Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Care e procedura de casare a mijloacelor fixe complet amortizate?

casaremijloace fixeamortizaredocumenteobiecte de inventarsumestocuri

Regasiti mai jos procedura (documentatie si cadrul legal) de casare a mijloacelor fixe complet amortizate, inclusiv in cazul celor care nu sunt amortizate integral. De asemenea, stabilim daca aceasi procedura este valabila si pentru obiectele de inventar.



Fiecare entitate isi stabileste propria procedura de casare/declasare a mijloacelor fixe , a obiectelor de inventar si a stocurilor prin politicile contabile proprii. Aceasta procedura trebuie sa respecta reglementarile legale in materie. Vom incerca sa prezentam principalii pasi de urmat, documentatia necesara si cadrul legal pentru fiecare din aceste etape.

Operatiunea de declasare a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar si a stocurilor se poate initia ca urmare:


fie a operatiunii de inventariere efectuata in conformitate cu prevederile OMFP nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. In acest caz principalii pasi de urmat sunt : va trebui intocmita decizia de inventariere și graficul aferent, urmata de inventarierea efectiva a stocului de bunuri. Din listele de inventariere și din procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa reiasa situatia bunurilor respective (denumire, cantitate, pretul unitar, motivele pentru este necesara scoaterea lor din gestiune).

Aceste documente se vor prezenta administratorului societatii, care decide asupra modului de valorificare a rezultatelor inventarierii.

fie in baza unei documentatii care poata sa contina, dupa caz: nota privind starea tehnica a mijlocului fix propus a fi scos din functiune, deviz estimativ al reparatiei capitale, act constatator al avariei, avize, nota justificativa privind descrierea degradarii bunurilor materiale, specificatia bunurilor materiale propuse pentru declasare etc.

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



Urmatoarea etapa este numirea de catre conducatorul entitatii/persoana responsabila cu gestionarea patrimoniului a unei comisii de casare.
Conform Normelor Metodologice date in aplicarea art. 23 din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, cu ocazia casarii se va proceda la dezmembrarea mijloacelor fixe si la valorificarea acestora, astfel:

- vanzarea componentelor rezultate in urma dezmembrarii;
- utilizarea componentelor rezultate la executarea altor mijloace fixe din cadrul unitatii.
- valorificarea ca materiale nerecuperabile.
Evaluarea componentelor se va face de catre comisia de casare.
Declasarea si casarea unor bunuri materiale, altele decat mijloacele fixe, sunt de competenta consiliilor de administratie ale agentilor economici, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.

Se intocmeste documentul Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasarea unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA) prevazut de Ordinul nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile. Acest document serveste ca:

- document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta si de declasare a altor bunuri materiale decat mijloacele fixe, potrivit dispozitiilor legale;


- document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe, de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta sau de declasare a bunurilor materiale;
- document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe, precum si din scoaterea din uz a bunurilor materiale propuse pentru declasare;

- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate.
Se intocmeste in doua exemplare, separat pentru mijloace fixe, materiale de natura obiectelor de inventar in folosinta si bunuri materiale aflate in gestiunea unui singur gestionar.
Formularul se completeaza astfel:
- capitolele I si II, de catre comisia constituita in acest scop, dupa caz, cu constatarile si concluziile rezultate din analiza documentatiei primite si din verificarea starii mijloacelor fixe propuse a fi scoase din functiune, scoaterii din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta sau a bunurilor materiale propuse pentru declasare, se semneaza de catre membrii comisiei;
- capitolul III, dupa aprobarea propunerilor si efectuarea scoaterii din functiune, din uz sau declasarii, de catre comisia de analiza si avizare a propunerii de declasare a bunurilor materiale sau de delegatii numiti de conducerea unitatii care semneaza pentru realitatea operatiunilor; serveste si ca document de predare la magazie (depozit) a ansamblelor, subansamblelor, pieselor componente si materialelor rezultate din scoaterea din functiune a mijloacelor fixe, scoaterea din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar sau din declasarea bunurilor materiale.

Se mentioneaza ca, in cazul scoaterii din functiune a mijloacelor fixe, numarul de inventar se va trece la cap. II in coloana "Denumirea". In situatia in care capitolul III se completeaza in alte exercitii financiare, este necesar sa se intruneasca o noua comisie care sa intocmeasca un nou proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale, care sa confirme datele completate in acest capitol.

Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- aprobat; data;
- predatorul;
- constatarile si concluziile comisiei;
- mijloacele fixe scoase din functiune sau bunurile materiale declasate;
- numarul curent; denumirea; codul; U/M; cantitatea; pretul unitar; valoarea; amortizarea pana la scoaterea din functiune;
- ansamble, subansamble, piese, componente si materiale rezultate, dupa caz;
- numarul si data (ziua, luna, anul) documentului; predatorul; primitorul;
- numarul curent; denumirea; codul; U/M; cantitatea; pretul unitar; valoarea; numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei si a gestionarului pentru primire.

Ca urmare a intocmirii acestui Proces verbal se pot intalni mai multe situatii cu privire la distrugerea bunului ; rezultarea de deseuri, produse reziduale ori piese de schimb ce vor fi utilizate de catre entitate sau valorificate prin vanzare, astfel :

- distrugerea se poate realiza fie de catre entitate, printr-o comisie stabilita in acest sens, care va intocmi un proces verbal in consecinta si in care se va stabili, printre altele, modalitatea de distrugere, fie prin predarea bunurilor catre firme specializate . In acest din urma caz, se va intocmi un Aviz de insotire a marfii pe care se va face mentiunea “Fara factura – Bunuri predate pentru distrugere".
- produsele reziduale obtinuet, piesele de schimb, cantitativ si valoric, vor incarca gestiunea de produse reziduale sau pe cea de piese de schimb, pana la momentul valorificarii , respectiv al utilizarii in cazul pieselor de schimb.

Conform pct. 71^6 din Normele Metodologice date in aplicarea art. 24, alin. (15) din Codul Fiscal
cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.
Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

Procedura de mai sus este valabila pentru mijloacele fixe, indiferent ca sunt amortizate integral sau nu, cat si pentru obiectele de inventar, cu precizarea ca , in cazul obiectelor de inventar, reglementarile legale nu prevad obligativitatea dezmembrarii si valorificarii partilor componente.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Decembrie 2014


Votati articolul "Care e procedura de casare a mijloacelor fixe complet amortizate?":
Rating:

Nota: 4.36 din 5 din 18 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Raspunde contabilul, daca au fost inlocuite paginile unui Contract ?

Intrebare: Va rog sa imi spuneti daca pot fi probleme:

Institutia noastra incheie diferite Contracte civile,
de prestari servicii, de furnizare,....,
cu diverse persoane juridice sau /si fizice.

1. - Contractele trebuie stampilate si semnate
pe fiecare pagina ?
- Aceste conditii asigura valabilitatea si siguranta continutului lor ?
( adica nemoficicarea ulterioara a continutului lor ? )
2. - Cine trebuie sa ceara acest lucru ?
3. - Daca sunt modificate sau inlocuite paginile unui Contract
cum se procedeaza ?
4. - Cine va raspunde ?
( directorul, contabilul care a facut plata si nu a verificat, juristul ? )

Raspuns: Cred ca nu este suficienta numerotarea la calculator a paginilor. Doar daca numerotarea paginilor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Decembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trei schimbari care ar putea modifica prevederile OUG 79/2017. Impozitul pe cifra de afaceri, optional

    • Comisia de buget a Senatului urmeaza sa dea raportul privind OUG de modificare a Codului Fiscal, in contextul in care de catre PNL a fost initiata motiunea de cenzura ca urmare a adoptarii ordonantei. , iar Guvernul este dispus sa accepte unele modificari la forma initiala. In prezent, Guvernul e dispus sa modifice anumite prevederi fata de forma in care ordonanta de urgenta a fost adoptata in Guvern. Va reamintim ca scutirea PFA-urilor si a liber-profesionistilor de la plata CAS si...» citeste mai departe aici

  • 20 si 21 ianuarie 2018. Sesiune speciala a examenului de acces la stagiu pentru absolventii programelor de masterat

    • In atentia absolventilor programelor de masterat pentru care exista acorduri de colaborare incheiate cu CECCAR, retineti urmatoarele: Potrivit art. 3 alin. (1^1) din OG nr. 65/1994, republicata cu modificarile și completarile ulterioare, la cerere se pot inscrie direct la stagiu absolventii cursurilor de master, organizate de facultatile de profil, in baza protocoalelor de echivalare a disciplinelor de la examenele de master cu cele de la examenul de admitere in profesie, inche...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 noiembrie 2017

    • ANAF a transmis un nou buletin informativ prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili privind noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 13-19 noiembrie 2017.  1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.81/2017 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale (M.Of. nr.895 din 15 noiembrie 2017); 2. Ordonanta de urge...» citeste mai departe aici

  • Elemente noi pe care le va contine Bonul fiscal din 2018. Norme HG 804/2017

    • Noi elemente in bonul fiscal vor deveni obligatorii prin Hotararea nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, publicata in MOF nr. 907 din 20.11.2017.   HG 804/2017 – elemente bon fiscal:   a...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Angajatii din IT vor pastra facilitatea de impozit zero

    • Angajatii din domeniul IT vor avea din nou impozit zero, a anuntat recent Ana Birchall, deputat PSD. Este un domeniu care ajuta la dezvoltarea Romaniei, iar problema va fi reglementata printr-un ordin de ministru, a transmis Ana Birchall, intr-o emisiune a postului Digi 24. Cu toate acestea, facilitatea fusese eliminata din proiectul adoptat tot de catre Guvern.  "Eu stiu sigur - si in perioada imediat urmatoare o sa aiba o surpriza placuta - ca se rectifica acest lucru, d...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X