Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

Inregistrarile contabile pe care le facem pentru amenajarile unor spatii respecta prevederi specifice. O societate a amenajat un astfel de spatiu in anul 2009, fiind aduse imbunatatiri si in 2013. Valorea acestor ultime imbunatatiri este de 2.600 lei + TVA. Vom vedea in ce cont se inregistreaza aceste bunuri care au fost aduse in spatiu, stabilind si care va fi perioada de amortizare daca se mareste valoarea amenajarii.

Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli.

Inlocuirea usilor poate fi considerata o imbunatatire a sediului, plus de siguranta, etc si se va inregistra ca imobilizare corporala.

La receptia investitiei, in vederea inregistrarii acesteia ca imobilizare corporala se intocmeste procesul verbal de receptie care serveste ca document justificativ de inregistrare in contabilitate a imobilizarii corporale.

In functie de modalitatea de recunoastere, contravaloarea acestor lucrari se regaseste:

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



- fie in conturi de active separate, daca au durate de utilizare economica diferita de cea a activului existent si pot fi exploatate separat de acesta;

- fie in conturi de imobilizari in curs daca lucrarile respective sunt incorporate in valoarea activului existent.

Consider ca usile nu pot fi exploatate separat de sediu, prin urmare fac parte din amenajarea initiala.
Daca amenajarea initiala a fost inregistrata in contul 212.


Amenajarea actuala va majora valoarea amenajarii initiale:

- achizitia
% = 404 3.224
231 2600
4426 624


receptia

212 = 231 2.600

Durata de amortizare va fi durata de viata ramasa neamortizata a amenajarii initiale a cladirii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014


Votati articolul "Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Servicii de consultanta

Intrebare: O firma care ofera consultanta- servicii- are obligatia sa aiba casa de marcat? Atat persoanelor juridice cat si celor fizice poate sa le emita factura si chitanta?

Multumesc.

Raspuns: Avand in vedere Art. 1.alin. (1) OUG nr. 28/1999 operatorii economici care efectueaza livrari de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: au*****
Apreciez mult serviciile d-voastră venite în sprijinul contabililor
Data adaugarii: 03-Feb-2014
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Noul impozit suplimentar pentru microintreprinderi. Cum se va aplica acesta?

    • In noul proiect al Codului fiscal e propusa o noua forma de impozitare a microintreprinderilor fara salariati. Astfel, se doreste ca acestea sa fie impozitate suplimentar, cu o suma fixa trimestriala, stabilita si actualizata, in functie de evolutia veniturilor fiscale care s-ar fi incasat la un salariu de baza minim brut pe economie. In concret, cota de impozitare pentru microintreprinderile fara salariati va fi de 3% din venituri plus 1.530 de lei pentru fiecare tr...» citeste mai departe aici

  • Modelul anuntului de atentionare a clientilor referitor la obligatia de respectare a prevederilor OUG 28/1999

    • Operatorilor economici care, potrivit legii, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si de a emite bonuri fiscale cu acestea, le este este interzis sa inmaneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decat bonurile fiscale. Operatorii economici sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispoziti...» citeste mai departe aici

  • Termene depunere declaratii fiscale martie 2015

    • Regasiti, prin cele ce urmeaza, lista cu declaratii fiscale cu termen in luna martie 2015, alaturi de categoriile de contribuabili obligate la indeplinirea acestor sarcini declarative sau de plata. Luni, 2 martie      Depunerea Declaratiei informative privind impozitul retinut si platit pentru veniturile cu regim de retinere la sursa / venituri scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti ...» citeste mai departe aici

  • Ce avantaje va aduce eliminarea impozitului pe dividende?

    • In proiectul noului Cod fiscal se regaseste, printre alte propuneri, si masura de eliminare a impozitului pe dividende. Propunerea a fost bine primita, iar Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a propus autoritatilor si alte doua masuri privind un regim fiscal pro-dezvoltare pentru piata de capital. Aceste declaratii au fost facute de directorul general al BVB, Ludwik Sobolewski, care, potrivit money.ro, a declarat: "Impozitul zero pe dividende este o masura minunata...» citeste mai departe aici

  • Venituri administrator si facturare. Care e tratamentul fiscal corect pentru aceste sume?

    • In cazul urmator, facem referire la un SRL X pentru care este administrator o alta persoana decat actionarii. Acest administrator nu este angajat al societatii respective si nici nu are contract de administrare. Administratorul lunar factureaza societatii X servicii de marketing, ercetare piata etc. Stabilim daca, in cazul unui control, exista riscul ca sumele de pe facturile respective sa fie assimilate veniturilor din salarii si sa fie impozitate cu toate contributiile. ...» citeste mai departe aici

  • Rentrop & Straton lanseaza Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2015

    • "Toate schimbarile aduse de OMFP 170/2015 sunt explicate pe larg in Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2015, un ghid atotcuprinzator pe care ar trebui sa il aiba orice posesor de PFA si orice contabil.", precizeaza specialistii cu ocazia lansarii celui mai uti...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
SATI
X