Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Codul fiscal se modifica pe ultima suta de metri

codul fiscalmodificaachitarea TVAaccize1 ianuarie 2015nivelul accizelor

Va informam ca Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site, in categoria Transparenta decizionala, proiectul de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si modificarea unor acte normative.

CLICK AICI PENTRU LISTA CU CELE MAI IMPORTANTE MODIFICARI DIN CODUL FISCAL INCEPAND CU 1 IANUARIE 2015!

Prin urmare, asa cum e prevazut in proiectul de act normativ, incepand cu 1 ianuarie 2015 nivelul accizelor va fi exprimat in lei pe unitatea de masura utilizand nivelul in lei practicat in anul 2014. incepand cu anul 2016, nivelul astfel obtinut se actualizeaza anual cu cresterea preturilor de consum, din ultimele 12 luni, calculata in luna septembrie a anului anterior celui de aplicare, comunicata oficial de Institutul National de Statistica pana la data de 15 octombrie.

Pentru prevenirea fluctuatiei veniturilor din accize la bugetul de stat in functie de variatiile de curs valutar lei/euro stabilite de Banca Central Europeana la data de 1 octombrie a fiecarui an (functie de care se stabileste nivelul in lei a accizelor pentru anul urmator), precum si pentru pastrarea valorii reale a acestor venituri si a predictibilitatii atat pentru bugetul de stat cat si pentru mediul de afaceri, nivelul accizelor va fi stabilit in lei.

De asemenea, proiectul de act normativ va proroga cu un an, respectiv pana la 31 decembrie 2015, termenul pana la care va fi aplicata legislatia aflata acum in vigoare pentru taxarea resurselor de petrol si gaze. Astfel, termenul prevazut la art.7 din Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, cu modificarile si completarile ulterioare, termenul prevazut la art.6 din Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale, aprobata prin Legea nr.261/2013, precum si termenul prevazut la art.6 din Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural, se proroga pana la data de 31 decembrie 2015, inclusiv.


CLICK AICI PENTRU LISTA CU CELE MAI IMPORTANTE MODIFICARI DIN CODUL FISCAL INCEPAND CU 1 IANUARIE 2015!

Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii





Proiectul de act normativ include si un set de reglementari privind combaterea evaziunii fiscale. Astfel, toate persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA de catre organele fiscale si care solicita reinregistrarea in scopuri de TVA, vor fi supuse verificarii criteriilor de inregistrare care sunt stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice. In prezent, numai contribuabilii nou infiintati si cei care se inregistreaza prin optiune ca platitori de TVA, ulterior inregistrarii fiscale, sunt supusi verificarii criteriilor de inregistrare care sunt stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.

Totodata, se impune crearea unui mecanism de evaluare periodica a unor categorii de persoane impozabile deja inregistrate in scopuri de TVA care pot prezenta risc crescut:

- in cazul persoanelor impozabile care sunt inregistrate in scopuri de TVA prin depasire de plafon;
- de fiecare data cand persoana impozabila are inscris in registrul comertului mentiuni privind modificarea sediului social;
- de fiecare data cand persoana impozabila are inscris in registrul comertului mentiuni privind schimbarea asociatilor si/sau administratorilor.

Aceste masuri sunt menite sa elimine avantajul concurential neloial al unui agent economic care se sustrage de la achitarea TVA, comparativ cu un contribuabil onest, si, totodata, sa conduca la imbunatatirea colectarii TVA.

Masurile sunt promovate in conditiile in care experienta institutionala a aratat ca aportul TVA la buget a fost puternic afectat de fenomene de evaziune fiscala, caracterizate prin implicarea unui numar semnificativ de persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA, in lanturi tranzactionale organizate in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale.

De asemenea, prin proiectul postat astazi pe site-ul MFP vor fi introduse in legislatia nationala prevederi din normele comunitare, in cazul aplicarii regimului special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, prestate catre persoane neimpozabile incepand cu data de 1 ianuarie 2015. in cazul in care Romania este statul membru de inregistrare, din sumele transferate fiecarui stat membru UE va putea retine la bugetul de stat un procent din sumele transferate fiecarui stat membru de consum.

Proiectul de act normativ mentine prevederile in vigoare cu privire la taxarea inversa pentru comerciantii de energie electrica, insa introduce prevederi cu privire la declaratiile pe propria raspundere pe care trebuie sa le depuna aceasta categorie de comercianti.

Prin proiectul de OUG vor fi corelate reglementari din Codul fiscal cu cele cuprinse in actele normative de modificare si completare a Legii contabilitatii referitoare la obligatiile privind organizarea si conducerea evidentei contabile de catre persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri.

Proiectul de act normativ va fi supus consultarii publice, iar ulterior va fi transmis spre analiza si adoptare Guvernului.


Sursa: MFP

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul fiscalmodificaachitarea TVAaccize1 ianuarie 2015nivelul accizelor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Decembrie 2014


Votati articolul "Codul fiscal se modifica pe ultima suta de metri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este Prejudiciul suferit

Intrebare: - institutie publica
- achizitii publice de bunuri, fara respectarea procedurilor legale
( de ex.: pt. bunurile achizitionate - au existat:
- PV-urile de evaluare a bunurilor - de catre comisiile de evaluare,
dar exista semnaturi falsificate ale unor membri;
- plati efectuate pt. cval. bunurilor achizitionate,
- dar Contractul de vanzare-cumparare bunuri
a fost incheiat ulterior, dupa 2 luni de zile de la platile facute ).
- comisia de control - a considerat ca
bunurile au fost achizitionate nelegal, comisiile de evaluare nu s-au intalnit efectiv, nu se poate lua in calcul evaluarile facute intrucat exista semnaturi falsificate ale membrilor si au fost supraevaluate
- acum este pe rol un Ds. pen.

- acum, Institutia publica - trebuie sa se constituie parte civila vatamata
si sa precizeze care este Prejudiciul suferit.

Sunt 2 situatii:
1. - prejudiciul - il constituie toata suma /cval. bunurilor achizitionate,
pt. ca se considera ca au fost plati nelegale ?
- chiar daca exista bunul ?
2. - prejudiciul - ar trebui sa fie diferenta intre
suma supraevaluata a bunurilor achizitionate si valoarea reala a acestora ?
3. - daca se considera ca nu a fost stabilita valoarea reala a bunurilor achizitionate,
pt. motivele aratate mai sus,
cum trebuie sa se procedeze ?
Care este valoarea contabila a prejudiciului ?
Este un caz enorm de greu.
Va rog din tot sufletul sa ma ajutati cu un sfat, cum trebuie procedat ?



Raspuns: In cazul prezentat, exista problema ca reprezentantul legal al societatii nu a luat masuri la data...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Decembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Senatul a adoptat TVA de 9%. De cand va fi introdusa taxa si pentru ce servicii?

    • Senatul a adoptat intr-o sedinta recenta un proiect de lege care reglementeaza o cota de TVA de 9% pentru anumite tipuri de servicii. In forma initiala, propunerea introducea aceasta cota redusa de TVA si in cazul livrarii de electricitate si gaze naturale, respectiv productia, transportul, distributia si furnizarea de energie termica in sistem centralizat. Asadar, proiectul de lege pentru completarea alin. (2) al art. 291 din Codul fiscal introducea in categoria p...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2018: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoare ce se intampla in ur...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde: completarea Declaratiei unice pentru veniturile din activitati independente

    • ANAF a sustinut ieri o sesiune online cu tema “Completarea Declaratiei Unice pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018”. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au raspuns la intrebarile adresate in comentarii. Am realizat mai jos o selectie cu cele mai interesante intrebari si raspunsuri. Completarea Declaratiei unice pentru veniturile...» citeste mai departe aici

  • Afla unde poti verifica daca o casa de marcat este in evidenta ANAF!

    • Operatorii economici pot verifica daca o casa de marcat este sau nu in evidenta ANAF cu ajutorul unei aplicatii implementate de institutie. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a creat pe site-ul propriu o sectiune numita “Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)”. Prin intermediul unei aplicatii din aceasta sectiune, numita Evidenta aparatelor de marcat el...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X