Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrare ca platitor de TVA

Intrebare:

Daca societatea la care lucrez depaseste din 01.07.2006pragul de 2 miliarde devenind, din neplatitoare, platitoare de TVA, ce documente trebuie sa depun si unde? Care este termenul limita pentru depunerea acestor documente? Care este prima luna pentru care trebuie sa intocmesc decontul de TVA: ceapentru care s-a depasit pragul, adica iulie 2006?

in plus, pina in mai 2006 societatea indeplinea conditiile pentru a fi microintreprindere (dar platea impozit pe profit, nu pe venit fiindca nu a respectat termenul in care trebuia sa figureze cu cel putin un angajat). Din mai 2006 are 11 angajati, deci trece in categoria intreprinderilor care aplica reglementarile contabile simplificate, nu mai este microintreprindere. Trebuie depusa o declaratie de mentiuni in acest sens? Mi-e teama sa nu respinga bilantul de la iunie 2006 daca bifez ca tip de societate "simplificate" in timp ce la ei figureaza ca microintreprindere (asa cum am bifat la bilantul din decembrie 2005).

Raspuns:

A. Inregistrarea ca platitor de T.V.A.:

Regimul special de scutire de TVA este prezentat in Codul Fiscal, la Art. 152.

Lit. 3) a acestui articol prevede ca persoanele impozabile care depasesc in cursul unui an fiscal plafonul de scutire, sunt obligate sa solicite inregistrarea ca platitor de TVA in regim normal, in termen de 10 zile de la data constatarii depasirii. Plafonul de scutire este 200.000 Ron.

Dar, care este data depasirii ? Data depasirii plafonului este sfarsitul lunii calendaristice in care a avut loc depasirea de plafon.

Adica, daca cifra de afaceri cumulata anuala a societatii dumneavoastra este

  • la 30 iunie 2006 - 199.788 RON
  • la 01 iulie 2006 - 200.766 RON

inseamna ca ati depasit plafonul in data de 01 iulie 2006. Deci, trebuie sa va inregistrati ca platitor de T.V.A. in termen de 10 zile de la data de 31.07.2006.

Recapitulare:

Constat depasirea de plafon => Solicit inregistrarea ca platitor de TVA in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care am constatat depasirea.


Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii


Pana la data inregistrarii ca platitor de TVA in regim normal, veti aplica regimul de scutire de TVA.

De asemenea, Art. 70 al Codului de Procedura Fiscala al Romaniei reglementeaza inregistrarea in evidenta a platitorilor de T.V.A.

Persoanele juridice care realizeaza operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea ca platitor de TVA la organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, dupa infiintare, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a depasit plafonul de scutire.

In practica, lucrurile vor decurge in felul urmator: in perioada 01.08.2006 – 10.08.2006 depuneti un dosar la Administratia Financiara de care apartineti.

Dosarul va contine :

  1. Balanta la 31.07.2006 – pentru a se vedea depasirea de plafon;
  2. Balanta la 30.06.2006 – pentru a se vedea ca nu ati depasit plafonul in lunile anterioare;
  3. Balanta la 31.12 ale oricarui an anterior – pentru a se constata ca nu ati depasit plafonul inca din anii trecuti;
  4. Cerere de eliberare a avizului pentru luare in evidenta ca platitor de TVA – este o cerere tip pe care o luati de la Administratia Financiara;
  5. Copie Certificatul de Inregistrare (CUI).

Dupa depunerea acestui dosar, veti primi un numar de inregistrare si o data in care sa veniti sa ridicati AVIZUL pentru luare in evidenta ca platitor de T.V.A.

Dupa ce veti primi avizul, trebuie sa mergeti la Registrul Comertului si sa il depuneti acolo, impreuna cu alte documente pe care le cer.

Registul Comertului, va va preschimba Certificatul de Inregistrare. Astfel, pe noul Certificat de Inregistrare va va aparea atributul fiscal R.

Nu trebuie sa depuneti la Administratia Financiara Declaratia 010 cu mentiunea ca ati trecut la platitor de TVA, pentru ca aceasta informatie o va transmite automat Registul Comertului catre Administratia Financiara.

Data inregistrarii ca platitor deTVA este: data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita luarea in evidenta ca platitor de TVA. In exemplul de mai sus, ar fi data de 01.09.2006, deoarece solicitarea a fost depusa in luna august 2006.

Dupa depasirea plafonului de scutire nu mai puteti solicita aplicarea regimului special, chiar daca ulterior realizati cifre de afaceri anuale inferioare plafonului de scutire prevazut de lege.

B. Reglarea informatiilor din vectorul fiscal

Daca societatea dumneavoastra nu a indeplinit conditia de a angaja cel putin un salariat in termen de 60 zile de la infiintare, atunci nu mai este microintreprindere incepand cu data infiintarii.

In acest caz, cand faceti bilantul la iunie 2006 trebuie sa selectati "simplificate".

Recomandarea noastra este sa verificati la Administratia Financiara cum apare societatea dumneavoastra in vectorul fiscal. Ar trebui sa apara ca societate platitoare de impozit pe profit (IMM) si nu ca microintreprindere. In cazul in care figureaza ca microintreprindere, trebuie sa depuneti Declaratia 010 cu mentiunea ca societatea este platitoare de impozit pe profit.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 August 2006


Votati articolul "Inregistrare ca platitor de TVA":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Garantii materiale-monografie contabila

Intrebare: Buna ziua.O institutie publica retine de la un gestionar lunar pe stat de plata 150lei reprezentand cv.garantie materiala.
Va rog frumos sa-mi spuneti care ar fi monografia contabila pentru:
retinerea pe stat plata a sumei de 150 lei
viramentul catre banca unde se afla garantia materiala.
inregistrarea dobanzii de incasat pt.garantia materiala
evidentierea dobanzii in contul de garantii materiale
evidentierea pe cheltuiala a comisionuluiimpozit in cazul celor nominale bancar.
Va multumesc.

Raspuns: In opinia mea inregistrarile contabile sunt urmatoarele: - retinere garantie pe stat: 421=4281 -...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2018. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron

    • Anul 2017 a inregistrat modificari semnificative ale legislatiei referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor.  Astfel, in Monitorul Oficial numarul 780/03.10.2017 a fost publicat OPANAF nr. 2856/2017 - privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Termen depunere declaratii fiscale aprilie 2018

    • Cititi in randurile de mai jos care sunt declaratiile fiscale pe care aveti obligatia sa le depuneti la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) in luna aprilie 2018 la termenele prezentate.   Iata care este termenul de depunere a declaratiilor fiscale pe luna aprilie 2018! Termenul Zi Formularul ...» citeste mai departe aici

  • Se anunta vremuri grele! Fiscul va cere banii pentru restantele din ultimii 5 ani

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a anuntat saptamana trecuta, la finalul sedintei de Guvern, ca urmeaza sa se ia o masura dura. Fiscul va trimite contribuabililor in a doua jumatate a anului decizii de impunere. Aceste documente vor centraliza deciziile de impunere restante din ultimii cinci ani. Atunci cand a fost intrebat despre impactul asupra bugetului din amanarea incasarilor din impozit pe venit si contributii, datorate de persoanele ce obtin venituri d...» citeste mai departe aici

  • Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

    • Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. C...» citeste mai departe aici

  • GDPR 2018. Ce masuri obligatorii trebuie sa ia contabilii in luna mai

    • Mai este doar 1 luna pana cand va incepe sa se aplice (la 25 mai) cel mai dur act normativ emis de Uniunea Europeana – Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR), care instituie amenzi administrative aproape neverosimile (de 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri a firmei) pentru incalcari ale confidentialitatii informatiilor despre angajatii sau clientii dvs.  Dar ce trebuie contabilii sa faca, mai exact?...» citeste mai departe aici

  • Predarea facturilor neincasate. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In randurile de mai jos analizam cazul unei societati X care factureaza in baza unui contract o taxa de trecere catre clienti externi (Z). Taxa in cauza este facturata in numele si pentru Y si in urma incasarii de la Z este virata in totalitate catre Y, ulterior X percepand un comision pentru suma virata. La finalizarea contractului dintre Y si X raman sume neincasate reprezentand facturi emise catre clientii externi Z. X si Y hotarasc ca in urma finalizarii contractului, Y sa preia creantele...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile