Intrebare:
Pot acorda tichete de masa unitatile care inregistreaza pierdere?
Raspuns(dat in aprilie 2006)
In conformitate cu prevederile art.15 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar, incepand cu luna in care inregistreaza obligatii bugetare restante sau pierd inlesnirile la plata acestora, angajatorii nu mai pot acorda tichete de masa salariatilor pe perioada in care inregistreaza obligatii bugetare restante, in conditiile legii, prevedere care se aplica incepand cu anul 2001.
Astfel, in conditiile in care societatea acorda tichete de masa in luna in care inregistreaza obligatii bugetare restante, cheltuielile respective reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil.
Conditia referitoare la restrictia acordarii tichetelor de masa in conditiile in care angajatorii inregistreaza obligatii bugetare restante, inainte de aparitia Ordonantei Guvernului nr. 79/2001, a existat in Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr.36/1999 si Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000. Astfel, in Legea nr. 36/1999 se preciza faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza plati restante fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale, iar in Legea nr. 76/2000 se mentiona faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza obligatii neachitate la scadenta la sfarsitul anului 1999 fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale.
In ceea ce priveste restrictia acordarii tichetelor de masa in situatia in care societatea realizeaza pierdere, mentionam faptul ca aceasta a existat in anul 1999 in Legea bugetului de stat pe anul 1999 nr. 36/1999, prin care se preciza faptul ca unitatile emitente nu vor elibera tichete de masa angajatorilor care inregistreaza pierderi.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
E-Transport in 50 de intrebari si raspunsuri
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
In prezent aceasta conditie nu mai exista, singura interdictie fiind cea legata de obligatiile restante. Prin urmare se pot acorda tichete de masa in situatia in care angajatorul realizeaza pierdere, insa nu pot acorda tichete de masa in conditiile in care inregistreaza obligatii bugetare restante sau pierd inlesnirile la plata acestora, restrictie impusa de prevederile art.15 alin.(2) din O.U.G. nr. 79/2001.