email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi clarificari privind Spatiul Privat Virtual

spatiul privat virtualcontributiile socialenota obligatiilor de plataactivitati independente

Finantele Publice aduc in atentia contribuabililor faptul ca, incepand de ieri, 15 decembrie 2014, persoanele fizice din toata tara pot comunica online cu organele fiscale, prin Spatiul Privat Virtual (SPV).

Acest important pas facut pentru implementarea solutiilor online in administratia fiscala a fost introdus inca din luna septembrie 2014, la nivelul municipiului Bucure3ti 3i jud. Ilfov, apoi extins treptat la toate regiunile tarii.

La acest moment, dupa inregistrare pe portalul ANAF, persoanele fizice au acces la trei categorii de informatii:

Informatii privind contributiile sociale conform datelor declarate de angajatori in declaratia D112;
"Nota obligatiilor de plata, cu care se pot prezenta la ghiseele trezoreriei pentru achitarea obligatiilor sau pot folosi informatiile pentru a efectua plata prin mijloace de plata la distanta (online banking);
" Situatia obligatiilor fiscale de plata neachitate la sfarsitul lunii anterioare.

De asemenea, acestor persoane li se vor comunica pe SPV deciziile de impunere anuale aferente anului 2013, daca au fost emise dupa data inregistrarii in SPV. In prezent se lucreaza la extinderea sferei informatiilor si documentelor care vor fi accesate prin SPV.


Pentru inregistrare 3i validarea inregistrarii se pot utiliza doua modalitati:

" persoanele fizice care au venituri pentru care plata impozitului se face la organele fiscale (din activitati independente, chirii, arenda, activitati agricole, etc.) se pot inregistra fie online (completand la campul Tip aprobare: Verificare numar inregistrare decizie, iar la campul Numar decizie, numarul unei decizii emise in 2013, 2014, care este imprimat in partea de sus a documentului hartie primit de la ANAF 3i precedat de textul "Nr. inregistrare"/ " Nr." ), fie la ghiseu (caz in care trebuie sa prezinte la orice organ fiscal, in cel mult 10 zile, numarul primit pe email dupa introducerea datelor de inregistrare, documentul de identitate si o copie a acestuia).

" persoanele fizice care au venituri salariale sau alte venituri cu retinere la sursa a impozitului si contributiilor se inregistreaza pe portal (completand la campul Tip aprobare: Aprobare la ghiseu), si pentru validarea inregistrarii trebuie sa prezinte la orice organ fiscal, in cel mult 10 zile, numarul primit pe email dupa introducerea datelor de inregistrare, documentul de identitate si o copie a acestuia.

Precizam ca inregistrarea se poate face doar in nume propriu, iar persoana fizica trebuie sa aiba acces la e"mailul comunicat in procedura de inregistrare, atat pe parcursul derularii inregistrarii, cat si de fiecare data cand acceseaza SPV, in vederea introducerii codului necesar autentificarii, pe langa nume utilizator si parola.

Pentru asistenta privind inregistrarea in SPV, contribuabilii pot obtine informatii la numarul de call-center 031/403.91.60 sau la sediul organelor fiscale, la ghi3eele organizate in acest scop.

De asemenea, in scris, pot accesa Formularul pentru asistenta prin email, disponibil pe www.anaf.ro / Persoane fizice / Asistenta prin email.



Sursa: Finante Publice Brasov
 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
spatiul privat virtualcontributiile socialenota obligatiilor de plataactivitati independente


Data aparitiei: 19 Decembrie 2014

Votati articolul "Noi clarificari privind Spatiul Privat Virtual":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X