Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
The Practice Group - TPG
Bucuresti
Firma de contabilitate The Practice Group – ...
DMP CONTAB SRL
Bacau
Societate membra CECCAR, avand o echipa de profesi...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
Popescu Daniela-Elisabeta Intreprindere Individuala
Timisoara
Sunt o contabila cu experienta de 5 ani.Ofer servi...
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro 2arrow Legislatie contabila 1 Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata


Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

Cuvinte cheie: TVA, rambursarea TVA, importul de bunuri, livrari de bunuri, drept deducere, OANAF 59/2014

Rambursarea TVA afarenta unor anumite operatiuni desfasurate in state membre ale UE a fost reglementata prin OANAF 59/2014. Mai exact, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68/28.01.2014, a fost publicat OANAF nr. 59/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata (TVA) achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Potrivit dispozitiilor art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 57172003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 49^1 din normele metodologice de aplicare a Titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din acelasi act normativ, persoana impozabila stabilita in Romania, poate beneficia de rambursarea TVA aferenta importurilor achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene.

Bunuri si servicii pentru care se poate solicita rambursarea TVA

Persoanele impozabile stabilite in Romania care efectueaza importuri si achizitii de bunuri/servicii in alt stat membru pot solicita rambursarea TVA pentru urmatoarele categorii de bunuri si servicii achizitionate care trebuie descrise in cererea de rambursare, formularul 318, conform urmatoarelor coduri:

1. combustibil;

2. inchiriere de mijloace de transport;

17 Alternative legale la CIM
17 Alternative legale la CIM

Vezi detalii

Manual de inventariere
Manual de inventariere

Vezi detalii




3. cheltuieli legate de mijloacele de transport;

4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor;

5. cheltuieli de deplasare (cu taxiul sau mijloace de transport public);

6. cazare;

7. servicii de catering si restaurant;

8. acces la targuri si expozitii;

9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole;

10. alte bunuri livrate si servicii prestate.

Atentie! In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

Pentru a fi eligibila pentru rambursare in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania trebuie sa efectueze operatiuni care dau dreptul de deducere in Romania. in cazul in care persoana impozabila efectueaza in Romania atat operatiuni care dau drept de deducere, cat si operatiuni care nu dau drept de deducere, statul membru de rambursare poate rambursa numai acea parte din TVA rambursabila care corespunde operatiunilor cu drept de deducere.

Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor efectuate in alt stat membru este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.

Operatiuni care fac obiectul rambursarii TVA

Cererea de rambursare a TVA se refera la urmatoarele operatiuni:

a) achizitii de bunuri sau servicii care au fost facturate pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca TVA sa fi devenit exigibila inaintea sau la momentul facturarii sau pentru care TVA a devenit exigibila pe parcursul perioadei de rambursare, cu conditia ca achizitiile sa fi fost facturate inainte ca TVA sa devina exigibila;

b) importul de bunuri efectuat pe parcursul perioadei de rambursare.

De asemenea, cererea de rambursare poate sa se refere la facturi sau documente de import care nu au fost acoperite de cererile de rambursare precedente si care privesc operatiuni finalizate pe parcursul anului calendaristic in cauza.

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioada mai mica de 3 luni numai in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada de rambursare mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Daca cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Procedura solicitarii rambursarii TVA achitate

Cererea de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, se depune in format electronic la organul fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF, cel tarziu pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare

Atentie! Cererea se considera ca a fost depusa in conditiile in care solicitantul a furnizat toate informatiile cerute.

In vederea completarii Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati si sa se inregistreze pe portalul ANAF.

Cererea depusa initial se rectifica prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular. in cazul in care o cerere initiala se rectifica, se inscrie in casuta corespunzatoare numarul de referinta al cererii initiale.

In cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie sa contina facturi/documente de import noi.

Important! Se completeaza cate o cerere rectificativa pentru fiecare perioada de raportare pentru care se opereaza rectificari.

Organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea statului membru de rambursare in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se incadreaza in oricare dintre situatiile urmatoare:

- nu este persoana impozabila in sensul TVA;

- efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt scutite de TVA fara drept de deducere in temeiul art. 141 din Codul Fiscal;

- beneficiaza de scutirea pentru intreprinderi mici prevazuta la art. 152 din Codul Fiscal.

Sursa: DGFP Valcea


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 05 Februarie 2014

Votati articolul "Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decizie de impunere

Intrebare: Buna ziua, As dori sa stiu si parerea Dvs., daca este corect ce mi s-a intamplat. Azi am primit de la Finante o Decizie de impunere pentru activitatea individuala pe care o desfasor in afara orelor de program (activitate de contabilitate) eu fiind angajata cu CIM la trei societati, mai mult, nici macar nu am avut nici un venit in 2012 si am de plata impozit (anticipat) si CASS pe 2013. Sunt foarte dezamagita de unde incearca sa scoata bani Ministerul de Finante, cred ca mai bine era daca imi cereau pur si simplu banii acestia, nu sa-mi trimita decizie.

Raspuns: Buna seara, Conform Codului fiscal Stabilirea platilor anticipate de impozit Stabilirea platilor a... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la TVA


» Studiu de caz: Analiza cota redusa de TVA in cazul unui schimb de bunuri

» Cum refacturam si inregistram utilitatile consumate de chiriasi?

» Ce tratament contabil se aplica pentru finantari nerambursabile in cadrul unui proiect?


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii" .
Eroare extragere nr_comentarii:

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la rambursarea TVA, importul de bunuri, livrari de bunuri, drept deducere, OANAF 59/2014,


» Aprobare fonduri POR. Cum procedam in ce priveste RAMBURSAREA TVA?

» Se modifica OPANAF 5/2010 privind solutionarea cererilor de rambursare a TVA

» Ultimele declaratii din luna septembrie 2014!

Vezi toate articolele referitoare la rambursarea TVA (66)

» Achizitie marfuri din Norvegia.TVA. Ce inregistrari contabile facem?

» 30 septembrie e termenul maxim de depunere a forumularului 318. Explicatii consultant

» Marea Carte Verde a Taxelor si Impozitelor 2014

Vezi toate articolele referitoare la importul de bunuri (71)

» Cum refacturam si inregistram utilitatile consumate de chiriasi?

» Vanzari catre persoane juridice si documente. In ce conditii se emite bonul fiscal?

» Analiza: Obligatii privind TVA cu privire la avansurile incasate pentru exporturi

Vezi toate articolele referitoare la livrari de bunuri (415)

» Anulare drept de deducere. Cum procedam cand sunt informatii incomplete pe factura?

» Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

» MFP: Firmele care opteaza pentru TVA la incasare in 2014 calculeaza cifra de afaceri cu operatiunile scutite din 2013

Vezi toate articolele referitoare la drept deducere (8)

» Noua procedura de rambursare a TVA din state membre ale UE a fost aprobata

Vezi toate articolele referitoare la OANAF 59/2014 (1)

Alte articole publicate in data de 05 Februarie 2014






Top cautari



AUTENTIFICARE UTILIZATORI

Utilizator:
Parola:

Nu am cont si doresc sa ma inscriu!
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial



© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI


X