email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un depozit din care nu se vand marfuri trebuie declarat ca si punct de lucru?

depozitmarfuripunct de lucrusediu secundarcodul de procedura fiscalasedii secundare

Conditiile privind declararea si inregistrarea punctului de lucru sunt reglementate de Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare la Art. 32 (7).

In cazul dvs.depozitul de cereale trebuie declarat si inregistrat ca punct de lucru ,chiar daca aveti inregistrat doar contract de inchiriere pentru spatiul respectiv si chiar daca acesta se afla in acelasi oras.

Declaratia privind sediile secundare se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza insotita de copii dupa dovada inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului, dupa hotararea adunarii generale de infiintare a punctului de lucru, dovada de spatiu si codul unic de inregistrare.
 
Se considera punct de lucru locul unde o societate isi desfasoara activitatea fie ea de genul birou,depozit, magazin hala industriala  etc.

In conformitate cu prevederile Codului de Procedura Fiscala, exista doua situatii legate de declararea si inregistrarea sediilor secundare (puncte de lucru):

1. Societatea isi desfasoara activitatea si in alta locatie decat cea a sediului social, fara a depasi un numar de cinci salariati angajati pe punctul de lucru. In acest caz punctul de lucru se declara la Registrul Comertului, iar ulterior in baza certificatului constatator si a contractului de utilizare a spatiului (inchiriere, comodat, depozitare, etc.) se depune la administratia financiara declaratia privind sediile secundare (OMFP 1329/2004).

2. Societatea depaseste un numar de 5 angajati pe punctul de lucru. In acest caz, in plus fata de actele mentionate mai sus, trebuie depusa la administratia financiara si declaratia 060 (OMFP 2296/2007) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare". In acest mod, societatea va obtine un cod fiscal distinct pentru punctual de lucru. Impozitul pe salarii pentru angajatii din aceasta locatie se achita in baza acestui cod fiscal.

Dvs. va incadrati in prima situatie, pentru ca nu depasiti numarul de 5 angajati, caz in care trebuie sa urmati procedura descrisa mai sus.
 
 Codul de Procedura Fiscala, Art.71 "Declararea filialelor si sediilor secundare" prevede urmatoarele:
 
"(1) Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare."
 
De asemenea, Art. 74 din Codul de procedura fiscala prevede:
 
Norme metodologice:

"71.1. Prin sediu secundar se intelege o sucursala, agentie, reprezentanta sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, inclusiv de tipul celor definite de art. 8 din Codul fiscal.

71.2. Declararea sediilor secundare se face prin completarea datelor corespunzatoare din declaratia privind sediile secundare. Declaratia se depune la organul fiscal competent care va inregistra informatiile respective in registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare propriu sediilor secundare astfel declarate.

71.3. Contribuabilii care, potrivit legii, au obligatii de plata la sedii secundare vor inregistra sediile secundare la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea, prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala. Declaratia va fi insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului."

Gabriela Ilicea.
ACCOUNTING ONE
www.accounting-one.ro
office@accounting-one.ro

Expert Contabil, membru activ CECCAR Bucuresti.
Experienta profesionala de  16 ani in domeniul contabilitatii si fiscalitatii ca si director economic in mai multe companii.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
depozitmarfuripunct de lucrusediu secundarcodul de procedura fiscalasedii secundare


Data aparitiei: 12 Iunie 2014
Ultima actualizare: 13 Iunie 2014

Votati articolul "Un depozit din care nu se vand marfuri trebuie declarat ca si punct de lucru?":
Rating:

Nota: 2.9 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X