In ce priveste pct III Alte precizari din HG2139/2004: "In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.", vom stabili cine trebuie sa formeze comisia tehnica si daca aceasta se poate forma de catre personalul specializat din cadrul firmei.
De asemenea, vom constata ce documente trebuie intocmite pentru infiintarea comisiei, precum si cine trebuie sa aprobe intocmirea comisiei.
Potrivit informatiilor cuprinse in Sectiunea III -"Alte precizari", punctul 3 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004, in cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.
In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.
Intrucat HG 2139/2004 nu stabileste cine poate face parte din comisia tehnica apreciem ca aceasta poate fi constituita din persoane cu pregatire corespunzatoare tehnica astfel incat sa poate stabili o durata normala de utilizare a mijloacelor fixe.
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Comisia tehnica va fi numita prin decizie scrisa de administrator sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii. In cazul in care societatea nu dispune de personal cu pregatire corespunzatoare durata normala se va stabili de catre un expert tehnic independent.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro