Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Acordarea tichetelor de masa

Intrebare:

Pot acorda tichete de masa unitatile care inregistreaza pierdere?

Raspuns(dat in aprilie 2006)

In conformitate cu prevederile art.15 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar, incepand cu luna in care inregistreaza obligatii bugetare restante sau pierd inlesnirile la plata acestora, angajatorii nu mai pot acorda tichete de masa salariatilor pe perioada in care inregistreaza obligatii bugetare restante, in conditiile legii, prevedere care se aplica incepand cu anul 2001.

Astfel, in conditiile in care societatea acorda tichete de masa in luna in care inregistreaza obligatii bugetare restante, cheltuielile respective reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil.

Mai multe informatii despre tichete de masa, salariu minim, deduceri personale, salarizare gasiti AICI .

Conditia referitoare la restrictia acordarii tichetelor de masa in conditiile in care angajatorii inregistreaza obligatii bugetare restante, inainte de aparitia Ordonantei Guvernului nr. 79/2001, a existat in Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr.36/1999 si Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000. Astfel, in Legea nr. 36/1999 se preciza faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza plati restante fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, iar in Legea nr. 76/2000 se mentiona faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza obligatii neachitate la scadenta la sfarsitul anului 1999 fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale.

In ceea ce priveste restrictia acordarii tichetelor de masa in situatia in care societatea realizeaza pierdere, mentionam faptul ca aceasta a existat in anul 1999 in Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr. 36/1999, prin care se preciza faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza pierderi.


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii


In prezent aceasta conditie nu mai exista, singura interdictie fiind cea legata de obligatiile restante. Prin urmare se pot acorda tichete de masa in situatia in care angajatorul realizeaza pierdere, insa nu pot acorda tichete de masa in conditiile in care inregistreaza obligatii bugetare restante sau pierd inlesnirile la plata acestora, restrictie impusa de prevederile art.15 alin.(2) din O.U.G. nr. 79/2001.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iunie 2006


Votati articolul "Acordarea tichetelor de masa":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Concedii medicale

Intrebare: Am o firma cu foarte multi salariati ....si cu foarte multe medicale lunar...Intrebarea mea este urmatoarea....
Trebuie sa fac cerere pentru rambursarea fiecarei persoane in parte ..nu pot compensa suma ..fiind vorba de o firma mult prea mare...
Multumesc!

Raspuns: Sumele care se platesc asiguratilor, suportate din bugetul FNUASS, se retin din contributiile pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iunie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X