email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari contabile: Legea 382 din 2013 aduce reguli noi privind vanzarea unor imobile

ProceduriInregistrari si Politici ContabileLegea 382/2013vanzarea unor imobilecontractele de inchiriere


Legea 382/2013 modifica mai multe prevederi incluse in OUG 101/2011 referitoare la vanzarea unor imobile care se afla in proprietatea privata a statului.

In concret, Legea nr. 382/2013 modifica Ordonanta de urgenta nr. 101/2011 privind reglementarea conditiilor pentru vanzarea unor imobile, proprietate privata a statului, aflate in administrarea Regiei Autonome «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat», a imobilelor proprietatea Regiei Autonome «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat», pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile, pentru reglementarea cheltuielilor de cazare in unele situatii speciale, precum si pentru modificarea unor acte normative.

Redam mai jos noile prevederi:


 CAPITOLUL I^3

Masuri privind utilizarea imobilelor cu destinatia de locuinte, aflate in proprietatea privata a statului si in administrarea R.A.-A.P.P.S, propuse in vederea vanzarii
    

Art. 14^8.
    


(1) Prin derogare de la prevederile Legii locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, imobilele cu destinatia de locuinte, aflate in proprietatea privata a statului si in administrarea R.A.-A.P.P.S. si propuse in vederea vanzarii, in conditiile prevazute la cap. I, pot fi atribuite temporar, cu destinatia de locuinte, persoanelor care ocupa functii de demnitate publica numite, respectiv viceprim-ministru, ministru de stat, ministru, ministru delegat, precum si functii asimilate celei de ministru, consilier de conturi, secretar de stat, subsecretar de stat, precum si functii asimilate acestora.
    

(2) De prevederile alin. (1) pot beneficia si magistratii inaltei Curti de Casatie si Justitie, membrii Curtii Constitutionale, presedintii si vicepresedintii curtilor de apel, tribunalelor, judecatoriilor, precum si presedintii sectiilor din cadrul acestor instante, procurorul general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul procurorului general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie si asimilatii acestora, procurorii-sefi ai directiilor si sectiilor din cadrul Ministerului Public si adjunctii acestora, procurorii generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel si adjunctii acestora, prim-procurorii parchetelor de pe langa tribunale si judecatorii si adjunctii acestora, precum si conducatori ai institutiilor publice si inaltii functionari publici, pe durata mandatului sau a raportului de serviciu, dupa caz.
    

(3) Persoanele prevazute la alin. (1) si (2) pot beneficia de imobile cu destinatia de locuinta din fondul locativ administrat de R.A.-A.P.P.S. de la data incetarii contractelor de inchiriere pentru locuintele de serviciu sau de la data expirarii perioadei pentru care au fost indreptatite sa ocupe locuinta de serviciu, dispozitiile art. 14^6 alin. (2) si (3) aplicandu-se in mod corespunzator.
    
Art. 14^9.
    

(1) Atribuirea imobilelor de catre R.A.-A.P.P.S. se face la cererea beneficiarilor prevazuti la art. 14^8 alin. (1) si (2), cu acordul prealabil al Secretariatului General al Guvernului si in limita fondului locativ existent.
    

(2) Costurile inchirierii se aproba de catre consiliul de administratie al R.A.-A.P.P.S. si includ obligatoriu contravaloarea impozitelor si taxelor locale, a amortizarii spatiilor atribuite, a altor cheltuieli indirecte, a cheltuielilor de intretinere si a serviciilor solicitate de catre locatari, precum si o cota de profit.
    

(3) R.A.-A.P.P.S., in calitate de locator, este autorizata sa incheie direct cu beneficiarii, in calitate de locatari, contracte de inchiriere pentru locuinte.
    
(4) in functie de disponibilitati, locuinta se poate pune la dispozitia beneficiarilor dotata, inclusiv cu piese de mobilier.
   
(5) Cheltuielile de cazare ale beneficiarilor prevazuti la art. 14^8 alin. (1) si (2) se asigura din bugetele institutiilor publice in care acestia isi desfasoara activitatea, in limita plafonului prevazut la alin. (6), sau, dupa caz, de catre locatar.
    
(6) Plafonul maxim al cheltuielilor de cazare suportate de catre institutiile publice se stabileste in conditiile prevazute la art. 142 alin. (2).
    
Art. 14^10.
    

(1) Contractele de inchiriere incheiate cu beneficiarii prevazuti la art. 14^8 alin. (1) si (2) au o perioada de valabilitate de un an, cu posibilitatea de prelungire.
    
(2) Contractul de inchiriere inceteaza de drept la data incheierii mandatului sau incetarii raportului de serviciu, dupa caz, respectiv la data vanzarii imobilului.
    
(3) in termen de 15 zile de la data incetarii contractului de inchiriere, beneficiarul are obligatia de a preda locatorului locuinta in starea in care aceasta se afla la momentul preluarii.


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici ContabileLegea 382/2013vanzarea unor imobilecontractele de inchiriere


Data aparitiei: 09 Ianuarie 2014

Votati articolul "Modificari contabile: Legea 382 din 2013 aduce reguli noi privind vanzarea unor imobile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X