Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Contributii PFA

Intrebare:

O persoana fizica autorizata (PFA), 56 ani, pensionar cu gradul 3 invaliditate, care poate lucra 1/2 norma - care sunt conform legislatiei in vigoare contributiile PFA obligatorii si cele facultative?

Raspuns:(dat in iulie 2005)

Intelegem ca persoana fizica beneficiaza de pensie de invaliditate conform art. 40 lit. d) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale. Conform art. 54 lit. c) din Legea nr. 19/2000, in cazul invaliditatii de gradul III, persoana poate presta activitati profesionale in conditiile in care a pierdut cel putin jumatate din capacitatea de munca.

Contributii PFA explicatii legale

Persoanele fizice autorizate (PFA) sa desfasoare activitati independente sunt obligatoriu asigurate, prin efectul legii, daca realizeaza un venit brut pe an calendaristic, echivalent cu cel putin trei salarii medii brute, conform art. 5 alin. (1) pct. IV lit. d) din Legea nr. 19/2000. Conform art. 21 al aceleiasi legi, contributia de asigurari sociale (parte din contributii PFA) se datoreaza de la data incheierii contractului de asigurare sociala. Asiguratii prevazuti la art. 5 alin. (1) pct. IV lit. d) din Legea nr. 19/2000 datoreaza integral cota de contributie de asigurari sociale corespunzatoare conditiilor de munca in care isi desfasoara activitatea. In consecinta, din contributii PFA face parte obligatoriu contributia la asigurarile sociale de stat.

Contributia lunara la bugetul asigurarilor sociale de sanatate a persoanelor asigurate se stabileste in cota de 6,5% asupra veniturilor din activitati desfasurate de persoanele care exercita profesii libere sau autorizate potrivit legii sa desfasoare activitati independente, dar nu mai putin de un salariu de baza minim brut pe tara, lunar, daca este singurul venit asupra caruia se calculeaza contributia, conform art. 51 alin. (2) lit. b) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului asigurarilor sociale de sanatate. In consecinta, din contributii PFA face parte obligatoriu si contributia la bugetul asigurarilor sociale de sanatate.


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii



In ceea ce priveste contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj, conform art. 20 lit. c) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, in sistem, se pot asigura persoanele fizice autorizate (PFA) sa desfasoare activitati independente. Aceste persoane se asigura pentru un venit egal cu cel putin un salariu de baza minim brut pe tara, conform art. 22 alin. (2) din Legea nr. 76/2002. Persoanele asigurate pe baza de contract de asigurari pentru somaj, prevazute la art. 20, au obligatia de a plati lunar o contributie la bugetul asigurarilor pentru somaj (din contributii PFA), in cota de 4%, aplicata asupra venitului lunar declarat in contractul de asigurare pentru somaj. Asadar, din contributii PFA contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj este optionala.

In consecinta, pentru veniturile realizate, contributii PFA oblifatorii sunt: contributia la asigurarile sociale de stat si contributia la asigurarile sociale de sanatate, iar, optional, contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj.

Va multumim ca cititi cu interes articolele noastre! Pentru mai multe articole de contributii PFA intrati pe www.contabilul.ro .

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "Contributii PFA":
Rating:

Nota: 1.79 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Detinere stampila scoala particulara fara personalitate juridica

Intrebare: Buna ziua,

Am rugamintea sa ma ajutati in urmatoarea problema:
O scoala postliceala particulara acreditata activeaza in cadrul unei asociatii non-profit.
Aceasta scoala incheie contracte de scolarizare in numele scolii, cu semnatura si stampila.
Taxele scolare ca si celelalte venituri precum cheltuielile aferente sunt inregistrate in contabilitatea Asociatiei.
Avand in vedere ca scoala respectiva nu are personalitate juridica (nu are cod de inregistrare fiscala) poate detine stampila ? Sau toate documentele vor fi semnate si stampilate de catre asociatie si specificat in preambulul documentului respectiv, la datele de identificare (ex.: Scoala......prin Asociatia ........., cu sediul.......prin reprezentantul legal Director .......
si
.......in calitate de elev....)
In acest caz sunt corecte 2 (doua) consilii, si anume, Consiliul de Administratie al AGA al Asociatiei.....si Consiliul profesoral al scolii........

Va multumesc,

Raspuns: Multumesc mult pentru raspuns.Cu riscul ca voi deveni insistenta in raspuns, as mai avea o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: li*****
am deschis un PFA pe activitati de arhivare si muzee, am un contract cu o institutie pe 24 luni, am renuntat la crestere copil si primesc stimulentul de insertie pana pe 13 aprilie 2013,eu ce trebuie sa mai platesc? de la pensii mi s-a spus ca practic pana face cea mica 2 anisori eu sunt asigurata ca si cum as fi in indemnizatie, somaj ceva de genul si ca nu mai sunt obligata sa mai platesc nimic decat daca vreau eu. asa este? imi e frica sa nu ma trezesc cu ceva majorari. ma ajutai si pe mine cu informatii? va multumesc.
Data adaugarii: 24-Oct-2011
Postat de: Si*****
Si eu sunt PFA, dar este mai un job suplimentar, eu lucrand cu contract de munca la o firma. Mai trebuie sa platesc in cazul acesta cota de 6,5% in bugetul asigurarilor de sanatate?
Data adaugarii: 25-Iul-2007
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat Ghidul caselor de marcat eletronice. Ce trebuie sa faceti de la A la Z

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat pe site-ul insitutiei un ghid destinat distribuitorilor autorizati si unitatilor acreditate pentru vanzari si service case de marcat, precum si pentru utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale. In ghidul caselor de marcat electronice veti gasi informatii legate de inregistrarea caselor de marcat si proceduri legate de certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a casei de marcat in etapa opera...» citeste mai departe aici

  • ANUNT ANAF: 25 iunie este termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale

    • ANAF atrage atentia asupra datei de 25 iunie. Aceasta reprezinta termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale. Iata mai jos lista formularelor care trebuie completate si depuse pana la aceasta data, dar si ce reprezinta acestea! Asadar, 25 iunie este termenul de depunere a:    – formularului 097 ” Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare&rd...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • Venituri din dobanzi, chirii si dividende. Ce se trece in Declaratia unica pentru fiecare caz in parte?

    • Completarea Declaratiei unice da multe batai de cap contribuabililor. Avand in vedere ca nu exista un ghid de completare personalizat al formularului, care sa te invete de la A la Z ce trebuie sa faci, prezentam mai jos un studiu de caz care sa iti vina in ajutor. Exemplu de astazi il reprezinta un contribuabil persoana fizica ce are depozite pe termen de 1 an la banci in perioada 01.07.2016-30.06.2017. Acesta a incasat dobanda in valoare de 28.000 lei in data 30.06.2017 si a reinno...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat

    • Regulamentul general de protectie a datelor (GDPR) a intrat in vigoare din data de 25 mai, insa putine firme sunt bine informate si pregatite in ceea ce priveste aplicarea masurilor acestuia. Consiliul IMM-urilor a realizat recent un chestionar arata ca peste 42% dintre IMM-uri nu au reusit sa adopte noile reglementari. Daca aveti necu...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X