Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

PROCEDURA din 22 august 2006 privind stabilirea din oficiu a impozitului pe venit la persoanele fizice

1.Organul fiscal competent are dreptul de a stabili din oficiu impozitul pe venitul net anual impozabil, pe fiecare sursa si categorie de venit, īn situatia īn care contribuabilul nu depune declaratia de venit la termenul prevazut de lege. Stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale nu se poate face īnainte de īmplinirea unui termen de 15 zile de la īnstiintarea contribuabilului privind depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale.

Organul fiscal competent este:

a)organul fiscal īn a carui raza teritoriala contribuabilul īsi are domiciliul fiscal, pentru persoanele fizice cu domiciliul fiscal īn Romānia;

b)organul fiscal īn a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru persoanele fizice fara domiciliul fiscal īn Romānia.

2.Impunerea din oficiu a obligatiilor fiscale se face prin estimarea bazei de impunere. Estimarea consta īn identificarea acelor elemente care sunt cele mai apropiate situatiei de fapt fiscale, urmarindu-se stabilirea unei baze de impunere estimata cāt mai apropiata de cea reala.

La estimarea bazei de impunere se vor avea īn vedere toate documentele si informatiile relevante pentru impunere aflate la dispozitia organului fiscal, primite de la alte organe fiscale, de la platitorii de venit sau direct de la contribuabili, precum si din alte surse, cum ar fi:

a)documente existente la dosarul fiscal al contribuabilului, referitoare la perioade de raportare privind anul īn curs sau anii anteriori, dupa caz:

a.1) declaratii fiscale:

a.1.1) declaratii estimative;

a.1.2) declaratii speciale sau declaratii de venit global din anii precedenti;

a.1.3) contracte de īnchiriere/subīnchiriere/arendare;

a.1.4) declaratii informative depuse de platitorii de venituri;


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii


a.1.5) declaratii privind venitul estimat pentru asociatiile fara personalitate juridica;

a.1.6) declaratii anuale de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica;

a.1.7) declaratie privind veniturile din strainatate;

a.2) rapoarte de inspectie fiscala;

b)informatii despre contribuabilii cu activitati si conditii de desfasurare a activitatii similare.

3.Stabilirea veniturilor/cāstigurilor nete se face pe baza datelor din documentele mentionate la pct. 2, identificāndu-se rezultatul cel mai apropiat situatiei de fapt fiscale. Baza de impozitare va fi ajustata īn functie de rata inflatiei comunicata de Institutul National de Statistica pentru perioada dintre data de 31 decembrie a anului la care se refera datele detinute si data de 31 decembrie a anului fiscal īn care se face impunerea din oficiu.

3.1.Venitul net din activitati independente

Īn cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente determinate īn sistem real, venitul net se determina pe baza datelor din documentele mentionate la pct. 2.

Pentru contribuabilii care au realizat venituri din activitati independente pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa, cu exceptia veniturilor din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuala, venitul net reprezinta venitul baza de calcul din declaratiile informative depuse de platitorii de venit care au obligatia retinerii impozitului la sursa.

Pentru contribuabilii care au obtinut venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuala, venitul net se calculeaza prin deducerea din venitul brut a unei cote de cheltuieli forfetare prevazute de legislatia specifica, pentru anul fiscal pentru care se face impunerea din oficiu. Venitul brut reprezinta venitul baza de calcul determinat pe baza declaratiilor informative depuse de platitorii de venit.

Pentru contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente impuse pe baza normelor de venit, cuprinse īn nomenclatorul activitatilor independente, venitul net se determina pe baza normei de venit aprobate pentru anul fiscal de impunere, corespunzator activitatii desfasurate, indiferent de optiunea contribuabililor referitoare la modalitatea de stabilire a venitului net.

3.2.Venitul net din cedarea folosintei bunurilor

Venitul brut se stabileste pe baza chiriei sau arendei prevazute īn contract. Īn cazul īn care īn evidenta organului fiscal exista mai multe contracte de īnchiriere, stabilirea venitului brut se face pe fiecare sursa de venit (contract de īnchiriere).

Cheltuielile deductibile se calculeaza prin aplicarea la venitul brut a unei cote forfetare de cheltuieli prevazute de legislatia specifica, pentru anul fiscal pentru care se face impunerea din oficiu.

3.3.Venitul net din activitati agricole

Īn cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati agricole determinate īn sistem real, venitul net se determina pe baza datelor din documentele mentionate la pct. 2.

Pentru contribuabilii care desfasoara activitati agricole pe baza normelor de venit, venitul net se determina pe baza normei de venit aprobate pentru anul de impunere, corespunzator activitatii desfasurate.

3.4.Cāstigul anual din transferul titlurilor de valoare

Pentru tranzactiile de titluri de valoare pentru care platitorul de venit are obligatia retinerii impozitului la sursa, organul fiscal stabileste din oficiu impozitul pe cāstigul anual la nivelul platilor anticipate retinute de catre platitorii de venit īn cursul anului pentru care se face impunerea din oficiu, pe baza datelor din declaratiile informative depuse de platitorii de venit.

Pentru tranzactiile de titluri de valoare pentru care platitorul de venit nu are obligatia retinerii impozitului la sursa, organul fiscal stabileste din oficiu impozitul pe cāstigul anual pe īntregul portofoliu de titluri tranzactionate de contribuabili īn anul fiscal de impunere, pe baza datelor din declaratiile informative depuse de platitorii de venit.

4.Pe bāza constatarilor facute, organul fiscal stabileste, conform legii, venitul net anual impozabil sau cāstigul anual, dupa caz.

Venitul/cāstigul obtinut din strainatate de persoanele fizice romāne cu domiciliul īn Romānia se stabileste pe fiecare sursa si categorie de venit.

Īn situatia īn care nu exista informatii la dispozitia organului fiscal, contribuabilul īn cauza va fi supus de īndata unei inspectii fiscale.

5.Rezultatul constatarilor efectuate īn scopul estimarii bazei de impunere se va consemna īntr-un referat privind estimarea bazei de impunere.

Referatul privind estimarea bazei de impunere cuprinde īn mod obligatoriu elementele avute īn vedere la stabilirea venitului/cāstigului anual pe fiecare sursa de venit, precum si modul de calcul al acestuia si va fi aprobat de catre conducatorul unitatii fiscale.

6.Pe baza datelor din referatul privind estimarea bazei de impunere, organul fiscal competent calculeaza impozitul pe venitul net anual impozabil sau cāstigul net, dupa caz, si emite o decizie de impunere din oficiu pentru fiecare sursa de venit.

Calculul impozitului datorat se face de organul fiscal prin aplicarea cotelor de impunere prevazute de legislatia īn vigoare pentru anul fiscal pentru care se face impunerea din oficiu. Īn situatia īn care impozitul rezultat este mai mic decāt platile anticipate, impozitul se stabileste din oficiu la nivelul acestora.

7.Modelul si continutul formularului "Decizie de impunere din oficiu", cod 14.13.02.13/0, sunt prevazute īn anexa nr. II la ordin.

Decizia de impunere din oficiu se emite de organul fiscal competent īn doua exemplare, din care:

- un exemplar se pastreaza la dosarul contribuabilului;

- un exemplar se comunica contribuabilului.

8.Referatul privind estimarea bazei de impunere īmpreuna cu un exemplar al deciziei de impunere din oficiu se arhiveaza la organul fiscal competent.

9.Impozitul stabilit din oficiu de organul fiscal competent se corecteaza dupa cum urmeaza:

a)prin depunerea efectiva de catre contribuabil a declaratiei de venit, conform legii. Īn situatia īn care dupa depunerea de catre contribuabil a declaratiei de venit rezulta diferente fata de impozitul pe venit stabilit prin decizia de impunere din oficiu, īn evidenta fiscala se vor lua īn considerare numai diferentele īn plus sau minus, iar pentru calculul majorarilor de īntārziere se va aplica procedura similara cu procedura de calcul a majorarilor de īntārziere īn cazul depunerii declaratiei rectificative;

b)prin efectuarea unei inspectii fiscale privind impozitul care a fost stabilit din oficiu.

10.Procedura prevazuta la pct. 1-9 se aplica pentru veniturile realizate īncepānd cu data de 1 ianuarie 2005.

11.Īn vederea stabilirii din oficiu a impozitului pe venitul anual global pentru veniturile realizate pāna la data de 31 decembrie 2004 se utilizeaza modelul formularului "Decizie de impunere din oficiu", cod 14.13.02.13/s, prevazut īn anexa nr. II la ordin.

12.Decizia de impunere din oficiu se comunica conform prevederilor art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Publicat īn Monitorul Oficial cu numarul 758 din data de 6 septembrie 2006

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Septembrie 2006


Votati articolul "PROCEDURA din 22 august 2006 privind stabilirea din oficiu a impozitului pe venit la persoanele fizice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

2 coduri fiscale - cum le folosesc

Intrebare: Sunt PFA si la inceperea activitatii pentru a ma putea inscrie in registrul operatorilor intracomunitari. am completat declaratia 091 Ca urmare am primit un CIF destinat operatiunilor extracomunitare.

Depasind plafonul de 65000 euro am depus declaratia 070 si am primit un alt CIF diferit de cel anterior constind din CUI cu RO in fata.

Care cod fiscal il voi folosi pentru facturile de export ? In caz ca voi folosi doar codul fiscal ultim trebuie sa ma reinregistrez la registrul operatorilor intracomunitari cu codul fiscal nou ? Ce fac cu vechiul cod de TVA destinat exclusiv operatiunilor intracomunitare ? Trebuie sa renunt la el ? In caz afirmativ care e procedura exacta.

Raspuns: Ambele coduri sunt cu RO in fata. Sa inteleg ca ar trebui utilizat ultimul CIF si ca ar trebui sa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Septembrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: Sponsorizarea

    • Operatiunile de sponsorizare si mecenat sunt reglementate prin Legea privind sponsorizarea nr. 34/1994, cu modificarile si completarile ulterioare. Tratamentul fiscal al acestora este prevazut de Codul fiscal.   Sponsorizarea reprezinta actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustine rea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul spons...» citeste mai departe aici

  • Norme de aplicare CASS redus pentru persoane scutite de impozit. OPANAF 1450/2018

    • Va informam ca in Monitorul Oficial nr.507 din 20 iunie 2018, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr.1450 din data de 7 iunie 2018 referitor la aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art.I si III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.3/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare. Prin ordinul mentionat mai sus, se aduc precizari suplimentare cu privire la aplicarea prevederilor OUG nr.3/2018, ordonanta prin care a fost stabilita, prin derogare de la ...» citeste mai departe aici

  • ANAF va efectua anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru combaterea fraudelor cu TVA

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va face anchete administrative in comun cu autoritati fiscale din alte state UE, pentru a combate fraudele cu TVA. Ministrii de finante reuniti in Consiliul UE au convenit asupra masurilor de consolidare a cooperarii administrative pentru a imbunatati prevenirea fraudei in materie de TVA, potrivit StartupCafe.ro. ...» citeste mai departe aici

  • MFP: operatorii economici din domeniul transportului ar putea primi ajutor de la stat in ceea ce priveste accizele la motorina

    • La finalul saptamanii trecute, Guvernul a aprobat o propunere facuta de MFP (Ministerul Finantelor Publice) - Memorandumul cu tema: ”Incadrarea schemei de ajutor de stat reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor in baza alin. (9) si (10) ale art. 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in politicile economico-bugetare si fin...» citeste mai departe aici

  • Facturi neinregistrate in contabilitate. Cum se procedeaza?

    • In activitatea unei firme se poate intampla sa ramana facturi neinregistrate in contabilitate din cauza neatentiei. Cum se poate proceda cand este depistata aceasta greseala? Care sunt urmatorii pasi pentru corectarea erorii contabile? Pentru a afla raspunsul la aceste nelamuriri, vom lua drept exemplu urmatoarea speta. In urma unui control de la SPIT (Serviciul Public de Impozite si Taxe) pe ultimi 5 ani, s-au gasit doua facturi nepredate la contabilitate din perioada 201...» citeste mai departe aici

  • Angajatii Millennials impun noi standarde pentru asigurarile medicale private

    • Construirea unei cariere intr-o singura companie este, pentru Millennials, o notiune contradictorie cu dorintele lor de a explora cat mai multe optiuni profesionale, comparativ cu generatiile predecesoare ale caror expectante vizau promovarea in cadrul unei singure organizatii. Biroul de Statistica a Muncii a raportat faptul ca, pentru precursori, mandatul mediu in cadrul unei firme este de 4,6 ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X