email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum facem inregistrarile contabile pentru contractul de luare in chirie a unui spatiu de birouri?

inregistrari contabilefurnizorifacturicheltuielichiriiluare in chirie

n studiul de caz urmator, facem referire la un contract de luare in chirie a unui spatiu de birouri care se incheie pe o perioada de 7 ani cu posibilitatea de a renunta la contract dupa 3 ani. Prin contract se acorda o perioada de gratie de 4 luni pentru care nu trebuie sa se plateasca chirie. Factura de chirie vine trimestrial.

Stabilim cum se vor face inregistrarile contabile lunare avand in vedere perioada de gratie de 4 luni. Vom vedea daca se poate imparti valoarea totala a contractului la toata perioada contractuala sau doar la 7 ani,  4 luni fiind perioada pe care se vor primi facturile.

 Prin natura sa, contractul de inchiriere are un caracter oneros, ceea ce presupune existenta unei contraprestatii pentru inchirierea spatiului pe toata durata contractului.

 In cazul contractelor de inchiriere documentele justificative pentru inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor, sunt contractul si facturile primite.

Pentru a fi recunoscute la calculul impozitului pe profit, cheltuielile trebuie sa fie aferente reealizarii veniturilor.

Daca se cunoaste valoarea totala a contractului aceasta valoare poate fi alocata intregii perioade de inchiriere respective perioada de 7 ani.

 Inregistrarea initiala a contractului  la valoarea totala ce va fi facturata

 Debit cont 8036 - Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate
 
        - se determina suma ce reprezinta cheltuiala aferenta fiecarei luni prin impartirea sumei totale la numarul de 7 x 12 = 84 luni si se inregistreaza lunar


              612                              =                                  408        - suma lunara
Cheltuieli cu redeventele,                    Furnizori facturi de intocmit
locatiile de gestiune si chiriile


    la primirea facturilor

           408                              =                    401       - suma facturata
Furnizori facturi de intocmit                  Furnizori

 Sumele din creditul si debitul contului 408 din cele doua inregistrari de mai sus nu sunt egale

    plata facturii

401                              =                                  5121      - suma facturata
Furnizori                                             Conturi la banci in lei
 
Concomitent
Credit cont 8036 - Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate cu suma platita
 Soldul contului 408 se va stinge la finele perioadei de 7 ani.
 

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilefurnizorifacturicheltuielichiriiluare in chirie


Data aparitiei: 08 Iulie 2014

Votati articolul "Cum facem inregistrarile contabile pentru contractul de luare in chirie a unui spatiu de birouri?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X