Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Acordarea tichetelor de masa

Intrebare:

Pot acorda tichete de masa unitatile care inregistreaza pierdere?

Raspuns(dat in aprilie 2006)

In conformitate cu prevederile art.15 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar, incepand cu luna in care inregistreaza obligatii bugetare restante sau pierd inlesnirile la plata acestora, angajatorii nu mai pot acorda tichete de masa salariatilor pe perioada in care inregistreaza obligatii bugetare restante, in conditiile legii, prevedere care se aplica incepand cu anul 2001.

Astfel, in conditiile in care societatea acorda tichete de masa in luna in care inregistreaza obligatii bugetare restante, cheltuielile respective reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil.

Mai multe informatii despre tichete de masa, salariu minim, deduceri personale, salarizare gasiti AICI .

Conditia referitoare la restrictia acordarii tichetelor de masa in conditiile in care angajatorii inregistreaza obligatii bugetare restante, inainte de aparitia Ordonantei Guvernului nr. 79/2001, a existat in Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr.36/1999 si Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000. Astfel, in Legea nr. 36/1999 se preciza faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza plati restante fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, iar in Legea nr. 76/2000 se mentiona faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza obligatii neachitate la scadenta la sfarsitul anului 1999 fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale.

In ceea ce priveste restrictia acordarii tichetelor de masa in situatia in care societatea realizeaza pierdere, mentionam faptul ca aceasta a existat in anul 1999 in Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr. 36/1999, prin care se preciza faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza pierderi.


Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile
Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii


In prezent aceasta conditie nu mai exista, singura interdictie fiind cea legata de obligatiile restante. Prin urmare se pot acorda tichete de masa in situatia in care angajatorul realizeaza pierdere, insa nu pot acorda tichete de masa in conditiile in care inregistreaza obligatii bugetare restante sau pierd inlesnirile la plata acestora, restrictie impusa de prevederile art.15 alin.(2) din O.U.G. nr. 79/2001.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iunie 2006


Votati articolul "Acordarea tichetelor de masa":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decont TVA

Intrebare: Buna ziua,
Am o problema la TVA la incasare.
In luna februarie am primit o factura pe care am achitat-o in februarie.
In luna martie am primit o alta factura in rosu cu aceasi valoare din luna februarie. Am mai primit si alte facturi in luna martie, dar suma de achitat este mai mica decat cea stornata.
Ce fac cu TVA care este in rosu si dupa toate cele in decontul de TVA la randul 27 imi da o suma de 1500, iar datorita faptului ca aceste facturi se deduc 50% - este un leasing (cu rata dobanda so diferita de curs) ca atare la randul 28 am suma de 1588. Este posibil ca randul 28 sa fie mai mare decat randul 27? Va multumesc.

Raspuns: Buna ziua, Daca autoturismul achizitionat in leasing este folosit exclusiv in interesul societatii,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iunie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii cu termen-limita la 25 februarie 2016. Ce formulare depunem?

    • In randurile de mai jos, va prezentam acele declaratii care au termen-limita stabilit de ANAF la data de 25 februarie 2016. Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2016. Reglementare: O.P.A.N.A.F.nr.4.024/2014. Formular 101 – Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent. Se depune de catre organizatii...» citeste mai departe aici

  • Comunicarea valorii investitiei efectuate de catre chirias. Ce obligatii se mentin in 2016?

    • Discutam, mai intai, de vechile prevederi din Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015 in care la articolul 253 se mentiona: "(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Plata CAS de catre persoanele fara venituri devine optionala

    • O prevedere din noul Cod fiscal, valabil din 2016, a iscat controverse in ce priveste obligatia unei anumite categorii de contribuabili de a plati CAS. Gabriel Biris, secretar de stat in Ministerul Finantelor, a anuntat recent ca devine optionala contributia la asigurarea de sanatate pentru persoanele fara venituri, urmand ca in aceasta privinta sa fie modificate din nou prevederile cuprinse in Codul fiscal potrivit carora persoanele fara venituri ar trebui sa plateasca o contributie la siste...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni contabile necesare in cazul vanzarii unui punct de lucru. Cum procedam si ce documente intocmim?

    • Stabilim in randurile urmatoare care sunt operatiunile efectuate in contabilitate in cazul in care se vinde un punct de lucru, cu mentiunea ca punctul de lucru conducea evidenta contabila pana la nivel de balanta. Vom vedea, de asemenea, ce documente financiar-contabile se intocmesc in acest caz. Avand la dispozitie prea putine informatii, nu se poate intelege daca este vorba despre un transfer de active sau o simpla vanzare de active. Din precizarea dvs. ca "acel pun...» citeste mai departe aici

  • Zoom contabil: Faliment si inregistrarea rezultatului evaluarii

    • Cum vom proceda privind rezultatul evaluarii in cazul in care o societate este in faliment conform Legii 85/2006? S-a procedat la evaluarea activelor in cadrul procedurii de faliment. Vom vedea astfel daca rezultatul evaluarii se inregistreaza in contabilitatea societatii in faliment. Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra in faliment precum si exemple privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni efectuate se regasesc in Norma...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat legislatia privind vanzarea produselor si garantiile aferente acestora

    • Va informam ca Guvernul a modificat si completat legislatia privind vanzarea produselor si garantiilor asociate acestora, in scopul unei mai bune protectii a consumatorilor si a clarificarii unor aspecte atat pentru operatorul economic, cat si pentru consumator. Aceste clarificari legislative au fost facute avand in vedere aspectele semnalate in sesizarile si reclamatiile inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Principalele elemente de noutate ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X