ianuarie 2004, odata cu intrarea in vigoare a Codului fiscal aveati doua posibilitati:

sa continuati aplicarea regimului de taxare cu 19% T.V.A.;

sa renuntati la regimul de taxare si sa aplicati regimului de scutire, decizie urmata de notificarea anularii optiunii la organul fiscal teritorial conform modelului din anexa nr. 2 la H.G.nr. 44/2004. Revenirea la regimul de taxare al operatiunilor de inchiriere se poate face numai dupa cinci ani de la aplicarea regimului de scutire prin depunerea unei alte notificari la organul fiscal teritorial.

Inainte de a lua decizia de a aplica regimul de scutire, trebuie sa aveti in vedere faptul ca aveti obligatia de ajustare a T.V.A. dedusa pentru bunurile imobile achizitionate, construite sau modernizate in ultimii 5 ani, proportional cu partea din fiecare bun imobil care va fi utilizata pentru realizarea operatiunilor de inchiriere si proportional cu numarul de luni in care bunul va fi utilizat in regim de scutire. Ajustarea este operata intr-o perioada de 5 ani in cadrul carora bunurile imobile au fost dobandite, incepand cu data de la care fiecare bun imobil a fost dobandit. Pentru bunurile imobile care sunt modernizate ajustarea taxei deduse aferente acestor lucrari este operata, de asemenea, intr-o perioada de 5 ani de la data finalizarii fiecarei lucrari de modernizare. Pentru ajustare, suma taxei pe valoarea adaugata pentru fiecare an reprezinta o cincime din taxa pe valoarea adaugata dedusa aferenta achizitiei, construirii sau modernizarii bunurilor imobile. Operatiunea de ajustare a T.V.A. aferenta imobilelor va avea influente asupra rezultatului contabil al firmei deoarece T.V.A. nedeductibila rezultata trebuie inregistrata pe cheltuielile de exploatare.

Din punct de vedere fiscal, operatiunea se inscrie in jurnalul pentru cumparari si se preia in decontul de T.V.A. intocmit pentru luna in care firma incepe aplicarea regimului de scutire.


Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015

Vezi detalii

Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite
Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite

Vezi detalii

Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative
Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative

Vezi detalii


Aplicarea regimului de impozitare sau de scutire se face numai dupa depunerea notificarii si se aplica de la data inscrisa in notificare. Pentru nedepunerea notificarii dar aplicarea regimului de scutire nu exista sanctiuni ci eventuale diferente de plata si accesorii aferente deoarece nu ati procedat la ajustarea T.V.A. dedusa initial pentru achizitia sau modernizarea cladirilor destinate inchirierii.

Daca situatia este inversa, deci pentru contractele incheiate dupa data de 1 ianuarie 2004 pentru care operatiunile de inchiriere sunt scutite de T.V.A, fara drept de deducere si nu ati depus notificare in vederea aplicarii regimului normal de taxare conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la H.G.nr. 44/2004, beneficiarii dvs. nu au drept de deducere a T.V.A. inscrisa in facturile fiscale. Asa cum se prevede si in H.G. nr. 44/2004, daca ati facturat in mod eronat cu T.V.A. prestarea de servicii scutita T.V.A. catre beneficiari care au sediul activitatii economice sau un sediu permanent ori, in lipsa acestuia, domiciliul sau resedinta obisnuita in Romania, aveti obligatia sa stornati facturile emise. Chiar si beneficiarii dvs. au obligatia sa va solicite stornarea facturii cu T.V.A. si emiterea unei noi facturi fara T.V.A.

Optiunea de taxare sau scutire, dupa caz, se notifica pentru fiecare spatiu inchiriat, indiferent de faptul ca este vorba de acelasi beneficiar dar in spatii diferite.

Aveti de asemenea obligatia sa transmiteti beneficiarilor notificarea privind optiunea de taxare a spatiilor destinate inchirierii, chiar va recomandam ca la incheierea contractelor sa aveti in vedere aceasta clauza si sa anexati o fotocopie a notificarii. In situatia in care nu prezentati notificarea beneficiarului, exista riscul ca organul fiscal care se afla in control la beneficiarul dvs. sa solicite organului fiscal de care apartineti sa efectueze inspectia fiscala partiala cu aceasta tematica sau chiar sa fiti programat pentru inspectie fiscala de fond

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Contract de inchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrarea corecta in Raportul de gestiune

Intrebare: In cazul unei cafenele unde am: intrare de marfa (371) si vanzare de marfa (707) si intrare de materii prime (301 ) si vanzare produse finite (701), ce se inregistreaza in Raportul de gestiune? Doar intrarea si vanzarea de marfa ? Dar produsele finite?
In speranta ca a-ti inteles intrebarea mea, va multumesc.

Raspuns: O cafenea poate avea produse tip marfa, cumparate si vandute cu un adaos comercial, sau produse tip...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Codul fiscal a fost aprobat de Parlament. Principalele amendamente

    • Forma finala a Codului fiscal a fost aprobata de Parlament, for decizional, cu  279 voturi "pentru", 8 "impotriva" si 5 abtineri. Codul fiscal a fost aprobat pe articole, iar principalele modificari se refera la reducerea cotei de TVA, impozitul pe constructii si supraaciza la carburanti. Astfel, ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a redat principalele prevederi ale Codului Fiscal. Dintre acestea retinem reducerea cotei TVA...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru intreprinderile debutante. Prevederile aduse de 679/2015

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 0654 din 28 august 2015 s-a publicat HG 679 din 19 August 2015. In concret, HG nr. 679 din 19 August 2015 reprezinta hotararea privind modificarea i completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii i dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011 ...» citeste mai departe aici

  • HG 679/2015: modificarea si completarea Normelor OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor

    • Redam mai jos HG 679/2015 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011 In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. Articolul I Normele metodologice de ap...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind Formularul 201. Impozitarea corecta a veniturilor

    • Va prezentam mai jos informatii noi privind acordarea deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor. Prin Ordinul presedintelui ANAF 2203/2015 a fost aprobata Procedura privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate, astfel: C...» citeste mai departe aici

  • OG 40/2015. Recuperarea taxei de poluare pentru autoturisme

    • In Monitorul Oficial nr. 0655 din 31 august 2015 a fost publicat OG 40/2015. Discutam astfel despre Ordonanta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule. Actul normativ analizat astazi reglementeaza restituirea la cererea persoanei interesate a "taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule", respectiv "taxa pe poluare" pentru autovehicule sau "taxa pentru emisiile poluante...» citeste mai departe aici

  • Bunuri primite cu titlu gratuit. Ce documente intocmim?

    • In cazul urmator, avem ca subiect o firma de IT, platitoare de TVA si impozit pe profit, care colecteaza  cu titlu gratuit produse stricate sau dupa caz produse functionale, dar uzate moral, de la persoane fizice, pe care ulterior le repara si le vinde. Care sunt inregistrarile contabile aferente achizitiei de produse IT si electrocasnice cu titlu gratuit de la persoane fizice? Ce documente trebuie intocmite la preluarea produselor care sa fie si documente pe baz...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X