Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

TVArambursarea TVAimportul de bunurilivrari de bunuridrept deducereOANAF 59/2014

Update octombrie 2016: ANAF modifica procedura de rambursare TVA vezi aici detalii

Rambursarea TVA aferenta unor anumite operatiuni desfasurate in state membre ale UE a fost reglementata prin OANAF 59/2014. Mai exact, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68/28.01.2014, a fost publicat OANAF nr. 59/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata (TVA) achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Descaraca aici Raportul specialTVA.Operatiuniintracomunitare 2016. Speteexplicate

Potrivit dispozitiilor art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 57172003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 49^1 din normele metodologice de aplicare a Titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din acelasi act normativ, persoana impozabila stabilita in Romania, poate beneficia de rambursarea TVA aferenta importurilor achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Bunuri si servicii pentru care se poate solicita rambursarea TVA

Persoanele impozabile stabilite in Romania care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru pot solicita rambursarea TVA pentru urmatoarele categorii de bunuri si servicii achizitionate care trebuie descrise in cererea de rambursare, formularul 318, conform urmatoarelor coduri:

1. combustibil;


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii




2. inchiriere de mijloace de transport;

3. cheltuieli legate de mijloacele de transport;

4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor;

5. cheltuieli de deplasare (cu taxiul sau mijloace de transport public);

6. cazare;

7. servicii de catering si restaurant;

8. acces la targuri si expozitii;

9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole;

10. alte bunuri livrate si servicii prestate.

Atentie! In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

Pentru a fi eligibila pentru rambursare in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania trebuie sa efectueze operatiuni care dau dreptul de deducere in Romania. in cazul in care persoana impozabila efectueaza in Romania atat operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere, statul membru de rambursare poate rambursa numai acea parte din TVA rambursabila care corespunde operatiunilor cu drept de deducere.

Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor efectuate in alt stat membru este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.

Operatiuni care fac obiectul rambursarii TVA

Cererea de rambursare a TVA se refera la urmatoarele operatiuni:

a) achizitii de bunuri sau servicii care au fost facturate pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca TVA sa fi devenit exigibila inaintea sau la momentul facturarii sau pentru care TVA a devenit exigibila pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca achizitiile sa fi fost facturate inainte ca TVA sa devina exigibila;

b) importul de bunuri efectuat pe parcursul perioadei de rambursare.

De asemenea, cererea de rambursare poate sa se refere la facturi sau documente de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente si care privesc operatiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic in cauza.

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioada mai mica de 3 luni numai in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada de rambursare mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Daca cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Procedura solicitarii rambursarii TVA achitate

Cererea de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, se depune in format electronic la organul fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF, cel tarziu pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare

Atentie! Cererea se considera ca a fost depusa in conditiile in care solicitantul a furnizat toate informatiile cerute.

In vederea completarii Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati si sa se inregistreze pe portalul ANAF.

Cererea depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular. in cazul in care o cerere initiala se rectifica, se inscrie in casuta corespunzatoare numarul de referinta al cererii initiale.

In cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie sa contina facturi/documente de import noi.

Important! Se completeaza cate o cerere rectificativa pentru fiecare perioada de raportare pentru care se opereaza rectificari.

Organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea statului membru de rambursare in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se incadreaza in oricare dintre situatiile urmatoare:

- nu este persoana impozabila in sensul TVA;

- efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt scutite de TVA fara drept de deducere in temeiul art. 141 din Codul Fiscal;

- beneficiaza de scutirea pentru intreprinderi mici prevazuta la art. 152 din Codul Fiscal.

Sursa: DGFP Valcea

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Februarie 2014


Votati articolul "Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este calculul corect de majorare salariu

Intrebare: Buna dimineata !

Astazi discutand despre majorarea salariilor, cativa colegi,
de la contabilitate si de la Resurse Umane,
au avut pareri diferite in ceea ce priveste modul de calcul
pentru majorare salariu.

Speta este urmatoarea:

Incepand cu 01.07.2015, salariile bugetarilor au fost majorate cu 12%.
Astfel, au fost majorate cu 12% salariul de baza si sporurile.

Va rog mult sa imi spuneti:
- daca sporul de vechime ramane la fel, la salariul avut anterior majorarii
sau daca se calculeaza la salariul majorat ?

De exemplu, daca salariul de baza este de 1322 lei,
majorat cu 12 % acesta va fi de 1481 lei.
Inainte, de exemplu, daca sporul de vechime de 15% era aplicat la 1322 lei si era de 198 lei.
In urma majorarii cu 12% a salariului de baza,
sporul de vechime de 15 % nu se aplica la salariul nou de baza, adica la 1481 lei ?
Adica, sporul de vechime nu este de 222 lei, in loc de 198 lei
sau ramane tot 198 lei ?

Raspuns: Sporul acordat conform codului muncii se acorda la salariul de baza/ incadrare, calcularea acestuia...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Februarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X