Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
IQCONTABILITATE
Bucuresti
Servicii financiar contabile - inregistrari , evid...
Centrul de Contabilitate Brasov
Brasov
Centrul de Contabilitate Brasov ofera servicii de ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Cirlan Ruxandra - Expert contabil
Braila
SERVICII PROFESIONALE DE EVIDENTA CONTABILA - In...
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?


Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

Cuvinte cheie: Proceduri, Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu



Inregistrarile contabile pe care le facem pentru amenajarile unor spatii respecta prevederi specifice.  O societate a amenajat un astfel de spatiu in anul 2009, fiind aduse imbunatatiri si in 2013. Valorea acestor ultime imbunatatiri este de 2.600 lei + TVA. Vom vedea in ce cont se inregistreaza aceste bunuri care au fost aduse in spatiu, stabilind si care va fi perioada de amortizare daca se mareste valoarea amenajarii.

Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli.

Inlocuirea usilor poate fi considerata o imbunatatire a sediului, plus de siguranta, etc si se va inregistra ca imobilizare corporala.
 
La receptia investitiei, in vederea inregistrarii acesteia ca imobilizare corporala se intocmeste procesul verbal de receptie care serveste ca document justificativ de inregistrare in contabilitate a imobilizarii corporale.

In functie de modalitatea de recunoastere, contravaloarea acestor lucrari se regaseste:

Circulara Contabilului Roman
Circulara Contabilului Roman

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice

Vezi detalii




-    fie in conturi de active separate, daca au durate de utilizare economica diferita de cea a activului existent si pot fi exploatate separat de acesta;

-    fie in conturi de imobilizari in curs daca lucrarile respective sunt incorporate in valoarea activului existent.

Consider ca usile nu pot fi exploatate separat de sediu, prin urmare fac parte din amenajarea initiala.
Daca amenajarea initiala a fost inregistrata in contul 212.


Amenajarea actuala va majora valoarea amenajarii initiale:

- achizitia
            %                                 =                                  404    3.224
            231                                                                             2600
            4426                                                                             624
 

    receptia

         212                                 =                                  231     2.600
 
Durata de amortizare va fi durata de viata ramasa neamortizata a amenajarii initiale a cladirii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014

Votati articolul "Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Se mai aplică metoda LIFO la evaluarea stocurilor?

Intrebare: Mai este admisă fiscal metoda LIFO? Din cate am nţeles eu nu mai este şi dacă este aşa care este legea care demonstrează asta pentru că n OMFP nu se specifică nimic. Poate puteţi să afişaţi legea care interzice aplicarea acestei metode. Vă multumesc!

Raspuns: Metoda este aleasa in functie de caracteristicile activitatii desfasurate. Aceasta este aleasa de fi... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la Proceduri


» 30 septembrie e termenul maxim de depunere a forumularului 318. Explicatii consultant

» Instructiunea nr.2 privind aplicarea Standardelor Internationale de Raportare Financiara

» Proiect Regulament pentru aprobarea Reglementarilor contabile. Consultati proiectul


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Comentarii articol
Postat de: au*****
  Apreciez mult serviciile d-voastră venite în sprijinul contabililor
Data adaugarii: 03-Feb-2014

Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu,


» Cum sa tii Contabilitatea Organizatiilor Non-profit fara stres?

» Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

» Completare registru-inventar. Cum procedam privind soludurile debitoare si creditoare?

Vezi toate articolele referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile (12)

» Un PFA care tine registrul de casa poate avea sold negativ pe registrul de casa?

» Circulara Contabilului Roman, 12 numere pe care sa le colectionezi!

» Studiu de caz: Monografie contabila pentru ajustarea TVA aferenta stocului de marfa

Vezi toate articolele referitoare la amortizare (940)

» ACHIZITIE bunuri de la persoane fizice si obligatii de plata. Cum se face vanzarea si ce tratament TVA se aplica?

» Majorare capital social. Cum facem inregistrarile contabile?

» Ordinul 1436/2014 complteaza normele de aplicare a OG nr. 15/2013

Vezi toate articolele referitoare la achizitie (1248)

» Circulara Contabilului Roman, 12 numere pe care sa le colectionezi!

» Ce regim TVA se aplica la vanzarea unui teren cu investitie in curs de executie?

» Elementele de noutate din Codul fiscal. Ultimul anunt facut de Ministerul de Finante

Vezi toate articolele referitoare la cladire (279)

» Cum stabilim baza de impozitare a impozitului pe constructii?

» Aspecte contabile de care tinem cont la vanzarea unui teren si a unei cladiri catre asociat unic

» Trei proiecte MFP in dezbatere publica. Noi modificari in Codul fiscal

Vezi toate articolele referitoare la amenajare (101)

» Majorare capital social. Cum facem inregistrarile contabile?

» Reducere capital prin distribuire catre asociati. Cum procedam?

» Cesiune si cumparare parti sociale. Ce inregistrari contabile facem?

Vezi toate articolele referitoare la imobilizari (939)

» Contabilitatea unui punct de lucru ONG. Cum se organizeaza?

» Factura prestari servicii intracomunitare. Cum inregistram factura in ce priveste TVA-ul?

» Reducere capital prin distribuire catre asociati. Cum procedam?

Vezi toate articolele referitoare la sediu (1194)

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2014






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI