Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Modificari contabile: Legea 382 din 2013 aduce reguli noi privind vanzarea unor imobile

ProceduriInregistrari si Politici ContabileLegea 382/2013vanzarea unor imobilecontractele de inchiriere


Legea 382/2013 modifica mai multe prevederi incluse in OUG 101/2011 referitoare la vanzarea unor imobile care se afla in proprietatea privata a statului.

In concret, Legea nr. 382/2013 modifica Ordonanta de urgenta nr. 101/2011 privind reglementarea conditiilor pentru vanzarea unor imobile, proprietate privata a statului, aflate in administrarea Regiei Autonome «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat», a imobilelor proprietatea Regiei Autonome «Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat», pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile, pentru reglementarea cheltuielilor de cazare in unele situatii speciale, precum si pentru modificarea unor acte normative.

Redam mai jos noile prevederi:


 CAPITOLUL I^3

Masuri privind utilizarea imobilelor cu destinatia de locuinte, aflate in proprietatea privata a statului si in administrarea R.A.-A.P.P.S, propuse in vederea vanzarii
    

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii



Art. 14^8.
    


(1) Prin derogare de la prevederile Legii locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, imobilele cu destinatia de locuinte, aflate in proprietatea privata a statului si in administrarea R.A.-A.P.P.S. si propuse in vederea vanzarii, in conditiile prevazute la cap. I, pot fi atribuite temporar, cu destinatia de locuinte, persoanelor care ocupa functii de demnitate publica numite, respectiv viceprim-ministru, ministru de stat, ministru, ministru delegat, precum si functii asimilate celei de ministru, consilier de conturi, secretar de stat, subsecretar de stat, precum si functii asimilate acestora.
    

(2) De prevederile alin. (1) pot beneficia si magistratii inaltei Curti de Casatie si Justitie, membrii Curtii Constitutionale, presedintii si vicepresedintii curtilor de apel, tribunalelor, judecatoriilor, precum si presedintii sectiilor din cadrul acestor instante, procurorul general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie, prim-adjunctul si adjunctul procurorului general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie si asimilatii acestora, procurorii-sefi ai directiilor si sectiilor din cadrul Ministerului Public si adjunctii acestora, procurorii generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel si adjunctii acestora, prim-procurorii parchetelor de pe langa tribunale si judecatorii si adjunctii acestora, precum si conducatori ai institutiilor publice si inaltii functionari publici, pe durata mandatului sau a raportului de serviciu, dupa caz.
    

(3) Persoanele prevazute la alin. (1) si (2) pot beneficia de imobile cu destinatia de locuinta din fondul locativ administrat de R.A.-A.P.P.S. de la data incetarii contractelor de inchiriere pentru locuintele de serviciu sau de la data expirarii perioadei pentru care au fost indreptatite sa ocupe locuinta de serviciu, dispozitiile art. 14^6 alin. (2) si (3) aplicandu-se in mod corespunzator.
    
Art. 14^9.
    

(1) Atribuirea imobilelor de catre R.A.-A.P.P.S. se face la cererea beneficiarilor prevazuti la art. 14^8 alin. (1) si (2), cu acordul prealabil al Secretariatului General al Guvernului si in limita fondului locativ existent.
    

(2) Costurile inchirierii se aproba de catre consiliul de administratie al R.A.-A.P.P.S. si includ obligatoriu contravaloarea impozitelor si taxelor locale, a amortizarii spatiilor atribuite, a altor cheltuieli indirecte, a cheltuielilor de intretinere si a serviciilor solicitate de catre locatari, precum si o cota de profit.
    

(3) R.A.-A.P.P.S., in calitate de locator, este autorizata sa incheie direct cu beneficiarii, in calitate de locatari, contracte de inchiriere pentru locuinte.
    
(4) in functie de disponibilitati, locuinta se poate pune la dispozitia beneficiarilor dotata, inclusiv cu piese de mobilier.
   
(5) Cheltuielile de cazare ale beneficiarilor prevazuti la art. 14^8 alin. (1) si (2) se asigura din bugetele institutiilor publice in care acestia isi desfasoara activitatea, in limita plafonului prevazut la alin. (6), sau, dupa caz, de catre locatar.
    
(6) Plafonul maxim al cheltuielilor de cazare suportate de catre institutiile publice se stabileste in conditiile prevazute la art. 142 alin. (2).
    
Art. 14^10.
    

(1) Contractele de inchiriere incheiate cu beneficiarii prevazuti la art. 14^8 alin. (1) si (2) au o perioada de valabilitate de un an, cu posibilitatea de prelungire.
    
(2) Contractul de inchiriere inceteaza de drept la data incheierii mandatului sau incetarii raportului de serviciu, dupa caz, respectiv la data vanzarii imobilului.
    
(3) in termen de 15 zile de la data incetarii contractului de inchiriere, beneficiarul are obligatia de a preda locatorului locuinta in starea in care aceasta se afla la momentul preluarii.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici ContabileLegea 382/2013vanzarea unor imobilecontractele de inchiriere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Ianuarie 2014


Votati articolul "Modificari contabile: Legea 382 din 2013 aduce reguli noi privind vanzarea unor imobile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine va fi vinovat ? + cui i se va face imputatie ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns,
cum este corect si legal sa se procedeze in urmatoarea situatie:

- institutia noastra publica urmeaza sa desfasoare o activitate
- acea activitate nu face parte din categoria celor care sunt specifice institutiei noastre, adica nu intra in sfera de activitate al institutiei noastre.
- la respectiva activitate, participantii vor fi platiti pentru munca prestata.
- presedintele Consiliului Judetean ( institutia ierarhic superioara ),
l-a chemat pe directorul institutiei noastre si i-a cerut
ca unul din salariatii institutiei noastre sa faca o Nota de fundamentare
pentru acea activitate, iar contabilitatea sa ceara alocarea unui buget.
Apoi, in urma aprobarii date in sedinta ordinara a Consiliului judetean,
si a alocarii fondurilor necesare,
sa aibe loc acea activitate.

Activitatea va necesita o suma foarte mare de bani, asa ca ....
Avand recent un control al Curtii de conturi,
am intrebat, neoficial, daca institutia noastra are dreptul sa faca asa ceva.

Unul dintre auditori ne-a ajutat cu un sfat:
- a spus ca, daca vom face asa ceva,
intrucat activitatea este straina de obiectul activitatii institutiei noastre,
chiar daca va fi aprobata de Consiliul judetean
si chiar daca ni s-ar aloca buget,
in urma unui control viitor al Curtii de conturi
se vor imputa sumele cheltuite pentru acea activitate !...
insa nu a vrut sa ne spuna mai multe.....

Va rog foarte mult sa ne dati un sfat, cum sa facem ? ?
1. - daca va trebui ca institutia noastra sa refuze in scris
sa faca acea activitate ?
- odata ce Consiliul judetean nu a cerut in scris ca institutia noastra sa ceara aprobarea unei asemenea activitati ! + alocarea de buget...
insa, in cadrul sedintei ordinare, presedintele Consiliului judetean a spus ca
trebuie sa se faca o asemenea actiune..., iar toti consilierii au votat ! ?. s-a alocat si buget ?.

2. 1. - daca directorul institutiei noastre va aproba o asemenea Nota de fundamentare
si daca o va trimite spre aprobare Consiliului judetean,
si daca va cere buget prin contabilitatea institutiei noastre,
fara a cere un punct de vedere de la specialistii institutiei noastre in cultura si
fara a cere viza de legalitate de la juristul institutiei,
in situatia in care Curtea de conturi va imputa suma cheltuita pentru acea activitate, cui i se va imputa ?
- Consiliului judetean care a aprobat-o ? sau
- institutiei noastre, in general, fara sa se mentioneze vinovatii ? sau
- directorului institutiei noastre, salariatului care a facut Nota de fundamentare si contabilului sef care a cerut alocarea bugetului ?
2.2. - dar specialistilor institutiei noastre in cultura si juristului
carora nu li s-a cerut nici un punct de vedere inainte de aprobarea activitatii
vor fi si ei considerati persoane vinovate ? li se va imputa vreo suma de bani ?

- in conditiile aratate, de aprobare si alocare bani,
cine va fi vinovat de nelegalitatea activitatii ?
3. 1. - odata ce Consiliul judetean, forul superior,
a aprobat activitatea si a alocat buget in acest scop,
toti salariatii vor trebui /sunt obligati sa faca documentele necesare derularii activitatii ?
3.2. - dar daca un salariat refuza sa faca vreun document
pentru acea activitate, pentru ca o considera nelegala,
va fi sanctionat de directorul institutiei noastre ?

Raspuns: Dar dacă instituția ierarhic superioara = Consiliul județean a aprobat în...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: Sponsorizarea

    • Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 34/1994, cu modificarile si completarile ulterioare. Tratamentul fiscal al acestora este prevazut de Codul fiscal.   Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustine rea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul spons...» citeste mai departe aici

  • Norme de aplicare CASS redus pentru persoane scutite de impozit. OPANAF 1450/2018

    • Va informam ca in Monitorul Oficial nr.507 din 20 iunie 2018, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr.1450 din data de 7 iunie 2018 referitor la aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art.I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.3/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare. Prin ordinul mentionat mai sus, se aduc precizari suplimentare cu privire la aplicarea prevederilor OUG nr.3/2018, ordonanta prin care a fost stabilita, prin derogare de la ...» citeste mai departe aici

  • ANAF va efectua anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru combaterea fraudelor cu TVA

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va face anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru a combate fraudele cu TVA. Ministrii de finante reuniti in Consiliul UE au convenit asupra masurilor de consolidare a cooperarii administrative pentru a imbunatati prevenirea fraudei in materie de TVA, potrivit StartupCafe.ro. ...» citeste mai departe aici

  • MFP: operatorii economici din domeniul transportului ar putea primi ajutor de la stat in ceea ce priveste accizele la motorina

    • La finalul saptamanii trecute, Guvernul a aprobat o propunere facuta de MFP (Ministerul Finantelor Publice) - Memorandumul cu tema: ”Incadrarea schemei de ajutor de stat reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor in baza alin. (9) si (10) ale art. 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in politicile economico-bugetare si fin...» citeste mai departe aici

  • Facturi neinregistrate in contabilitate. Cum se procedeaza?

    • In activitatea unei firme se poate intampla sa ramana facturi neinregistrate in contabilitate din cauza neatentiei. Cum se poate proceda cand este depistata aceasta greseala? Care sunt urmatorii pasi pentru corectarea erorii contabile? Pentru a afla raspunsul la aceste nelamuriri, vom lua drept exemplu urmatoarea speta. In urma unui control de la SPIT (Serviciul Public de Impozite si Taxe) pe ultimi 5 ani, s-au gasit doua facturi nepredate la contabilitate din perioada 201...» citeste mai departe aici

  • Angajatii Millennials impun noi standarde pentru asigurarile medicale private

    • Construirea unei cariere intr-o singura companie este, pentru Millennials, o notiune contradictorie cu dorintele lor de a explora cat mai multe optiuni profesionale, comparativ cu generatiile predecesoare ale caror expectante vizau promovarea in cadrul unei singure organizatii. Biroul de Statistica a Muncii a raportat faptul ca, pentru precursori, mandatul mediu in cadrul unei firme este de 4,6 ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X