Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrare reparatii cladire. Un caz concret cu o solutie oferita de experti

inregistrari contabilereparatiicladireconstructiiTVA la incasareactivcheltuieli

Inregistrarea reparatiilor efectuate pentru imobile difera de la o situatie la alta, insa nenumarate aspecte pot fi analizate in termen generali si pot clarifica unele nelamuriri care se leaga de efectuarea propriu-zisa a inregistrarilor contabile.

Pornim astfel de la cazul unui service autor care achizitioneaza o cladire in valoare de 2.700.000 lei in anul 2013 care a devenit sediul firmei, unde se desfasoara activitatea. Cladirea a fost construita in 2007. Se fac reparatii in 2013 in valoare de 600.000 lei fara TVA.

Vom vedea daca aceasta cheltuiala se recunoaste in 2013 in contul 611 si daca TVA-ul este deductibil in 2013.

Avand in vedere ca aceasta activitate de reparatii a cladirii s-a realizat in anul 2013, la analiza caracterului contabil al situatiei vom tine cont de reglementarile contabile valabile in acest an.

Potrivit pct. 106 din OMFP nr. 3055/2009 privind contabilitatea, o cheltuiala ulterioara in legatura cu un activ se inregistreaza de regula ca si cheltuiala a perioadei. Cu toate acestea, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele doua conditii, aceste activitati vor avea caracter de modernizare si vor majora valoarea activului.

Aceste conditii sunt:

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



- imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai activului;
- activitatile sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.

In situatia din intrebare, consideram ca ambele conditii sunt indeplinite, astfel ca suma de 600.000 lei va fi inregistrata pe seama majorarii valorii activului.

Inregistrare contabila:

212 "Constructii - analitic distinct" = 404 "Furnizori de imobilizari" cu suma de 600.000 lei, presupunand ca aceste lucrari au fost efectuate de catre un furnizor ce a emis o factura in acest sens.

Din punctul de vedere al TVA aferent acestor lucrari, daca societatea aplica sistemul de TVA cu exigibilitate normala, consideram ca aceasta isi poate deduce TVA la data facturii, daca achizitiile sunt efectuate de la persoane inregistrate in scopuri de TVA, ce aplica tot sistemul cu exigibilitate normala, ce emit o factura corect intocmita sau isi deduce TVA la data efectuarii platii, daca furnizorii aplica sistemul de TVA la incasare.

Daca societatea dvs aplica sistemul de TVA la incasare, aceasta isi va deduce TVA la data efectuarii platii catre furnizori.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilereparatiicladireconstructiiTVA la incasareactivcheltuieli

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Ianuarie 2014


Votati articolul "Inregistrare reparatii cladire. Un caz concret cu o solutie oferita de experti":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie venit estimat

Intrebare: Cum se completeaza aceasta declaratie? Deoarece am o firma intreprindere individuala pe care tocmai am inregistrat-o si nu am mai facut asa ceva.

Raspuns: Pentru completarea corecta a declaratiei va recomand sa parcurgeti instructiunile privind...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat Ghidul caselor de marcat eletronice. Ce trebuie sa faceti de la A la Z

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat pe site-ul insitutiei un ghid destinat distribuitorilor autorizati si unitatilor acreditate pentru vanzari si service case de marcat, precum si pentru utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale. In ghidul caselor de marcat electronice veti gasi informatii legate de inregistrarea caselor de marcat si proceduri legate de certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a casei de marcat in etapa opera...» citeste mai departe aici

  • ANUNT ANAF: 25 iunie este termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale

    • ANAF atrage atentia asupra datei de 25 iunie. Aceasta reprezinta termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale. Iata mai jos lista formularelor care trebuie completate si depuse pana la aceasta data, dar si ce reprezinta acestea! Asadar, 25 iunie este termenul de depunere a:    – formularului 097 ” Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare&rd...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • Venituri din dobanzi, chirii si dividende. Ce se trece in Declaratia unica pentru fiecare caz in parte?

    • Completarea Declaratiei unice da multe batai de cap contribuabililor. Avand in vedere ca nu exista un ghid de completare personalizat al formularului, care sa te invete de la A la Z ce trebuie sa faci, prezentam mai jos un studiu de caz care sa iti vina in ajutor. Exemplu de astazi il reprezinta un contribuabil persoana fizica ce are depozite pe termen de 1 an la banci in perioada 01.07.2016-30.06.2017. Acesta a incasat dobanda in valoare de 28.000 lei in data 30.06.2017 si a reinno...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat

    • Regulamentul general de protectie a datelor (GDPR) a intrat in vigoare din data de 25 mai, insa putine firme sunt bine informate si pregatite in ceea ce priveste aplicarea masurilor acestuia. Consiliul IMM-urilor a realizat recent un chestionar arata ca peste 42% dintre IMM-uri nu au reusit sa adopte noile reglementari. Daca aveti necu...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X