Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Legislatia muncii pentru PFA

Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

Rambursarea TVA afarenta unor anumite operatiuni desfasurate in state membre ale UE a fost reglementata prin OANAF 59/2014. Mai exact, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68/28.01.2014, a fost publicat OANAF nr. 59/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata (TVA) achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Potrivit dispozitiilor art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 57172003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 49^1 din normele metodologice de aplicare a Titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din acelasi act normativ, persoana impozabila stabilita in Romania, poate beneficia de rambursarea TVA aferenta importurilor achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Bunuri si servicii pentru care se poate solicita rambursarea TVA

Persoanele impozabile stabilite in Romania care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru pot solicita rambursarea TVA pentru urmatoarele categorii de bunuri si servicii achizitionate care trebuie descrise in cererea de rambursare, formularul 318, conform urmatoarelor coduri:

1. combustibil;

2. inchiriere de mijloace de transport;

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Manualul de Politici Contabile 2015
Manualul de Politici Contabile 2015

Vezi detalii



3. cheltuieli legate de mijloacele de transport;

4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor;

5. cheltuieli de deplasare (cu taxiul sau mijloace de transport public);

6. cazare;

7. servicii de catering si restaurant;

8. acces la targuri si expozitii;

9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole;

10. alte bunuri livrate si servicii prestate.

Atentie! In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

Pentru a fi eligibila pentru rambursare in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania trebuie sa efectueze operatiuni care dau dreptul de deducere in Romania. in cazul in care persoana impozabila efectueaza in Romania atat operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere, statul membru de rambursare poate rambursa numai acea parte din TVA rambursabila care corespunde operatiunilor cu drept de deducere.

Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor efectuate in alt stat membru este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.

Operatiuni care fac obiectul rambursarii TVA

Cererea de rambursare a TVA se refera la urmatoarele operatiuni:

a) achizitii de bunuri sau servicii care au fost facturate pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca TVA sa fi devenit exigibila inaintea sau la momentul facturarii sau pentru care TVA a devenit exigibila pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca achizitiile sa fi fost facturate inainte ca TVA sa devina exigibila;

b) importul de bunuri efectuat pe parcursul perioadei de rambursare.

De asemenea, cererea de rambursare poate sa se refere la facturi sau documente de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente si care privesc operatiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic in cauza.

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioada mai mica de 3 luni numai in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada de rambursare mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Daca cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Procedura solicitarii rambursarii TVA achitate

Cererea de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, se depune in format electronic la organul fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF, cel tarziu pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare

Atentie! Cererea se considera ca a fost depusa in conditiile in care solicitantul a furnizat toate informatiile cerute.

In vederea completarii Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati si sa se inregistreze pe portalul ANAF.

Cererea depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular. in cazul in care o cerere initiala se rectifica, se inscrie in casuta corespunzatoare numarul de referinta al cererii initiale.

In cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie sa contina facturi/documente de import noi.

Important! Se completeaza cate o cerere rectificativa pentru fiecare perioada de raportare pentru care se opereaza rectificari.

Organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea statului membru de rambursare in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se incadreaza in oricare dintre situatiile urmatoare:

- nu este persoana impozabila in sensul TVA;

- efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt scutite de TVA fara drept de deducere in temeiul art. 141 din Codul Fiscal;

- beneficiaza de scutirea pentru intreprinderi mici prevazuta la art. 152 din Codul Fiscal.

Sursa: DGFP Valcea


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Februarie 2014


Votati articolul "Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca cumpar ceva prin borderou de achizitie si pers. nu are acte asupra marfii?

Intrebare: Daca cumpar ceva prin borderou de achizitie si persoana nu are acte asupra obiectului, ce e de facut? adica cum se procedeaza? mai clar: vreau sa cumpar un mobilier vechi antic, proprietarul nu are acte asupra sa insa eu vreau sa il cumpar pt al vinde intr-un magazin. de ce acte avem nevoie? multumesc anticipat!

Raspuns: Borderoul de achizitie se utilizeaza in cazul producatorilor individuali. In cazul achizitiei unor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Februarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Din 9 mai se aplica noile plafoanele pentru operatiunile de incasari si plati in numerar. Legea 70/2015

    • Incepand cu 9 mai 2015 se aplica prevederile modificate prin Legea 70/2015 in ce priveste efectuarea de incasari si plati in numerar. Daca pentru societatile comerciale plafoanele platilor cu numerar raman aceleasi, se aplica plafoane noi pentru tranzactiile realizate de persoane fizice autorizate (PFA),  intreprinderi individuale (II), intreprinderi familiale (IF), liber profesionisti, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independen...» citeste mai departe aici

  • Model registru de bani personali si procedura de inregistrare la organul fiscal

    • Conform modificarilor aduse Ordonantei de Urgenta a  Guvernului nr. 28/1999 prin OUG 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia ca, la ora inceperii programului de lucru, sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani p...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ CECCAR: Topul noutatilor legislative din perioada 24 - 30.04.2015

    • In randurile urmatoare, va punem la dispozitie lista cu cele mai importante acte normative publicate in Monitorul Oficial, cu incidenta in materia fiscala, din intervalul 24-30 aprilie 2015.     Legea 88/2015 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi (M. Of. nr. 282 din 27 aprilie 2015) √ suma rezultata din valorificarea, in orice m...» citeste mai departe aici

  • Amenzi de pana la 30.000 lei pentru firmele care nu au specialist in managementul deseurilor

    • Incepand cu 2014 si pana la acest moment, nenumarate controale au fost desfasurate de Garda de Mediu, in baza legii 211/2011, fiind aplicate si sanctiuni pentru nerespectarea mai multor reglementari cuprinse in actul amintit. Legea, in vigoare inca din 2011, informeaza Economica.net, impune obligatia ca cele mai multe firme din Romania sa desemneze o persoana care sa se ocupe cu managementul deseurilor. Cu alte cuvinte, detinatorii/Producatorii de deseuri persoane juridice...» citeste mai departe aici

  • Politici contabile proprii aprobate de la data intrarii in vigoare a OMFP 3055 pentru firmele infiintate inainte de data acestuia

    • O societate are ca obiect de activitate constructiile si este infiintata din 2007. Anul acesta a intocmit Manualul de Politici si Proceduri contabile (conform Ordin 1802 din 2014). Pana in acest moment societatea nu a intocmit acest manual. Exista vreo sanctiune pentru faptul ca, la momentul unui control, trebuia ca societatea sa fi avut acest manual si inainte (conform vechilor prevederi legale)? Ce sanctiune i se poate aplica, atata timp cat la momentul efectuarii controlului, soc...» citeste mai departe aici

  • Factura de serviciu. Cum facem monografia contabila?

    • Un salariat al societatii B a solicitat unui furnizor un serviciu de care societatea nu avea nevoie. Furnizorul a facturat catre societatea B acest serviciu. Care este procedura prin care se instituie poprire asupra veniturilor salariale si care va fi monografia contabila in situatia in care societatea acorda dreptul salariatului de a-si plati datoria in 3 rate egale? Potrivit art. 782 din Codul de procedura civila, poprirea se infiinteaza la cererea creditorului de catre un executo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X