Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Care e procedura de casare a mijloacelor fixe complet amortizate?

casaremijloace fixeamortizaredocumenteobiecte de inventarsumestocuri

Regasiti mai jos procedura (documentatie si cadrul legal) de casare a mijloacelor fixe complet amortizate, inclusiv in cazul celor care nu sunt amortizate integral. De asemenea, stabilim daca aceasi procedura este valabila si pentru obiectele de inventar.



Fiecare entitate isi stabileste propria procedura de casare/declasare a mijloacelor fixe , a obiectelor de inventar si a stocurilor prin politicile contabile proprii. Aceasta procedura trebuie sa respecta reglementarile legale in materie. Vom incerca sa prezentam principalii pasi de urmat, documentatia necesara si cadrul legal pentru fiecare din aceste etape.

Operatiunea de declasare a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar si a stocurilor se poate initia ca urmare:


fie a operatiunii de inventariere efectuata in conformitate cu prevederile OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. In acest caz principalii pasi de urmat sunt : va trebui intocmita decizia de inventariere și graficul aferent, urmata de inventarierea efectiva a stocului de bunuri. Din listele de inventariere și din procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa reiasa situatia bunurilor respective (denumire, cantitate, pretul unitar, motivele pentru este necesara scoaterea lor din gestiune).

Aceste documente se vor prezenta administratorului societatii, care decide asupra modului de valorificare a rezultatelor inventarierii.

fie in baza unei documentatii care poata sa contina, dupa caz: nota privind starea tehnica a mijlocului fix propus a fi scos din functiune, deviz estimativ al reparatiei capitale, act constatator al avariei, avize, nota justificativa privind descrierea degradarii bunurilor materiale, specificatia bunurilor materiale propuse pentru declasare etc.

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii



Urmatoarea etapa este numirea de catre conducatorul entitatii/persoana responsabila cu gestionarea patrimoniului a unei comisii de casare.
Conform Normelor Metodologice date in aplicarea art. 23 din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, cu ocazia casarii se va proceda la dezmembrarea mijloacelor fixe si la valorificarea acestora, astfel:

- vanzarea componentelor rezultate in urma dezmembrarii;
- utilizarea componentelor rezultate la executarea altor mijloace fixe din cadrul unitatii.
- valorificarea ca materiale nerecuperabile.
Evaluarea componentelor se va face de catre comisia de casare.
Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, sunt de competenta consiliilor de administratie ale agentilor economici, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.

Se intocmeste documentul Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasarea unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA) prevazut de Ordinul nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile. Acest document serveste ca:

- document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si de declasare a altor bunuri materiale decat mijloacele fixe, potrivit dispozitiilor legale;


- document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta sau de declasare a bunurilor materiale;
- document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe, precum si din scoaterea din uz a bunurilor materiale propuse pentru declasare;

- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate.
Se intocmeste in doua exemplare, separat pentru mijloace fixe, materiale de natura obiectelor de inventar in folosinta si bunuri materiale aflate in gestiunea unui singur gestionar.
Formularul se completeaza astfel:
- capitolele I si II, de catre comisia constituita in acest scop, dupa caz, cu constatarile si concluziile rezultate din analiza documentatiei primite si din verificarea starii mijloacelor fixe propuse a fi scoase din functiune, scoaterii din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta sau a bunurilor materiale propuse pentru declasare, se semneaza de catre membrii comisiei;
- capitolul III, dupa aprobarea propunerilor si efectuarea scoaterii din functiune, din uz sau declasarii, de catre comisia de analiza si avizare a propunerii de declasare a bunurilor materiale sau de delegatii numiti de conducerea unitatii care semneaza pentru realitatea operatiunilor; serveste si ca document de predare la magazie (depozit) a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea din functiune a mijloacelor fixe, scoaterea din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar sau din declasarea bunurilor materiale.

Se mentioneaza ca, in cazul scoaterii din functiune a mijloacelor fixe, numarul de inventar se va trece la cap. II in coloana "Denumirea". In situatia in care capitolul III se completeaza in alte exercitii financiare, este necesar sa se intruneasca o noua comisie care sa intocmeasca un nou proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale, care sa confirme datele completate in acest capitol.

Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- aprobat; data;
- predatorul;
- constatarile si concluziile comisiei;
- mijloacele fixe scoase din functiune sau bunurile materiale declasate;
- numarul curent; denumirea; codul; U/M; cantitatea; pretul unitar; valoarea; amortizarea pana la scoaterea din functiune;
- ansamble, subansamble, piese, componente si materiale rezultate, dupa caz;
- numarul si data (ziua, luna, anul) documentului; predatorul; primitorul;
- numarul curent; denumirea; codul; U/M; cantitatea; pretul unitar; valoarea; numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei si a gestionarului pentru primire.

Ca urmare a intocmirii acestui Proces verbal se pot intalni mai multe situatii cu privire la distrugerea bunului ; rezultarea de deseuri, produse reziduale ori piese de schimb ce vor fi utilizate de catre entitate sau valorificate prin vanzare, astfel :

- distrugerea se poate realiza fie de catre entitate, printr-o comisie stabilita in acest sens, care va intocmi un proces verbal in consecinta si in care se va stabili, printre altele, modalitatea de distrugere, fie prin predarea bunurilor catre firme specializate . In acest din urma caz, se va intocmi un Aviz de insotire a marfii pe care se va face mentiunea “Fara factura – Bunuri predate pentru distrugere".
- produsele reziduale obtinuet, piesele de schimb, cantitativ si valoric, vor incarca gestiunea de produse reziduale sau pe cea de piese de schimb, pana la momentul valorificarii , respectiv al utilizarii in cazul pieselor de schimb.

Conform pct. 71^6 din Normele Metodologice date in aplicarea art. 24, alin. (15) din Codul Fiscal
cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.
Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

Procedura de mai sus este valabila pentru mijloacele fixe, indiferent ca sunt amortizate integral sau nu, cat si pentru obiectele de inventar, cu precizarea ca , in cazul obiectelor de inventar, reglementarile legale nu prevad obligativitatea dezmembrarii si valorificarii partilor componente.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casaremijloace fixeamortizaredocumenteobiecte de inventarsumestocuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Decembrie 2014


Votati articolul "Care e procedura de casare a mijloacelor fixe complet amortizate?":
Rating:

Nota: 4.34 din 5 din 19 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?

Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu niste sfaturi cum sa procedam corect in urmatorul caz:

- directorul institutiei a desemnat o comisie de inventariere
- gestionarul nu va putea fi prezent la acea inventariere si vrea ca sa fie inlocuit de un alt coleg.
Gestionarul vrea sa faca o cerere scrisa directorului institutiei in acest sens,
prin care sa arate ca cei 2 salariati, gestionarul si inlocuitorul, sunt de acord cu acest lucru.
In OMFP nr.2861/2009, in Norme la art.8 lit.g se spune ca:
Daca gestionarul nu se prezinta nici de aceasta data la locul, data si ora fixate,
inventarierea se efectueaza de catre comisia de inventariere n prezenta reprezentantului
sau legal sau a altei persoane, numita prin decizie scrisa, care sa l reprezinte pe gestionar.

Va rog frumos sa imi spuneti ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?
Va fi suficienta o simpla cerere si un acord al celor 2 salariati
depuse la registratura institutiei, catre director spre aprobare ?
sau trebuie o Imputernicire facuta la Notariat in acest sens ?

Raspuns: daca gestionarul este in imposibilitatea de a participa la inventariere, acesta va avea loc in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Decembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X