Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

Inregistrarile contabile pe care le facem pentru amenajarile unor spatii respecta prevederi specifice. O societate a amenajat un astfel de spatiu in anul 2009, fiind aduse imbunatatiri si in 2013. Valorea acestor ultime imbunatatiri este de 2.600 lei + TVA. Vom vedea in ce cont se inregistreaza aceste bunuri care au fost aduse in spatiu, stabilind si care va fi perioada de amortizare daca se mareste valoarea amenajarii.

Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli.

Inlocuirea usilor poate fi considerata o imbunatatire a sediului, plus de siguranta, etc si se va inregistra ca imobilizare corporala.

La receptia investitiei, in vederea inregistrarii acesteia ca imobilizare corporala se intocmeste procesul verbal de receptie care serveste ca document justificativ de inregistrare in contabilitate a imobilizarii corporale.

In functie de modalitatea de recunoastere, contravaloarea acestor lucrari se regaseste:

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



- fie in conturi de active separate, daca au durate de utilizare economica diferita de cea a activului existent si pot fi exploatate separat de acesta;

- fie in conturi de imobilizari in curs daca lucrarile respective sunt incorporate in valoarea activului existent.

Consider ca usile nu pot fi exploatate separat de sediu, prin urmare fac parte din amenajarea initiala.
Daca amenajarea initiala a fost inregistrata in contul 212.


Amenajarea actuala va majora valoarea amenajarii initiale:

- achizitia
% = 404 3.224
231 2600
4426 624


receptia

212 = 231 2.600

Durata de amortizare va fi durata de viata ramasa neamortizata a amenajarii initiale a cladirii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014


Votati articolul "Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Storno factura din feb 2010

Intrebare: In februarie 2010 s-a emis o factura vanzare de teren cu TVA 19%. In 2012 se constata ca s-a gresit suprafata trecuta in factura. Cum se poate regulariza aceasta factura? Prin stornarea facturii cu cota de 19% sau cu24%?

Raspuns: factura storno se emite cu 19% si se repune corect.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: au*****
Apreciez mult serviciile d-voastră venite în sprijinul contabililor
Data adaugarii: 03-Feb-2014
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce se schimba in domeniul CASS si TVA in 2015, potrivit noului Cod fiscal

    • Noul Cod fiscal aprobat la jumatatea saptamanii de Guvern aduce modificari in toate ariile din domeniul fiscal si influenteaza semnificativ unele categorii de contribuabili. In cuprinsul acestui articol, discutam insa cum se modifica prin noul Cod fiscal aspectele care tin de contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) si precizam astfel ca se elimina exceptia prin care se stabileste ca persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de propr...» citeste mai departe aici

  • Top 5 noutati ale saptamanii si modificarile din Codul fiscal. Retrospectiva Contabilul.ro

    • Daca la 23 martie inca mai vorbeam despre Codul fiscal care "urma sa fie aprobat", iata ca pana la finalul saptamanii am avut ocazia nu doar de a vedea ca noul cod a fost aprobat de Guvern, dar si de a scrie mai multe articole pe aceasta tema. Consideram utile informatiile referitoare la modificarile aprobate de Guvern astfel ca am analizat pe segmente unele dintre cele mai importante schimbari. In primul rand, am discutat despre cum se modifica impozitul pe prof...» citeste mai departe aici

  • Reglementarile contabile in partida simpla prevazute de OMFP nr.170/2015

    • Regasiti mai jos aspectele privind reglementarile contabile in partida simpla prevazute de OMFP 170/2015 in vigoare cu 1 martie 2015. Va reamintim ca incepand cu data de 1 martie se abroga: - Ordinul MFP 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal; - Normele spe...» citeste mai departe aici

  • Decizie de impunere. Care e modalitatea corecta de calcul?

    • In cazul urmator, facem referire la un PFA care a primit de la Administratie Fiscala la care apartine Decizia de impunere privind platile anticipate cu titlul de impozit pe venit si contributii de asigurari sociale de sanatate aferent anului 2015 in felul urmator: -Venit brut estimat: 24000 lei; -Chelt.deductibile: 14600 lei; -Venit net estimat: 9400 lei; -Plati anticipate cu titlu de impozit: 1504 lei; -Total plati anticipate cu titlu de CASS: 517 l...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe cladiri, pe teren sau pe masini se plateste pana la 31 martie

    • Nu uitati ca prima rata a impozitelor locale se achita pana la 31 martie a.c,, fiind vorba in concret de impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si taxa asupra mijloacelor de transport. Termenul stabilit pentru prima transa este de 31 martie, in vreme ce a doua transa trebuie platita pana la 30 septembrie. In cazul in care achitati impozitele datorate pana la 31 martie, beneficiati de o reducere de pana la 10%, stabilita prin hotarare a consiliului local,...» citeste mai departe aici

  • Activitate de comert prin internet. Cum stabilim obligatia de a avea casa de marcat pentru un PFA?

    •   Stabilim, prin cele ce urmeaza, daca un PFA infiintat recent cu obiect de activitate comert prin internet cod CAEN 4791 are obligatia de a avea casa de marcat.  Art.1 alin.(1) din OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede urmatoarele:   "Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X