Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Care sunt obligatiile unui PFA pentru servicii prestate in UE?

obligatii PFAservicii prestateUEintracomunitarsumepfaservicii

In situatia urmatoare, un PFA doreste sa incheie un contract de prestari servicii cu o firma din UE. Pe perioada acestui contract (6 LUNI) trebuie sa-si desfasoare activitatea la sediul firmei din UE.

Vom stabili daca PFA-ul are obligatia de a se inregistra undeva, daca are de platit taxe noi si daca e suficient contractul de prestari servicii.

Din punct de vedere a legislatiei nationale PFA nu are nici o obligatie suplimentara de plata privind impozitele si taxele fata de cele pe care le are de platit pentru activitatile desfasurate in Romania. In schimb trebuie sa va documentati daca sunt taxe si impozite de plata in tara din UE unde va merge PFA sa-si exercite serviciile pentru care a incheiat contractul cu firma din UE.

Prestarile intracomunitare de servicii se incadreaza in regula generala de taxare de la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.

Conform acesteia, locul prestarii serviciilor se considera a fi locul unde este stabilit beneficiarul. In schimb, daca este un serviciu legat de bunuri imobile atunci se aplica exceptia de la regula generala de taxare reglementata prin articolul 133 alineatul 4 litera a) din Codul fiscal:

" Prin exceptie de la prevederile alin. (2) si (3), pentru urmatoarele prestari de servicii, locul prestarii este considerat a fi:

Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii



    a) locul unde sunt situate bunurile imobile, pentru prestarile de servicii efectuate in legatura cu bunurile imobile, …".  
        De aceea trebuie sa aveti in vedere prevederile legale ( sectiunea TVA din Codul fiscal
si normele de aplicare a acestuia ) conform carora pentru prestarile intracomunitare de servicii care urmeaza a fi efectuate, P.F.A.-ul, chiar si in conditiile in care nu este platitor de TVA, este obligat sa se inregistreze in regim special prin formularul "Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni pentru alte persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii (091)", cod MFP 14.13.01.10.11/a reglementat prin O.M.F.P. nr. 7 din  4 ianuarie 2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, precum si formularul cod 095 "Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari" inainte de prestarea serviciilor, Codul de TVA obtinut trebuie comunicat beneficiarului care, la randul sau trebuie sa raporteze serviciul achizitionat prin sistemul VIES.

        P.F.A.-ul are obligatii declarative prin formularul cod 390 doar pentru serviciile intracomunitare prestate in beneficiul unei persoane impozabile stabilite pe teritoriul unui stat membru pentru care emite factura pe care inscrie urmatoarele mentiuni:

-"neimpozabil in Romania cf. art. 133 alin. (2) din  Codul fiscal";

-"regim special de scutire cf. art. 152 din Codil fiscal"

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obligatii PFAservicii prestateUEintracomunitarsumepfaservicii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Noiembrie 2014


Votati articolul "Care sunt obligatiile unui PFA pentru servicii prestate in UE?":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit cladiri pensiune agroturistica

Intrebare: Cum impozitez cladirea apartinand unei pensiuni agroturistice cu activitate sezoniera??? Pensiunea apartine unei intreprinderi familiale, procesul verbal de receptie este din 28/09/2015, este construita cu fonduri europene, valoarea ei este de 370.00 lei. Avand in vedere ca II, PFA, nu dobandesc personalitate juridica prin inscrierea la Reg. Comertului, ma folosesc de suprafata pentru a-i determina valoarea impozabila, sau de valoarea ei de 370.000?. Clar este ca desfasurand activitate economica trebuie aplicat procentul de 1,3%, dar la ce? La valoarea impozabila sau la valoarea la terminarea lucrarilor?

Raspuns: si art.22 pentru II... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Noiembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!