Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Inregistrare reparatii cladire. Un caz concret cu o solutie oferita de experti

inregistrari contabilereparatiicladireconstructiiTVA la incasareactivcheltuieli

Inregistrarea reparatiilor efectuate pentru imobile difera de la o situatie la alta, insa nenumarate aspecte pot fi analizate in termen generali si pot clarifica unele nelamuriri care se leaga de efectuarea propriu-zisa a inregistrarilor contabile.

Pornim astfel de la cazul unui service autor care achizitioneaza o cladire in valoare de 2.700.000 lei in anul 2013 care a devenit sediul firmei, unde se desfasoara activitatea. Cladirea a fost construita in 2007. Se fac reparatii in 2013 in valoare de 600.000 lei fara TVA.

Vom vedea daca aceasta cheltuiala se recunoaste in 2013 in contul 611 si daca TVA-ul este deductibil in 2013.

Avand in vedere ca aceasta activitate de reparatii a cladirii s-a realizat in anul 2013, la analiza caracterului contabil al situatiei vom tine cont de reglementarile contabile valabile in acest an.
 
Potrivit pct. 106 din OMFP nr. 3055/2009 privind contabilitatea, o cheltuiala ulterioara in legatura cu un activ se inregistreaza de regula ca si cheltuiala a perioadei. Cu toate acestea, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele doua conditii, aceste activitati vor avea caracter de modernizare si vor majora valoarea activului.
 
Aceste conditii sunt:

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii



- imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai activului;
- activitatile sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.

In situatia din intrebare, consideram ca ambele conditii sunt indeplinite, astfel ca suma de 600.000 lei va fi inregistrata pe seama majorarii valorii activului.
 
Inregistrare contabila:

212 "Constructii - analitic distinct" = 404 "Furnizori de imobilizari" cu suma de 600.000 lei, presupunand ca aceste lucrari au fost efectuate de catre un furnizor ce a emis o factura in acest sens.
 
Din punctul de vedere al TVA aferent acestor lucrari, daca societatea aplica sistemul de TVA cu exigibilitate normala, consideram ca aceasta isi poate deduce TVA la data facturii, daca achizitiile sunt efectuate de la persoane inregistrate in scopuri de TVA, ce aplica tot sistemul cu exigibilitate normala, ce emit o factura corect intocmita sau isi deduce TVA la data efectuarii platii, daca furnizorii aplica sistemul de TVA la incasare.
 
Daca societatea dvs aplica sistemul de TVA la incasare, aceasta isi va deduce TVA la data efectuarii platii catre furnizori.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilereparatiicladireconstructiiTVA la incasareactivcheltuieli

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Ianuarie 2014


Votati articolul "Inregistrare reparatii cladire. Un caz concret cu o solutie oferita de experti":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare facturi

Intrebare: Buna ziua!
Am si eu o nelamurire legata de discounturi si reduceri comerciale primite: cum inregistrez o factura de achizitie pe care am: marfuri, reducere comerciala 2% si discount financiar 14%, pe aceesi factura.
Va multumesc anticipat!

Raspuns: Reducerea comerciala diminueaza costul de achizitie a bunurilor inclusiv baza de calcul TVA iar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X