Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

Inregistrarile contabile pe care le facem pentru amenajarile unor spatii respecta prevederi specifice. O societate a amenajat un astfel de spatiu in anul 2009, fiind aduse imbunatatiri si in 2013. Valorea acestor ultime imbunatatiri este de 2.600 lei + TVA. Vom vedea in ce cont se inregistreaza aceste bunuri care au fost aduse in spatiu, stabilind si care va fi perioada de amortizare daca se mareste valoarea amenajarii.

Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli.

Inlocuirea usilor poate fi considerata o imbunatatire a sediului, plus de siguranta, etc si se va inregistra ca imobilizare corporala.

La receptia investitiei, in vederea inregistrarii acesteia ca imobilizare corporala se intocmeste procesul verbal de receptie care serveste ca document justificativ de inregistrare in contabilitate a imobilizarii corporale.

In functie de modalitatea de recunoastere, contravaloarea acestor lucrari se regaseste:

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii

Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole

Vezi detalii

Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile
Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile

Vezi detalii



- fie in conturi de active separate, daca au durate de utilizare economica diferita de cea a activului existent si pot fi exploatate separat de acesta;

- fie in conturi de imobilizari in curs daca lucrarile respective sunt incorporate in valoarea activului existent.

Consider ca usile nu pot fi exploatate separat de sediu, prin urmare fac parte din amenajarea initiala.
Daca amenajarea initiala a fost inregistrata in contul 212.


Amenajarea actuala va majora valoarea amenajarii initiale:

- achizitia
% = 404 3.224
231 2600
4426 624


receptia

212 = 231 2.600

Durata de amortizare va fi durata de viata ramasa neamortizata a amenajarii initiale a cladirii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014


Votati articolul "Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Durata amortizare aparat aer conditionat

Intrebare: Buna seara,
Va rog sa ma ajutati in calarificarea urmatoarei situatii: o p.f.a. s-a achizitionat in anul 2012 un aparat de aer conditionat. Cheltuiala cu amortizarea acestuia a fost inregistrata in registrul de incasari si plati pe coloana plati la cu valoarea integrala (2570 lei) in luna in care a fost cumparata. Administratorul acestei firme intreaba cum era corect sa faca inregistrarea (nu a stiut cum se calculeaza amortizarea, ce metoda de amortizare sa foloseasca si nici durata normala de functionare a aparatului). Avand in vedere ca acest lucru a fost inregistrat in anul 2012, cum poate sa procedeze in vederea indreptarii erorii ? Poate sa faca o declaratie 200 rectificativa acum pentru anul 2012 ? (Mentionez ca declaratia 200 pentru anul 2013 a fost depusa in luna ian. 2013 -desi termenul de depunere era in mai 2014) si cum sa procedeze cu inregistrarea din registru, astfel incat la un eventual control sa nu aiba probleme ?
Va multumesc foarte mult.

Raspuns: Amortizarea aparatului trebuia scazuta in registrul de incasari si plati lunar. Pentru indreptarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: au*****
Apreciez mult serviciile d-voastră venite în sprijinul contabililor
Data adaugarii: 03-Feb-2014
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 088 de la 1 august: ce documente anexam, ce acte se elimina si ce alte simplificari au fost facute

    • Incepand cu 1 august 2016 vom avea un formular 088 simplificat, cu mai putine intrebari si mai putine documente care vor insoti declaratia. Ce documente mai anexam declaratiei si care sunt cerintele la care va trebui totusi sa raspundem incepand cu 1.08.2016, va vom prezenta pe larg prin cele de mai jos. Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentie...» citeste mai departe aici

  • In atentia firmelor: evidenta contabila este tinuta corect?

    • Scaderea cotei TVA la 20%, reducerea impozitului pe dividende la 5%, cresterea impozitelor pe locuinte si terenuri sunt doar cateva dintre modificarile fiscale din 2016. Legislatia se modifica permanent si este dificil, chiar si pentru profesionistii cu experienta, sa tina pasul cu toate noutatile fiscale. In aceste conditii, este esential sa ne asiguram de corectitudinea ev...» citeste mai departe aici

  • Este nedepunerea declaratiilor fiscale la termen contraventie simpla sau continua?

    • In cel mai recent numar al Revistei de Finante si de Contabilitate (MFP) au fost aduse in discutie noi consideratii privind incadrarea faptei de nedepunere a declaratiilor fiscale la termen in contraventie simpla sau contraventie continua. Asadar, a fost amintit faptul ca in prevederile Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite in cadrul Titlului XI – Sanctiuni - faptele ce constituie contra...» citeste mai departe aici

  • Avansuri acordare furnizorilor ramase in sold. Ce tratament fiscal se aplica?

    • Reclasificarea unor sume ca dividende e subiectul pe care il dezbatem azi. Avem ca subiect o societate pe actiuni platitoare de impozit pe profit si TVA. In urma unui control fiscal toate sumele din contul 409 "Avansuri catre furnizori marfa" au fost reclasificate de catre inspectori ca dividende deoarece nu exista decat plata prin banca catre acesti furnizori drept dovada. Sumele sunt din anii 2013, 2014, 2015 pentru care nu au fost primite factura si marfa pe aviz. In fisa contulu...» citeste mai departe aici

  • Profit contabil si rezultat fiscal. Cum se calculeaza impozitul pe profit?

    • Avem in analiza pe care o prezentam mai jos urmatoarele cifre la finalul semestrului IL - total venituri: 10.000 lei - total cheltuieli 308.500 lei - profit brut contabil1.500 lei >> cheltuieli nedeductibile total: 9.900 lei din care: - protocol 1.400 lei - amortizare nedeductibila 8.500 lei Vom vedea cum se calculeaza impozitul pe profit in situatia data si daca la final exista profit brut contabil si pierdere neta. Po...» citeste mai departe aici

  • 31 august 2016: noul termen de raportare la ANAF a informatiilor bancare

    • OUG 13/2016 aproba prorograrea pentru anul 2016 a termenului de raportare prevazut la art. 62 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta 13/2016  a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare. In Noul Cod de procedura fiscala se mentioneaza ca declararea informatiilor se va face pana la data de 15 mai inclusiv a anu...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X