Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ce inregistrari contabile facem pentru o societate care doreste parcelarea terenului?

inregistrari contabileachizitieterenconstructiiscutireinregistrari contabilelocuinta

Analiza are la baza o societate care detine un teren pe care doreste sa il parceleze, in vederea construirii unor case in regie proprie sau/si sa vanda doar terenul parcelat.

In vederea construirii caselor exista urmatoarele cheltuiele: achizitie materiale de constructie, inchiriere utilaje, prestari servicii finisaje, furnizare si montaj elemente componente casa, obtinerea autorizatiilor pentru utilitati (bransare), reclama publicitate, participare targuri imobiliare.

Vom vedea care sunt inregistrarile contabile, documentele ce trebuie intocmite, pentru toate operatiunile prezentate mai sus si care va fi tratamentul TVA avand in vedere ca exista situatii in care vanzarea se incadreaza la prima casa.


Achizitia terenului construibil pe baza facturilor, contractelor incheiate

% = 404
211 Furnizori de imobilizari
Terenuri

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii



4426
TVA deductibila


Alocarea parcelelor de teren fiecarei case

6583 = 211/analitic parcela
Cheltuieli privind activele Terenuri
cedate si alte operatii de capital


Inregistrarea facturilor de achizitie materiale constructie

% = 401 - contravaloare servicii constructie
301 Furnizori
Materii prime
302
Materiale consumabile
4426
TVA deductibila

- plata facturilor
401 = 5121
Furnizori Conturi la banci in lei

4. Inregistrare consum materii prime si materiale pe baza bonurilor de consum
601 = 301
Cheltuieli cu materiile prime Materii prime

602 = 302
Cheltuieli cu materialele consumabile Materiale consumabile

5. Inregistrare facturi de inchiriere utilaje
% = 401
612 Furnizori
Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile
4426
TVA deductibila


6. Inregistrarea facturilor de servicii de la terti
% = 401
628 Furnizori
Cheltuieli cu alte servicii prestate de terti
4426
TVA deductibila

7. Achizitie elemente componente case si servicii montaj
% = 401 - contravaloare componente si montaj
302 Furnizori
Materiale consumabile
628
4426
TVA deductibila

- plata facturilor
401 = 5121
Furnizori Conturi la banci in lei

Incorporare parti componente
602 = 302
Cheltuieli cu materialele consumabile Materiale consumabile

8. Taxe si autorizatii de bransare

635 = 446
Cheltuieli cu alte impozite si taxe Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate

si plata
446 = 5121
Alte impozite, taxe si Conturi la banci in lei
varsaminte asimilate

9. Servicii de bransare, executare lucrari de bransare
% = 401 - contravaloare servicii
628 Furnizori
Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti
4426
TVA deductibila

- plata facturilor
401 = 5121
Furnizori Conturi la banci in lei
10. La sfarsitul fiecarei luni se inregistreaza productia in curs.
Suma este egala cu valoarea cheltuielilor colectate de la inceputul constructiei pana la finele lunii respective, inregistrate in conturile de cheltuieli si care sunt aferente constructiei, conform devizelor de cheltuieli (conturile 601,602,612.628.635, salarii, amortizari).

331 = 711
Produse in curs de executie Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse

Costul de productie al stocurilor, precum si costul de productie al imobilizarilor cuprind cheltuielile directe aferente productiei, si anume:

materiale directe, energie consumata in scopuri tehnologice, manopera directa si alte cheltuieli directe de productie, costul proiectarii produselor,
si cota cheltuielilor indirecte de productie alocata in mod rational ca fiind legata de fabricatia acestora.

11. La inceputul lunii urmatoare se reia inregistrarea stocurilor in curs de executie,
711 = 331
Venituri aferente costurilor Produse in curs de executie
stocurilor de produse

Inregistrarile se repeta lunar la inceputul si respectiv sfarsitul fiecarei luni, cu sumele cumulate de la inceputul perioadei pana la finele lunii respective.

12. In luna in care se finalizeaza imobilul nu se mai inregistreaza productia in curs, se inregistreaza obtinerea produsului finit, cu suma totala a cheltuielilor aferente cumulate
345 711
Produse finite Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse

13. Inregistrarea cheltuielilor de reclama si publicitate, participare targuri, pe baza facturilor primite, contractelor incheiate
% = 401
623 Furnizori
Cheltuieli de protocol, reclama si publicitate
4426

TVA deductibila

Aceste cheltuieli nu fac parte din costul de productie al caselor.


Vanzarea locuintelor
Inregistrarea avansurilor facturate si incasate
411 = %
Clienti 419
Clienti - creditori
4427
TVA colectata si incasarea
5121 = 411
Conturi la banci in lei Clienti

9. Vanzarea caselor catre clienti pe baza de factura
411 = %
Clienti 701
Venituri din vanzarea produselor finite
4427
TVA colectata

- stornarea avansului incasat
411 = % - cu semnul minus
Clienti 419 - cu semnul minus
Clienti - creditori
4427 - cu semnul minus
TVA colectata

Potrivit pct. 72 alin (2) din Normele de aplicare a Codului Fiscal regularizarea facturilor emise de catre furnizori/prestatori pentru avansuri sau in cazul emiterii de facturi partiale pentru livrari de bunuri ori prestari de servicii se realizeaza prin stornarea facturii de avans la data emiterii facturii pentru contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii.

Stornarea se poate face separat ori pe aceeasi factura pe care se evidentiaza contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii.

Descarcarea de gestiune
711 = 345
Venituri aferente costurilor Produse finite
stocurilor de produse

Din punct de vedere al TVA
Vanzarea de locuinte noi este supusa cotei de TVA normale de 24%.

Cota redusa

Cota redusa de TVA, pentru locuintele de tip prima casa, potrivit art. 140 din Codul Fiscal, cota redusa de 5% se aplica asupra bazei de impozitare pentru livrarea locuintelor ca parte a politicii sociale, inclusiv a terenului pe care sunt construite.
Terenul pe care este construita locuinta include si amprenta la sol a locuintei.
Prin locuinta livrata ca parte a politicii sociale se intelege livrarea de locuinte care au o suprafata utila de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodaresti, a caror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, nu depaseste suma de 380.000 lei, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, achizitionate de orice persoana necasatorita sau familie.
Suprafata utila a locuintei este cea definita prin Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Anexele gospodaresti sunt cele definite prin Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Cota redusa se aplica numai in cazul locuintelor care in momentul vanzarii pot fi locuite ca atare si daca terenul pe care este construita locuinta nu depaseste suprafata de 250 mp, inclusiv amprenta la sol a locuintei, in cazul caselor de locuit individuale.
in cazul imobilelor care au mai mult de doua locuinte, cota indiviza a terenului aferent fiecarei locuinte nu poate depasi suprafata de 250 mp, inclusiv amprenta la sol aferenta fiecarei locuinte.
Orice persoana necasatorita sau familie poate achizitiona o singura locuinta cu cota redusa de 5%, respectiv:

1. in cazul persoanelor necasatorite, sa nu fi detinut si sa nu detina nicio locuinta in proprietate pe care au achizitionat-o cu cota de 5%;

2. in cazul familiilor, sotul sau sotia sa nu fi detinut si sa nu detina, fiecare sau impreuna, nicio locuinta in proprietate pe care a/au achizitionat-o cu cota de 5%;

Este scutita de TVA potrivit art. 141 alin (2) lit. f) livrarea de constructii/parti de constructii si a terenurilor pe care sunt construite, precum si a oricaror altor terenuri.

Prin exceptie, scutirea nu se aplica pentru livrarea de constructii noi, de parti de constructii noi sau de terenuri construibile.

O constructie noua cuprinde si orice constructie transformata sau parte transformata a unei constructii, daca costul transformarii, exclusiv taxa, se ridica la minimum 50% din valoarea de piata a constructiei sau a partii din constructie, astfel cum aceasta este stabilita printr-un raport de expertiza, exclusiv valoarea terenului, ulterior transformarii


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabileachizitieterenconstructiiscutireinregistrari contabilelocuinta

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Octombrie 2014


Votati articolul "Ce inregistrari contabile facem pentru o societate care doreste parcelarea terenului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cat timp se pot tine bani numerar in casa?

Intrebare: Sunt director de scoala,ordonator tertiar de credite.As vrea sa stiu cat timp se pot tine bani numerar in casa pt.delegatii si cheltuieli materiale?Ce acte normative reglementeaza acest lucru?

Raspuns: Institutiile publice au obligatia sa organizeze activitatea de casierie astfel incat incasarile si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Octombrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile