Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

TVA. Stabilirea perioadei fiscale pentru anul 2014


Cu privire la TVA, ca regula generala, potrivit art. 156 indice 1 din Codul fiscal, perioada fiscala este luna calendaristica.

Prin exceptie, perioada fiscala este trimestrul calendaristic pentru persoana impozabila care in cursul anului calendaristic precedent:

- a realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133 din Codul fiscal, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care nu a depasit plafonul de 100.000 euro. Echivalentul in lei al plafonului de 100.000 euro se determina pe baza cursului de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru data de 31 decembrie a anului precedent. Cursul de schimb comunicat de BNR in data de 30 decembrie 2014, valabil pentru data de 31 decembrie 2014 este de 4.4834 lei/euro. Ca atare, pentru anul 2014 echivalentul in lei al plafonului de 100.000 euro este de 448.340 lei. La determinarea cifrei de afaceri se cuprind inclusiv facturile emise pentru avansuri incasate sau neincasate si alte facturi emise inainte de data livrarii/prestarii pentru operatiunile incluse in plafon.
- nu a efectuat una sau mai multe achizitii intracomunitare de bunuri.

I. Persoanele impozabile care in cursul anului 2014 au utilizat ca perioada fiscala trimestrul calendaristic si nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania.

1. Daca in anul 2014 au realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133 din Codul fiscal, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care a depasit plafonul de 100.000 euro, in anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica.
In acest sens, persoanele impozabile vor depune la organele fiscale competente declaratia de mentiuni, pana la data de 02.02.2015.

2. Daca in anul 2014 au au realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care nu a depasit plafonul de 100.000 euro, in anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala trimestrul calendaristic. In acest caz, persoanele impozabile vor depune la organele fiscale competente formularul 094 „Declaratie privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent”. Acest formular se va depune pana la data de 26.01.2015.


Info UTIL: De la 1 februarie 2015 se aplica noua procedura de inregistrare in scopuri TVA! Click aici pentru articol!


Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017

Vezi detalii

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor

Vezi detalii




II. Persoanele impozabile care anul 2014 au utilizat ca perioada fiscala luna calendaristica.

1. Daca in anul 2014 au realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133 din Codul fiscal, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care a depasit plafonul de 100.000 euro, in anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica. In acest caz persoanele impozabile nu au obligatia depunerii niciunei declaratii de mentiuni, intrucat nu se modifica datele declarate initial in vectorul fiscal.

2. Daca in anul 2014 au realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si 133, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care nu a depasit plafonul de 100.000 euro si nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2014, in anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala trimestrul calendaristic.

In acest sens, persoanele impozabile vor depune la organele fiscale competente declaratia de mentiuni, pana la data de 02.02.2015.

3. Daca au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2014, indiferent daca cifra de afaceri a depasit sau nu plafonul de 100.000 euro, in anul 2015 vor utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica si nu au obligatia depunerii niciunei declaratii de mentiuni.

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Ianuarie 2015


Votati articolul "TVA. Stabilirea perioadei fiscale pentru anul 2014":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se completeaza declaratia 392b de catre un pfa neplatitor de tva?

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti cum completez declaratia 392b, pentru un pfa, neplatitor de TVA, care are achizitii de marfuri de la furnizori platitori de TVA in cota de 24% si de la furnizori platitori de TVA in cota de 9%(furnizori de produse de panificatie)? Pentru ca in rubrica "TVA" de la achizitii cota de TVA aplicata nu va corespunde sumei inscrise in rubrica " Valoare", tot de la achizitii. Va multumesc anticipat

p.s.=mentionez ca nu am studii in domeniu, daca ma puteti ajuta...

Raspuns: Formularul 392 B se completeaza pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Ianuarie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial  nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal. Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata. Va prezentam, prin cele ce urmeaza, une...» citeste mai departe aici

  • 32 de acte administrative si fiscale pot fi trimise electronic de ANAF catre contribuabili. Ordinul 3097/2016

    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.    De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau ...» citeste mai departe aici

  • Documente control inopinat in domeniul HORECA. Ce acte trebuie pregatite?

    • Redam mai jos lista publicata de ANAF cu principalele documente solicitate de inspectori la un control operativ si inopinat derulat la contribuabilii din domeniul "Hoteluri si alte facilitati de cazare". 1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt: - declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale - cartea d...» citeste mai departe aici

  • Termen 15 decembrie: plata celei de a II-a rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole si CASS 2016

    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea prealabila AGA pentru instrainarea activelor. Ce inregistrari contabile se fac?

    • Conform art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004 privind piata de capital, stabilim care este modul de calcul referitor la valoarea care depaseste pe durata unui exercitiu financiar 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, in vederea instrainarii unui activ imobilizat al societatii. Potrivit art. 241 alin. (1) din Legea 297/2004, actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a...» citeste mai departe aici

  • Casa de ajutor reciproc si acordare tichete cadou. Cum facem monografia contabila?

    • In randurile de mai jos, subiectul il reprezinta Casa de Ajutor Reciproc a Salariatilor (asociatie cu o dubla calitate atat de ONG, cat si de Institutie Financiara Nebancara) care, prin hotararea Consiliului Director, decide sa acorde in luna decembrie tichete cadou salariatilor, membrilor din Consiliul Director si din Comisia de Cenzori. Vom vedea ce tratament fiscal se aplica si care sunt monografia contabila si limita de acordare pentru tichete cadou oferite salariatilor, membril...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X