Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
IQCONTABILITATE
Bucuresti
Servicii financiar contabile - inregistrari , evid...
Centrul de Contabilitate Brasov
Brasov
Centrul de Contabilitate Brasov ofera servicii de ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Cirlan Ruxandra - Expert contabil
Braila
SERVICII PROFESIONALE DE EVIDENTA CONTABILA - In...
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Legislatie contabila Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata


Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

Cuvinte cheie: TVA, rambursarea TVA, importul de bunuri, livrari de bunuri, drept deducere, OANAF 59/2014

Rambursarea TVA afarenta unor anumite operatiuni desfasurate in state membre ale UE a fost reglementata prin OANAF 59/2014. Mai exact, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68/28.01.2014, a fost publicat OANAF nr. 59/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata (TVA) achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Potrivit dispozitiilor art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 57172003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 49^1 din normele metodologice de aplicare a Titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din acelasi act normativ, persoana impozabila stabilita in Romania, poate beneficia de rambursarea TVA aferenta importurilor achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Bunuri si servicii pentru care se poate solicita rambursarea TVA

Persoanele impozabile stabilite in Romania care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru pot solicita rambursarea TVA pentru urmatoarele categorii de bunuri si servicii achizitionate care trebuie descrise in cererea de rambursare, formularul 318, conform urmatoarelor coduri:

1. combustibil;

2. inchiriere de mijloace de transport;

Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice

Vezi detalii

Cartea Verde a Fiscalitatii
Cartea Verde a Fiscalitatii

Vezi detalii




3. cheltuieli legate de mijloacele de transport;

4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor;

5. cheltuieli de deplasare (cu taxiul sau mijloace de transport public);

6. cazare;

7. servicii de catering si restaurant;

8. acces la targuri si expozitii;

9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole;

10. alte bunuri livrate si servicii prestate.

Atentie! In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

Pentru a fi eligibila pentru rambursare in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania trebuie sa efectueze operatiuni care dau dreptul de deducere in Romania. in cazul in care persoana impozabila efectueaza in Romania atat operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere, statul membru de rambursare poate rambursa numai acea parte din TVA rambursabila care corespunde operatiunilor cu drept de deducere.

Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor efectuate in alt stat membru este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.

Operatiuni care fac obiectul rambursarii TVA

Cererea de rambursare a TVA se refera la urmatoarele operatiuni:

a) achizitii de bunuri sau servicii care au fost facturate pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca TVA sa fi devenit exigibila inaintea sau la momentul facturarii sau pentru care TVA a devenit exigibila pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca achizitiile sa fi fost facturate inainte ca TVA sa devina exigibila;

b) importul de bunuri efectuat pe parcursul perioadei de rambursare.

De asemenea, cererea de rambursare poate sa se refere la facturi sau documente de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente si care privesc operatiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic in cauza.

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioada mai mica de 3 luni numai in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada de rambursare mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Daca cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Procedura solicitarii rambursarii TVA achitate

Cererea de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, se depune in format electronic la organul fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF, cel tarziu pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare

Atentie! Cererea se considera ca a fost depusa in conditiile in care solicitantul a furnizat toate informatiile cerute.

In vederea completarii Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati si sa se inregistreze pe portalul ANAF.

Cererea depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular. in cazul in care o cerere initiala se rectifica, se inscrie in casuta corespunzatoare numarul de referinta al cererii initiale.

In cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie sa contina facturi/documente de import noi.

Important! Se completeaza cate o cerere rectificativa pentru fiecare perioada de raportare pentru care se opereaza rectificari.

Organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea statului membru de rambursare in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se incadreaza in oricare dintre situatiile urmatoare:

- nu este persoana impozabila in sensul TVA;

- efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt scutite de TVA fara drept de deducere in temeiul art. 141 din Codul Fiscal;

- beneficiaza de scutirea pentru intreprinderi mici prevazuta la art. 152 din Codul Fiscal.

Sursa: DGFP Valcea


Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 05 Februarie 2014

Votati articolul "Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cote CAS, CASS, impozit - pentru vanzare bunuri proprii

Intrebare: Bună dimineața, Privind veniturile din vânzarea BUNURILOR PROPRII (obiecte personale de care nu mai ai nevoie), prin magazine tip consignația sau similare Vă rog să mă lămuriți care sunt dările la stat pentru următoarele categorii de persoane, CE, CAT și CINE trebuie să rețină/declare aceste venituri. Care sunt formele legale de reglementare a acordului de vânzare cu vânzătorul? În ce condiții sunt acestea obligatorii (d.p.d.v. al activitații vânzătorului) ? 1. persoane fără venit: CASS=...., CAS=.....IMPOZIT=... 2. persoane pensionare de vârstă/medical: CASS=...., CAS=.....IMPOZIT=... 3. persoane pensionare anticipat: CASS=...., CAS=.....IMPOZIT=... 4. Salariat: CASS=...., CAS=.....IMPOZIT=... Mulțumesc

Raspuns: In cazul veniturilor realizate de persoanele fizice din activitati desfasurate in baza contractelor ... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la TVA


» Ce implicatii fiscale si inregistrari contabile exista la operatiunile cu cardul?

» ContaUtil: Certificatul de amanare de la plata in vama a TVA

» Ce documente sunt necesare la atestarea utilizarii unui autoturism pentru obtinere de venituri?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la rambursarea TVA, importul de bunuri, livrari de bunuri, drept deducere, OANAF 59/2014,


» 25 si 30 septembrie. Termene-limita distincte pentru declaratii fiscale si plati

» Cum se recupereaza TVA-ul platit in alte state membre ale UE?

» Achizitie intracomunitara de servicii. Emitere factura cu TVA strain. Cum procedam?

Vezi toate articolele referitoare la rambursarea TVA (62)

» 30 septembrie e termenul maxim de depunere a forumularului 318. Explicatii consultant

» Marea Carte Verde a Taxelor si Impozitelor 2014

» Noul ghid al contabilului din firmele de transport si logistica

Vezi toate articolele referitoare la importul de bunuri (70)

» Scutiri de TVA pentru exportul de marfuri. Analiza consultantului

» Vanzare bun imobil, numerar asociat. Ce tratament fiscal TVA se aplica?

» Achizitie bunuri de la persoane fizice si obligatii de plata. Cum se face vanzarea si ce tratament TVA se aplica?

Vezi toate articolele referitoare la livrari de bunuri (393)

» Anulare drept de deducere. Cum procedam cand sunt informatii incomplete pe factura?

» Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

» MFP: Firmele care opteaza pentru TVA la incasare in 2014 calculeaza cifra de afaceri cu operatiunile scutite din 2013

Vezi toate articolele referitoare la drept deducere (8)

» Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

Vezi toate articolele referitoare la OANAF 59/2014 (1)

Alte articole publicate in data de 05 Februarie 2014






Top cautari




© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI