Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Casare mijloace fixe complet amortizate. Ce sanctiuni pot exista daca societatea nu procedeaza corect?

mijloace fixetranzactiiamortizaregarda de mediulegea 211obligatiimijloace fixe complet amortizate
In cazul in care mijloacele fixe sunt complet amortizate, se respecta unele prevederi referitoare la procedura de valorificare a acestora si scoaterea din evidenta contabila.

Pornim astfel de la cazul unui SRL care, la finalul anului 2013, in urma inventarierii, a casat mijloace fixe complet amortizate pe baza unui proces-verbal de scoatere din functiune si al celorlalte formalitati, dar fara sa existe valorificare (nu exista si un proces-verbal sau aviz de expeditie intocmit catre o societate de colectare a deseurilor) si au fost scoase pe baza acestora si din evidenta contabila.

Se va stabili, asadar, daca societatea a incalcat procedurile legale si daca exista sanctiuni in aceasta situatie.

Mentionam ca nu exista implicatii fiscale in ceea ce priveste impozitul pe profit (mijloacele fixe fiind complet amortizate, nu exista cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata) si TVA (a expirat perioada de ajustare de 5 ani prevazuta pentru bunurile de capital).

Insa, conform pct. 716 din Normele metodologice date in aplicarea art. 24 din Codul fiscal, prin casarea unui mijloc fix se intelege nu numai scoaterea din functiune, ci si dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

In functie de situatia concreta (natura mijlocului fix, perioada scursa de la data amortizarii complete etc.) la un eventual control fiscal se poate aprecia, in baza art. 11 din Codul fiscal
privind continutul economic al tranzactiilor, ca bunurile casate sunt, in realitate, lipsa in gestiune, ceea ce ar atrage tratamentul fiscal corespunzator pentru bunurile lipsa in gestiune. De aceea, este indicat ca in procesul-verbal sa se indice si motivele pentru care bunurile casate nu au putut fi valorificate sau nu au fost predate ca deseuri.

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii




In plus, trebuie avut in vedere faptul ca societatea, in calitate de detinator de deseuri rezultate ca urmare a casarii mijloacelor fixe, are obligatia valorificarii acestora, in conformitate cu prevederile art. 13 din Legea 211/2011 privind regimul deseurilor. Nerespectarea acestei obligatii poate fi sanctionata de Garda Nationala de Mediu cu amenda de la 20.000 lei la 40.000 lei potrivit art. 61 alin. 1 lit. a din lege.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Februarie 2014


Votati articolul "Casare mijloace fixe complet amortizate. Ce sanctiuni pot exista daca societatea nu procedeaza corect?":
Rating:

Nota: 3.44 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie bilet avion furnizor Ungaria

Intrebare: Buna ziua,
Am rugamintea sa ma lamuriti in urmatoarea speta:
Am achizitionat de la un furnizor din Ungaria, un bilet de avion pentru deplasarea unui angajat in interes de serviciu. Factura este emisa in lei fara TVA cu specificatia (scutita de impozit cu drept de deducere).
1. Achizitia este considerata o achizitie intracomunitara?
2. O trecem in decont, la randul 26.1?
3. O declaram in 390?
4. Monografia contabila este 625=401 si concomitent 4426=4427?
Multumesc frumos.

Raspuns: Nu este achizitie intracomunitara, se considera serviciu de transport fara taxa.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Februarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X