Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
Munteanu Ionela Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
IQCONTABILITATE
Bucuresti
Servicii financiar contabile - inregistrari , evid...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Munteanu Ionela-Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?


Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

Cuvinte cheie: Proceduri, Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu



Inregistrarile contabile pe care le facem pentru amenajarile unor spatii respecta prevederi specifice.  O societate a amenajat un astfel de spatiu in anul 2009, fiind aduse imbunatatiri si in 2013. Valorea acestor ultime imbunatatiri este de 2.600 lei + TVA. Vom vedea in ce cont se inregistreaza aceste bunuri care au fost aduse in spatiu, stabilind si care va fi perioada de amortizare daca se mareste valoarea amenajarii.

Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli.

Inlocuirea usilor poate fi considerata o imbunatatire a sediului, plus de siguranta, etc si se va inregistra ca imobilizare corporala.
 
La receptia investitiei, in vederea inregistrarii acesteia ca imobilizare corporala se intocmeste procesul verbal de receptie care serveste ca document justificativ de inregistrare in contabilitate a imobilizarii corporale.

In functie de modalitatea de recunoastere, contravaloarea acestor lucrari se regaseste:

Contabilitatea organizatiilor non-profit
Contabilitatea organizatiilor non-profit

Vezi detalii

Ghidul contabilului incepator
Ghidul contabilului incepator

Vezi detalii




-    fie in conturi de active separate, daca au durate de utilizare economica diferita de cea a activului existent si pot fi exploatate separat de acesta;

-    fie in conturi de imobilizari in curs daca lucrarile respective sunt incorporate in valoarea activului existent.

Consider ca usile nu pot fi exploatate separat de sediu, prin urmare fac parte din amenajarea initiala.
Daca amenajarea initiala a fost inregistrata in contul 212.


Amenajarea actuala va majora valoarea amenajarii initiale:

- achizitia
            %                                 =                                  404    3.224
            231                                                                             2600
            4426                                                                             624
 

    receptia

         212                                 =                                  231     2.600
 
Durata de amortizare va fi durata de viata ramasa neamortizata a amenajarii initiale a cladirii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014

Votati articolul "Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Mod de plata 3%

Intrebare: Societatea s-a infiintat in 6 octombrie 2012 si a inceput activitatea in noiembrie 2012- profil minimarket alimentar. Cifra de afaceri pe anul 2012 (noiembrie si decembrie) este de 121.650 lei din care cost marfa 102.360 si adaos - 19.290. Deci, cifra de afaceri pentru 2012 este sub 65.000 euro. In anul 2013 de la 1 februarie, sunt socotita microintreprindere. Cum platesc 3%? La toata valoarea din cont 707 sau scad costul marfii si platesc doar la adaos comercial? Multumesc.

Raspuns: " Baza impozabilă ART. 112^7 (1) Baza impozabilă a impozitului pe veniturile micro&... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la Proceduri


» Scutirea de impozitare a profitului reinvestit. Cum calculam?

» Organizarea activitatii de catering. Care sunt inregistrarile contabile?

» ContaUtil: Recalculare plati anticipate cu titlu de impozit


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Comentarii articol
Postat de: au*****
  Apreciez mult serviciile d-voastră venite în sprijinul contabililor
Data adaugarii: 03-Feb-2014

Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu,


» Cum sa tii Contabilitatea Organizatiilor Non-profit fara stres?

» Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

» Completare registru-inventar. Cum procedam privind soludurile debitoare si creditoare?

Vezi toate articolele referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile (12)

» Scutirea de impozitare a profitului reinvestit. Cum calculam?

» Documentar fiscal: Tot ce nu stiati despre leasing

» Contractul de fiducie. Informatii la zi, prevederi importante!

Vezi toate articolele referitoare la amortizare (955)

» Ce inregistrari contabile facem pentru o societate care doreste parcelarea terenului?

» Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - Teme practice din TVA si impozit pe profit 2014 Noutati fiscale 2015

» Studiu de caz: Corectarea unei inregistrari eronate de achizitii intracomunitare

Vezi toate articolele referitoare la achizitie (1278)

» ContaUtil: Informatii actualizate privind amortizarea fiscala

» ContaUtil: Reglementari privind sediul permanent

» Contract de comodat. Ce tratament fiscal TVA se aplica pentru lucrari de amenajare?

Vezi toate articolele referitoare la cladire (285)

» ContaUtil: Informatii actualizate privind amortizarea fiscala

» Prescriere termen impozit venit persoana fizica. In ce conditii e posibila prescrierea?

» Contract de comodat. Ce tratament fiscal TVA se aplica pentru lucrari de AMENAJARE?

Vezi toate articolele referitoare la amenajare (104)

» IMOBILIZARI corporale si IMOBILIZARI necorporale. Definitii, conditii, notiuni explicate

» Vanzare actiuni si regimul TVA. Care sunt inregistrarile contabile?

» Ce inregistrari contabile facem pentru o societate care doreste parcelarea terenului?

Vezi toate articolele referitoare la imobilizari (952)

» Cu impozitele la zi: Despre venituri, activitati independente si drepturi de proprietate intelectuala

» Prevederi impozit pe venit. Contextul legal si obligatii de plata

» ContaUtil: Pierderile fiscale externe

Vezi toate articolele referitoare la sediu (1226)

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2014






Top cautari




© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI