Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrare mijloace fixe

Intrebare:

O societate comercialaisi desfasoara activitatea deconstructii metalice intr-o hala de productie inchiriata de la o alta societate. Conform legiioperatiunea de inchiriere de bunuri imobile este scutita de TVA. Societatea chiriasa executa in regie proprie investitii in incinta spatiului inchiriat (birouri,magazie,canalizare,etc.), acestea urmand a fi inregistrate ca mijloce fixe la finalizare si amortizate pe o perioada de 5 ani. O mare parte din materialele utilizate la investitii au fost initial inregistrate in ct.301, 3028.

Va rog sa-mi trimiteti succesiunea inregistrarilor pentru investitiile in curs si ulterior mijloace fixe, tinand cont de inregistrarile deja efectuate,respectiv

% 401

301;3028

4426

si de faptul ca acestea se realizeaza intr-un spatiu inchiriat - (chirie scutita de TVA).

In ce conditii se pot vinde aceste mijloace fixe societatii care are in proprietate hala?

Raspuns:

Succesiunea inregistrarilor contabile care se efectueaza in situatia realizarii unei investitii in regie proprie este urmatoarea:

  1. Achizitia de materiale necesare investitiei:

    % = 401 Furnizori


    Manual de Politici Contabile
    Manual de Politici Contabile

    Vezi detalii

    Noul Cod fiscal 2016: lucrare actualizata permanent
    Noul Cod fiscal 2016: lucrare actualizata permanent

    Vezi detalii

    Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
    Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

    Vezi detalii


    3021 Materiale auxiliare

    3028 Alte materiale consumabile

    4426 T.V.A. deductibila

    Contul 301 "Materii prime" se utilizeaza doar de firmele care au activitate de productie bunuri si servicii care lucreaza in corespondenta cu contul 701 "Venituri din vanzarea produselor finite" sau 704 "Venituri din lucrari executate si servicii prestate".

  2. utilizarea materialelor achizitionate pe baza bonurilor de consum ca document justificativ de eliberare din magazie, daca acestea au fost in stoc:
    1. = 3021/3028

    Imobilizari corporale in curs

  3. achizitionarea unei centrale termice (intra in valoarea cladirii si se recupereaza pe cheltuieli de exploatare prin amortizarea cladirii in totalitate):

    % = 404Furnizori din imobilizari

    231 Imobilizari corporale in curs

    4426T.V.A. deductibila

  4. utilizarea unor servicii prestate de terti – instalatori, electricieni, etc.

    % = 401Furnizori

    231 Imobilizari corporale in curs

    4426T.V.A. deductibila

    Va recomandam ca toate inregistrarile din contul 231 reprezentind receptii partiale ale lucrarilor efectuate sa fie evidentiate in conturi analitice in functie de elementul de cost al investitiei (materiale, servicii terti, mijloace fixe, etc.)

  5. la terminarea lucrarilor constructii se efectueaza receptia acestora, fapt ce trebuie consemnat intr-un proces verbal de receptie finala al carui model tipizat si mod de intocmire il regasiti in O.M.F.P. nr. 1850/2004 privind formularele tipizate comune pe economie privind activitatea financiar-contabila. Receptia finala a lucrarilor se inregistreaza prin formula contabila:

212 = 231

Constructii Imobilizari corporale

in curs de executie

Asa cum se precizeaza in Legea nr. 571/2003 titlul IX, art. 253 si Normele de aplicare aprobate prin H.G. nr. 44/2004, pct. 52, alin. 2 , la determinarea valorii de inventar a cladirii se are in vedere insumarea valorilor urmatoarelor elemente si instalatii functionale ale acesteia:

  • terase, scari, ascensoare;
  • instalatii de iluminat, instalatii sanitare, instalatii de incalzire;
  • instalatii de telecomunicatii prin fir si altele asemenea;

In valoare de inventar a cladirii nu intra aparatele individuale de climatizare.

Investitia astfel realizata trebuie amortizata pe intreaga perioada de derulare a contractului de inchiriere in conformitate cu prevederile legii nr. 15/1994, rep., cap. 2,art. 9 ,,Amortizarea se stabileste prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a mijloacelor fixe si se include in cheltuielile de exploatare,, si art.11 ,,Amortizarea mijloacelor fixe se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare,,.

  1. Amortizarea lunara a investitiei:
    1. = 281

Cheltuieli de exploatare Amortizari privind si provizioanele

 privind amortizarile imobilizarile corporale

In situatia in care investitiile efectuate au necesitat obtinerea unei autorizatii de construire in conformitate cu prevederile Legii nr. 50 din 29 iulie 1991 rep. privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, obligatia de declarare a majorarii valorii cladirii in vederea impunerii revine proprietarului ca detinator al unui titlu de proprietate asupra unui imobil.

Autorizatia de construire se elibereaza pentru lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora.

Fara autorizatie de construire se pot executa doar urmatoarele lucrari care nu modifica structura de rezistenta, caracteristicile initiale ale constructiilor sau aspectul arhitectural al acestora: 

  • reparatii la imprejmuiri, acoperisuri, invelitori sau terase, atunci cand nu se schimba forma acestora si materialele din care sunt executate;
  • reparatii si inlocuiri de tamplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tamplariei;
  • reparatii si inlocuiri de sobe de incalzit;
  • zugraveli si vopsitorii interioare;
  • zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;
  • reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, in limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de incalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau de contorizare a consumurilor de utilitati;
  • reparatii si inlocuiri la pardoseli;
  • reparatii si inlocuiri la finisaje interioare si exterioare - tencuieli, placaje, altele asemenea -, la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;

In situatia in care nu sunteti obligat sa obtineti autorizatie de constructie, fiind efectuate doar in lucrari de reparatii curente (zidarie, vopsitorie, zugraveli, inlocuirea pieselor defecte la instalatii electrice, sanitare, etc.) si igienizare a spatiului, fara a se efectua lucrari de modificare si modernizare a constructiei, materialele achizitionate se inregistreaza direct pe cheltuieli de exploatare pe baza facturilor fiscale primite de la furnizori. Materialele se inregistreaza prin contul 3021 ,,Materiale auxiliare,, prin formula contabila:

% = 401 ,,Furnizori,,

3021 ,,Materiale auxiliare,,

4426 ,,T.V.A. deductibila,,

si concomitent:

6021 = 3021

,,Cheltuieli cu ,,Materiale auxiliare,,

materialele auxiliare,,

Asa cum se prevede prin Legea nr. 571/2003, tiltlul IX, cap. 2, art. 249, impozitul pe cladiri se datoreaza de catre persoana fizica sau juridica proprietara a cladirii calculat prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii conform Legii nr. 15/1991. Impozitul pe cladiri se aplica chiar daca valoarea cladirii a fost recuperata integral pe calea amortizarii. In cazul extinderii, imbunatatirii sau modificarilor aduse unei cladiri existente, impozitul pe cladire se recalculeaza incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost finalizata modificarea.

Daca exista situatii de acest, trebuie sa cunoasteti faptul ca proprietarul cladirii are obligatia sa depuna declaratia de modificare a valorii cladirii la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile de la data la care s-au finalizat lucrarile de extindere, imbunatatire sau modificare a cladirii.

Din punct de vedere al T.V.A. aferenta achizitiilor de bunuri si servicii necesare investitiei, aveti dreptul sa va exercitati integral dreptul de deducere cu conditia ca intreaga cladire extinsa sau modernizata sa fie destinata realizarii de operatiuni impozabile. Daca ulterior constatati faptul ca bunurile au fost utilizate pentru alta destinatie decat cea prevazuta la data achizitiei, aveti posibilitatea sa rectificati T.V.A. dedusa initial. Rectificarea se inregistreaza in contabilitate, se evidentiaza in jurnalele pentru cumparari (cu semnul plus sau cu semnul minus, dupa caz) si se inscrie pe randurile de regularizare din decontul de T.V.A.

Exercitarea dreptului de deducere pentru investitiile efectuate de dvs. nu este influientata de faptul ca proprietarul cladirii aplica pentru operatiunile de inchiriere regimul de scutire fara drept de deducere a T.V.A. Proprietarul este cel care nu ar beneficia de exercitarea dreptului de deducere al T.V.A. sau ar trebui sa ajusteze T.V.A. dedusa initial pentru investitiile efectuate in ultimii cinci ani daca a efectuat investitii si apoi a inchiriat cladirea in regim de scutire.

La expirarea sau rezilierea contractului de inchiriere aveti obligatia sa vindeti investitia neamortizata proprietarului prin emiterea unei facturi fiscale cu T.V.A. deoarece o astfel de operatiune nu se incadreaza la scutiri cu sau fara drept de deducere. Proprietarul, beneficiar-cumparator al investitiei efectuate de dvs. nu ar avea dreptul sa deduca T.V.A. din factura emisa de dvs. in astfel de conditii daca ulterior ar inchiria din nou spatiul in regim de scutire de T.V.A.

 

 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Septembrie 2006


Votati articolul "Inregistrare mijloace fixe":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Conventii civile de prestari servicii

Intrebare: Buna ziua.
O funda??ie organizeazÄ? diferite cursuri de arta pentru copii. Pentru profesorii care ar veni sÄ? predea ??n cadrul programului educa??ional pentru copii la diferitele ore de artÄ?, o datÄ? sau de douÄ? ori pe sÄ?ptam??nÄ?, ??n timpul anului ??colar ??n total 4-8 ore pe sÄ?ptÄ?m??nÄ? dar nu ??i ??n timpul vacan??elor se pot ??ncheia ??ncheia conven??ii civile de prestÄ?ri servicii?
Sau dacÄ? o persoana invitatÄ? ??n cadrul unei conferin??e / simpozion / curs ocazional pentru copii sau adul??i ar cere o compensa??ie financiarÄ?, se poate ??ncheia conven??ie civilÄ? de prestÄ?ri servicii?
Mul??umesc.

Raspuns: in opinia mea, da, puteti incheia conventie civila sau CIM cu timp de lucru partial 4 ore.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Septembrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 201 se depune la 25 mai 2016. In ce conditii se depune?

    • Reamintim contribuabililor faptul ca termenul limita pentru depunerea formularului 201 "Declaratie privind veniturile realizate din strainatate" este data de 25 mai 2016. Aceasta se depune de catre: - persoanele fizice rezidente romane cu domiciliul in Romania; - persoanele fizice nerezidente care indepl...» citeste mai departe aici

  • Procedurile obligatorii pentru societati comerciale: documente editabile

    • Politicile si procedurile contabile reprezinta setul de principii, conventii si practici specifice activitatii unei societati, care se aplica la inregistrarea diferitelor operatiuni contabile. Elaborarea procedurilor contabile este obligatorie pentru societatile comerciale, potrivit Ordinului 1.802/2014. Acestea sunt numeroase si presupun un efort considerabil chiar si din partea unui contabil experimentat. Cea mai buna solutie este sa apelati la ...» citeste mai departe aici

  • Conferinta Nationala a CECCAR. Care au fost concluziile Raportului de activitate?

    • In cadrul Conferintei Nationale de dare de seama a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, conferinta desfasurata in primavara acestui an, au fost prezentate si analizate principalele aspecte privind activitatea desfasurata de CECCAR in anul 2015, aminteste noul numar al revistei ProDomo. Au fost astfel prezentate unele dintre cele mai importante actiuni de anul trecut, se aminteste in Raportul privind activitatea CECCAR, fiind enumerate si aspecte care...» citeste mai departe aici

  • Acte normative cu incidenta fiscala si contabila amintite in cadrul Conferintei Nationale a CECCAR

    • In cadrul Conferintei Nationale a CECCAR, in contextul in care au fost prezentate concluziile Raportului anual de activitate, Vasile Ioan Popa, lector formator CECCAR, a prezentat urmatoarele reglementari fiscale: Ordin nr. 123/2016 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare...» citeste mai departe aici

  • Deschidere card de credit. Cum intocmim monografia contabila?

    • In cazul urmator, societatea a obtinut o limita de credit de 20.000 lei utilizabila prin card de credit pe o perioada de 24 luni. Limita de creditare pe contul de card de credit functioneaza sub forma unei linii de credit cu reintregire la fiecare rambursare integrala a sumei utilizate din valoarea limitei. Se fac plati cu cardul de credit si daca e acoperita suma utilizata pana pe 25 ale lunii urmatoare, banca nu percepe niciun comision si nicio dobanda. Este un card de fidelizare si functio...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unui autoturism avariat total. Cum va arata monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, analiza noastra aduce in prim-plan cazul unei microintreprinderi care detine in proprietate un autoturism avariat pentru care exista asigurare. Compania de asigurari, in urma evaluarii situatiei, apreciaza ca este vorba de dauna totala si decide ca va achita contravaloarea despagubirii in cuantum de 75% din valoarea asigurata (apreciind ca restul de 25%  consta in valoarea autoturismului care nu mai poate fi folosit si care ramane la proprietar. Vom ved...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X