Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
ANGEL ACCOUNTING SERVICES SRL
Satu Mare
Societate membra CECCAR, oferim servicii complete ...
1 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDREEA SUCIU
Cluj Napoca
Expert contabil, PFA, ofer seriozitate si profesio...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Studii de caz Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?


Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

Cuvinte cheie: Proceduri, Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu



Inregistrarile contabile pe care le facem pentru amenajarile unor spatii respecta prevederi specifice.  O societate a amenajat un astfel de spatiu in anul 2009, fiind aduse imbunatatiri si in 2013. Valorea acestor ultime imbunatatiri este de 2.600 lei + TVA. Vom vedea in ce cont se inregistreaza aceste bunuri care au fost aduse in spatiu, stabilind si care va fi perioada de amortizare daca se mareste valoarea amenajarii.

Potrivit prevederilor OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu o imobilizare corporala sunt cheltuieli ale perioadei in care sunt efectuate sau majoreaza valoarea imobilizarii respective, in functie de beneficiile economice aferente acestor cheltuieli.

Inlocuirea usilor poate fi considerata o imbunatatire a sediului, plus de siguranta, etc si se va inregistra ca imobilizare corporala.
 
La receptia investitiei, in vederea inregistrarii acesteia ca imobilizare corporala se intocmeste procesul verbal de receptie care serveste ca document justificativ de inregistrare in contabilitate a imobilizarii corporale.

In functie de modalitatea de recunoastere, contravaloarea acestor lucrari se regaseste:

-    fie in conturi de active separate, daca au durate de utilizare economica diferita de cea a activului existent si pot fi exploatate separat de acesta;

-    fie in conturi de imobilizari in curs daca lucrarile respective sunt incorporate in valoarea activului existent.

Consider ca usile nu pot fi exploatate separat de sediu, prin urmare fac parte din amenajarea initiala.
Daca amenajarea initiala a fost inregistrata in contul 212.


Circulara Contabilului Roman
Circulara Contabilului Roman

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice

Vezi detalii



Amenajarea actuala va majora valoarea amenajarii initiale:

- achizitia
            %                                 =                                  404    3.224
            231                                                                             2600
            4426                                                                             624
 

    receptia

         212                                 =                                  231     2.600
 
Durata de amortizare va fi durata de viata ramasa neamortizata a amenajarii initiale a cladirii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 17 Ianuarie 2014

Votati articolul "Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Fond pentru handicapati

Intrebare: Buna ziua, Am o societate comerciala care are 6 salariati cu norma intreaga si 96 de salariati cu 1 ora/zi (contract de munca, perioada nedeterminata). Va rog sa-mi spuneti daca trebuie sa calculez fondul pentru handicapati. Multumesc.

Raspuns: Buna seara, Conform Legii 448/2006, Art. 77. " (1) Persoanele cu handicap pot fi incadrate in ... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la Proceduri


» De ce si cum se plateste acciza diferentiata la motorina?

» Cum facem inregistrarea in scopuri de TVA a unui SEDIU permanent de catre un nerezident?

» Restituire acciza combustibili pentru transportatori. Cum procedam?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Comentarii articol
Postat de: au*****
  Apreciez mult serviciile d-voastră venite în sprijinul contabililor
Data adaugarii: 03-Feb-2014

Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile, amortizare, achizitie, cladire, amenajare, imobilizari, sediu,


» Inregistrari contabile pentru amenajarea unui sediu. Cum facem amortizarea?

» Completare registru-inventar. Cum procedam privind soludurile debitoare si creditoare?

» Incetare activitate. Vanzare stocuri catre asociat. Cum facem compensarea?

Vezi toate articolele referitoare la Inregistrari si Monografii Contabile (11)

» Calcul scutire impozit pe profit: Rezultat fiscal mai mic decat cel contabil

» Ghid practic privind neimpozitarea profitului reinvestit de la 1 iulie 2014

» Subtilitati si fineturi: Tot ce nu stiai despre cheltuielile deductibile si nedeductibile!

Vezi toate articolele referitoare la amortizare (929)

» In ce conditii ajustam TVA-ul la bunurile de capital?

» Valorificare marfa deteriorata. Se ajusteaza TVA dedus la cumparare?

» Studiu de caz: Solutii pentru factura discount primita de la furnizori si valorificare stocuri

Vezi toate articolele referitoare la achizitie (1234)

» In ce conditii ajustam TVA-ul la bunurile de capital?

» Cand beneficiem de cota redusa a impozitului la reevaluarea unei cladiri?

» Tranformare, modernizare CLADIRE sau reparatie curenta. Cum tratam fiscal?

Vezi toate articolele referitoare la cladire (270)

» Trei proiecte MFP in dezbatere publica. Noi modificari in Codul fiscal

» Anexa I - Tabloul valorilor impozabile, impozite si taxe locale - Norme Metodologice Codul fiscal

» Alte dispozitii comune- Norme Metodologice Codul fiscal

Vezi toate articolele referitoare la amenajare (99)

» Achizitionare bunuri si licente. Tratam bunurile ca obiecte de inventar sau ca mijloc fix?

» Proiectul Legii noului Cod fiscal. Ce trebuie sa stim despre Impozitul specific unor activitati

» Subventiile se inregistreaza in conditii speciale. Ce tratament se aplica?

Vezi toate articolele referitoare la imobilizari (926)

» Carta drepturilor si obligatiilor contribuabililor pe timpul desfasurarii inspectiei fiscale

» Cum facem inregistrarea in scopuri de TVA a unui SEDIU permanent de catre un nerezident?

» Descarcati ultima varianta pentru Declaratia 710

Vezi toate articolele referitoare la sediu (1171)

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2014






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI