In cazul urmator, in luna noiembrie a.c., cu ocazia Black Friday, s-au achizitionat tablete iPad de la o companie de telefonie mobila, contravaloarea lor fiind de peste 16.000 ron. Firma alege sa plateasa in numerar, prin serviciu de curierat. Contabilitatatea a aflat dupa ce acestea au fost achizitionate si platite. S-a decis inregistrarea lor pe marfa, au fost refacturate cu discount 100% si oferite cadou pentru fidelizarea anumitor clienti.
Problema consta insa in faptul ca s-a depasit plafonul de plati cash, catre un singur furnizor. Vom vedea cum poate firma care a achizitionat produsele sa remedieze situatia, in conditiile in care compania de telefonie mobila refuza sa refactureze in alte zile si sa fragmenteze astfel plata. Totodata, trebuie sa se tina cont si de chitantele emise de curierat.
Transmiteti companiei ca este culpabila in aceeasi masura ca si dvs. pentru acceptarea acestei plati in numerar si solicitati din nou refacturarea in zile diferite si eliberarea de chitante in schimbul chitantei de ramburs in original pe care i-o veti transmite.
Conform Hotararii 1285/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, Anexa 1, punctul 6:
"6. Incasarile zilnice in numerar ale unui agent economic sunt neplafonate.
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Incasarile zilnice in numerar nu pot depasi plafonul de 50.000.000 lei de la o singura persoana juridica."
Daca Orange refuza in continuare modificarea facturilor, intocmiti un dosar care sa contina corespondenta cu acestia si care sa dovedeasca faptul ca dvs. ati incercat remedierea acestei erori dar furnizorul a refuzat. Iar returnarea marfurilor nu era o optiune deoarece le-ati fi achizitionat inapoi la un pret mai mare decat cel practicat de black Fryday.
De asemenea puteti argumenta ca ati intentionat sa platiti prin card bancar dar curierul nu era in posesia dispozituvului respectiv pentru acceptarea platii prin card, lucru de care nu ati avut cunostinta la momentul primirii coletului.
Conform punctului 12 din Anexa mentionata :
"12. Platile efectuate cu card nu sunt considerate plati in numerar si nu sunt luate in calculul plafonului zilnic maxim de plati."
Aceste demersuri nu va vor scuti de plata unei eventuale amenzi, organele de control avand posibilitatea sa argumenteze ca puteati refuza primirea coletului; ele pot constitui totusi circumstante atenuante la stabilirea sanctiunii.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro