Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

CECCAR: Noi reglementari contabile aplicabile de la 1 ianuarie 2015

reglementari contabile1 ianuarie 2015cont de rezultatimobilizareaOMFP 1802/2014

In M. Of. nr. 963 din 30 decembrie 2014 a fost publicat OMFP 1802/2014 pentru aprobarea reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate. Acesta se va aplica de la 1 anuarie 2015, data la care se abroga OMFP nr 3055/2009 si OMFP 2239/2011.

In vederea stabilirii cerintelor de raportare contabila Ordinul prevede urmatoarele categorii de entitati: microentitatile, entitatile mici si entitatile mijlocii si mari. Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 350.000 euro;
b) cifra de afaceri neta: 700.000 euro;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.

Potrivit Ordinului, microentitatile prezinta situatii financiare anuale ce contin un bilant prescurtat, un cont prescurtat de profit si pierdere si note explicative cuprinzand un numar redus de informatii (limitate la cele care trebuie prezentate obligatoriu, potrivit directivei).

Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 4.000.000 euro;
b) cifra de afaceri neta: 8.000.000 euro;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Pentru entitatile mici s-a prevazut obligatia intocmirii unui bilant prescurtat, a unui cont de profit ;i pierdere prescurtat, iar notele explicative intocmite de acestea sunt mai putin detaliate fata de cele prevazute pentru entitatile mijlocii si mari. Totodata, ca urmare a cresterii criteriilor de marime fata de cele prevazute in prezent de Ordinul ministrului finantelor publice nr. nr 3055/2009 (totalul activelor: de la 3.650.000 euro la 4.000.000 euro, iar cifra de afaceri neta: de la 7.300.000 euro la 8.000.000 euro), unele entitati care intocmeau situatii financiare cu cinci componente urmeaza sa intocmeasca situatii financiare cu trei componente (optional entitatile mici pot intocmi situatia fluxurilor de trezorerie si/sau situatia modificarilor capitalului propriu). Legiuitorul a ales sa nu diferentieze cerintele de raportare intre entitatile mijlocii si cele mari. Categoria entitatilor mijlocii si mari include entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri

Vezi detalii


a) totalul activelor: 4.000.000 euro;
b) cifra de afaceri neta: 8.000.000 euro;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Ordinul prevede cerintele de raportare privind platile catre guverne.

In functie de criteriile de marime, grupurile se clasifica in doua categorii: grupuri mici si mijlocii, respectiv grupuri mari. Grupurile mici si mijlocii sunt exceptate de la obligatia de a intocmi situatii financiare anuale consolidate si un raport consolidat al administratorilor, cu exceptia cazului in care una dintre entitatile afiliate este o entitate de interes public. Grupurile mici si mijlocii sunt grupurile constituite din societatile-mama si filialele care urmeaza sa fie incluse in consolidare si care, pe baza consolidata, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:

a) totalul activelor: 24 000 000 EUR;
b) cifra de afaceri neta: 48 000 000 EUR;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.

O societate-mama intocmeste situatii financiare anuale consolidate incepand cu primul exercitiu financiar in care sunt depasite criteriile de marime, in conditiile prevazute la Capitolul 8 "Situatii financiare anuale consolidate si rapoarte consolidate".

Sunt preluate definitiile termenilor din Directiva 34/2013 si sunt prezentate caracteristicile calitative din Cadrul conceptual pentru raportarea financiara.

Tratamente contabile noi

Tratamentul contabil aplicabil pentru modificarea politicilor contabile

Potrivit OMFP nr 1802/2014, efectele modificarii politicilor contabile aferente exercitiilor financiare precedente se inregistreaza pe seama rezultatului reportat (contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile"), daca efectele modificarii pot fi cuantificate. Efectele modificarii politicilor contabile aferente exercitiului financiar curent se contabilizeaza pe seama conturilor de cheltuieli si venituri ale perioadei. Ordinul precizeaza totodata si ca, atunci cand efectul modificarii politicii contabile este imposibil de stabilit pentru perioadele trecute, modificarea politicilor contabile se efectueaza pentru perioadele viitoare, incepand cu exercitiul financiar curent si exercitiile financiare urmatoare celui in care s-a luat decizia modificarii politicii contabile. Pentru reflectarea noului tratament in planul de conturi a fost inclus un cont nou (contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile"). in cazul modificarii politicilor contabile pentru o perioada anterioara, entitatile trebuie sa ia in considerare efectele fiscale ale acestora. Se mentine interdictia din OMFP 3055/2009 de a nu modifica bilantul perioadei anterioare celei de raportare in cazul modificarii politicilor contabile si al corectarii unor erori.

Evaluarea si contabilizarea avansurilor in valuta

Avansurile in valuta sunt asimilate elementelor nemonetare care nu trebuie actualizate la cursul de inchidere. La aplicarea pentru prima data a noilor reglementari, sumele reprezentand avansuri acordate pentru imobilizari corporale, respectiv necorporale, se preiau in conturile 4093 "Avansuri acordate pentru imobilizari corporale" si 4094 "Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale", la valoarea rezultata din evaluarea efectuata la 31 decembrie 2014, potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

4093 Avansuri acordate pentru imobilizari corporale=232 Avansuri acordate pentru imobilizari corporale

4094 Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale=234 Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale

incepand cu data de 1 ianuarie 2015, sumele inregistrate in aceste conturi, precum si cele reflectate in conturile 409 "Furnizori – debitori" si 419 "Clienti – creditori", nu mai fac obiectul evaluarii in functie de cursul valutar la sfarsitul fiecarei luni.

Tratamentul modificarilor ulterioare ale provizionului pentru dezafectarea imobilizarilor

Sunt preluate tratamentele contabile prevazute de interpretarea IFRIC 1 pentru modificarile ulterioare ale provizionului pentru dezafectare. Acestea difera in functie de modelul de evaluare utilizat pentru imobilizarea corporala in costul careia este capitalizata valoarea provizionului. Daca aceasta este evaluata utilizandu-se modelul bazat pe cost, modificarile provizionului trebuie adaugate la costul sau (21=1513) sau trebuie deduse din costul acestei in perioada curenta (1513=21). Valoarea dedusa nu trebuie sa depaseasca valoarea sa contabila. Daca o scadere a datoriei depaseste valoarea contabila a imobilizarii, excedentul trebuie recunoscut imediat in contul de profit si pierdere. Daca ajustarea genereaza o marire a costului imobilizarii, entitatea trebuie sa analizeze daca este necesara inregistrarea unei deprecieri.

Daca imobilizarea este evaluata utilizandu-se modelul reevaluarii modificarile datoriei ajusteaza diferenta din reevaluare, astfel: o scadere a datoriei majoreaza surplusul din reevaluare din capitalurile proprii (1513=105), cu exceptia cazului in care ea reia un deficit din reevaluare al aceleiasi imobilizari care a fost recunoscut anterior drept cheltuiala (si trebuie recunoscuta in contul de profit si pierdere); iar o crestere a datoriei trebuie recunoscuta in contul de profit si pierdere, exceptand cazul in care reduce surplusul din reevaluare din capitalurile proprii, in limita oricarui sold creditor existent pentru acea imobilizare (105=1513). In cazul in care o scadere a datoriei depaseste valoarea contabila care ar fi fost recunoscuta daca imobilizarea ar fi fost contabilizata conform modelului bazat pe cost, excedentul trebuie recunoscut imediat in contul de profit si pierdere. O modificare a datoriei este un indiciu ca imobilizarea ar putea sa necesite o reevaluare pentru a se asigura faptul ca valoarea contabila nu difera semnificativ de cea care ar fi determinata utilizandu-se valoarea justa la finalul perioadei de raportare. Daca este necesara o reevaluare, toate imobilizarile din acea clasa trebuie reevaluate.

Efectul trecerii timpului asupra valorii provizionului este imputat unei cheltuieli financiare (ct. 6861 "Cheltuieli privind actualizarea provizioanelor"=1513).

Au fost introduse conturi distincte pentru evidentierea veniturilor si cheltuielilor rezultate in urma reevaluarii (755 si 655) precum si un cont de rezultat reportat pentru evidentierea surplusului din reevaluare realizat din rezerva din reevaluare (1175 Rezultatul reportat reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare).

Sursa: CECCAR Bihor

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reglementari contabile1 ianuarie 2015cont de rezultatimobilizareaOMFP 1802/2014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Ianuarie 2015


Votati articolul "CECCAR: Noi reglementari contabile aplicabile de la 1 ianuarie 2015":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila pentru reincarcare cartele prin payzone

Intrebare: Am un contract cu firma Payzone prin care reincarc cartele.
La o saptamana, ei imi emit factura cu cartelele reancarcate , eu le platesc si ei imi emit chitanta pentru banii incasati.
Eu inregistrez factura astfel 462,442801=401,plata o inregistrez 401=5311, inchid tva 4426=442801
intrebarea mea este cum sting soldul la 462 ?

Raspuns: Avand in vedere prevederile Ordinului 3055/ 2009 cu modificarile si completarile ulterioare, in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun pana la 25 martie?

    • Obligatiile fiscale pe care legislatia prevede ca trebuie sa le indeplinim pana pe 25 martie le vom indeplini in acest an pana la 26 martie 2018 intrucât ziua de 25 martie este zi nelucratoare. Va prezentam astfel toate declaratiile fiscale pe care va trebui sa le depunem la Fisc pana la aceasta data: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. S...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 pentru 2018: termen de depunere si instructiuni de completare

    • Ca urmare a modificarilor aduse in 2017 Codului fiscal, societatile care trec de la plata impozitului pe profit la impozitul pe venitul microintreprinderii trebuie sa depuna declaratia 010. Formularul nou a fost aprobat prin Ordinul 3725 / 2017, care inlocuieste vechiul ordin 3698 / 2015.   Ce este declaratia 010?   Formularul 010 reprezinta declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiun...» citeste mai departe aici

  • Modificarile la declaratia 600 nu se incheie aici! Iata ce va urma!

    • Intr-un articol anterior va anuntam faptul ca ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a facut o declaratie surprinzatoare in ceea ce priveste solutia pe care a gasit-o pentru controversata declaratie 600. Solutia pe care a gasit-o MFP in acest caz este comasarea a cinci formulare intr-unul singur. Toate cele cinci declaratii se depun in pr...» citeste mai departe aici

  • Legea Societatilor Comerciale actualizata in 2018. Contraventii si sanctiuni

    • Legea Societatilor Comerciale nr. 82/1991 a fost modificata de mai multe ori pana acum, astfel ca poate fi dificil sa tii pasul cu toate schimbarile legislative. Venim in sprijinul tau si te anuntam de noile reglementari. In forma actualizata a Legii Societatilor Comerciale, urmatoarele fapte sunt considerate contraventii si se sanctioneaza dupa caz: - detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si...» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea analitica a marfurilor. Analitice la contul 371

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala cu 7 puncte de lucru care importa marfa. Aceasta este distribuita mai departe la magazine pe baza de avize de insotire, dar in contabilitate toata marfa, la pret de achizitie si la pret de vanzare, este inregistrata intr-un singur cont. Nu sunt analitice la contul 371. Magazinele nu completeaza raportul zilnic de gestiune. Vom afla in continuare daca, in aceasta situatie, exista vreun risc ca societatea sa fie sanctionata. &nbs...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 207 pentru anul 2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pana la data de 28 februarie 2018 pentru veniturile nerezidentilor platitorii de venit trebuie sa depuna la organul fiscal formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti". Declaratia se completeaza si se depune de catre platitorul de venit, respectiv persoana desemnata din cadrul asocierii/entitatii transparente fiscal, care au obligatia calcul...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X