Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
DMP CONTAB SRL
Bacau
Societate membra CECCAR, avand o echipa de profesi...
BIROULCONTABIL
Bucuresti
Oferim servicii complete de contabilitate si întoc...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Popescu Daniela-Elisabeta Intreprindere Individuala
Timisoara
Sunt o contabila cu experienta de 5 ani.Ofer servi...
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?


Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

Cuvinte cheie: Proceduri, Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu



Inregistrarile contabile pe care le facem pentru amenajarile unor spatii respecta prevederi specifice.  O societate a amenajat un astfel de spatiu in anul 2009, fiind aduse imbunatatiri si in 2013. Valorea acestor ultime imbunatatiri este de 2.600 lei + TVA. Vom vedea in ce cont se inregistreaza aceste bunuri care au fost aduse in spatiu, stabilind si care va fi perioada de amortizare daca se mareste valoarea amenajarii.

Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli.

Inlocuirea usilor poate fi considerata o imbunatatire a sediului, plus de siguranta, etc si se va inregistra ca imobilizare corporala.
 
La receptia investitiei, in vederea inregistrarii acesteia ca imobilizare corporala se intocmeste procesul verbal de receptie care serveste ca document justificativ de inregistrare in contabilitate a imobilizarii corporale.

In functie de modalitatea de recunoastere, contravaloarea acestor lucrari se regaseste:

Contabilitatea organizatiilor non-profit
Contabilitatea organizatiilor non-profit

Vezi detalii

Ghidul contabilului incepator
Ghidul contabilului incepator

Vezi detalii




-    fie in conturi de active separate, daca au durate de utilizare economica diferita de cea a activului existent si pot fi exploatate separat de acesta;

-    fie in conturi de imobilizari in curs daca lucrarile respective sunt incorporate in valoarea activului existent.

Consider ca usile nu pot fi exploatate separat de sediu, prin urmare fac parte din amenajarea initiala.
Daca amenajarea initiala a fost inregistrata in contul 212.


Amenajarea actuala va majora valoarea amenajarii initiale:

- achizitia
            %                                 =                                  404    3.224
            231                                                                             2600
            4426                                                                             624
 

    receptia

         212                                 =                                  231     2.600
 
Durata de amortizare va fi durata de viata ramasa neamortizata a amenajarii initiale a cladirii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014

Votati articolul "Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Firma

Intrebare: Se infiinteaza o firma de transporturi la care administratorul societatii care este si asociat unic; inchiriaza firmei masina de trasnport in baza unui contract de inchiriere (camion cu licenta cu tot pe care il conduce tot administratorul care este si salariatul societatii cu contract de munca). Cum se inregistreaza si cum se procedeaza?

Raspuns: Dar trebuie sa-i intocmesc factura pentru chirie?... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la Proceduri


» Se modifica OPANAF 5/2010 privind solutionarea cererilor de rambursare a TVA

» Atentie! Reguli noi pentru verificarea contribuabililor care nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat

» Noi informatii privind perioada fiscala a taxei pe valoarea adaugata


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu,


» Cum sa tii Contabilitatea Organizatiilor Non-profit fara stres?

» Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

» Completare registru-inventar. Cum procedam privind soludurile debitoare si creditoare?

Vezi toate articolele referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile (11)

» Cum deducem cheltuielile cu combustibilul a autoturismului folosit de directorul firmei?

» Reparatii autoturism aproape de AMORTIZAREa completa. Cum facem inregistrarile?

» Cum trateaza legislatia actuala veniturile din alte surse?

Vezi toate articolele referitoare la amortizare (960)

» Aspecte privind valoarea fiscala a terenurilor reevaluate si vandute sub costul de ACHIZITIE

» Decontari externe. Cum procedam cu TVA-ul?

» Informatii actualizate privind regimul fiscal al microintreprinderilor

Vezi toate articolele referitoare la achizitie (1293)

» In atentia candidatilor Examenului de Aptitudini, sesiunea 16 si 23 noiembrie 2014

» Transfer partial de active. Cum procedam?

» Studiu de caz privind impozitul pe constructii speciale

Vezi toate articolele referitoare la cladire (288)

» Studiu de caz privind impozitul pe constructii speciale

» ContaUtil: Informatii actualizate privind amortizarea fiscala

» Prescriere termen impozit venit persoana fizica. In ce conditii e posibila prescrierea?

Vezi toate articolele referitoare la amenajare (105)

» Aspecte privind valoarea fiscala a terenurilor reevaluate si vandute sub costul de achizitie

» Informatii actualizate privind regimul fiscal al microintreprinderilor

» Venituri din consultanta si management. Se poate plati impozit pe venit microintreprindere?

Vezi toate articolele referitoare la imobilizari (958)

» Decontari externe. Cum procedam cu TVA-ul?

» Se modifica OPANAF 5/2010 privind solutionarea cererilor de rambursare a TVA

» Atentie! Reguli noi pentru verificarea contribuabililor care nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat

Vezi toate articolele referitoare la sediu (1246)

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2014






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI


X