Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
The Practice Group - TPG
Bucuresti
Firma de contabilitate The Practice Group – ...
DMP CONTAB SRL
Bacau
Societate membra CECCAR, avand o echipa de profesi...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Popescu Daniela-Elisabeta Intreprindere Individuala
Timisoara
Sunt o contabila cu experienta de 5 ani.Ofer servi...
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro 2arrow Studii de caz 1 Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?


Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

Cuvinte cheie: Proceduri, Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu



Inregistrarile contabile pe care le facem pentru amenajarile unor spatii respecta prevederi specifice.  O societate a amenajat un astfel de spatiu in anul 2009, fiind aduse imbunatatiri si in 2013. Valorea acestor ultime imbunatatiri este de 2.600 lei + TVA. Vom vedea in ce cont se inregistreaza aceste bunuri care au fost aduse in spatiu, stabilind si care va fi perioada de amortizare daca se mareste valoarea amenajarii.

Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli.

Inlocuirea usilor poate fi considerata o imbunatatire a sediului, plus de siguranta, etc si se va inregistra ca imobilizare corporala.
 
La receptia investitiei, in vederea inregistrarii acesteia ca imobilizare corporala se intocmeste procesul verbal de receptie care serveste ca document justificativ de inregistrare in contabilitate a imobilizarii corporale.

In functie de modalitatea de recunoastere, contravaloarea acestor lucrari se regaseste:

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile

Vezi detalii




-    fie in conturi de active separate, daca au durate de utilizare economica diferita de cea a activului existent si pot fi exploatate separat de acesta;

-    fie in conturi de imobilizari in curs daca lucrarile respective sunt incorporate in valoarea activului existent.

Consider ca usile nu pot fi exploatate separat de sediu, prin urmare fac parte din amenajarea initiala.
Daca amenajarea initiala a fost inregistrata in contul 212.


Amenajarea actuala va majora valoarea amenajarii initiale:

- achizitia
            %                                 =                                  404    3.224
            231                                                                             2600
            4426                                                                             624
 

    receptia

         212                                 =                                  231     2.600
 
Durata de amortizare va fi durata de viata ramasa neamortizata a amenajarii initiale a cladirii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014

Votati articolul "Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

taxa de mediu

Intrebare: O Intreprindere Individuala cu cod CAEN 6622 este obligata sa plateasca <br /> taxa de mediu?

Raspuns: Incepand cu 1 ianuarie 2014, se plãtesc contributii la fondul de mediu numai în cazul n... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la Proceduri


» Codul fiscal se modifica de la 1 ianuarie. Analiza consultantului Adrian Benta

» Ce aduce Codul fiscal pentru 2015?

» Analiza: Depunerea documentului de certificare intocmit de consultantul fiscal. OMFP 1620/2014


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu,


» Cum sa tii Contabilitatea Organizatiilor Non-profit fara stres?

» Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

» Completare registru-inventar. Cum procedam privind soludurile debitoare si creditoare?

Vezi toate articolele referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile (11)

» Profit reinvestit. Ce inregistrari contabile facem?

» Studiu de caz: O situatie in care se aplica scutire pe profitul reinvestit

» Care e procedura de casare a mijloacelor fixe complet amortizate?

Vezi toate articolele referitoare la amortizare (967)

» Aprobare fonduri POR. Cum procedam in ce priveste rambursarea TVA?

» MFP prelungeste termenul-limita pentru obligatiile fiscale aferente lunii noiembrie 2014

» Ce inregistrari contabile se fac la o ACHIZITIE auto de catre societate beneficiara ajutor de minimis?

Vezi toate articolele referitoare la achizitie (1301)

» Concesiune teren din fata societatii. Ce documente si inregistrari facem?

» Studiu de caz: Reevaluare si situatii financiare. Cum poate fi contestata reevaluarea?

» Catalog mijloace fixe si durate normale de utilizare

Vezi toate articolele referitoare la cladire (291)

» Concesiune teren din fata societatii. Ce documente si inregistrari facem?

» Studiu de caz privind impozitul pe constructii speciale

» ContaUtil: Informatii actualizate privind amortizarea fiscala

Vezi toate articolele referitoare la amenajare (106)

» Ce tratament contabil se aplica pentru finantari nerambursabile in cadrul unui proiect?

» Aprobare fonduri POR. Cum procedam in ce priveste rambursarea TVA?

» Studiu de caz: Reevaluare si situatii financiare. Cum poate fi contestata reevaluarea?

Vezi toate articolele referitoare la imobilizari (965)

» Noi clarificari privind Spatiul Privat Virtual

» Modificari in Legea contabilitatii prin OUG 79 din 2014. Analiza punctuala

» Viza anuala de exercitare a profesiei 2015. Conditii si obtinere

Vezi toate articolele referitoare la sediu (1263)

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2014






Top cautari



AUTENTIFICARE UTILIZATORI

Utilizator:
Parola:

Nu am cont si doresc sa ma inscriu!
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial



© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI


X