Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Decizii interne cu privire la numerotarea documentelor. Cum procedam cu seriile documentelor?

Taxe si Impozitenumerotare documentedecizie internaOMEF 3512/2008
Vom stabili mai jos ce decizii trebuie emise la sfarsit de an in privinta seriilor documentelor.

La pct. 17 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile se prevede ca fiecare entitate trebuie sa emita proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.

Astfel, fiecare document financiar-contabil (nu numai facturile) va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de societate si in alocarea carora se va tine cont cont de structura organizatorica, (sucursale, puncte de lucru, gestiuni, etc.).

Prin urmare, in deciziile emise la sfarsit de an conform procedurii interne trebuie mentionate ce serii vor fi utilizate in anul urmator pentru fiecare tip de document financiar-contabil (factura, aviz de insotire a marfii, note de receptie si constatare de diferente etc.), care este primul numar de la care incepe numerotarea secventiala in anul respectiv si alocarea seriilor/numerelor pe categorii de subunitati(spre exemplu, pentru facturi se vor utiliza, incepand cu data de 1 ianuarie 2014, seriile FAC, FAQ, FAR, la toate numerotarea incepand de la 1000, repartizate astfel; seria FAC pentru depozitul 1, seria FAQ pentru depozitul 2, seria FAR pentru contabilitate-diverse).

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitenumerotare documentedecizie internaOMEF 3512/2008

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Decembrie 2013


Votati articolul "Decizii interne cu privire la numerotarea documentelor. Cum procedam cu seriile documentelor?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare marfuri cu discount

Intrebare: Buna ziua, am deschis un magazin de vanzare a produselor naturiste., un SRL neplatitor de TVA. Cum inregistrez o achizitie de marfa cu discount? Care este pretul de achizitie care se trece pe NIR? Pe factura am 2 tipuri de prodsue., iar discountul este mentionat pe a 3-a linie a facurii , ca suma. 140 lei. Aplic cota de discount la fiecare tip de produs? ex :produs A: 3 buc, PU fara TVa 40 lei, tva 24%
produs B: 5 buc, PU fara TVA 12, TVa 60, TVA 9%
Mai am o rugaminte: la magazin am program informatic privind achizitia, stocurile si vanzarile si e poate genera automat registru de casa. IN acast caz, sunt obligata sa tin registru zilnic de casa si manual?
Va multumesc

Raspuns: Buna ziua, Reglementarile aplicabile sunt date de pct. 51 alin. (3) din O.M.F.P. nr. 3.955/2009...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarile aduse de Legea nr. 111/2018. Cine beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale

    • In buletinul ANAF nr. 20 apar actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Dintre acestea face parte si Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 422 din 17 mai 2018), dupa cum va informam intr-un articol anterior. Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Florin Citu: Reapare contributia la angajator!

    • Senatorul PNL Florin Citu atrage atentia asupra unor informatii din proiectul de lege privind reglementarea pensiilor obligatorii administrate privat Pilonul II, potrivit unei postari facute de catre acesta pe contul de Facebook. In propunerea de proiect de lege apare contributia la angajator, care spune asa: "contributia angajatorului este egala cu a angajatului, in functie de marimea companiei. Deci dupa ce am avut transferul contributiilor, a fost asa-numita...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA la obtinerea codului. Care este monografia contabila?

    • Ajustarea TVA-ului se poate dovedi o adevarata provocare atunci cand vine vorba despre realizarea monografiei contabile, in special in cazul obtinerii codului. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom lua drept exemplu un studiu de caz ce are drept subiect principal o societate neplatitoare de TVA care a achizitionat in anul 2017 mijloace fixe de la o societate inregistrata in scopuri de TVA. Precizam ca mijloacele fixe au fost inregistrate in imobilizari la valoarea de achizitie ce...» citeste mai departe aici

  • Cum trebuie completata declaratia 112 in cazul concediului fara plata?

    • Completarea declaratiei 112 ridica unele semne de intrebare in randul contribuabililor care se confrunta cu concediul fara plata. Drept exemplu, luam cazul unei societati care are un singur angajat. Acesta a solicitat concediul fara plata pentru intreaga luna februarie 2018. A fost intocmita D112 pentru luna februarie 2018 unde, la rubrica ore suspendate in luna, a fost inscris 160, iar la rubrica ore lucrate efectiv in luna a fost inscris 0 (zero). Ca urmare a completarii declaratiei, la sec...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei unice de catre persoanele fizice care au domiciliul fiscal in localitatea in care nu exista ANAF

    • Persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate, care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal, pot depune Declaratia unica la sediul primariilor din localitatea in care isi au domiciliul fiscal. In vederea completarii si/sau depunerii, precum si transmiterii declaratiei, persoanele fizice beneficiaza de indrumare si asistenta din partea persoan...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai 2018

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai.   Din buletinul nr. 20 fac parte 4 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! 1. Ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrului mediulu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile