Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Inregistrare mijloace fixe

Intrebare:

O societate comercialaisi desfasoara activitatea deconstructii metalice intr-o hala de productie inchiriata de la o alta societate. Conform legiioperatiunea de inchiriere de bunuri imobile este scutita de TVA. Societatea chiriasa executa in regie proprie investitii in incinta spatiului inchiriat (birouri,magazie,canalizare,etc.), acestea urmand a fi inregistrate ca mijloce fixe la finalizare si amortizate pe o perioada de 5 ani. O mare parte din materialele utilizate la investitii au fost initial inregistrate in ct.301, 3028.

Va rog sa-mi trimiteti succesiunea inregistrarilor pentru investitiile in curs si ulterior mijloace fixe, tinand cont de inregistrarile deja efectuate,respectiv

% 401

301;3028

4426

si de faptul ca acestea se realizeaza intr-un spatiu inchiriat - (chirie scutita de TVA).

In ce conditii se pot vinde aceste mijloace fixe societatii care are in proprietate hala?

Raspuns:

Succesiunea inregistrarilor contabile care se efectueaza in situatia realizarii unei investitii in regie proprie este urmatoarea:

  1. Achizitia de materiale necesare investitiei:

    % = 401 Furnizori


    Cartea Verde a Contabilitatii 2015
    Cartea Verde a Contabilitatii 2015

    Vezi detalii

    Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
    Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

    Vezi detalii

    OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
    OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

    Vezi detalii


    3021 Materiale auxiliare

    3028 Alte materiale consumabile

    4426 T.V.A. deductibila

    Contul 301 "Materii prime" se utilizeaza doar de firmele care au activitate de productie bunuri si servicii care lucreaza in corespondenta cu contul 701 "Venituri din vanzarea produselor finite" sau 704 "Venituri din lucrari executate si servicii prestate".

  2. utilizarea materialelor achizitionate pe baza bonurilor de consum ca document justificativ de eliberare din magazie, daca acestea au fost in stoc:
    1. = 3021/3028

    Imobilizari corporale in curs

  3. achizitionarea unei centrale termice (intra in valoarea cladirii si se recupereaza pe cheltuieli de exploatare prin amortizarea cladirii in totalitate):

    % = 404Furnizori din imobilizari

    231 Imobilizari corporale in curs

    4426T.V.A. deductibila

  4. utilizarea unor servicii prestate de terti – instalatori, electricieni, etc.

    % = 401Furnizori

    231 Imobilizari corporale in curs

    4426T.V.A. deductibila

    Va recomandam ca toate inregistrarile din contul 231 reprezentind receptii partiale ale lucrarilor efectuate sa fie evidentiate in conturi analitice in functie de elementul de cost al investitiei (materiale, servicii terti, mijloace fixe, etc.)

  5. la terminarea lucrarilor constructii se efectueaza receptia acestora, fapt ce trebuie consemnat intr-un proces verbal de receptie finala al carui model tipizat si mod de intocmire il regasiti in O.M.F.P. nr. 1850/2004 privind formularele tipizate comune pe economie privind activitatea financiar-contabila. Receptia finala a lucrarilor se inregistreaza prin formula contabila:

212 = 231

Constructii Imobilizari corporale

in curs de executie

Asa cum se precizeaza in Legea nr. 571/2003 titlul IX, art. 253 si Normele de aplicare aprobate prin H.G. nr. 44/2004, pct. 52, alin. 2 , la determinarea valorii de inventar a cladirii se are in vedere insumarea valorilor urmatoarelor elemente si instalatii functionale ale acesteia:

  • terase, scari, ascensoare;
  • instalatii de iluminat, instalatii sanitare, instalatii de incalzire;
  • instalatii de telecomunicatii prin fir si altele asemenea;

In valoare de inventar a cladirii nu intra aparatele individuale de climatizare.

Investitia astfel realizata trebuie amortizata pe intreaga perioada de derulare a contractului de inchiriere in conformitate cu prevederile legii nr. 15/1994, rep., cap. 2,art. 9 ,,Amortizarea se stabileste prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a mijloacelor fixe si se include in cheltuielile de exploatare,, si art.11 ,,Amortizarea mijloacelor fixe se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare,,.

  1. Amortizarea lunara a investitiei:
    1. = 281

Cheltuieli de exploatare Amortizari privind si provizioanele

 privind amortizarile imobilizarile corporale

In situatia in care investitiile efectuate au necesitat obtinerea unei autorizatii de construire in conformitate cu prevederile Legii nr. 50 din 29 iulie 1991 rep. privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, obligatia de declarare a majorarii valorii cladirii in vederea impunerii revine proprietarului ca detinator al unui titlu de proprietate asupra unui imobil.

Autorizatia de construire se elibereaza pentru lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora.

Fara autorizatie de construire se pot executa doar urmatoarele lucrari care nu modifica structura de rezistenta, caracteristicile initiale ale constructiilor sau aspectul arhitectural al acestora: 

  • reparatii la imprejmuiri, acoperisuri, invelitori sau terase, atunci cand nu se schimba forma acestora si materialele din care sunt executate;
  • reparatii si inlocuiri de tamplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tamplariei;
  • reparatii si inlocuiri de sobe de incalzit;
  • zugraveli si vopsitorii interioare;
  • zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;
  • reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, in limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de incalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau de contorizare a consumurilor de utilitati;
  • reparatii si inlocuiri la pardoseli;
  • reparatii si inlocuiri la finisaje interioare si exterioare - tencuieli, placaje, altele asemenea -, la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;

In situatia in care nu sunteti obligat sa obtineti autorizatie de constructie, fiind efectuate doar in lucrari de reparatii curente (zidarie, vopsitorie, zugraveli, inlocuirea pieselor defecte la instalatii electrice, sanitare, etc.) si igienizare a spatiului, fara a se efectua lucrari de modificare si modernizare a constructiei, materialele achizitionate se inregistreaza direct pe cheltuieli de exploatare pe baza facturilor fiscale primite de la furnizori. Materialele se inregistreaza prin contul 3021 ,,Materiale auxiliare,, prin formula contabila:

% = 401 ,,Furnizori,,

3021 ,,Materiale auxiliare,,

4426 ,,T.V.A. deductibila,,

si concomitent:

6021 = 3021

,,Cheltuieli cu ,,Materiale auxiliare,,

materialele auxiliare,,

Asa cum se prevede prin Legea nr. 571/2003, tiltlul IX, cap. 2, art. 249, impozitul pe cladiri se datoreaza de catre persoana fizica sau juridica proprietara a cladirii calculat prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii conform Legii nr. 15/1991. Impozitul pe cladiri se aplica chiar daca valoarea cladirii a fost recuperata integral pe calea amortizarii. In cazul extinderii, imbunatatirii sau modificarilor aduse unei cladiri existente, impozitul pe cladire se recalculeaza incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost finalizata modificarea.

Daca exista situatii de acest, trebuie sa cunoasteti faptul ca proprietarul cladirii are obligatia sa depuna declaratia de modificare a valorii cladirii la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile de la data la care s-au finalizat lucrarile de extindere, imbunatatire sau modificare a cladirii.

Din punct de vedere al T.V.A. aferenta achizitiilor de bunuri si servicii necesare investitiei, aveti dreptul sa va exercitati integral dreptul de deducere cu conditia ca intreaga cladire extinsa sau modernizata sa fie destinata realizarii de operatiuni impozabile. Daca ulterior constatati faptul ca bunurile au fost utilizate pentru alta destinatie decat cea prevazuta la data achizitiei, aveti posibilitatea sa rectificati T.V.A. dedusa initial. Rectificarea se inregistreaza in contabilitate, se evidentiaza in jurnalele pentru cumparari (cu semnul plus sau cu semnul minus, dupa caz) si se inscrie pe randurile de regularizare din decontul de T.V.A.

Exercitarea dreptului de deducere pentru investitiile efectuate de dvs. nu este influientata de faptul ca proprietarul cladirii aplica pentru operatiunile de inchiriere regimul de scutire fara drept de deducere a T.V.A. Proprietarul este cel care nu ar beneficia de exercitarea dreptului de deducere al T.V.A. sau ar trebui sa ajusteze T.V.A. dedusa initial pentru investitiile efectuate in ultimii cinci ani daca a efectuat investitii si apoi a inchiriat cladirea in regim de scutire.

La expirarea sau rezilierea contractului de inchiriere aveti obligatia sa vindeti investitia neamortizata proprietarului prin emiterea unei facturi fiscale cu T.V.A. deoarece o astfel de operatiune nu se incadreaza la scutiri cu sau fara drept de deducere. Proprietarul, beneficiar-cumparator al investitiei efectuate de dvs. nu ar avea dreptul sa deduca T.V.A. din factura emisa de dvs. in astfel de conditii daca ulterior ar inchiria din nou spatiul in regim de scutire de T.V.A.

 

 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Septembrie 2006


Votati articolul "Inregistrare mijloace fixe":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

D392- PFA

Intrebare: Cabinetele de contabilitate - PFA , NU societati, neplatitoare de TVA, depun D392 ?
( cei de la finante nu au stiut ce raspuns sa dea !?!)

Raspuns: Asociatiile de proprietari trebuie sa depuna D392 ?!?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Septembrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • OG 4/2015 pentru modificarea Codului fiscal. Alerta fiscala

    • In Monitorul Oficial nr. 0074 din 28 ianuarie 2015 a fost publicat OG nr. 4 din 21 Ianuarie 2015. Consultati aici Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal!      Prin actul normativ analizat astazi legiuitorul pune in aplicare o decizie recenta a Curtii Constitutionale prin care se extinde scutirea la impozit pentru ve...» citeste mai departe aici

  • Termen depunere Declaratii Februarie 2015

    • In randurile urmatoare, puteti consulta lista cu declaratii fiscale cu termen in luna februarie 2015, alaturi de categoriile de contribuabili obligate la indeplinirea acestor sarcini declarative sau de plata. Luni 2 februarie     Depunerea Declaratiei privind subventiile sau transferurile primite de la bugetul de stat, neregularizate si nerestituite in termenul legal operatorii ...» citeste mai departe aici

  • Examen acces 2015 calitatea de expert contabil sau contabil autorizat

    • Va prezentam mai jos etapele obtinerii calitatii de expert contabil/contabil autorizat, publicate de CECCAR Bihor:     Examenul de admitere la stagiu     Stagiul cu o perioada de 3 ani     Examenul de aptitudini Examenul de admitere la stagiu se organizeaza in zilele de 18 si 25 octombrie 2015. In data de 18 octombrie 2015: Cate...» citeste mai departe aici

  • 750 de pagini de informatie legislativa privind contabilitatea in 2015

    • Mai mult de atat, cred ca nimeni nu poate asimila. Macar sa trecem cu atentie prin toate informatiile continute in aceste pagini esentiale. Si fiinca nimeni nu invata contabilitatea de pe internet si fiindca nici nu iti permiti sa furi meserie fara oprire, iti recomandam ghidul care te lamureste in orice privinta. Cat ai da sa stii contabilitatea la perfectie, sa devii cel mai ravnit contabil, sa atragi zeci de clienti care sa te recomande mai departe?...» citeste mai departe aici

  • Baza calcul cheltuieli de protocol. Ce venituri si provizioane includem?

    • In baza de calcul a protocolului deductibil in limita de 2%, in veniturile neimpozabile se includ veniturile neimpozabile din anularea provizioanelor pentru clienti, stocuri, riscuri si cheltuieli inregistrate in an din anularea provizioanelor constituite in an si in anii precedenti sau numai cele pentru care am avut si constituire in an? In cheltuieli aferente veniturilor neimpozabile se includ provizioanele constituite in an-total sau doar cele pen...» citeste mai departe aici

  • Contributii sociale obligatorii. Ce plati se retin pentru un contract de management?

    • Se va stabili daca, in ce priveste impozitele si taxele datorate pentru perioada 2009-2014, s-a procedat corect fiind calculat si retinut pentru anii 2009 si 2010 impozit pe venit in cota de 16%, alaturi de contributiile obligatorii la sanatate. In raport cu impozitul pe venit datorat pentru perioada 2009 – 2014, in temeiul art. 115 din Codul fiscal, veniturile reprezentand remuneratii primite de nerezidenti ce au calitatea de administrator al unei persoane juridice ro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X