Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Dispozitii tranzitorii si derogatorii - Taxa pe valoarea adaugata - Norme Metodologice Codul fiscal

dispozitii tranzitorii si derogatoriicodul fiscalnorme metodologice codul fiscal
 
Codul fiscal:

    CAPITOLUL V
    Dispozitii tranzitorii si derogari


    Denumirea Cap. V al Titlului VII a fost modificata de pct. 210 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

    "Derogare pentru produse energetice*)
    ART. 221

    Prin derogare de la dispozitiile art. 193, livrarea produselor energetice din antrepozitele fiscale se efectueaza numai in momentul in care cumparatorul prezinta documentul de plata care sa ateste virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantitatii ce urmeaza a fi facturata. Cu ocazia depunerii declaratiei lunare de accize se vor regulariza eventualele diferente dintre valoarea accizelor virate la bugetul de stat de catre beneficiarii produselor, in numele antrepozitului fiscal, si valoarea accizelor aferente cantitatilor de produse energetice efectiv livrate de acesta, in decursul lunii precedente."
-----------
    Art. 221 a fost abrogat de pct. 15 al art. I din LEGEA nr. 76 din 6 mai 2010, publicata in  MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010, care modifica alin. (3) al art. III ORDONANTA DE URGENTA nr. 109 din 7 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2009.

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii




    Norme metodologice:
    36^1. Abrogat.
--------------
    Pct. 36^1 din Normele metodologice de aplicare a art. 221, alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost introdus de pct. 6, subpct. 21 al art. I din HOTARAREA nr. 1.840 din 28 octombrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.074 din 18 noiembrie 2004.
    Pct. 36^1 din Normele metodologice de aplicare a art. 221, alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost abrogat de pct. 55 al lit. G a art. I din HOTARAREA nr. 1.861 din 21 decembrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.044 din 29 decembrie 2006.

    Norme metodologice:
    37*). Abrogat.
------------
    Pct. 37 din Normele metodologice de aplicare a art. 221 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost modificat de pct. 54 al lit. G a art. I din HOTARAREA nr. 1.861 din 21 decembrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.044 din 29 decembrie 2006.
    Pct. 37 din Normele metodologice de aplicare a art. 221 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost abrogat de alin. (4) al art. II din HOTARAREA nr. 1.620 din 29 decembrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 31 decembrie 2009.
    *) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
    Conform alin. (4) al art. II din HOTARAREA nr. 1.620 din 29 decembrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 31 decembrie 2009, incepand cu data de 1 aprilie 2010 se abroga prevederile pct. 1-5^1.3, pct. 7-30 si pct. 37 din Normele metodologice de aplicare a titlului VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si prevederile pct. 1-7^3 din Normele metodologice de aplicare a titlului VIII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

    38. (1) Toti agentii economici producatori de produse accizabile prevazute la art. 162 din Codul fiscal, detinatori de autorizatii eliberate in conformitate cu prevederile Legii nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, cu valabilitate pana la data de 31 decembrie 2003, au obligatia ca in termen de 10 zile de la publicarea prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, sa depuna la autoritatea fiscala teritoriala listele de inventar ale produselor inregistrate in stoc la data de 31 decembrie 2003.
    (2) Listele de inventar se intocmesc in doua exemplare care se certifica de autoritatea fiscala teritoriala. Primul exemplar astfel certificat se pastreaza de catre agentul economic, iar cel de-al doilea se pastreaza de autoritatea fiscala teritoriala.
    (3) Listele de inventar vor fi insotite obligatoriu de declaratia agentului economic privind achizitiile de produse accizabile din ultimele doua luni, utilizate ca materie prima.
    (4) Declaratia se intocmeste in doua exemplare, din care primul exemplar se pastreaza de agentul economic, iar al doilea exemplar se pastreaza la autoritatea fiscala teritoriala impreuna cu listele de inventar.
    (5) Agentii economici care la data de 31 decembrie 2003 au inregistrat stocuri de produse accizabile, realizate pana la aceasta data, si care nu indeplinesc conditiile pentru a deveni antrepozitari autorizati potrivit prevederilor titlului VII din Codul fiscal vor putea valorifica produsele din stoc pana la data de 31 decembrie 2004 in baza unei aprobari speciale emise de autoritatea fiscala emitenta a autorizatiei, data in baza Legii nr. 521/2002, cu plata accizelor, dupa caz. Regimul privind plata accizelor se stabileste de autoritatea fiscala emitenta a aprobarii speciale. Agentii economici producatori de alcool etilic si de distilate - ca materii prime - vor vinde aceste produse numai catre beneficiarii autorizati in conditiile prevazute la titlul VII din Codul fiscal. Dupa data de 31 decembrie 2004, cantitatile ramase in stoc nu mai pot fi comercializate.
    (5^1) Cantitatile de produse accizabile provenite din stocul inregistrat la data de 31 decembrie 2004, detinute de agentii economici prevazuti la alin. (5), care nu mai au dreptul potrivit legii de a fi comercializate, pot fi predate sub supraveghere fiscala, in vederea distrugerii, in conditiile prevazute de legislatia in domeniu.
    (6) Antrepozitarii autorizati ca producatori de produse din grupa alcool etilic, care detin in stoc alcool etilic si distilate - ca materii prime -, achizitionate la preturi cu accize, nu mai platesc accize pentru produsele obtinute exclusiv din prelucrarea acestor materii prime si nici pentru astfel de produse inregistrate in stoc la 31 decembrie 2003, cu conditia ca accizele aferente materiilor prime sa fi fost platite furnizorului. Aceasta prevedere se va aplica pana la data de 30 iunie 2004, dupa aceasta data urmand a se aplica prevederile titlului VII din Codul fiscal.
    (7) Pentru produsele accizabile aflate in stoc la data de 31 decembrie 2003 in alte locatii decat antrepozitele fiscale ale antrepozitarului autorizat pentru care acciza nu a fost platita, acciza devine exigibila la momentul livrarii produselor.
    (8) Bauturile slab alcoolizate din grupa alcoolului etilic, a caror concentratie alcoolica depaseste 1,2% in volum, nemarcate cu banderole, provenite din stocurile de astfel de produse inregistrate la 31 decembrie 2003, detinute de catre antrepozitarii autorizati pentru productie sau de catre importatorii autorizati in conditiile Codului fiscal, vor putea fi comercializate fara a fi supuse marcarii numai sub supravegherea fiscala asigurata de autoritatea fiscala unde sunt inregistrati ca platitori de accize. In acest scop, pana la data de 5 a fiecarei luni, agentii economici vor intocmi in doua exemplare o situatie a livrarilor produselor provenite din stocurile inregistrate la 31 decembrie 2003, efectuate in luna anterioara, din care exemplarul al doilea se va transmite autoritatii fiscale. Modelul situatiei este prezentat in anexa nr. 22.
    (9) Agentii economici comercianti care detin bauturi alcoolice de natura celor mentionate la alin. (8), nemarcate prin banderole, care provin de la agenti economici producatori legali sau importatori legali, pot comercializa aceste bauturi pana la epuizarea cantitatilor de astfel de produse, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2004. Dupa aceasta data se interzice comercializarea bauturilor alcoolice respective.
    (10) Agentii economici autorizati dupa data de 1 ianuarie 2004 in calitate de antrepozitari autorizati pentru productia de tuica si rachiuri din fructe, care obtin astfel de produse din prelucrarea fructelor, marfurilor din fructe sau a altor semifabricate preluate de la persoane fizice in anii 2003 si 2004, pot livra produsele respective persoanelor fizice de la care au preluat materia prima, fara plata accizelor, numai cand produsele sunt destinate consumului propriu, in baza declaratiei pe propria raspundere a persoanelor fizice in cauza. Modelul declaratiei este prezentat in anexa nr. 23.
    (11) In anul 2004 tuica si rachiurile naturale din fructe pot fi produse in scopul consumului propriu al persoanelor fizice «in sistem de prestari de servicii» fara plata accizelor si de catre alti agenti economici - autorizati potrivit prevederilor Legii nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale care desfasoara activitati economice in mod independent. Prestarea de servicii, in acest caz, se poate realiza numai in baza confirmarii scrise a autoritatii fiscale teritoriale, potrivit careia persoana fizica a instiintat in scris aceasta autoritate despre cantitatea de fructe ce urmeaza a fi data pentru prelucrare, cine va efectua prestarea de servicii si a declarat ca produsele obtinute sunt destinate consumului propriu.
    (12) Agentii economici - antrepozitari autorizati pentru productia de produse accizabile, altele decat cele din grupa alcoolului etilic - care detin stocuri de materii prime provenite din achizitii efectuate pana la data de 31 decembrie 2003 la preturi cu accize, la eliberarea pentru consum din antrepozitul fiscal a produselor accizabile rezultate din prelucrarea acestor stocuri, pot compensa acciza datorata bugetului de stat cu suma reprezentand acciza aferenta cantitatii de materie prima ce se regaseste in produsul final accizabil. Potrivit Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobate prin HOTARAREA Guvernului nr. 1.050/2004, cererea de compensare va fi insotita de dovada achitarii sumelor reprezentand accizele aferente materiilor prime in contul furnizorului de astfel de materii prime. De asemenea, compensarea va fi conditionata de existenta agentului economic furnizor. Pot face obiectul compensarii numai accizele aferente materiilor prime achizitionate direct de la agentii economici producatori interni sau importatori. Accizele aferente materiilor prime pot face obiectul compensarii numai in limita accizelor aferente produselor finale livrate.
    (13) Agentii economici care detin stocuri de materii prime provenite din achizitii legale efectuate pana la data de 31 decembrie 2003 la preturi cu accize si care realizeaza din prelucrarea acestor stocuri produse care nu intra sub incidenta accizelor sau produse pentru care acciza este «0» pot solicita compensarea ori restituirea, dupa caz, a accizelor aferente materiei prime incluse in produsele finale rezultate, potrivit Codului de procedura fiscala, precum si normelor metodologice de aplicare a acestuia. Compensarea sau restituirea se va realiza pe masura vanzarii produselor finale rezultate din prelucrare si numai in baza documentelor care justifica achizitioneaza materiei prime la preturi cu accize, plata acestora in contul furnizorului, prelucrarea materiei prime, precum si vanzarea produselor finale rezultate.
    (14) Produsele alcoolice de natura celor definite la art. 169-173 din Codul fiscal si produsele din tutun care nu indeplinesc conditiile legale de comercializare, detinute de antrepozitarii autorizati pentru productie si/sau depozitare, precum si de catre agentii economici comercianti, pot fi predate sub supraveghere fiscala, in vederea distrugerii, in conditiile prevazute de legislatia in domeniu. Supravegherea fiscala va fi asigurata de catre autoritatea fiscala in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea agentul economic.
--------------
    Alin. (5) al pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 221, alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost modificat de pct. 6, subpct. 22 al art. I din HOTARAREA nr. 1.840 din 28 octombrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.074 din 18 noiembrie 2004.
    Alin. (8)-(13) ale pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 221, alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal au fost introduse de pct. 6, subpct. 23 al art. I din HOTARAREA nr. 1.840 din 28 octombrie 2004, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.074 din 18 noiembrie 2004.
    Alin. (5^1) al pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 221, alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost introdus de pct. 32 din sectiunea E a art. I din HOTARAREA nr. 610 din 23 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 4 iulie 2005.
    Alin. (14) al pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 221, alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost introdus de pct. 33 din sectiunea E a art. I din HOTARAREA nr. 610 din 23 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 4 iulie 2005.

    39. (1) Documentele fiscale aflate in stoc la data de 31 decembrie 2003 se pot utiliza si dupa aceasta data.
    (2) Toti agentii economici care au avut obligatia utilizarii documentelor fiscale speciale prevazute in actele normative privind regimul accizelor, care s-au aplicat pana la intrarea in vigoare a Codului fiscal, in termen de 10 zile de la data publicarii prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, vor depune la autoritatea fiscala teritoriala o declaratie privind stocul de astfel de documente, inregistrat la data de 31 decembrie 2003. Declaratia se intocmeste in doua exemplare, din care primul se pastreaza de agentii economici.
    40. (1) Pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2003, agentii economici producatori de tigarete si produse din tutun vor deduce din valoarea accizelor datorate la data de 25 ianuarie 2004 contravaloarea timbrelor determinata pe baza pretului fara taxa pe valoarea adaugata, aferente livrarilor de astfel de produse efectuate in aceasta perioada. In acelasi timp, agentii economici vor vira in contul Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A. contravaloarea timbrelor respective stabilita pe baza pretului cu taxa pe valoarea adaugata.
    (2) Agentii economici producatori interni de tigarete si produse din tutun, care nu au primit autorizatie de antrepozitar autorizat incepand cu data de 1 ianuarie 2004, au obligatia ca in termen de 10 zile de la data publicarii prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, sa predea spre distrugere Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A. timbrele neutilizate existente in stoc la data de 31 decembrie 2003. Acesti agenti economici au, de asemenea, obligatia sa vireze contravaloarea acestor timbre in contul Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A. Sumele ce urmeaza a fi virate in contul Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A. se stabilesc printr-un act de control incheiat de organul fiscal teritorial in raza caruia isi desfasoara activitatea agentul economic in cauza, la solicitarea autoritatii fiscale centrale.
    (3) Agentii economici producatori interni de produse accizabile supuse marcarii, altele decat tigaretele si produsele din tutun, care nu au primit autorizatie de antrepozitar autorizat incepand cu data de 1 ianuarie 2004, sau agentii economici producatori de produse care incepand cu aceasta data nu mai intra sub incidenta marcarii au obligatia ca in termen de 10 zile de la data publicarii prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, sa predea spre distrugere Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A. marcajele neutilizate.
    41. (1) In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, antrepozitarii autorizati pentru productie si importatorii de uleiuri minerale sunt obligati sa transmita Ministerului Economiei si Comertului lista cuprinzand semifabricatele si produsele finite din nomenclatorul lor de fabricatie sau de import, incadrarea pe pozitii tarifare, domeniul de utilizare si acciza propusa pentru acestea. Listele vor fi insotite de fisele tehnice ale fiecarui produs finit.
    (2) Dupa verificarea listelor, Ministerul Economiei si Comertului, in termen de 10 zile de la primirea acestora, le va transmite in vederea avizarii Ministerului Finantelor Publice - Comisia centrala de autorizare a antrepozitelor fiscale.
    (3) Prevederile alin. (1) si (2) vor fi aplicate oricarui nou produs intrat in nomenclatorul de fabricatie sau de import al antrepozitarului autorizat pentru productie sau importatorului de uleiuri minerale.
    41^1. Agentii economici care desfasoara activitate de furnizare de energie electrica sunt obligati ca pana la data de 30 septembrie 2005 sa depuna cererile si documentatia intocmita in conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice, in vederea autorizarii ca antrepozitari.
    41^2. (1) Un contract de leasing se considera a fi initiat la momentul in care beneficiarul contractului de leasing a incheiat prin semnare un contract ferm cu societatea de leasing, in baza caruia urmeaza sa se deruleze operatiunea de leasing.
    (2) In cazul contractelor de leasing initiate inainte de data de 1 aprilie 2005, acciza datorata la inchiderea regimului vamal de import se calculeaza in functie de starea autoturismelor la momentul introducerii lor in tara si pe baza cotelor de acciza in vigoare la momentul initierii contractului de leasing, in conditiile prevazute de legislatia in domeniu aplicabila pana la data de 1 aprilie 2005.
    (3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica si in cazul altor produse supuse accizelor, cuprinse la art. 208 din Codul fiscal, introduse in tara in baza unor contracte de leasing.
    42. (1) Anexele nr. 1, 2, 10, 13, 22 si 23 se abroga.
    (2) Anexele nr. 1-29 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
    (3) Anexele nr. 3, 4, 5, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 si 21 se inlocuiesc cu anexele nr. 4, 6, 9, 15, 17, 20, 23, 24, 25, 26, 27 si 28 la prezentele norme metodologice.
----------------
    Pct. 42 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 a fost modificat de pct. 30 al sectiunii F a art. I din HOTARAREA nr. 84 din 3 februarie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 147 din 18 februarie 2005.
    Pct. 41^1 si 41^2 din Normele metodologice de aplicare a art. 221 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal au fost introduse de pct. 34 din sectiunea E a art. I din HOTARAREA nr. 610 din 23 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 4 iulie 2005.
    Pct. 42 din Normele metodologice de aplicare a Titlului VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost modificat de pct. 56 al lit. G a art. I din HOTARAREA nr. 1.861 din 21 decembrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.044 din 29 decembrie 2006.

    NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
    Reproducem mai jos punctele 57-64 de la pct. G al art. I din HOTARAREA nr. 1.861 din 21 decembrie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1.044 din 29 decembrie 2006:
    "57. Antrepozitarii autorizati pentru productia de produse accizabile supuse marcarii si importatorii de astfel de produse, carora autorizatia le-a fost revocata sau anulata, si care la momentul revocarii sau anularii autorizatiei, detin marcaje neutilizate, deteriorate sau inregistreaza marcaje distruse, sunt obligati sa plateasca in termen de 15 zile de la data revocarii sau anularii, in contul Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" S.A., contravaloarea tuturor marcajelor achizitionate, precum si a celor executate si aflate in stoc la Compania Nationala "Imprimeria Nationala S.A.", neachitate pana la acea data. Dupa data achitarii, in termen de 15 zile marcajele neutilizate vor fi returnate petru distrugere Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" S.A., iar cheltuielile legate de distrugere vor fi suportate de catre operatorii economici in cauza.

    58. (1) Autorizatiile de utilizator final emise in anul 2006, in cazul scutirilor directe de la plata accizelor, cu valabilitate pana la data de 31 decembrie 2006, isi mentin valabilitatea pana la data de 1 martie 2007, exclusiv, in limita unor cantitati determinate la nivelul a doua luni din cantitatea totala aprobata inscrisa in autorizatie.
    (2) Incepand de la 1 martie 2007, aceste autorizatii de utilizator final isi pierd valabilitatea, scutirea directa urmand a se acorda potrivit prevederilor pct. 22 si 23.
    (3) In cazul scutirilor directe de la plata accizelor, pentru care s-au eliberat autorizatii de utilizator final in anul 2006, iar de la data de 1 ianuarie 2007 au intrat sub incidenta prevederilor art. 175^4 alin. (1) pct. 2 lit. a) din Codul fiscal, valabilitatea autorizatiilor fiind prelungita pana la data de 1 martie 2007, dupa aceasta data se aplica prevederile pct. 5^1.3. Beneficiarii regimului de neaccizare care au achizitionat produsele energetice la preturi cu accize au dreptul la restituirea accizelor platite catre furnizori.
    (4) Beneficiarii scutirilor directe de la plata accizelor prevazuti la pct. 23, care dupa data de 1 ianuarie 2007 si pana la data obtinerii autorizatiei de utilizator final au achizitionat produse energetice la preturi cu accize, pot solicita restituirea accizelor platite catre furnizori. De asemenea, pot solicita restituirea accizelor si operatorii economici care au achizitionat dupa data de 1 ianuarie 2007 produse energetice la preturi cu accize pe care le-au livrat la preturi fara accize, pana la obtinerea autorizatiei de utilizator final de catre beneficiarul scutirii.
    (5) In cazurile prevazute la alin. (3) si (4), restituirea accizelor se face potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala, in baza unei cereri depuse la autoritatea fiscala teritoriala, insotita de:
    a) copia facturii de achizitie a produselor energetice in care acciza este evidentiata distinct, dovada platii accizelor catre furnizor si, dupa caz, copia facturii de livrare a produselor respective la preturi fara accize;
    sau
    b) documentul de plata a accizelor la momentul importului si copia facturilor de livrare a produselor energetice la preturi fara accize.
-------------
    Alin. (3)-(5) ale pct. 58 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal au fost introduse de pct. 47 al lit. C a art. I din HOTARAREA nr. 213 din 28 februarie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 153 din 2 martie 2007.

    59. Toate gospodariile individuale, producatoare de tuica, rachiuri de fructe, rachiu de vin si rachiuri din subproduse de vinificatie, care la data de 1 ianuarie 2007 detin stocuri de astfel de produse destinate consumului propriu, vor declara aceste stocuri la autoritatea fiscala teritoriala prin administratia finantelor publice in raza careia isi au domiciliul, odata cu inregistrarea instalatiilor detinute pentru producerea de astfel de produse.

    60. Documentele administrative de insotire inregistrate in stoc la data de 1 ianuarie 2007 atat la antrepozitarii autorizati cat si la C.N. imprimeria Nationala" S.A. pot fi utilizate in continuare pana la epuizarea acestora, dar numai pentru miscarea produselor accizabile in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei.

    61. (1) Toti antrepozitarii autorizati pana la data de 31 decembrie 2006, care detin autorizatii valabile dupa data de 1 ianuarie 2007, au obligatia ca pana la data de 31 martie 2007, inclusiv, sa comunice Comisiei instituite in cadrul autoritatii fiscale centrale nivelul garantiei determinate potrivit alin. (8) si (8^1) ale pct. 20 si datele care au stat la baza stabilirii acestui nivel, in vederea actualizarii garantiilor deja constituite. Comisia va stabili pentru fiecare antrepozitar autorizat nivelul garantiei actualizate si, dupa caz, al garantiei reduse, precum si diferenta de constituit ce va fi comunicata antrepozitarului. Diferenta de garantie astfel stabilita va fi constituita de antrepozitarul autorizat in termen de 30 de zile de la data aducerii la cunostinta acestuia de catre Comisie.
    (2) Importatorii autorizati de produse accizabile supuse marcarii, care detin autorizatii valabile dupa data de 1 ianuarie 2007, au obligatia ca pana la data de 31 martie 2007, inclusiv, sa comunice Comisiei instituite in cadrul autoritatii fiscale centrale nivelul garantiei determinate potrivit alin. (2^1) al pct. 27 si datele care au stat la baza calculului acestui nivel, in vederea stabilirii nivelului garantiei de constituit. Garantia stabilita va fi constituita de importatorul autorizat in termen de 30 de zile de la data aducerii la cunostinta acestuia de catre Comisie.
    (3) Antrepozitarii autorizati pana la data de 31 decembrie 2006, exclusiv pentru activitatea de imbuteliere a bauturilor alcoolice, care detin autorizatii valabile dupa data de 1 ianuarie 2007, au obligatia de a se conforma prevederilor alin. (3) al pct. 2 pana la data de 30 septembrie 2007.
    (4) Toti antrepozitarii autorizati pana la data de 31 decembrie 2006, care detin autorizatii valabile dupa data de 1 ianuarie 2007, au obligatia de a se conforma prevederilor pct. 8 alin. (5) si (5^1) pana la data de 30 septembrie 2007.
-------------
    Pct. 61 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost modificat de pct. 48 al lit. C a art. I din HOTARAREA nr. 213 din 28 februarie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 153 din 2 martie 2007.

    62. (1) Pentru acele tranzactii cu produse accizabile cu statele membre care au inceput inainte de data de 1 ianuarie 2007 si care sunt terminate dupa aceasta data, se vor aplica reglementarile in vigoare la data inceperii tranzactiei.
    (2) Miscarea produselor accizabile care a inceput si care se afla intrate in birourile vamale de iesire din Comunitate inainte de 1 ianuarie 2007 si sunt supuse regimului vamal comunitar asa cum este stabilit la art. 5 al Directivei 92/12/CEE la data aderarii, va continua sa fie supusa acelui regim pana la incheierea lui in Comunitatea largita.
    (3) Pentru operatiunile de import de produse accizabile supuse marcarii, care au inceput inainte de data de 1 ianuarie 2007, care sunt terminate dupa aceasta data si pentru care accizele au fost deja platite, se vor aplica reglementarile in vigoare la data inceperii operatiunii de import.
    (4) Marcajele achizitionate de la Compania Nationala «Imprimeria Nationala» - S.A. de catre antrepozitarii autorizati si importatorii autorizati pentru produse accizabile supuse marcarii, in baza notelor de comanda aprobate de autoritatea fiscala competenta in anul 2006, vor putea fi utilizate pana la epuizare, dar nu mai tarziu de 30 iunie 2007. Intra sub incidenta acestor prevederi si banderolele destinate marcarii buteliilor sau cutiilor cu o capacitate ce depaseste 3 litri si, implicit, comercializarea de catre producatori si importatori a bauturilor alcoolice astfel marcate. Dupa aceasta data se interzice comercializarea de catre producatori si importatori a bauturilor alcoolice astfel marcate, iar banderolele neutilizate vor fi predate catre Compania Nationala «Imprimeria Nationala» - S.A. in vederea distrugerii. Cheltuielile legate de distrugere se suporta de catre antrepozitarul autorizat sau importatorul autorizat.
    (5) Antrepozitarii autorizati pentru productie de bauturi alcoolice, precum si importatorii de astfel de produse, care la data intrarii in vigoare a prezentelor norme detin in stoc banderole neutilizate sau au expediate catre furnizorul extern banderole destinate marcarii buteliilor ori cutiilor cu o capacitate ce depaseste 3 litri, au obligatia ca in termen de 15 zile de la aceasta data sa prezinte autoritatii fiscale teritoriale la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe o situatie care sa cuprinda numarul de banderole neutilizate/expediate, precum si stocul de produse marcate si imbuteliate in butelii mai mari de 3 litri inregistrat de catre producator/importator, inclusiv cel existent la furnizorul extern.
-------------
    Alin. (4) si (5) ale pct. 62 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal au fost introduse de pct. 49 al lit. C a art. I din HOTARAREA nr. 213 din 28 februarie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 153 din 2 martie 2007.

    63. Operatorii economici producatori de produse supuse accizelor armonizate, pentru care incepand cu data de 1 ianuarie 2007 intervine obligatia autorizarii locului de productie ca antrepozit fiscal, pot desfasura in continuare activitatea de productie pana la autorizarea locului respectiv ca antrepozit fiscal de productie, dar nu mai tarziu de 31 martie 2007.

    64. Conditia prevazuta la pct. 23.10 devine obligatorie incepand cu aprilie 2007.*)"
---------------
    NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
    Conform alin. (2) al art. 9 din HOTARAREA nr. 314 din 28 martie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 217 din 30 martie 2007, termenul limita de 1 aprilie 2007 prevazut la pct. 64 de la titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Hotararea Guvernului nr. 1.861/2006 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, se proroga pana la data de 1 septembrie 2007.

    65. Pentru locurile de depozitare de produse energetice ale unui antrepozitar autorizat pentru productie de astfel de produse, care la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice sunt autorizate ca antrepozite fiscale de productie, preschimbarea autorizatiilor pentru calitatea de antrepozite fiscale de depozitare se va face la cererea antrepozitarului autorizat. Cererea se depune la autoritatea fiscala centrala si va cuprinde informatii privind indeplinirea conditiilor legale pentru calitatea de antrepozit fiscal de depozitare. Daca autoritatea fiscala centrala considera necesar, poate solicita informatii suplimentare de la autoritatea fiscala teritoriala in raza careia se afla locul ce urmeaza a fi autorizat ca antrepozit fiscal de depozitare.
    66. Antrepozitarii autorizati pentru productia de produse accizabile din grupele prevazute la art. 169-173 din Codul fiscal, care la data de 1 ianuarie 2008 detin autorizatii valabile, au obligatia de a indeplini cerintele prevazute la alin. (6^1) si (6^3) ale pct. 8, in ceea ce priveste obtinerea incadrarii pe pozitii si coduri tarifare a produselor finite efectuate de Autoritatea Nationala a Vamilor, pana la 30 aprilie 2008.
---------------
    Pct. 65 si 66 din Normele metodologice de aplicare a Titlului VII au fost introduse de pct. 36 al lit. G a art. I din HOTARAREA nr. 1.579 din 19 decembrie 2007, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 894 din 28 decembrie 2007.

    67. (1) Antrepozitarii autorizati pentru productia de produse accizabile din grupele prevazute la art. 169-173 din Codul fiscal, care detin autorizatii valabile, eliberate inainte de 1 ianuarie 2008, si care nu s-au incadrat in prevederile pct. 66, au obligatia de a depune la Autoritatea Nationala a Vamilor, pana la data de 31 ianuarie 2009 inclusiv, in vederea obtinerii clasificarii tarifare, urmatoarele documente:
    a) lista tipurilor de produse finite realizate in antrepozitul fiscal;
    b) specificatia tehnica sau alte documente certificate pentru conformitate, din care sa rezulte compozitia cantitativa pentru fiecare produs, lista cantitativa completa a materiilor prime utilizate, natura si compozitia fiecarei materii prime, procesul tehnologic de fabricatie a produsului;
    c) certificate de analiza emise conform prevederilor legale in vigoare, care sa contina determinarile necesare stabilirii clasificarii tarifare, sau, pana la obtinerea acestor certificate de analiza, dovada solicitarii analizelor de laborator asupra probelor de produse.
    (2) Antrepozitarii autorizati au obligatia de a depune rezultatele analizelor de laborator la Autoritatea Nationala a Vamilor, in termen de 15 zile de la data primirii acestora.
    (3) Antrepozitarii autorizati care nu respecta termenele prevazute la alin. (1) si (2) se sanctioneaza cu revocarea autorizatiei, in conformitate cu prevederile art. 183 alin. (1) lit. l) si art. 185 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal.
    (4) Autoritatile vamale teritoriale vor verifica informatiile privind incadrarea tarifara si nivelul accizelor corespunzator produselor accizabile rezultate, in baza analizelor de laborator, comparativ cu informatiile inscrise in autorizatia de antrepozit fiscal.
    (5) Atunci cand in urma verificarii rezulta o alta incadrare tarifara si/sau un alt nivel de acciza, autoritatea vamala va instiinta Comisia de autorizare pentru modificarea corespunzatoare a elementelor din autorizatia de antrepozit fiscal, respectiv cea de antrepozitar autorizat.
    68. Autorizatiile de utilizator final emise potrivit prevederilor pct. 23.3, cu valabilitate de 3 ani, vor fi prezentate autoritatii fiscale emitente in vederea preschimbarii pana la data de 31 martie 2009. Dupa aceasta data, autorizatiile respective isi pierd valabilitatea.
    69. Operatorii economici care detin autorizatii de utilizator final potrivit prevederilor pct. 5^1.3 sunt obligati sa constituie garantia aferenta cantitatii de produse accizabile ramase de achizitionat sau de utilizat din cantitatea aprobata, in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    70. (1) Antrepozitarii autorizati care detin autorizatii valabile au obligatia ca pana la data de 31 martie 2009 sa actualizeze documentatia potrivit prevederilor pct. 8 alin. (3), dupa caz.
    (2) Toti antrepozitarii autorizati pentru productie de produse accizabile, care detin autorizatii valabile, au obligatia de a prezenta aceste autorizatii la autoritatea competenta privind emiterea lor, pana la 31 martie 2009, in vederea completarii autorizatiilor cu materiile prime accizabile care se achizitioneaza in regim suspensiv si sunt necesare desfasurarii activitatii de productie de produse accizabile, dupa caz.
    (3) Antrepozitarii autorizati care nu respecta termenul prevazut la alin. (1) si (2) se sanctioneaza cu revocarea autorizatiei, in conformitate cu prevederile art. 183 alin. (1) lit. l) si art. 185 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal.
------------
    Pct. 67-70 din Normele metodologice de aplicare a Titlului VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal au fost introduse de pct. 48 al lit. B a articolului unic din HOTARAREA nr. 1.618 din 4 decembrie 2008, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 865 din 22 decembrie 2008.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dispozitii tranzitorii si derogatoriicodul fiscalnorme metodologice codul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 Martie 2014


Votati articolul "Dispozitii tranzitorii si derogatorii - Taxa pe valoarea adaugata - Norme Metodologice Codul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara de bunuri de catre neplatitor de tva in romania

Intrebare: buna ziua.
va multumesc,dar nu m-am lamurit pt.achizitie remorca noua(in jur de 2000 euro) din germania.Adica eu nu sint platitor de tva.Sint in acest caz obligat sa ma inregistrez in roi,sau platitor de tva?In Romania o sa am de platit ceva?Mentionez ca cifra de afaceri este sub 220000 lei.
MULTUMESC

Raspuns: Pentru inregistrarea in ROI trebuie sa va inregistrati ca platitor de TVA pentru operatiuni...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 Martie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X