Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

Rambursarea TVA afarenta unor anumite operatiuni desfasurate in state membre ale UE a fost reglementata prin OANAF 59/2014. Mai exact, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68/28.01.2014, a fost publicat OANAF nr. 59/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata (TVA) achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Potrivit dispozitiilor art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 57172003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 49^1 din normele metodologice de aplicare a Titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din acelasi act normativ, persoana impozabila stabilita in Romania, poate beneficia de rambursarea TVA aferenta importurilor achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Bunuri si servicii pentru care se poate solicita rambursarea TVA

Persoanele impozabile stabilite in Romania care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru pot solicita rambursarea TVA pentru urmatoarele categorii de bunuri si servicii achizitionate care trebuie descrise in cererea de rambursare, formularul 318, conform urmatoarelor coduri:

1. combustibil;

2. inchiriere de mijloace de transport;

3. cheltuieli legate de mijloacele de transport;

4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor;

5. cheltuieli de deplasare (cu taxiul sau mijloace de transport public);

6. cazare;

7. servicii de catering si restaurant;

8. acces la targuri si expozitii;


Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii


9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole;

10. alte bunuri livrate si servicii prestate.

Atentie! In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

Pentru a fi eligibila pentru rambursare in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania trebuie sa efectueze operatiuni care dau dreptul de deducere in Romania. in cazul in care persoana impozabila efectueaza in Romania atat operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere, statul membru de rambursare poate rambursa numai acea parte din TVA rambursabila care corespunde operatiunilor cu drept de deducere.

Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor efectuate in alt stat membru este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.

Operatiuni care fac obiectul rambursarii TVA

Cererea de rambursare a TVA se refera la urmatoarele operatiuni:

a) achizitii de bunuri sau servicii care au fost facturate pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca TVA sa fi devenit exigibila inaintea sau la momentul facturarii sau pentru care TVA a devenit exigibila pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca achizitiile sa fi fost facturate inainte ca TVA sa devina exigibila;

b) importul de bunuri efectuat pe parcursul perioadei de rambursare.

De asemenea, cererea de rambursare poate sa se refere la facturi sau documente de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente si care privesc operatiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic in cauza.

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioada mai mica de 3 luni numai in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada de rambursare mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Daca cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Procedura solicitarii rambursarii TVA achitate

Cererea de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, se depune in format electronic la organul fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF, cel tarziu pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare

Atentie! Cererea se considera ca a fost depusa in conditiile in care solicitantul a furnizat toate informatiile cerute.

In vederea completarii Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati si sa se inregistreze pe portalul ANAF.

Cererea depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular. in cazul in care o cerere initiala se rectifica, se inscrie in casuta corespunzatoare numarul de referinta al cererii initiale.

In cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie sa contina facturi/documente de import noi.

Important! Se completeaza cate o cerere rectificativa pentru fiecare perioada de raportare pentru care se opereaza rectificari.

Organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea statului membru de rambursare in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se incadreaza in oricare dintre situatiile urmatoare:

- nu este persoana impozabila in sensul TVA;

- efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt scutite de TVA fara drept de deducere in temeiul art. 141 din Codul Fiscal;

- beneficiaza de scutirea pentru intreprinderi mici prevazuta la art. 152 din Codul Fiscal.

Sursa: DGFP Valcea


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Februarie 2014


Votati articolul "Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie 390

Intrebare: soc cu sediu in Romania platitoare de tva lunar, presteaza servicii de reparatii si zugraveli in Italia pt o soc. cu cod fiscal valid vies factureaza fara tva. Se declara aceasta operatiune in declaratia 390 ??? Va multumescanticipat

Raspuns: nu, pentru ca te incadrezi la exceptii, locul prestarii este in italia. Citeste in codul fiscal si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Februarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Cine depune Declaratia 394 in 2015? Conditii si obligatii

    • In atentia persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, redam informatii noi referitoare la formularul 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national". Potrivit prevederilor art. 53 din OG 92/2003 republicata privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii sunt obligati sa furnizeze periodic organelor fiscale informatii referi...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari legale cu privire la tichetele de masa. HG 23/2015

    • La data de 13 februarie 2014 a intrat in vigoare Legea 291/2013 prin care s-a stabilit posibilitatea ca angajatorii sa acorde salariatilor tichete de masa si in format electronic, nu doar pe suport hartie. Normele metodologice insa au fost publicate la aproape un an de la intrarea acesteia in vigoare. Astfel, in  Monitorul Oficial, Partea I nr. 54 din 22/01/2015 a fost publicata HG 23/2015 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii 142/1998 privind aco...» citeste mai departe aici

  • Obligatii referitoare la stabilirea perioadei fiscale in sensul TVA pentru anul 2015

    • A: Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, precum si persoanele nou-infiintate in anul 2014 si inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care in cursul anului 2014 au utilizat ca perioada fiscala "trimestrul calendaristic" si: 1. in luna decembrie 2014 au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania In anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala "luna calendaris...» citeste mai departe aici

  • Prime acordate salariatilor. Ce inregistrari contabile facem?

    •   In ce priveste acordarea premiilor salariatilor cu ocazia sarbatorilor, redam mai jos un exemplu referitor la trecerea acestor sume in statul de plata si la inregistrarile contabile aferente. Pentru cei cu copii, in baza Codului fiscal art. 55 alin. 4 lit .a si a CCM/ regulament intern /acord incheiat cu salariatii, se poate acorda o suma de 150 lei- reprezentand venit neimpozabil atat la calculul impozitului pe venit cat si din punct de vedere al contributi...» citeste mai departe aici

  • Extinderea cotei reduse de TVA la toate serviciile de cazare

    • In Monitorul Oficial nr. 0046 din 20 ianuarie 2015 a fost publicata Hotararea 20 din 14 ianuarie 2015 pentru modificarea alin. (6) al pct. 23 din titlul VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004/     Consultati actul normativ aici!  &n...» citeste mai departe aici

  • Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti. Servicii furnizate pe cale electronica

    • In cazul in care o societate primeste facturi de servicii electronice de la parteneri din UE si non UE, vom stabili daca acest tip de servicii intra sub incidenta impozitului pe venit nerezidenti si daca e necesara solicitarea certificatului de rezidenta fiscala. Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti in conformitate cu Titlul V din Codul fiscal are ca obiect veniturile obtinute din Romania, insa art. 114 din Codul fiscal circumstantiaza necesitatea ca aceste venitur...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X