Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

PFA. Declaratia 600 pentru anul 2015

PFAdeclaratia 600formular 600salariipersoana fizica autorizata2015venitul asigurat

Conform art. 296 indice 21 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal persoanele cu statut de persoana fizica autorizata (PFA) sa desfasoare activitati economice au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii.

Click aici pentru Depunere Declaratia 600 pentru anul 2016.

Ultima versiune din ianuarie 2016 pentru Declaratia 600 poate fi descarcata aici.
 

Persoanele care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor si orice alte venituri din desfasurarea unei activitati dependente, venituri din pensii si venituri sub forma indemnizatiilor de somaj, asigurate in sistemul public de pensii, persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, precum si persoanele care au calitatea de pensionari ai acestor sisteme, nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile obtinute din activitatile desfasurate ca persoana fizica autorizata.

Baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale pentru persoanele fizice autorizate este venitul declarat, care nu poate fi mai mic de 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si nici mai mare decat echivalentul a de 5 ori acest castig. Contribuabilii al caror venit ramas dupa deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate in scopul realizarii acestui venit, respectiv valoarea anuala a normei de venit, dupa caz, raportat la cele 12 luni ale anului, este sub nivelul minim mentionat, nu datoreaza contributie de asigurari sociale.

Potrivit Legii nr. 187/2014 Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2015, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 961 din 30 decembrie 2014, castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2015 este de 2.415 lei.

2.415 x 35% =      845 lei


Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii



2.415 x   5    =  12.075 lei

Daca nu se incadreaza la exceptii, persoanele cu statut de persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati economice (PFA) datoreaza  integral cota de contributie de asigurari sociale corespunzatoare conditiilor normale de munca, stabilita prin lege (26,3%).

Persoanele cu statut de persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati economice care au calitatea de contribuabili la sistemul public de pensii depun la organul fiscal competent Formularul 600 - "Declaratie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii" aprobat prin Ordinul comun ANAF si CNAPS nr. 874/2012, pana la data de 02 februarie 2015.

Pentru anul 2015 venitul inscris in declaratia de asigurare trebuie sa se situeze intre 845 lei si 12.075 lei.
Declaratia se completeaza in doua exemplare, originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de catre contribuabil sau de catre imputernicitul acestuia.


Declaratia 600 se depune, pe suport hartie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin celelalte metode prevazute de lege.

Declaratia se poate depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta ca metoda alternativa de depunere a declaratiilor, in conformitate cu prevederile legale. In acest caz, data depunerii declaratiei este data inregistrarii acesteia pe portal, astfel cum rezulta din mesajul electronic transmis de sistemul de tranzactionare a informatiilor, cu conditia validarii continutului declaratiilor.

Obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale se stabilesc de organul fiscal prin  decizie de impunere.  In decizia de impunere, baza de calcul al contributiei de asigurari sociale se evidentiaza lunar, iar plata acestei contributii se efectueaza trimestrial, in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.

Nu au obligatia depunerii declaratiei, persoanele care nu datoreaza contributia la sistemul asigurarilor sociale de stat respectiv persoanele care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor si orice alte venituri din desfasurarea unei activitati dependente, venituri din pensii si venituri sub forma indemnizatiilor de somaj, persoanele asigurate in sistemul public de pensii, persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, precum si persoanele care au calitatea de pensionari ai acestor sisteme, nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile obtinute din activitatile desfasurate ca persoana fizica autorizata.

 

In articolul urmator gasiti mai multe informatii despre soft-urile actualizate si instructiunile de completarea ale Declaratiei 200 cu termen  de depunere 25 Mai 2015


Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PFAdeclaratia 600formular 600salariipersoana fizica autorizata2015venitul asigurat

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Ianuarie 2015


Votati articolul "PFA. Declaratia 600 pentru anul 2015":
Rating:

Nota: 4.14 din 5 din 38 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Dauna totala

Intrebare: o societate de transport face un transport de la furnizorul X la beneficiarul Y.in urma unui accident auto marfa transportata a fost declarata de agentul constatator de la firma de asigurari ca fiind dauna totala.Furnizorul emite factura catre firma de transport cu mentiunea "dauna in timpul transportului".Societatea de asigurari pe baza cmr-ului va despagubi firma transportatoare.
1.in acest caz cheltuiala cu dauna si tva-ul aferent sunt deductibile?
2.in momentul incasarii despagubirii de la societatea de asigurari acest venit este impozabil sau nu?
3.de exemplu daca dauna este de 10000 lei ,iar societatea primeste despagubire doar 7000lei,cei 3000lei diferenta au un alt regim fiscal?

Accidentul fiind destul de grav si camionul primeste accept de dauna totala de la soc. de asigurari cu care are incheiat un contract.Camionul este luat in leasing si nu este amortizat integral.societatea de leasing renunta la epava,aceasta revenind firmei de transport care va vinde piesele care se mai pot folosi.

Raspuns: ce regim fiscal si contabil are camionul?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
am aceeasi problema cu user-ul cu art 296^22. Va rugam sa ne raspundeti, este o intrebare foarte buna !
Data adaugarii: 21-Ian-2015
Postat de: user
Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti cum este corect sa procedez pentru a cotiza la pensie in conditiile in care am PFA , dar venitul realizat este mai mic decat minimul necesar . Eu doresc sa cotizez chiar daca legea imi permite sa nu fac acest lucru. Trebuie sa inchei contract cu ITM ? Multumesc.
Data adaugarii: 21-Ian-2015
Postat de: user
Dar ART. 296^22 din nomele codului fiscal zice: ncadrarea n categoria persoanelor obligate să se asigure se face n funcţie de: - venitul realizat n anul precedent, rămas după scăderea din totalul veniturilor ncasate a cheltuielilor efectuate n scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentnd contribuţii sociale, raportat la numărul lunilor de activitate din cursul anului, n cazul contribuabililor care desfăoară activităţi impuse n sistem real; - venitul estimat a se realiza potrivit art. 81 alin. (1) din Codul fiscal, n cazul contribuabililor care i ncep activitatea n cursul anului fiscal; La ce venituri se face referire, si pana la urma, sunt obligate PFA-uri care castiga si venituri salariale sa plateasca CAS, sau ba? Sa inteleg ca un PFA, chiar daca are venituri salariale, dar in anul precedent a depasit nu stiu ce venit, e obligat sa plateasca CAS? Suntem multi cei care asteptam raspunsul dvs!
Data adaugarii: 20-Ian-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF raspunde! Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de contribuabili

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut in data de 19 septembrie o sesiune de asistenta online pe pagina de Facebook oficiala. Tema principala a fost: „Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de contribuabili”.    Vom prezenta mai jos doua probleme cu care se confrunta contribuabilii des si raspunsul pe care l-au oferit specialistii ANAF   Cum se face i...» citeste mai departe aici

  • Uitati tot ce stiati despre ASOCIATIILE de PROPRIETARI! Asa faceti fata schimbarilor

    • Atentie! Asistam la cea mai consistenta modificare a legislatiei privind asociatiile de proprietari! Se schimba tot, iar amenzile ajung la 10.000 de lei! Mai exact, pe 28 septembrie 2018 intra in vigoare Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari! Schimbarile sunt radicale, iar amenzile foarte dure. Cititi aici ce avet...» citeste mai departe aici

  • A fost publicat Ordinul nr. 105/2018! Vizeaza auditorii financiari si firmele de audit

    • Ordinul nr. 105/2018 a fost publicate in Monitorul Oficial nr. 801 din 19 septembrie 2018. Acesta face referire la aprobarea Normele privind inregistrarea auditorilor financiari si a firmelor de audit in Registrul public electronic al auditorilor financiari si firmelor de audit. La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, orice alte norme emise anterior avand acelasi obiect isi inceteaza aplicabilitatea, dupa cum este mentionat in Monitorul Oficial.  ...» citeste mai departe aici

  • Persoanele care isi vor plati datoriile catre Fisc pana la finalul anului primesc reducere de 10%

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala), si-a pus in plan sa centralizeze pana in luna octombrie toate informatiile privind datoriile pe care persoanele fizice le au la stat. Urmeaza ca, pana in data de 15 noiembrie, contribuabilii sa fie informati cat au de platit, dupa cum a declarat la inceputul saptamanii ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici. Acesta a subliniat ca se are in vedere si acordarea unui discount de cel putin 10% celor care platesc pana la sfarsitul acestui ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara de marfuri. Care este monografia contabila?

    • Ati intampinat dificultati atunci cand ati incercat sa realizati o monografie contabila pentru o achizitie intracomunitara de marfuri? Invati pas cu pas cum trebuie sa procedati de la expertul nostru in contabilitate! Drept exemplu luam un studiu de caz ce prezinta o societate care primeste o factura de avans in valoare de 1.000 euro pentru o achizitie intracomunitara de marfuri. Cursul la data facturii de avans este 4.6 lei/euro. Cursul de la data platii este 4.65 ...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!