Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrarile pentru investitiile in curs si pentru mijloace fixe

Intrebare:

O societate comercialaisi desfasoara activitatea deconstructii metalice intr-o hala de productie inchiriata de la o alta societate. Conform legiioperatiunea de inchiriere de bunuri imobile este scutita de TVA. Societatea chiriasa executa in regie proprie investitii in incinta spatiului inchiriat (birouri,magazie,canalizare,etc.), acestea urmand a fi inregistrate ca mijloce fixe la finalizare si amortizate pe o perioada de 5 ani. O mare parte din materialele utilizate la investitii au fost initial inregistrate in ct.301, 3028.

Va rog sa-mi trimiteti succesiunea inregistrarilor pentru investitiile in curs si ulterior mijloace fixe, tinand cont de inregistrarile deja efectuate,respectiv

% 401

301;3028

4426

si de faptul ca acestea se realizeaza intr-un spatiu inchiriat - (chirie scutita de TVA).

In ce conditii se pot vinde aceste mijloace fixe societatii care are in proprietate hala?

Raspuns:

Succesiunea inregistrarilor contabile care se efectueaza in situatia realizarii unei investitii in regie proprie este urmatoarea:

  1. Achizitia de materiale necesare investitiei:

    % = 401


    PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
    PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

    Vezi detalii

    Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
    Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

    Vezi detalii

    Proceduri contabile pentru societati comerciale
    Proceduri contabile pentru societati comerciale

    Vezi detalii


    = 401

    % = 401

    = 401

    Furnizori

    3021

    Materiale auxiliare

    3028

    Alte materiale consumabile

    4426

    T.V.A. deductibila

    Contul 301 "Materii prime" se utilizeaza doar de firmele care au activitate de productie bunuri si servicii care lucreaza in corespondenta cu contul 701 "Venituri din vanzarea produselor finite" sau 704 "Venituri din lucrari executate si servicii prestate".

  2. utilizarea materialelor achizitionate pe baza bonurilor de consum ca document justificativ de eliberare din magazie, daca acestea au fost in stoc:
    1. = 3021/3028

    Imobilizari corporale in curs

  3. achizitionarea unei centrale termice (intra in valoarea cladirii si se recupereaza pe cheltuieli de exploatare prin amortizarea cladirii in totalitate):

    % = 404

    Furnizori din imobilizari

    231

    Imobilizari corporale in curs

    4426

    T.V.A. deductibila

  4. utilizarea unor servicii prestate de terti instalatori, electricieni, etc.

    % = 401

    Furnizori

    231

    Imobilizari corporale in curs

    4426

    T.V.A. deductibila

    Va recomandam ca toate inregistrarile din contul 231 reprezentind receptii partiale ale lucrarilor efectuate sa fie evidentiate in conturi analitice in functie de elementul de cost al investitiei (materiale, servicii terti, mijloace fixe, etc.)

  5. la terminarea lucrarilor constructii se efectueaza receptia acestora, fapt ce trebuie consemnat intr-un proces verbal de receptie finala al carui model tipizat si mod de intocmire il regasiti in O.M.F.P. nr. 1850/2004 privind formularele tipizate comune pe economie privind activitatea financiar-contabila. Receptia finala a lucrarilor se inregistreaza prin formula contabila:

212 = 231

Constructii Imobilizari corporale

in curs de executie

Asa cum se precizeaza in Legea nr. 571/2003 titlul IX, art. 253 si Normele de aplicare aprobate prin H.G. nr. 44/2004, pct. 52, alin. 2 , la determinarea valorii de inventar a cladirii se are in vedere insumarea valorilor urmatoarelor elemente si instalatii functionale ale acesteia:

  • terase, scari, ascensoare;
  • instalatii de iluminat, instalatii sanitare, instalatii de incalzire;
  • instalatii de telecomunicatii prin fir si altele asemenea;

In valoare de inventar a cladirii nu intra aparatele individuale de climatizare.

Investitia astfel realizata trebuie amortizata pe intreaga perioada de derulare a contractului de inchiriere in conformitate cu prevederile legii nr. 15/1994, rep., cap. 2,art. 9 ,,Amortizarea se stabileste prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a mijloacelor fixe si se include in cheltuielile de exploatare,, si art.11 ,,Amortizarea mijloacelor fixe se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare,,.

  1. Amortizarea lunara a investitiei:
    1. = 281

Cheltuieli de exploatare Amortizari privind

privind amortizarile si provizioanele imobilizarile corporale

In situatia in care investitiile efectuate au necesitat obtinerea unei autorizatii de construire in conformitate cu prevederile Legii nr. 50 din 29 iulie 1991 rep. privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, obligatia de declarare a majorarii valorii cladirii in vederea impunerii revine proprietarului ca detinator al unui titlu de proprietate asupra unui imobil.

Autorizatia de construire se elibereaza pentru lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora.

Fara autorizatie de construire se pot executa doar urmatoarele lucrari care nu modifica structura de rezistenta, caracteristicile initiale ale constructiilor sau aspectul arhitectural al acestora:

  • reparatii la imprejmuiri, acoperisuri, invelitori sau terase, atunci cand nu se schimba forma acestora si materialele din care sunt executate;
  • reparatii si inlocuiri de tamplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tamplariei;
  • reparatii si inlocuiri de sobe de incalzit;
  • zugraveli si vopsitorii interioare;
  • zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;
  • reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, in limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de incalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau de contorizare a consumurilor de utilitati;
  • reparatii si inlocuiri la pardoseli;
  • reparatii si inlocuiri la finisaje interioare si exterioare - tencuieli, placaje, altele asemenea -, la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;

In situatia in care nu sunteti obligat sa obtineti autorizatie de constructie, fiind efectuate doar in lucrari de reparatii curente (zidarie, vopsitorie, zugraveli, inlocuirea pieselor defecte la instalatii electrice, sanitare, etc.) si igienizare a spatiului, fara a se efectua lucrari de modificare si modernizare a constructiei, materialele achizitionate se inregistreaza direct pe cheltuieli de exploatare pe baza facturilor fiscale primite de la furnizori. Materialele se inregistreaza prin contul 3021 ,,Materiale auxiliare,, prin formula contabila:

% = 401

= 401
= 401

,,Furnizori,,

3021

,,Materiale auxiliare,,

4426

,,T.V.A. deductibila,,

si concomitent:

6021 = 3021

,,Cheltuieli cu ,,Materiale auxiliare,,

materialele auxiliare,,

Asa cum se prevede prin Legea nr. 571/2003, tiltlul IX, cap. 2, art. 249, impozitul pe cladiri se datoreaza de catre persoana fizica sau juridica proprietara a cladirii calculat prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii conform Legii nr. 15/1991. Impozitul pe cladiri se aplica chiar daca valoarea cladirii a fost recuperata integral pe calea amortizarii. In cazul extinderii, imbunatatirii sau modificarilor aduse unei cladiri existente, impozitul pe cladire se recalculeaza incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost finalizata modificarea.

Daca exista situatii de acest, trebuie sa cunoasteti faptul ca proprietarul cladirii are obligatia sa depuna declaratia de modificare a valorii cladirii la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile de la data la care s-au finalizat lucrarile de extindere, imbunatatire sau modificare a cladirii.

Din punct de vedere al T.V.A. aferenta achizitiilor de bunuri si servicii necesare investitiei, aveti dreptul sa va exercitati integral dreptul de deducere cu conditia ca intreaga cladire extinsa sau modernizata sa fie destinata realizarii de operatiuni impozabile. Daca ulterior constatati faptul ca bunurile au fost utilizate pentru alta destinatie decat cea prevazuta la data achizitiei, aveti posibilitatea sa rectificati T.V.A. dedusa initial. Rectificarea se inregistreaza in contabilitate, se evidentiaza in jurnalele pentru cumparari (cu semnul plus sau cu semnul minus, dupa caz) si se inscrie pe randurile de regularizare din decontul de T.V.A.

Exercitarea dreptului de deducere pentru investitiile efectuate de dvs. nu este influientata de faptul ca proprietarul cladirii aplica pentru operatiunile de inchiriere regimul de scutire fara drept de deducere a T.V.A. Proprietarul este cel care nu ar beneficia de exercitarea dreptului de deducere al T.V.A. sau ar trebui sa ajusteze T.V.A. dedusa initial pentru investitiile efectuate in ultimii cinci ani daca a efectuat investitii si apoi a inchiriat cladirea in regim de scutire.

La expirarea sau rezilierea contractului de inchiriere aveti obligatia sa vindeti investitia neamortizata proprietarului prin emiterea unei facturi fiscale cu T.V.A. deoarece o astfel de operatiune nu se incadreaza la scutiri cu sau fara drept de deducere. Proprietarul, beneficiar-cumparator al investitiei efectuate de dvs. nu ar avea dreptul sa deduca T.V.A. din factura emisa de dvs. in astfel de conditii daca ulterior ar inchiria din nou spatiul in regim de scutire de T.V.A.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Octombrie 2006


Votati articolul "Inregistrarile pentru investitiile in curs si pentru mijloace fixe":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 10 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Organizarea decontarilor cu angajatii la firma x

Intrebare: Buna seara! Am in cadrul licentei un subpunct cu denumirea organizarea decontarilor cu angajati la firma respectiva. Ce ar trebui sa suprind aici? Sa vorbesc despre departamentul financiar-contabil, de cine este condusa si organizata contabiliatate ,conatabilul? Multumesc

Raspuns: Pentru acest titlu se poate aborda forma de decontare a firmei cu angajatii ca decontare cheltuieli...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Octombrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X