Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inspectia fiscala in 2014. Sunteti firma? Atunci trebuie sa stiti care sunt prevederile!

inspectia fiscala 2014inspectie fiscalaproprietateOUG 94/2011subventii



Dezbatem mai jos cateva aspecte esentiale referitoare la organizarea inspectiei fiscale, cu reglementarile actuale.

Retinem astfel ca inspectia fiscala se infiinteaza si se organizeaza la nivel central in cadrul  Ministerului Finantelor Publice (MFP) prin preluarea activitatii si a personalului Directiei generale de control financiar din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, si se exercita prin structura de specialitate. La nivel teritorial, structurile specializate din cadrul directiilor generale ale finantelor publice teritoriale efectueaza inspectia economico-financiara si se afla in coordonarea metodologica a structurii de specialitate din cadrul MFP.

Activitatea de inspectie fiscala se organizeaza si se desfasoara in baza unor programe anuale, trimestriale si lunare aprobate in conditiile stabilite prin ordin al ministrului Finantelor Publice, care vor fi corelate in prealabil cu programul de activitate al Curtii de Conturi.

 Atributii

Organele de inspectie fiscala au urmatoarele atributii:


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii



- verifica operatiunile efectuate de operatorii economici in scopul cresterii veniturilor, reducerii cheltuielilor si diminuarii arieratelor, in fundamentarea si executia bugetului de venituri si cheltuieli;

- verifica exactitatea si realitatea inregistrarilor in evidentele financiar-contabile prevazute de lege si de actele de constituire a operatorilor economici;

- controleaza respectarea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli de catre operatorii economici, precum si respectarea modului de raportare a acestora;

- verifica realitatea informatiilor cuprinse atat in documentatia aferenta fundamentarii sumelor acordate de la bugetul general consolidat pentru sustinerea anumitor activitati, cat si in documentele justificative prevazute de lege pentru acordarea acestora;

- verifica la operatorii economici modul de organizare si exercitare a controlului intern si controlului financiar preventiv;

- verifica modul in care operatorii economici, beneficiari ai finantarilor rambursabile garantate de stat sau subimprumutate, constituie si asigura sursele de rambursare si de plata a dobanzilor, comisioanelor si/sau a celorlalte costuri, aferente finantarilor rambursabile respective;

- indeplineste si alte atributii stabilite, potrivit legii, in sarcina MFP.

 Alte precizari

Operatorii economici care fac obiectul activitatii inspectiei fiscale sunt:

- regiile autonome, infiintate de stat sau de o unitate administrativ-teritoriala;

- companiile si societatile nationale, precum si societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic;

- societatile comerciale la care statul sau o unitate adminstrativ-teritoriala detine o participatie majoritara;

- societatile comerciale si regiile autonome la care persoanele juridice mentionate mai sus detin direct sau indirect o participatie majoritara;

- institutele nationale de cercetare-dezvoltare, altele decat cele care functioneaza ca institutii publice;

- alti operatori economici, indiferent de forma de proprietate, pentru fundamentarea si justificarea sumelor acordate de la bugetul general consolidat. Prin sume acordate de la bugetul general consolidat se intelege, in principal, subventii, transferuri, alocatii si alte sume asimilate acestora, pentru subventionarea unor produse sau sustinerea unor activitati.

Ministerul Finantelor Publice va elabora norme metodologice privind infiintarea, organizarea, functionarea si structura organizatorica a inspectiei fiscale care vor fi aprobate prin Hotarare de Guvern in 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial a Ordonantei de Urgenta a Guvernului.

Baza legala: OUG 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 799/11.11.2011.

Sursa: asistenta-contribuabili.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectia fiscala 2014inspectie fiscalaproprietateOUG 94/2011subventii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 31 Iulie 2014


Votati articolul "Inspectia fiscala in 2014. Sunteti firma? Atunci trebuie sa stiti care sunt prevederile!":
Rating:

Nota: 3.17 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Exista o problema de neconstitutionalitate ? + se incalca Principiile salarizarii /Legea 153 /2017 ?

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa ne ajutati cu un sfat cu privire la un caz ce priveste un salariat.
Un salariat a sustinut examenul de promovare in grad profesional superior
in luna decembrie 2017,
iar incepand cu 01.01.2018 trebuia sa i se acorde un salariu de baza mai mare.
corespunzator gradului superior in care a promovat.
Problema este ca, neexistand o alta functie similara in plata
la nivelul institutiei noastre
si nici in institutiile similare aflate sub acelasi ordonator principal de credite /Consiliul Judetean,
salariul de baza i s-a stabilit tinand cont de art.39 alin.2 din Leg.153/2017,
adica prin inmultirea salariului minim de 1900 lei cu coeficientul functiei, la care s-a aplicat art.10 pentru gradatia corespunzatoare vechimii in munca.
Insa, desi in perioada 01.07.2017 - 31.12.207 salariatul a avut spor de conditii vatamatoare,
incepand de la 01.01.2018 nu i s-a mai majorat cu 25% sporul - cf, art.38 alin.3 lit,a din Legea 153 /2017, ca la ceilalti salariati, ci
salariatului nici macar nu i s-a mai acordat in continuare sporul de conditii vatamatoare.
.... pentru ca s-a considerat ca in acest caz
se aplica art.23 din Legea 153 /2017,
adica sporul de conditii vatamatoare se va acorda acestui salariat conform Regulamentului elaborat de Ministerul Culturii, in cazul de fata.

Salariatul si Sindicatul au constatat existenta concomitenta in institutie a urmatoarelor situatii:
1. - dac? un salariat a avut în perioada 01.07.2017 ? 31.12.2017 salariul de baz? ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare la nivelul acordat pentru luna iunie 2017, conform art.38 alin.2 lit.a din Legea-cadru nr.153 /2017,
începând de la data de 01.01.2018 va avea salariul de baz? ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare majorate cu 25% fa?? de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, conform art.38 alin.3 lit.a din Legea-cadru nr.153 /2017,
2. - un salariat care promoveaz? în grad profesional superior ( sau un nou angajat ) începând de la data de 01.01.2018, salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.1 din Legea-cadru nr.153 /2017, deci i se va stabili salariul la nivelul de salarizare pentru func?ii similare din cadrul institu?iei, adic? i se va acorda un salariu majorat, dar va avea ?i sporul de condi?ii v?t?m?toare,
dar, in schimb,
3. - dac? un salariat promoveaz? în grad profesional superior începând de la data de 01.01.2018, iar salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017, pentru ca nu exista o alta functie similara in plata in institutia noastra sau in alte institutii similare aflate in subordinea aceluiasi ordonator de credite - Consiliul Judetean,
desi to?i ceilal?i angaja?ii din acela?i compartiment din cadrul institu?iei beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare, pentru ca lucreaz? în condi?ii de munc? v?t?m?toare,
acestui salariat promovat nu i se va acorda si sporul de condi?ii v?t?m?toare.
4. - dac? un salariat promoveaz? în grad profesional superior începând de la data de 01.01.2018, iar salariul de baz? i se stabile?te conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017,
desi to?i ceilal?i angaja?ii din cadrul institu?iei beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare, pentru ca lucreaz? în condi?ii de munc? v?t?m?toare,
acestui salariat promovat nu i se va acorda si sporul de condi?ii v?t?m?toare.
Or, odat? ce în urma promov?rii în grad profesional superior este afectat (se modific? ) doar salariul de baz? al salariatului, fiindu-i majorat corespuz?tor gradului profesional superior în care va trece,
odat? ce salariatul era deja angajat al institu?iei, în perioada 01.07.2017 ? 31.12.2017
si odat? ce salariatul a avut ?i a primit spor de condi?ii v?t?m?toare,
si lucreaza în acela?i loc de munc? ?i la acela?i angajator,
dar ?i în acelea?i condi?ii de munc? pentru care are dreptul sa i se acorde spor de conditii vatamatoare,
odat? ce salariatul are aceea?i func?ie, doar c?, salariatul a promovat
ca urmare a faptului c? acesta a acumulat cuno?tin?e /o experien?? mai mare
în domeniul în care lucreaz?,
odat? ce postul nu a fost vacant,
ci s-a men?ionat în Statul de func?ii ?grad I / grad IA?,
iar promovarea salariatului în grad profesional s-a f?cut prin transformarea postului
din Statul de func?ii în care acesta este încadrat într-unul de nivel imediat superior,
nu ar trebui sa i se acorde în continuare de sporul de condi?ii v?t?m?toare,
odat? ce to?i angaja?ii din institu?ie beneficiaz? de sporul de condi?ii v?t?m?toare ?

Cum vi se par cele 4 situa?ii cu care se confrunt? salaria?ii institu?iei noastre ?i institu?ia noastr? ?

Salariatul si Sindicatul sunt revoltati.

În cazul 3 ?i în cazul 4,
dac? nu s-ar acorda sporul de condi?ii v?t?m?toare salaria?ilor promova?i,
s-ar înc?lca Principiile sistemului de salarizare
prev?zute în SEC?IUNEA a 2-a, art.6 lit.a ? lit.d,
respectiv:
- s-ar înc?lca principiul legalit??ii,
- principiul nediscrimin?rii,
- principiul egalit??ii,
- principiul importan?ei sociale a muncii ne?inându-se cont de faptul c?
salarizarea personalului din sectorul bugetar
se realizeaz? în raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activit??ii ?i nivelul studiilor.

Salariatul este total nemultumit de taierea salariala
prin neacordarea sporului de conditii vatamatoare de la 01.01.2018.

Salaritul a contestat la angajator Decizia si Actul aditional la Contractul individual de munca
si a spus ca va face si o Contestatie la instanta de judecata.
Salariatul a mai spus ca va sesiza Curtea Constitutionala

Legat de situa?iile de mai sus, în condi?iile în care to?i angaja?ii din institu?ie beneficiaz?
de sporul de condi?ii v?t?m?toare pentru c? este un muzeu în care se lucreaz?
cu bunuri culturale ( obiecte ?i c?r?i ) vechi de peste 200-300 de ani
?i într-un mediu în care exist? bacterii, mucegai, ciuperci, fungi,
tot felul de microorganisme care sunt un pericol permanent de îmboln?vire al salaria?ilor
( sunt salariati care au alergii, au astm, tusesc, li se usuca gatul, au mancarimi si roseala pe piele, le-au aparut cruste ca o coaja de portocala pe piele, pe fata, pe gat si pe maini, ,...,),
1. ? ce va trebui s? fac? institu?ia ? S? le asigure angaja?ilor condi?ii normale de lucru ?
Pentru c? un conservator ?i un mânuitor de carte, de exemplu,
care î?i desf??oar? activitatea în depozite de bunuri culturale
( bunuri culturale muzeale sau de c?r?i în biblioteca muzeului )
vor refuza s? mai lucreze în acele condi?ii de munc? v?t?m?toare,
iar dac? angajatorul nu are cum s? le asigure condi?ii normale de munc?
pentru c? a?a este natura posturilor ocupate
?i în a?a condi?ii v?t?m?toare periculoase trebuie s? lucreze angaja?ii,
iar institu?ia /muzeul nu are cum s? aib? alte spa?ii cu condi?ii normale de lucru,
cum ar putea ca institu?ia /muzeul s? asigure condi?ii normale de munc? pentru angaja?i ? ?. pentru c? nu are cum !
Si atunci, care este logica si care ar fi legalitatea neacordarii sporului de condi?ii v?t?m?toare periculoase de munc? unui salariat promovat, caruia
salariul de baz? i se stabile?te doar conform art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017 ?
in raport cu stabilirea salariului celorlalti salariati
care lucreaza in aceasi institutie si in aceleasi conditii v?t?m?toare periculoase de munc?
si care primesc in continuare acest spor ?
Din punct de vedere legal, acest art.39 alin.2 din Legea-cadru nr.153 /2017, modificat? ?i completat? prin OUG nr.91 /2017 - nu este neconstitutional ?
pentru ca se încalca Principiile sistemului de salarizare ?

2. ? dac? institu?ia /muzeul nu va asigura condi?ii normale de munc?
pentru angaja?ii care lucreaz? în astfel de condi?ii v?t?m?toare periculoase de munc?,
ce vor trebui s? fac? angaja?ii ?
În asemenea condi?ii, dac? angaja?ii ar refuza s? mai intre în spa?iile muzeului
în care zilnic î?i desf??oar? activitatea,
?i pe bun? dreptate ar face acest lucru,
ar însemna ca angaja?ii s? î?i pericliteze locul de munc? ?i s? fie sanc?iona?i disciplinar ?
Angajatorul va putea fi sanc?ionat pentru c? nu asigura condi?ii normale de munc? angaja?ilor s?i ?
Cum ar putea fi obligat angajatorul ca s? asigure condi?ii normale de munc?,
odat? ce nu are cum s? fac? acest lucru
pentru c? lucrul în muzeu ?i biblioteca muzeului
presupune: munca în spa?iile muzeului ?i a bibliotecii muzeului
?i deci munca în condi?ii v?t?m?toare periculoase ?

Cum se vor aplica si respecta Principiile sistemului de salarizare din Legea 153 /2017
pentru stabilirea lunar? a salariilor angaja?ilor, prin acordarea
?i prin neacordarea sporului de condi?ii v?t?m?toare, pe lâng? salariul de baz? ?
- iar în cazul in care angajatorul nu ar acorda sporul de condi?ii v?t?m?toare
la salariatii care lucreaza în spa?iile muzeului ?i ale bibliotecii muzeului
în condi?ii v?t?m?toare periculoase,
cum ar putea angajatorul s? normalizeze condi?iile de munc?
în situa?ia în care angaja?ii sunt obloga?i s? î?i desf??oare zilnic munca
în spa?iile muzeului ?i a bibliotecii muzeului ?i deci munca în condi?ii v?t?m?toare periculoase ?

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un raspuns
si sa ne lamuriti
- daca in cazul 3 si in cazul 4 prezentate mai sus
exista o problema de neconstitutionalitate ? + se incalca Principiile salarizarii /Legea 153 /2017 ?

Raspuns: Dar daca se invoca exceptia de neconstitutionalitate, tinand cont de cele aratate mai sus, nu ar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 Iulie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile