Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Inregistrare ca platitor de TVA

Intrebare:

Daca societatea la care lucrez depaseste din 01.07.2006pragul de 2 miliarde devenind, din neplatitoare, platitoare de TVA, ce documente trebuie sa depun si unde? Care este termenul limita pentru depunerea acestor documente? Care este prima luna pentru care trebuie sa intocmesc decontul de TVA: ceapentru care s-a depasit pragul, adica iulie 2006?

in plus, pina in mai 2006 societatea indeplinea conditiile pentru a fi microintreprindere (dar platea impozit pe profit, nu pe venit fiindca nu a respectat termenul in care trebuia sa figureze cu cel putin un angajat). Din mai 2006 are 11 angajati, deci trece in categoria intreprinderilor care aplica reglementarile contabile simplificate, nu mai este microintreprindere. Trebuie depusa o declaratie de mentiuni in acest sens? Mi-e teama sa nu respinga bilantul de la iunie 2006 daca bifez ca tip de societate "simplificate" in timp ce la ei figureaza ca microintreprindere (asa cum am bifat la bilantul din decembrie 2005).

Raspuns:

A. Inregistrarea ca platitor de T.V.A.:

Regimul special de scutire de TVA este prezentat in Codul Fiscal, la Art. 152.

Lit. 3) a acestui articol prevede ca persoanele impozabile care depasesc in cursul unui an fiscal plafonul de scutire, sunt obligate sa solicite inregistrarea ca platitor de TVA in regim normal, in termen de 10 zile de la data constatarii depasirii. Plafonul de scutire este 200.000 Ron.

Dar, care este data depasirii ? Data depasirii plafonului este sfarsitul lunii calendaristice in care a avut loc depasirea de plafon.

Adica, daca cifra de afaceri cumulata anuala a societatii dumneavoastra este

  • la 30 iunie 2006 - 199.788 RON
  • la 01 iulie 2006 - 200.766 RON

inseamna ca ati depasit plafonul in data de 01 iulie 2006. Deci, trebuie sa va inregistrati ca platitor de T.V.A. in termen de 10 zile de la data de 31.07.2006.

Recapitulare:

Constat depasirea de plafon => Solicit inregistrarea ca platitor de TVA in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care am constatat depasirea.


Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii


Pana la data inregistrarii ca platitor de TVA in regim normal, veti aplica regimul de scutire de TVA.

De asemenea, Art. 70 al Codului de Procedura Fiscala al Romaniei reglementeaza inregistrarea in evidenta a platitorilor de T.V.A.

Persoanele juridice care realizeaza operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea ca platitor de TVA la organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, dupa infiintare, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a depasit plafonul de scutire.

In practica, lucrurile vor decurge in felul urmator: in perioada 01.08.2006 – 10.08.2006 depuneti un dosar la Administratia Financiara de care apartineti.

Dosarul va contine :

  1. Balanta la 31.07.2006 – pentru a se vedea depasirea de plafon;
  2. Balanta la 30.06.2006 – pentru a se vedea ca nu ati depasit plafonul in lunile anterioare;
  3. Balanta la 31.12 ale oricarui an anterior – pentru a se constata ca nu ati depasit plafonul inca din anii trecuti;
  4. Cerere de eliberare a avizului pentru luare in evidenta ca platitor de TVA – este o cerere tip pe care o luati de la Administratia Financiara;
  5. Copie Certificatul de Inregistrare (CUI).

Dupa depunerea acestui dosar, veti primi un numar de inregistrare si o data in care sa veniti sa ridicati AVIZUL pentru luare in evidenta ca platitor de T.V.A.

Dupa ce veti primi avizul, trebuie sa mergeti la Registrul Comertului si sa il depuneti acolo, impreuna cu alte documente pe care le cer.

Registul Comertului, va va preschimba Certificatul de Inregistrare. Astfel, pe noul Certificat de Inregistrare va va aparea atributul fiscal R.

Nu trebuie sa depuneti la Administratia Financiara Declaratia 010 cu mentiunea ca ati trecut la platitor de TVA, pentru ca aceasta informatie o va transmite automat Registul Comertului catre Administratia Financiara.

Data inregistrarii ca platitor deTVA este: data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita luarea in evidenta ca platitor de TVA. In exemplul de mai sus, ar fi data de 01.09.2006, deoarece solicitarea a fost depusa in luna august 2006.

Dupa depasirea plafonului de scutire nu mai puteti solicita aplicarea regimului special, chiar daca ulterior realizati cifre de afaceri anuale inferioare plafonului de scutire prevazut de lege.

B. Reglarea informatiilor din vectorul fiscal

Daca societatea dumneavoastra nu a indeplinit conditia de a angaja cel putin un salariat in termen de 60 zile de la infiintare, atunci nu mai este microintreprindere incepand cu data infiintarii.

In acest caz, cand faceti bilantul la iunie 2006 trebuie sa selectati "simplificate".

Recomandarea noastra este sa verificati la Administratia Financiara cum apare societatea dumneavoastra in vectorul fiscal. Ar trebui sa apara ca societate platitoare de impozit pe profit (IMM) si nu ca microintreprindere. In cazul in care figureaza ca microintreprindere, trebuie sa depuneti Declaratia 010 cu mentiunea ca societatea este platitoare de impozit pe profit.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 August 2006


Votati articolul "Inregistrare ca platitor de TVA":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum procedez la inregistrarea in inventarul scolii a unei donatii fara valoare?

Intrebare: Buna ziua! Un coleg mi-a adus un proces verbal cu o donatie (calculator),insa fara valoare.Cum procedez la inregistrarea in contabilitate a acestuia? Pot sa-l trec in inventar fara valoare?Multumesc anticipat!!

Raspuns: Donatia este transferul proprietatii unui bun fara plata, deci, calculatorul, in baza contractului...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar. Atentie la rezerva legala!

    • Obligatia de a constitui rezerva legala este prevazuta de Legea societatilor 31/1990. Potrivit art. 183 din aceasta lege, din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social. Daca fondul de rezerva, dupa constituire, s-a micsorat din orice cauza, va fi completat, cu respectarea acestor prevederi. De asemenea, se include in fondul de rezerva, chiar daca acesta ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Raportarile contabile 2017. Aspecte actualizate privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale

    • Regasiti prin cele de mai jos principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru anul fiscal 2016, sunt reglementate prin OMFP nr 166/2017, publicat in Monitorul Oficial nr  86/31.01.2017.                 ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 9 metode prin care puteti avea o relatie mai buna cu ANAF

    • Exista mai multe metode prin care va puteti imbunatati relatia cu ANAF, iar toate dintre acestea vizeaza o mai buna informare si un acces mai facil la noutatile legislative. Profitati, asadar, de aceste servicii private oferite de ANAF si cereti informatii suplimentare si clarificari ori de cate ori aveti nevoie. Nu uitati ca pentru raspunsuri specializate va stam la dispozitie zi de zi si prin www.portalcontabilitate.ro. ...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Clauzele INCOTERMS

    • INCOTERMS este prescurtarea de la INternational COmmercial TERMS, adica Clauze de Comert International. Ele au aparut dintr-o nevoie de simplificare si standardizare a procedurilor legate de vanzarea marfurilor - in orice contract trebuie stabilite modalitatile de livrare a marfurilor, modul cum se transfera riscurile intre vanzator si cumparator si felul in care se repartizeaza cheltuielile aferente transportului. Indeplinirea acestor cerin...» citeste mai departe aici

  • OECD: Cele mai multe tari membre OECD aplica in prezent contabilitatea de angajamente

    • CECCAR informeaza ca, potrivit unui recent studiu realizat de Federatia Internationala a Contabililor (IFAC) si de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD), Practici in contabilitatea de angajamente si cum resimt reforma statele membre OECD, aproape trei sferturi dintre membrii OECD au adoptat contabilitatea de angajamente pentru raportarea financiara de la finalul acestui an fin...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X