email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti. Cum inregistram in contabilitate?

inregistrarea in contabilitateconturile distinctedespagubiriamenzipenalitatiterti

Intr-o analiza recent, expertul contabil Maria Badoi a explicat modalitatea in care se face inregistrarea in contabilitate a valorii despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti.

Astfel, expertul contabil a prezentat, sub forma unei analize concrete, realizata pentru Legestart.ro, care sunt inregistrarile care trebuie operate in contabilitate referitor la valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti.

Prevederile OMFP nr. 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare, mentioneaza Maria Radoi, stabilesc faptul ca valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti se evidentiaza in conturile distincte de venituri ale activitatii de exploatare.

Astfel, explica expertul contabil, in contabilitate, conform documentelor justificative, se reflecta valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti astfel:

411. Clienti

451. Decontari intre entitatile afiliate

453. Decontari privind interesele de participare

461. Debitori diversi

418. Clienti - facturi de intocmit
    

=
    

758. Alte venituri din exploatare/analitic distinct

Avand in vedere prevederile art. 19 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, amintim faptul ca, in contabilitate, profitul / pierderea se stabileste cumulat de la inceputul exercitiului financiar.

in acest context, inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli se efectueaza, de regula, la sfarsitul exercitiului financiar. in practica, inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli se efectueaza lunar.

Drept urmare, in cazul spetei operatiunea contabila este urmatoarea:


758. Alte venituri din exploatare/analitic distinct
    

=
    

121. Contul de profit sau pierdere

Din aceeasi analiza intocmita pentru Legestart.ro de expertul contabil Maria Badoi, retinem ca "in categoria documentelor justificative in baza carora se efectueaza operatiunile contabile mai sus mentionate regasim procesele verbale, notele contabile, listele de inventar, facturile, contractele, documentatiile tehnice, documentatiile intocmite de juristi/avocati etc.

Conform art. 10 din OMFP nr. 3055/2009, entitatile trebuie sa dezvolte politici contabile proprii care se aproba de catre administratori, potrivit legii. in cazul entitatilor care nu au administratori, politicile contabile se aproba de catre persoanele care au obligatia gestionarii entitatii respective. Astfel, politicile contabile trebuie aplicate in mod consecvent de la un exercitiu financiar la altul".

Se atrage atentia si asupra faptului ca aprobarea politicilor contabile este asigurata prin atributiile administratorilor, care nu pot fi delegate directorilor, conform Legii societatilor nr. 31/1990 si ca modificarile de politici contabile pot fi determinate de initiativa entitatii, caz in care modificarea trebuie justificata in notele explicative la situatiile financiare anuale; sau de o decizie a unei autoritati competente si care se impune entitatii, ca de exemplu o modificare a cadrului legal aplicabil, caz in care modificarea nu trebuie justificata in notele explicative, ci doar mentionata in acestea.

Totodata, precizeaza autorul analizei, "modificarea de politica contabila la initiativa entitatii poate fi determinata de o modificare exceptionala intervenita in situatia entitatii sau in contextul economico-financiar in care aceasta isi desfasoara activitatea, precum si de obtinerea unor informatii credibile si mai relevante". Astfel, reflectarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti se realizeaza potrivit politicilor contabile aprobate si implicit asumate de administratori sau de persoanele care au obligatia gestionarii entitatii.

de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrarea in contabilitateconturile distinctedespagubiriamenzipenalitatiterti


Data aparitiei: 26 August 2014

Votati articolul "Valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti. Cum inregistram in contabilitate?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X