Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Renovare sediu social. Care sunt inregistrarile contabile si ce tratament fiscal se aplica?

renovare sediu socialobiecte de inventarinregistrari contabileinvestitiifurnizori


In cazul urmator, o societate decide sa renoveze sediul social incepand cu luna octombrie 2013. Pana in luna octombrie 2014 au fost achizionate obiecte sanitare si materiale care au fost utilizate in renovare. Au fost inregistrate astfel: 231=401.

A fost incheiat cu o societate un contract privind lucrari de amenajare pentru apartament. In luna noiembrie 2013 a fost achitat un avans pentru inceprea lucrarilor pentru care s-a primit factura, iar in luna decembrie s-a primit factura finala de la prestatorul de servicii, insa nu a fost semnat procesul-verbal de finalizare a lucrarilor.

Vom vedea cum se procedeaza cu inregistrarea materialelor, obiectelor sanitare, care au fost inregistrate in contul 231 si cum se inregistreaza factura fiscala primita de la prestatorul de amenajari. Totodata, vom vedea daca aceste lucrari sunt investitii sau reparatii.

Potrivit pct. 7 lit d) din Normele metodologice de aplicare a Legii 15/1994, sunt asimilate mijloacelor fixe si se supun amortizarii investitiile efectuate la mijloacele fixe pentru imbunatatirea parametrilor tehnici initiali, in scopul modernizarii, si care majoreaza valoarea de intrarea a acestora.

Cheltuielile efectuate la mijloacele fixe in scopul modernizarii acestora trebuie sa aiba urmatoarele efecte:
- sa imbunatateasca efectiv performantele mijloacelor fixe fata de parametrii functionali stabiliti initial;
- sa asigure obtinerea de venituri suplimentare fata de cele realizate cu mijloacele fixe initiale.

La capitolul III. Alte precizari din HG 2139/2004, privind aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe se mentioneaza:

Investitiile efectuate la mijloacele fixe sub forma cheltuielilor ulterioare trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare.


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii




Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.

In cazul cladirilor, investitiile efectuate trebuie sa asigure protectia valorilor umane si materiale si imbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a acestora.

Amortizarea acestor investitii se face fie pe durata normala de utilizare ramasa, fie prin majorarea duratei normale de utilizare cu pana la 10% sau in cazul institutiilor publice pana la 20%. Daca cheltuielile ulterioare se fac dupa expirarea duratei normale, se va stabili o noua durata normala de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

Cheltuielile care se fac la mijloacele fixe ce au ca scop restabilirea starii initiale sunt considerate cheltuieli de reparatii.

Din cuprinsul acestor articole , se retine ca in categoria reparatiilor efectuate se incadreaza lucrarile de zugraveli, tencuieli, precum si orice alta lucrare in care au fost inlocuite materiale, piese, etc. existente cu altele noi.

Daca s-a adaugat ceva care nu a existat inainte ex.faianta, gresie, etc acestea reprezinta lucrari de modernizare.

Daca insa, investitiile efectuate reprezinta cheltuieli cu reparatii curente , intrucat au avut ca scop restabilirea starii initiale a cladirii acestea pot fi incadrate ca cheltuieli cu reparatii ale perioadei, conform prevederilor de la pct. 107 din OMFP 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile ulterioare.

Va recomandam ca, prin manualul de politici contabile proprii, sa stabiliti criterii de departajare intre cheltuielile curente si modernizari.

La pct. 54 alin. (1) din Normele metodologice date in aplicarea art. 253 din Codul fiscal, se stipuleaza ca, prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, astfel cum sunt mentionate la art. 253 alin. (3^1) din Codul fiscal, se intelege acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%, acest articol se refera chiar la cladiri luate cu chirie.

Acestea sunt prevederile legale in legatura cu incadrarea cheltuileilor efectuate reprezentand transformari/ modernizari sau reparatii curente.

Conform art. 3 alin. (2) din Legea 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare sunt definite mijloacele fixe ca fiind obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizeaza ca atare si indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

a)are o valoare de intrare mai mare decit limita stabilita prin hotarire a Guvernului.
Aceasta valoare poate fi actualizata anual, in functie de indicele de inflatie;
b)are o durata normala de utilizare mai mare de un an.
La alin. (3) se mentioneaza ca "pentru obiectele care sunt folosite in loturi, seturi sau care formeaza un singur corp, la incadrarea lor ca mijloace fixe se are in vedere valoarea intregului corp, lot sau set."
De asemnea, potrivit art. 24 alin. (2) din Codul fiscal

"(2) Mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporala care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative;
b) are o valoare fiscala mai mare decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului;
c) are o durata normala de utilizare mai mare de un an."

Valoarea de intrare fiscala a mijloacelor fixe asa cum a fost stabilita prin HG 276/2013 este de 2500 lei fara TVA.
Monografie contabila:
1) In cazul in care lucrarile efectuate sunt de natura reparatiilor curente:
a) Cheltuieli cu reparatii:
% 401 " Furnizori"
611 ‘Cheltuieli cu reparatiile"
4426" Tva deductibila"

b) Achizitia mijloace fixe, valoare de intrare mai mare sau egala cu 2500 lei
% 404 "Furnizori de imobilizari"
214 "Mobilier, aparatura birotica…"
4426" Tva deductibila"
c) Achzitia obiectelor de inventar, valoare de intrare mai mica de 2500 lei
% 401 " Furnizori"
303 "Obiecte de inventar"
4426" Tva deductibila"

2) Transformare/modernizare spatiu inchiriat:
a) inregistrari contabile pentru investitiile efectuate in regie proprie:

1. Achizitia materiilor prime, a materialelor auxiliare si a altor materiale consumabile:

% = 401
"Furnizori"
301
"Materii prime"
3021
"Materiale auxiliare"
3028
"Alte materiale consumabile"
4426
"TVA deductibila"

2. Consum materii prime si materiale, conform bonurilor de cosnum:

601 = 301
"Cheltuieli cu materiile prime" "Materii prime"

6021 = 3021
"Cheltuieli cu materialele auxiliare" "Materiale auxiliare"

6028 = 3028
"Cheltuieli cu alte materiale "Alte materiale consumabile"
consumabile"

3. Alte cheltuieli:

6xx = 4xx
Conturi de cheltuieli Terti

4. Inregistrarea investitiei neterminate la sfarsitul primei perioade:

231 = 722
"Imobilizari corporale "Venituri din productia de
in curs de executie" imobilizari corporale"

In fiecare din perioadele urmatoare se inregistreaza cheltuielile dupa natura lor iar la sfarsitul fiecarei perioade se inregistreaza investitia neterminata, conform modelului mai sus redat.

Receptia finala si darea in folosinta a obiectivului de investitii:

212 = 231
"Constructii" "Imobilizari corporale
in curs de executie"

In situatia in care investitiile sunt realizate de catre terti acestea se vor inregistra cu ajutorul contului 231 -"Imobilizari corporale in curs de executie", astfel:

Inregistrarea imobilizarilor corporale in curs de executie:

% = 404
"Furnizori de imobilizari"
231
"Imobilizari corporale in
curs de executie"
4426
"TVA deductibila"

Achitarea datoriilor catre constructor:

404 = 5121
"Furnizori de imobilizari" "Conturi la banci in lei"

Darea in exploatare a obiectivului de investitii:


212 = 231
"Constructii" "Imobilizari corporale in
curs de executie"
b) Obiectele de inventar si mijloacele fixe se vor inregistra conform descrierii de la punctul 1) lit. b) si c).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
renovare sediu socialobiecte de inventarinregistrari contabileinvestitiifurnizori

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Ianuarie 2015


Votati articolul "Renovare sediu social. Care sunt inregistrarile contabile si ce tratament fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bunuri date in folosinta doar unui salariat in mod nelegal ?

Intrebare: Buna seara !

Doresc sa ma ajutati cu un sfat in urmatoarea problema:

- institutia noastra publica a achizitionat telefoane de serviciu

- directorul institutiei noastre i-a repartizat unui salariat un telefon de serviciu,
desi inainte cu jumatate de an salariatul mai primise inca un telefon de serviciu.
Fiecare din cele 2 telefoane primite de acel salariat are in derulare 2 Contracte diferite,
de la 2 firme de telefonie diferite.
Cele 2 telefoane primite de acel salariat sunt functionale.
Repartizarea celor 2 telefoane a fost facuta doar unui singur salariat,
iar unii din salariati reclama ca nu au primit nici un telefon de serviciu
sau au un telefon de serviciu de vreo 2-3 ani, dar defect.

Repartizarea celor 2 telefoane salariatului s-a facut fara a se fi facut vreo receptie
si fara sa fi existat vreun Referat de necesitate a salariatului.

Ce a incalcat directorul ?
Cum se poate indrepta situatia ?

Raspuns: 1. Dar daca directorul repartizeaza unui salariat 3 telefoane, in decurs de circa 1-2 ani de zile,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun pana la 25 martie?

    • Obligatiile fiscale pe care legislatia prevede ca trebuie sa le indeplinim pana pe 25 martie le vom indeplini in acest an pana la 26 martie 2018 intrucât ziua de 25 martie este zi nelucratoare. Va prezentam astfel toate declaratiile fiscale pe care va trebui sa le depunem la Fisc pana la aceasta data: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. S...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 pentru 2018: termen de depunere si instructiuni de completare

    • Ca urmare a modificarilor aduse in 2017 Codului fiscal, societatile care trec de la plata impozitului pe profit la impozitul pe venitul microintreprinderii trebuie sa depuna declaratia 010. Formularul nou a fost aprobat prin Ordinul 3725 / 2017, care inlocuieste vechiul ordin 3698 / 2015.   Ce este declaratia 010?   Formularul 010 reprezinta declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiun...» citeste mai departe aici

  • Modificarile la declaratia 600 nu se incheie aici! Iata ce va urma!

    • Intr-un articol anterior va anuntam faptul ca ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a facut o declaratie surprinzatoare in ceea ce priveste solutia pe care a gasit-o pentru controversata declaratie 600. Solutia pe care a gasit-o MFP in acest caz este comasarea a cinci formulare intr-unul singur. Toate cele cinci declaratii se depun in pr...» citeste mai departe aici

  • Legea Societatilor Comerciale actualizata in 2018. Contraventii si sanctiuni

    • Legea Societatilor Comerciale nr. 82/1991 a fost modificata de mai multe ori pana acum, astfel ca poate fi dificil sa tii pasul cu toate schimbarile legislative. Venim in sprijinul tau si te anuntam de noile reglementari. In forma actualizata a Legii Societatilor Comerciale, urmatoarele fapte sunt considerate contraventii si se sanctioneaza dupa caz: - detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si...» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea analitica a marfurilor. Analitice la contul 371

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala cu 7 puncte de lucru care importa marfa. Aceasta este distribuita mai departe la magazine pe baza de avize de insotire, dar in contabilitate toata marfa, la pret de achizitie si la pret de vanzare, este inregistrata intr-un singur cont. Nu sunt analitice la contul 371. Magazinele nu completeaza raportul zilnic de gestiune. Vom afla in continuare daca, in aceasta situatie, exista vreun risc ca societatea sa fie sanctionata. &nbs...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 207 pentru anul 2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pana la data de 28 februarie 2018 pentru veniturile nerezidentilor platitorii de venit trebuie sa depuna la organul fiscal formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti". Declaratia se completeaza si se depune de catre platitorul de venit, respectiv persoana desemnata din cadrul asocierii/entitatii transparente fiscal, care au obligatia calcul...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X