Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Nou de la ANAF: 18 intrebari daca vrei sa iti inregistrezei firma in scopuri de TVA

InregistrareTVAfirma18 intrebaruformularul 088activitati economicesfera TVA


Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial de vineri, 16 ianuarie 2015, a fost publicata continuarea procedurii pe care trebuie o au de indeplinit firmele pentru inregistrarea in scopuri de TVA.

Totodata, in aceasta privinta, se adopta si formularul 088 privind criteriile economice pe care ar trebui sa le indeplineasca o firma pentru a justifica efectuarea de activitati economice in sfera TVA.

In concret, explica pentru HotNews.ro consultantul fiscal Adrian Benta, o firma trebuie sa raspunda la 18 intrebari sub forma de chestionar ce vizeaza mai multe situatii posibile ce ar putea sa conduca la indicii asupra capacitatii societatii de a desfasura activitati economice.

Descarcati actul normativ aici.

De asemenea, precizeaza acesta, prin chestionar se acopera o paleta destul de larga de situatii, de la prezentarea studiilor de specialitate / profesiilor pe care le au administratorii societatii pana la prezentarea faptului cand fondatorii societatii detin alte societati care au sau nu au datorii la buget.

Potrivit aceleiasi surse, OpANAF nr. 112/2015 continua seria de reglementari privind conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA si adopta mai multe formulare si criterii pe care trebuie sa le indeplineasca o societate pentru a se inregistra in scopuri de TVA, dupa cum urmeaza:

- se reglementeaza forma efectiva a formularului 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA";

- se detaliaza
procedura de inregistrare in scopuri de TVA pentru cazurile in care societatea estimeaza de la infiintare ca depaseste plafonul de scutire de 220.000 lei, respectiv in cazul in care societatea nu depaseste acest plafon dar doreste sa fie platitoare de TVA prin optiune.


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


Ca noutate, noteaza consultantul, se regaseste explicit reglementata "declaratia 088 pe propria raspundere privind indeplinirea de catre societate a conditiilor si a capacitatii economice de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Ianuarie 2015


Votati articolul "Nou de la ANAF: 18 intrebari daca vrei sa iti inregistrezei firma in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Gestiunea institutiei - administrator sau alt salariat

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa imi spuneti
- daca administratorul unei institutii este obligat sa aibe si gestiunea institutitiei
sau
- daca gestiunea institutiei o poate avea si alt salariat,
iar administratorul asigura gestiunea institutiei ?

Daca unul din salariati va fi numit administrator
- i se va modifica salariul corespunzator
sau
- i se vor da atributii de administrator ,
suplimentar fata de atributiile pe care le are salariatul
si i se va mentine acelasi salariu ?

Problema este ca institutia noastra a primit un document de la institutia ierarhic superioara
prin care ni se spune ca trebuie numit un administrator.

Va rog frumos sa ne ajutati si sa ne spuneti cum se procedeaza.

Raspuns: Pentru ocuparea postului de administrator va trebuie o numire din partea ordonatorului de credite,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X