Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

CECCAR: Noi reglementari contabile aplicabile de la 1 ianuarie 2015

reglementari contabile1 ianuarie 2015cont de rezultatimobilizareaOMFP 1802/2014

In M. Of. nr. 963 din 30 decembrie 2014 a fost publicat OMFP 1802/2014 pentru aprobarea reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate. Acesta se va aplica de la 1 anuarie 2015, data la care se abroga OMFP nr 3055/2009 si OMFP 2239/2011.

In vederea stabilirii cerintelor de raportare contabila Ordinul prevede urmatoarele categorii de entitati: microentitatile, entitatile mici si entitatile mijlocii si mari. Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 350.000 euro;
b) cifra de afaceri neta: 700.000 euro;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.

Potrivit Ordinului, microentitatile prezinta situatii financiare anuale ce contin un bilant prescurtat, un cont prescurtat de profit si pierdere si note explicative cuprinzand un numar redus de informatii (limitate la cele care trebuie prezentate obligatoriu, potrivit directivei).

Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 4.000.000 euro;
b) cifra de afaceri neta: 8.000.000 euro;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Pentru entitatile mici s-a prevazut obligatia intocmirii unui bilant prescurtat, a unui cont de profit ;i pierdere prescurtat, iar notele explicative intocmite de acestea sunt mai putin detaliate fata de cele prevazute pentru entitatile mijlocii si mari. Totodata, ca urmare a cresterii criteriilor de marime fata de cele prevazute in prezent de Ordinul ministrului finantelor publice nr. nr 3055/2009 (totalul activelor: de la 3.650.000 euro la 4.000.000 euro, iar cifra de afaceri neta: de la 7.300.000 euro la 8.000.000 euro), unele entitati care intocmeau situatii financiare cu cinci componente urmeaza sa intocmeasca situatii financiare cu trei componente (optional entitatile mici pot intocmi situatia fluxurilor de trezorerie si/sau situatia modificarilor capitalului propriu). Legiuitorul a ales sa nu diferentieze cerintele de raportare intre entitatile mijlocii si cele mari. Categoria entitatilor mijlocii si mari include entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii


a) totalul activelor: 4.000.000 euro;
b) cifra de afaceri neta: 8.000.000 euro;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Ordinul prevede cerintele de raportare privind platile catre guverne.

In functie de criteriile de marime, grupurile se clasifica in doua categorii: grupuri mici si mijlocii, respectiv grupuri mari. Grupurile mici si mijlocii sunt exceptate de la obligatia de a intocmi situatii financiare anuale consolidate si un raport consolidat al administratorilor, cu exceptia cazului in care una dintre entitatile afiliate este o entitate de interes public. Grupurile mici si mijlocii sunt grupurile constituite din societatile-mama si filialele care urmeaza sa fie incluse in consolidare si care, pe baza consolidata, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:

a) totalul activelor: 24 000 000 EUR;
b) cifra de afaceri neta: 48 000 000 EUR;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.

O societate-mama intocmeste situatii financiare anuale consolidate incepand cu primul exercitiu financiar in care sunt depasite criteriile de marime, in conditiile prevazute la Capitolul 8 "Situatii financiare anuale consolidate si rapoarte consolidate".

Sunt preluate definitiile termenilor din Directiva 34/2013 si sunt prezentate caracteristicile calitative din Cadrul conceptual pentru raportarea financiara.

Tratamente contabile noi

Tratamentul contabil aplicabil pentru modificarea politicilor contabile

Potrivit OMFP nr 1802/2014, efectele modificarii politicilor contabile aferente exercitiilor financiare precedente se inregistreaza pe seama rezultatului reportat (contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile"), daca efectele modificarii pot fi cuantificate. Efectele modificarii politicilor contabile aferente exercitiului financiar curent se contabilizeaza pe seama conturilor de cheltuieli si venituri ale perioadei. Ordinul precizeaza totodata si ca, atunci cand efectul modificarii politicii contabile este imposibil de stabilit pentru perioadele trecute, modificarea politicilor contabile se efectueaza pentru perioadele viitoare, incepand cu exercitiul financiar curent si exercitiile financiare urmatoare celui in care s-a luat decizia modificarii politicii contabile. Pentru reflectarea noului tratament in planul de conturi a fost inclus un cont nou (contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile"). in cazul modificarii politicilor contabile pentru o perioada anterioara, entitatile trebuie sa ia in considerare efectele fiscale ale acestora. Se mentine interdictia din OMFP 3055/2009 de a nu modifica bilantul perioadei anterioare celei de raportare in cazul modificarii politicilor contabile si al corectarii unor erori.

Evaluarea si contabilizarea avansurilor in valuta

Avansurile in valuta sunt asimilate elementelor nemonetare care nu trebuie actualizate la cursul de inchidere. La aplicarea pentru prima data a noilor reglementari, sumele reprezentand avansuri acordate pentru imobilizari corporale, respectiv necorporale, se preiau in conturile 4093 "Avansuri acordate pentru imobilizari corporale" si 4094 "Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale", la valoarea rezultata din evaluarea efectuata la 31 decembrie 2014, potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

4093 Avansuri acordate pentru imobilizari corporale=232 Avansuri acordate pentru imobilizari corporale

4094 Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale=234 Avansuri acordate pentru imobilizari necorporale

incepand cu data de 1 ianuarie 2015, sumele inregistrate in aceste conturi, precum si cele reflectate in conturile 409 "Furnizori – debitori" si 419 "Clienti – creditori", nu mai fac obiectul evaluarii in functie de cursul valutar la sfarsitul fiecarei luni.

Tratamentul modificarilor ulterioare ale provizionului pentru dezafectarea imobilizarilor

Sunt preluate tratamentele contabile prevazute de interpretarea IFRIC 1 pentru modificarile ulterioare ale provizionului pentru dezafectare. Acestea difera in functie de modelul de evaluare utilizat pentru imobilizarea corporala in costul careia este capitalizata valoarea provizionului. Daca aceasta este evaluata utilizandu-se modelul bazat pe cost, modificarile provizionului trebuie adaugate la costul sau (21=1513) sau trebuie deduse din costul acestei in perioada curenta (1513=21). Valoarea dedusa nu trebuie sa depaseasca valoarea sa contabila. Daca o scadere a datoriei depaseste valoarea contabila a imobilizarii, excedentul trebuie recunoscut imediat in contul de profit si pierdere. Daca ajustarea genereaza o marire a costului imobilizarii, entitatea trebuie sa analizeze daca este necesara inregistrarea unei deprecieri.

Daca imobilizarea este evaluata utilizandu-se modelul reevaluarii modificarile datoriei ajusteaza diferenta din reevaluare, astfel: o scadere a datoriei majoreaza surplusul din reevaluare din capitalurile proprii (1513=105), cu exceptia cazului in care ea reia un deficit din reevaluare al aceleiasi imobilizari care a fost recunoscut anterior drept cheltuiala (si trebuie recunoscuta in contul de profit si pierdere); iar o crestere a datoriei trebuie recunoscuta in contul de profit si pierdere, exceptand cazul in care reduce surplusul din reevaluare din capitalurile proprii, in limita oricarui sold creditor existent pentru acea imobilizare (105=1513). In cazul in care o scadere a datoriei depaseste valoarea contabila care ar fi fost recunoscuta daca imobilizarea ar fi fost contabilizata conform modelului bazat pe cost, excedentul trebuie recunoscut imediat in contul de profit si pierdere. O modificare a datoriei este un indiciu ca imobilizarea ar putea sa necesite o reevaluare pentru a se asigura faptul ca valoarea contabila nu difera semnificativ de cea care ar fi determinata utilizandu-se valoarea justa la finalul perioadei de raportare. Daca este necesara o reevaluare, toate imobilizarile din acea clasa trebuie reevaluate.

Efectul trecerii timpului asupra valorii provizionului este imputat unei cheltuieli financiare (ct. 6861 "Cheltuieli privind actualizarea provizioanelor"=1513).

Au fost introduse conturi distincte pentru evidentierea veniturilor si cheltuielilor rezultate in urma reevaluarii (755 si 655) precum si un cont de rezultat reportat pentru evidentierea surplusului din reevaluare realizat din rezerva din reevaluare (1175 Rezultatul reportat reprezentand surplusul realizat din rezerve din reevaluare).

Sursa: CECCAR Bihor

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reglementari contabile1 ianuarie 2015cont de rezultatimobilizareaOMFP 1802/2014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Ianuarie 2015


Votati articolul "CECCAR: Noi reglementari contabile aplicabile de la 1 ianuarie 2015":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata cu cardul

Intrebare: Spuneti-mi va rog:este corect ca un administrator sa plateasca cu cardul personal facturi ale societatii pe care o adminstreaza?
Va multumesc!

Raspuns: Intocmiti decont de cheltuieli la care atasati inclusiv chitanta de la card. Banii ii restituiti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X