Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrarile pentru investitiile in curs si pentru mijloace fixe

Intrebare:

O societate comercialaisi desfasoara activitatea deconstructii metalice intr-o hala de productie inchiriata de la o alta societate. Conform legiioperatiunea de inchiriere de bunuri imobile este scutita de TVA. Societatea chiriasa executa in regie proprie investitii in incinta spatiului inchiriat (birouri,magazie,canalizare,etc.), acestea urmand a fi inregistrate ca mijloce fixe la finalizare si amortizate pe o perioada de 5 ani. O mare parte din materialele utilizate la investitii au fost initial inregistrate in ct.301, 3028.

Va rog sa-mi trimiteti succesiunea inregistrarilor pentru investitiile in curs si ulterior mijloace fixe, tinand cont de inregistrarile deja efectuate,respectiv

% 401

301;3028

4426

si de faptul ca acestea se realizeaza intr-un spatiu inchiriat - (chirie scutita de TVA).

In ce conditii se pot vinde aceste mijloace fixe societatii care are in proprietate hala?

Raspuns:

Succesiunea inregistrarilor contabile care se efectueaza in situatia realizarii unei investitii in regie proprie este urmatoarea:

  1. Achizitia de materiale necesare investitiei:

    % = 401


    Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
    Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

    Vezi detalii

    Registrul de Evidenta Fiscala PFA
    Registrul de Evidenta Fiscala PFA

    Vezi detalii

    Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
    Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

    Vezi detalii


    = 401

    % = 401

    = 401

    Furnizori

    3021

    Materiale auxiliare

    3028

    Alte materiale consumabile

    4426

    T.V.A. deductibila

    Contul 301 "Materii prime" se utilizeaza doar de firmele care au activitate de productie bunuri si servicii care lucreaza in corespondenta cu contul 701 "Venituri din vanzarea produselor finite" sau 704 "Venituri din lucrari executate si servicii prestate".

  2. utilizarea materialelor achizitionate pe baza bonurilor de consum ca document justificativ de eliberare din magazie, daca acestea au fost in stoc:
    1. = 3021/3028

    Imobilizari corporale in curs

  3. achizitionarea unei centrale termice (intra in valoarea cladirii si se recupereaza pe cheltuieli de exploatare prin amortizarea cladirii in totalitate):

    % = 404

    Furnizori din imobilizari

    231

    Imobilizari corporale in curs

    4426

    T.V.A. deductibila

  4. utilizarea unor servicii prestate de terti – instalatori, electricieni, etc.

    % = 401

    Furnizori

    231

    Imobilizari corporale in curs

    4426

    T.V.A. deductibila

    Va recomandam ca toate inregistrarile din contul 231 reprezentind receptii partiale ale lucrarilor efectuate sa fie evidentiate in conturi analitice in functie de elementul de cost al investitiei (materiale, servicii terti, mijloace fixe, etc.)

     

  5. la terminarea lucrarilor constructii se efectueaza receptia acestora, fapt ce trebuie consemnat intr-un proces verbal de receptie finala al carui model tipizat si mod de intocmire il regasiti in O.M.F.P. nr. 1850/2004 privind formularele tipizate comune pe economie privind activitatea financiar-contabila. Receptia finala a lucrarilor se inregistreaza prin formula contabila:

212 = 231

Constructii Imobilizari corporale

                  in curs de executie

Asa cum se precizeaza in Legea nr. 571/2003 titlul IX, art. 253 si Normele de aplicare aprobate prin H.G. nr. 44/2004, pct. 52, alin. 2 , la determinarea valorii de inventar a cladirii se are in vedere insumarea valorilor urmatoarelor elemente si instalatii functionale ale acesteia:

  • terase, scari, ascensoare;
  • instalatii de iluminat, instalatii sanitare, instalatii de incalzire;
  • instalatii de telecomunicatii prin fir si altele asemenea;

In valoare de inventar a cladirii nu intra aparatele individuale de climatizare.

Investitia astfel realizata trebuie amortizata pe intreaga perioada de derulare a contractului de inchiriere in conformitate cu prevederile legii nr. 15/1994, rep., cap. 2,art. 9 ,,Amortizarea se stabileste prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a mijloacelor fixe si se include in cheltuielile de exploatare,, si art.11 ,,Amortizarea mijloacelor fixe se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare,,.

  1. Amortizarea lunara a investitiei:
    1. = 281

Cheltuieli de exploatare Amortizari privind

privind amortizarile si provizioanele imobilizarile corporale

In situatia in care investitiile efectuate au necesitat obtinerea unei autorizatii de construire in conformitate cu prevederile Legii nr. 50 din 29 iulie 1991 rep. privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, obligatia de declarare a majorarii valorii cladirii in vederea impunerii revine proprietarului ca detinator al unui titlu de proprietate asupra unui imobil.

Autorizatia de construire se elibereaza pentru lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora.

Fara autorizatie de construire se pot executa doar urmatoarele lucrari care nu modifica structura de rezistenta, caracteristicile initiale ale constructiilor sau aspectul arhitectural al acestora:

       

  • reparatii la imprejmuiri, acoperisuri, invelitori sau terase, atunci cand nu se schimba forma acestora si materialele din care sunt executate;
  • reparatii si inlocuiri de tamplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tamplariei;
  • reparatii si inlocuiri de sobe de incalzit;
  • zugraveli si vopsitorii interioare;
  • zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;
  • reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, in limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de incalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau de contorizare a consumurilor de utilitati;
  • reparatii si inlocuiri la pardoseli;
  • reparatii si inlocuiri la finisaje interioare si exterioare - tencuieli, placaje, altele asemenea -, la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;

In situatia in care nu sunteti obligat sa obtineti autorizatie de constructie, fiind efectuate doar in lucrari de reparatii curente (zidarie, vopsitorie, zugraveli, inlocuirea pieselor defecte la instalatii electrice, sanitare, etc.) si igienizare a spatiului, fara a se efectua lucrari de modificare si modernizare a constructiei, materialele achizitionate se inregistreaza direct pe cheltuieli de exploatare pe baza facturilor fiscale primite de la furnizori. Materialele se inregistreaza prin contul 3021 ,,Materiale auxiliare,, prin formula contabila:

% = 401

= 401
= 401

,,Furnizori,,

3021

,,Materiale auxiliare,,

4426

,,T.V.A. deductibila,,

si concomitent:

6021 = 3021

,,Cheltuieli cu ,,Materiale auxiliare,,

materialele auxiliare,,

Asa cum se prevede prin Legea nr. 571/2003, tiltlul IX, cap. 2, art. 249, impozitul pe cladiri se datoreaza de catre persoana fizica sau juridica proprietara a cladirii calculat prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii conform Legii nr. 15/1991. Impozitul pe cladiri se aplica chiar daca valoarea cladirii a fost recuperata integral pe calea amortizarii. In cazul extinderii, imbunatatirii sau modificarilor aduse unei cladiri existente, impozitul pe cladire se recalculeaza incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost finalizata modificarea.

Daca exista situatii de acest, trebuie sa cunoasteti faptul ca proprietarul cladirii are obligatia sa depuna declaratia de modificare a valorii cladirii la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile de la data la care s-au finalizat lucrarile de extindere, imbunatatire sau modificare a cladirii.

Din punct de vedere al T.V.A. aferenta achizitiilor de bunuri si servicii necesare investitiei, aveti dreptul sa va exercitati integral dreptul de deducere cu conditia ca intreaga cladire extinsa sau modernizata sa fie destinata realizarii de operatiuni impozabile. Daca ulterior constatati faptul ca bunurile au fost utilizate pentru alta destinatie decat cea prevazuta la data achizitiei, aveti posibilitatea sa rectificati T.V.A. dedusa initial. Rectificarea se inregistreaza in contabilitate, se evidentiaza in jurnalele pentru cumparari (cu semnul plus sau cu semnul minus, dupa caz) si se inscrie pe randurile de regularizare din decontul de T.V.A.

Exercitarea dreptului de deducere pentru investitiile efectuate de dvs. nu este influientata de faptul ca proprietarul cladirii aplica pentru operatiunile de inchiriere regimul de scutire fara drept de deducere a T.V.A. Proprietarul este cel care nu ar beneficia de exercitarea dreptului de deducere al T.V.A. sau ar trebui sa ajusteze T.V.A. dedusa initial pentru investitiile efectuate in ultimii cinci ani daca a efectuat investitii si apoi a inchiriat cladirea in regim de scutire.

La expirarea sau rezilierea contractului de inchiriere aveti obligatia sa vindeti investitia neamortizata proprietarului prin emiterea unei facturi fiscale cu T.V.A. deoarece o astfel de operatiune nu se incadreaza la scutiri cu sau fara drept de deducere. Proprietarul, beneficiar-cumparator al investitiei efectuate de dvs. nu ar avea dreptul sa deduca T.V.A. din factura emisa de dvs. in astfel de conditii daca ulterior ar inchiria din nou spatiul in regim de scutire de T.V.A.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Octombrie 2006


Votati articolul "Inregistrarile pentru investitiile in curs si pentru mijloace fixe":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 10 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Persoana împuternicită - debite de plata

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog frumos sa imi dati un sfat in legatura cu urmatoarea problema:

- refiritor la OMFP 1792/2002 ? Ordin ALOP ACTUALIZAT ? Norme metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice

ORDIN Nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale ? ACTUALIZAT

- domnul director al institutiei noastre vrea ca printr-o Procedura operationala
sa desemneze pe contabilul sef, ca persoana împuternicită de ordonatorul de credite,
sa se ocupe si sa raspunda de determinarea sau verificarea existenţei sumei datorate creditorului, pe baza datelor înscrise în factură şi a documentelor întocmite de comisia de recepţie constituită potrivit legii

- astfel, persoana imputernicita, va trebui sa verifice toate sumele pe care
institutia va trebui sa le plateasca ( facturi, popriri, ....)
si sa semneze /sa certifice ca institutia trebuia sa plateasca sumele respective

- dupa ce alt salariat va pune viza de "Legalitate si regularitate",
aceasta persoana /contabilul sef
va primi o stampila pe care o va aplica pe documente,
inainte de semnatura directorului care va pune viza "Bun de plata".

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - daca aceste obligatii /atributii
nu se suprapun cumva cu cele ale salariatului care pune viza CFP ?
2. - contabilul sef poate sa preia si aceste atributii si
sa puna si o asemenea viza ?
Nu ar exista motive de incompatibilitate ?
3. - directorul a spus ca daca exista contract
pe care exista deja viza CFP,
salariatul care pune aceasta viza nu va mai trebui sa mai puna viza si pe Facturi.
Eu stiu ca orice document de plata ( facturi, OP-uri, ....)
trebuie sa aiba viza CFP.
Cum este corect si legal ?
4. - daca se va mentiona in Procedura Operationala
persoana imputernicita = contabilul sef al institutiei,
va trebui sa i se completeze si Fisa postului.
Va mai trebui emisa si o Decizie interna
de numire, in acest sens ?





Raspuns: Șittotuși, cele 3 faze, ordonanțări, lichidare și plata , nu trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Octombrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile