Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Achizitie servicii si taxare inversa. Cum procedam din punct de vedere contabil?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileachizitie serviciinerezidentiOINS 1948/2012decont TVAtaxare inversa


Prin cele ce urmeaza, vom stabili, pornind de la cazul prezentat aici, daca Gibraltarul este considerat a fi din punct de vedere fiscal in spatiul UE si daca administrativ apartine de Regatul Unit al Marii Britanii.

De asemenea, vom vedea de ce trebuie sa se aplice taxare inversa si sa se declare tranzactia in declaratia recapitulativa, daca furnizorul (firma din Gibraltar) nu are un cod valid de TVA (deoarece nu este platitoare de TVA).

Conform art. 125 indice 2 alin. (4) din Codul fiscal, se considera ca fiind incluse in teritoriile urmatoarelor state membre teritoriile mentionate mai jos:

a) Republica Franceza: Principatul Monaco;
b) Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord: Insula Man;
c) Republica Cipru: zonele Akrotiri si Dhekelia aflate sub suveranitatea Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord
.

Astfel, Gibraltarul nu este mentionat ca stat care, din punctul de vedere al TVA, se considera ca fiind inclusa in teritoriul regatului Unit al Marii Britanii.

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii




De asemenea, schimbul de bunuri cu acest stat nu se declara in Declaratia Intrastat asa cum rezulta din Norma de completare a Declaratiei statistice Intrastat aprobata prin OINS 1948/2012. Potrivit acesteia, schimburile de bunuri cu anumite parti ale teritoriilor statelor membre ale Uniunii Europene nu se cuprind in sistemul statistic Intrastat, deoarece acestea nu apartin teritoriului statistic al Uniunii Europene, acestea facand obiectul declaratiilor vamale, pe care Institutul National de Statistica le preia de la Autoritatea Nationala a Vamilor. Aceste teritorii sunt: Busingen (CH), Campione d'Italia (CH), San Marino (SM), Gibraltar (GI), Ceuta (XC), Melilla (XL), Andorra (AD), Groenlanda (GL), Insulele Feroe (FO) si zonele din Cipru aflate in afara controlului guvernului.

Conform pct. 13 alin. (13) din normele metodologice date in aplicarea art. 133 din Codul fiscal, serviciile pentru care se aplica prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, de care beneficiaza persoane impozabile stabilite in Romania si care sunt prestate de un prestator persoana impozabila care nu este stabilit in Romania, au locul prestarii in Romania, fiind aplicabile cotele de TVA prevazute la art. 140 din Codul fiscal sau, dupa caz, scutirile de TVA prevazute la art. 141, 143, 144 sau 1441 din Codul fiscal.

Atunci cand prestatorul este o persoana impozabila stabilita in alt stat membru, beneficiarul persoana impozabila stabilita in Romania realizeaza o achizitie intracomunitara de servicii care se declara in declaratia recapitulativa prevazuta la art. 1564 din Codul fiscal, daca serviciul nu este scutit de taxa.

Potrivit art. 150 alin. (2) din Codul fiscal, taxa este datorata de orice persoana impozabila, inclusiv de catre persoana juridica neimpozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531, care este beneficiar al serviciilor care au locul prestarii in Romania conform art. 133 alin. (2) si care sunt furnizate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2), chiar daca este inregistrata in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5).

Asadar, serviciile prestate de o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania au locul prestarii in Romania. Pentru acestea beneficiarul este obligat la plata taxei pe valoare adaugata conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal. Serviciile se raporteaza in declaratia 390 doar in situatia in care prestatorul este o persoana impozabila stabilita in alt stat membru iar serviciile nu sunt scutite de TVA. In situatia in care prestatorul nu este stabilit in alt stat membru serviciile nu se raporteaza in declaratia 390.

In cazul prezentat, prestatorul nu este stabilit alt stat membru. Daca acesta nu este stabilit in Romania beneficiarul, societatea din Romania, este obligata la plata TVA aferenta serviciilor achizitionate in conformitate cu prevederile art. 150 alin. (2) din Codul fiscal.

In conformitate cu prevederile art.157 alin. (2) din Codul fiscal, societatea va evidentia in decontul de taxa, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 145-147 indice 1, taxa pe valoare adaugata aferenta achizitiei. Serviciile nu se declara in Formularul 390.

In formularul 300 - "Decont de taxa pe valoarea adaugata" serviciile se vor inscrie la Randul 7 - "Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 5 si 6, si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa), din care:" (fara preluarea sumelor la Randul 7.1) si la Randul 20.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileachizitie serviciinerezidentiOINS 1948/2012decont TVAtaxare inversa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Noiembrie 2013


Votati articolul "Achizitie servicii si taxare inversa. Cum procedam din punct de vedere contabil?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Echivalarea calitatii de expert contabil

Intrebare: buna ziua ! mi sa spus ca sa aprobat o lege care permite echivalarea calitatii de expert contabil daca ai un master terminat pe contabilitate si o experienta de 5 ani pe postul de contabil. este adevarat? daca da as vrea sa stiu care sunt conditiile?

Raspuns: 1-CECCAR nu este o asociatie profesionala! 2-CECCAR este institutie de utilitate publica in scopul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Noiembrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X