Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

Inregistrarile contabile pe care le facem pentru amenajarile unor spatii respecta prevederi specifice. O societate a amenajat un astfel de spatiu in anul 2009, fiind aduse imbunatatiri si in 2013. Valorea acestor ultime imbunatatiri este de 2.600 lei + TVA. Vom vedea in ce cont se inregistreaza aceste bunuri care au fost aduse in spatiu, stabilind si care va fi perioada de amortizare daca se mareste valoarea amenajarii.

Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli.

Inlocuirea usilor poate fi considerata o imbunatatire a sediului, plus de siguranta, etc si se va inregistra ca imobilizare corporala.

La receptia investitiei, in vederea inregistrarii acesteia ca imobilizare corporala se intocmeste procesul verbal de receptie care serveste ca document justificativ de inregistrare in contabilitate a imobilizarii corporale.

In functie de modalitatea de recunoastere, contravaloarea acestor lucrari se regaseste:

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii



- fie in conturi de active separate, daca au durate de utilizare economica diferita de cea a activului existent si pot fi exploatate separat de acesta;

- fie in conturi de imobilizari in curs daca lucrarile respective sunt incorporate in valoarea activului existent.

Consider ca usile nu pot fi exploatate separat de sediu, prin urmare fac parte din amenajarea initiala.
Daca amenajarea initiala a fost inregistrata in contul 212.


Amenajarea actuala va majora valoarea amenajarii initiale:

- achizitia
% = 404 3.224
231 2600
4426 624


receptia

212 = 231 2.600

Durata de amortizare va fi durata de viata ramasa neamortizata a amenajarii initiale a cladirii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014


Votati articolul "Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila reevaluare mijloace fixe de natura stocurilor.

Intrebare: Am urmatoarea problema cu care ma confrunt:
In nov.2011 societatea a achizitionat de la o persoana fizica, in baza contract. de vanzare-cumparare un teren pe care se afla si niste baraci. De la data achizitiei s-a facut Decizie a asociatului unic prin care s-a specificat ca aceasta achizitie este pentru revanzare, deci are scop comercial, iar eu in contabilitate am inregistrat-o in categoria mijloacelor fixe de natura stocurilor. Anul acesta cand am sunat sa intreb ce impozit am de plata la Directia de Impozite si Taxe locale , am fost intrebata daca am facut reevaluarea. Mentionez ca de vandut nu a reusit patronul sa o vanda in aceasta perioada. Acum am contactat un evaluator sa faca evaluarea si intreb cum fac eu inregistrarile contabile cu diferentele de reevaluare daca eu nu am inregistrari in 211 si 212 , am inregistrat in 371 analitic distinct. Cum trebuie sa procedez?

Raspuns: Reevaluarea trebuie facuta pentru stabilirea taxelor si impozitelor locale, dar amortizarea trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: au*****
Apreciez mult serviciile d-voastră venite în sprijinul contabililor
Data adaugarii: 03-Feb-2014
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce presupune fiscalizarea unei case de marcat?

    • Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca. Fiscalizarea casei de marcat inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala. Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse ur...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF: Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar

    • La data de 9 mai 2015 au intrat in vigoare prevederile cap. I "Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar" din Legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. ...» citeste mai departe aici

  • Stampila devine istorie de la 1 iulie 2015

    • Reprezentantii mediului de afaceri continua sa ceara aplicarea unor masuri de simplificare a modului in care functioneaza procedurile fiscale si cer reguli mai simple cand vine vorba de Codul fiscal. In acest context, Ministerul Finantelor Publice a promis eliminarea stampilei incepand cu 1 iulie 2015. "Odata cu acest nou Cod Fiscal, zona de fiscalitate e cumva acoperita. Cred ca pasul logic urmator ar fi cel al simplificarii administrative. Aici vorbim de lucruri ext...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind acordurile de pret in avans

    • La nivelul anului 2014/primele 4 luni ale anului 2015, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un numar total de 6 acorduri de pret in avans unilaterale, respectiv a respins emiterea a 2 cereri de acord de pret in avans (solicitarile in cauza neintrunind conditiile legale necesare emiterii). Totodata, au fost depuse primele 3 cereri pentru emiterea de acorduri de pret in avans bilaterale, preconizandu-se ca, la nivelul anului 2015, acestea sa fie emise in comun de ca...» citeste mai departe aici

  • Raportarea catre BNR a operatiunilor valutare de capital de natura datoriei private externe

    • In conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr. 4/2014 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei, persoanele juridice si fizice rezidente care au incheiat contracte cu nerezidenti pentru operatiuni valutare de capital de natura datoriei private externe pe termen mediu si lung au obligatia sa notifice operatiunile respective prin transmiterea la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica a formularului F1 "Notificare la Banca Nat...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Bilant de inchidere. Ajustari si modificari de calcul amortizare

    • Avem urmatoarea situatie pe care o analizam prin cele ce urmeaza:  -Valoarea de intrare a unei instalatii=36.000 lei (achizitionata pe 01.04.N) -amortizare liniara pe 6 ani La 31.12.N, valoarea de inventar =33.000 lei. La 31.12.N+1, valoarea de inventar= 22.000 lei. La 31.12.N+2, valoarea de inventar = 23.000 lei. Ce inregistrari se fac la fiecare inchidere? Care este amortizarea anuala (pentru fiecare an)? Ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X