Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrarile pentru investitiile in curs si pentru mijloace fixe

Intrebare:

O societate comercialaisi desfasoara activitatea deconstructii metalice intr-o hala de productie inchiriata de la o alta societate. Conform legiioperatiunea de inchiriere de bunuri imobile este scutita de TVA. Societatea chiriasa executa in regie proprie investitii in incinta spatiului inchiriat (birouri,magazie,canalizare,etc.), acestea urmand a fi inregistrate ca mijloce fixe la finalizare si amortizate pe o perioada de 5 ani. O mare parte din materialele utilizate la investitii au fost initial inregistrate in ct.301, 3028.

Va rog sa-mi trimiteti succesiunea inregistrarilor pentru investitiile in curs si ulterior mijloace fixe, tinand cont de inregistrarile deja efectuate,respectiv

% 401

301;3028

4426

si de faptul ca acestea se realizeaza intr-un spatiu inchiriat - (chirie scutita de TVA).

In ce conditii se pot vinde aceste mijloace fixe societatii care are in proprietate hala?

Raspuns:

Succesiunea inregistrarilor contabile care se efectueaza in situatia realizarii unei investitii in regie proprie este urmatoarea:

  1. Achizitia de materiale necesare investitiei:

    % = 401


    Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
    Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

    Vezi detalii

    Totul despre Fondul de Mediu: taxe, contributii, penalitati
    Totul despre Fondul de Mediu: taxe, contributii, penalitati

    Vezi detalii

    Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile
    Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile

    Vezi detalii


    = 401

    % = 401

    = 401

    Furnizori

    3021

    Materiale auxiliare

    3028

    Alte materiale consumabile

    4426

    T.V.A. deductibila

    Contul 301 "Materii prime" se utilizeaza doar de firmele care au activitate de productie bunuri si servicii care lucreaza in corespondenta cu contul 701 "Venituri din vanzarea produselor finite" sau 704 "Venituri din lucrari executate si servicii prestate".

  2. utilizarea materialelor achizitionate pe baza bonurilor de consum ca document justificativ de eliberare din magazie, daca acestea au fost in stoc:
    1. = 3021/3028

    Imobilizari corporale in curs

  3. achizitionarea unei centrale termice (intra in valoarea cladirii si se recupereaza pe cheltuieli de exploatare prin amortizarea cladirii in totalitate):

    % = 404

    Furnizori din imobilizari

    231

    Imobilizari corporale in curs

    4426

    T.V.A. deductibila

  4. utilizarea unor servicii prestate de terti instalatori, electricieni, etc.

    % = 401

    Furnizori

    231

    Imobilizari corporale in curs

    4426

    T.V.A. deductibila

    Va recomandam ca toate inregistrarile din contul 231 reprezentind receptii partiale ale lucrarilor efectuate sa fie evidentiate in conturi analitice in functie de elementul de cost al investitiei (materiale, servicii terti, mijloace fixe, etc.)

  5. la terminarea lucrarilor constructii se efectueaza receptia acestora, fapt ce trebuie consemnat intr-un proces verbal de receptie finala al carui model tipizat si mod de intocmire il regasiti in O.M.F.P. nr. 1850/2004 privind formularele tipizate comune pe economie privind activitatea financiar-contabila. Receptia finala a lucrarilor se inregistreaza prin formula contabila:

212 = 231

Constructii Imobilizari corporale

in curs de executie

Asa cum se precizeaza in Legea nr. 571/2003 titlul IX, art. 253 si Normele de aplicare aprobate prin H.G. nr. 44/2004, pct. 52, alin. 2 , la determinarea valorii de inventar a cladirii se are in vedere insumarea valorilor urmatoarelor elemente si instalatii functionale ale acesteia:

  • terase, scari, ascensoare;
  • instalatii de iluminat, instalatii sanitare, instalatii de incalzire;
  • instalatii de telecomunicatii prin fir si altele asemenea;

In valoare de inventar a cladirii nu intra aparatele individuale de climatizare.

Investitia astfel realizata trebuie amortizata pe intreaga perioada de derulare a contractului de inchiriere in conformitate cu prevederile legii nr. 15/1994, rep., cap. 2,art. 9 ,,Amortizarea se stabileste prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a mijloacelor fixe si se include in cheltuielile de exploatare,, si art.11 ,,Amortizarea mijloacelor fixe se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare,,.

  1. Amortizarea lunara a investitiei:
    1. = 281

Cheltuieli de exploatare Amortizari privind

privind amortizarile si provizioanele imobilizarile corporale

In situatia in care investitiile efectuate au necesitat obtinerea unei autorizatii de construire in conformitate cu prevederile Legii nr. 50 din 29 iulie 1991 rep. privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, obligatia de declarare a majorarii valorii cladirii in vederea impunerii revine proprietarului ca detinator al unui titlu de proprietate asupra unui imobil.

Autorizatia de construire se elibereaza pentru lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora.

Fara autorizatie de construire se pot executa doar urmatoarele lucrari care nu modifica structura de rezistenta, caracteristicile initiale ale constructiilor sau aspectul arhitectural al acestora:

  • reparatii la imprejmuiri, acoperisuri, invelitori sau terase, atunci cand nu se schimba forma acestora si materialele din care sunt executate;
  • reparatii si inlocuiri de tamplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, dimensiunile golurilor si tamplariei;
  • reparatii si inlocuiri de sobe de incalzit;
  • zugraveli si vopsitorii interioare;
  • zugraveli si vopsitorii exterioare, daca nu se modifica elementele de fatada si culorile cladirilor;
  • reparatii la instalatiile interioare, la bransamentele si racordurile exterioare, de orice fel, aferente constructiilor, in limitele proprietatii, montarea sistemelor locale de incalzire si de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum si montarea aparatelor individuale de climatizare si/sau de contorizare a consumurilor de utilitati;
  • reparatii si inlocuiri la pardoseli;
  • reparatii si inlocuiri la finisaje interioare si exterioare - tencuieli, placaje, altele asemenea -, la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;

In situatia in care nu sunteti obligat sa obtineti autorizatie de constructie, fiind efectuate doar in lucrari de reparatii curente (zidarie, vopsitorie, zugraveli, inlocuirea pieselor defecte la instalatii electrice, sanitare, etc.) si igienizare a spatiului, fara a se efectua lucrari de modificare si modernizare a constructiei, materialele achizitionate se inregistreaza direct pe cheltuieli de exploatare pe baza facturilor fiscale primite de la furnizori. Materialele se inregistreaza prin contul 3021 ,,Materiale auxiliare,, prin formula contabila:

% = 401

= 401
= 401

,,Furnizori,,

3021

,,Materiale auxiliare,,

4426

,,T.V.A. deductibila,,

si concomitent:

6021 = 3021

,,Cheltuieli cu ,,Materiale auxiliare,,

materialele auxiliare,,

Asa cum se prevede prin Legea nr. 571/2003, tiltlul IX, cap. 2, art. 249, impozitul pe cladiri se datoreaza de catre persoana fizica sau juridica proprietara a cladirii calculat prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului cladirii conform Legii nr. 15/1991. Impozitul pe cladiri se aplica chiar daca valoarea cladirii a fost recuperata integral pe calea amortizarii. In cazul extinderii, imbunatatirii sau modificarilor aduse unei cladiri existente, impozitul pe cladire se recalculeaza incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost finalizata modificarea.

Daca exista situatii de acest, trebuie sa cunoasteti faptul ca proprietarul cladirii are obligatia sa depuna declaratia de modificare a valorii cladirii la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile de la data la care s-au finalizat lucrarile de extindere, imbunatatire sau modificare a cladirii.

Din punct de vedere al T.V.A. aferenta achizitiilor de bunuri si servicii necesare investitiei, aveti dreptul sa va exercitati integral dreptul de deducere cu conditia ca intreaga cladire extinsa sau modernizata sa fie destinata realizarii de operatiuni impozabile. Daca ulterior constatati faptul ca bunurile au fost utilizate pentru alta destinatie decat cea prevazuta la data achizitiei, aveti posibilitatea sa rectificati T.V.A. dedusa initial. Rectificarea se inregistreaza in contabilitate, se evidentiaza in jurnalele pentru cumparari (cu semnul plus sau cu semnul minus, dupa caz) si se inscrie pe randurile de regularizare din decontul de T.V.A.

Exercitarea dreptului de deducere pentru investitiile efectuate de dvs. nu este influientata de faptul ca proprietarul cladirii aplica pentru operatiunile de inchiriere regimul de scutire fara drept de deducere a T.V.A. Proprietarul este cel care nu ar beneficia de exercitarea dreptului de deducere al T.V.A. sau ar trebui sa ajusteze T.V.A. dedusa initial pentru investitiile efectuate in ultimii cinci ani daca a efectuat investitii si apoi a inchiriat cladirea in regim de scutire.

La expirarea sau rezilierea contractului de inchiriere aveti obligatia sa vindeti investitia neamortizata proprietarului prin emiterea unei facturi fiscale cu T.V.A. deoarece o astfel de operatiune nu se incadreaza la scutiri cu sau fara drept de deducere. Proprietarul, beneficiar-cumparator al investitiei efectuate de dvs. nu ar avea dreptul sa deduca T.V.A. din factura emisa de dvs. in astfel de conditii daca ulterior ar inchiria din nou spatiul in regim de scutire de T.V.A.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Octombrie 2006


Votati articolul "Inregistrarile pentru investitiile in curs si pentru mijloace fixe":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Administrarea corecta si in legalitate a unui PFA

Intrebare: Tocmai am infiintat un PFA, si nu stiu ce taxe trebuie sa le platesc afara de cele doua declaratii pe care le-am depus deja (220 si 600). Impozit pe venit si pensie. Vreau sa stiu daca sunt si altele si ce trebuie sa mai am pe langa REGISTRU UNIC DE CONTROL. Prestez un job liberal de coordonator vanzari si am contract de colaborare cu Avon Cosmetics. Cam asta-i domeniul de activitate. Exista vre-un plafon de valoare a investitiilor/cheltuielilor pe care sa le inregistrez si care sunt acestea? In contractul meu cu Avon am obligatia sa imi formez o echipa de vanzari si deci cheltuielile mele pot fi in sensul acesta. Prospectare de piata, organizarea de intalniri/prezentari, evenimente unde pot oferi cadouri in produsele firmei pt. care lucrez. Cam acestea va pot spune.

Raspuns: La infiintarea unei PFA la nivel declarativ aveti formularele 220 si 600, pe care le-ati depus. Anul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Octombrie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Buletin informativ CECCAR: Acte normative cu incidenta fiscala in luna mai 2016

    • In cadrul unui nou buletin informativ referitor la acte normative recente si cu incidenta fiscala, CECCAR Bihor aduce mai multe explicatii importante cu privire la OpANAF 1510/2016, tichetele de cresa pentru semestrul I din 2016, aprobarea schemelor de ajutor de minimis,  Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 673/2016 privind intrarea in vigoare a unor tratate internationale, Instructiunea Fondului de garantare a asiguratilor nr. 1/2016 privind intocmirea si depunerea situatiilor fi...» citeste mai departe aici

  • MFP anunta masuri de simplificare a Codului de Procedura Fiscala

    • Ministerul de Finante propune, prin Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, masuri destinate sprijinului mediului de afaceri si a contribuabililor prin simplificarea administrativa. Se creeaza premisele pentru cresterea gradului de incredere a contribuabilului in sistemul fiscal prin masuri care elimina incertitudinile cu privire la modul de indeplinire a obligatiilor sau mod...» citeste mai departe aici

  • Corectarea erorilor contabile si bilant nedepus. Ce implicatii fiscale apar?

    • Avem, in cuprinsul analizei de mai jos, doua situatii distince pe care le vom discuta punctual: I. In luna decembrie 2015 s-a inregistrat eronat o factura emisa catre un client si de doua ori a fost declarata in 394 si in 300 cu numar de factura diferita. Greseala a fost descoperita in luna mai 2016. Vom vedea care care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmeze firma in vederea reglarii (bilantul pentru anul 2015 nu a fost inca depus). 1.  In ce luna si an se va efectua ...» citeste mai departe aici

  • ANAF va contesta amenda primita pentru publicarea listelor cu datornici persoane fizice

    • ANAF a transmis recent un comunicat prin care anunta ca va contesta sanctiunea primita de  Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) in urma publicarii listei cu restantierii la bugetul de stat, persoane fizice. "Prin Legea 207/2015 (Codul de procedura fiscala), adoptata de Parlamentul Romaniei, s-a stabilit in sarcina Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a organelor fiscale locale si a altor institutii publice, care ...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de impozit pe salariu a tinerilor a fost aprobata de Consiliul Legislativ

    • Proiectul de lege care prevede scutirea timp de trei ani de la plata impozitului pe salariu in cazul tinerilor cu varsta de pana in 25 ani a fost aprobat de Consiliul Legislativ care a cerut insa Guvernului sa explice care vor fi sursele bugetare care sa sustina aceasta modificare. Proiectul stabileste, in concret, ca tinerii in varsta de pana la 25 de ani vor fi scutiti 3 ani de la plata impozitului pe salariu, insa Consiliul Legislativ a solicitat si punctul de vedere al Guvernulu...» citeste mai departe aici

  • Declararea in situatiile financiare anuale a cheltuielilor de cercetare-dezvoltare. Cum procedam?

    • In cazul de mai jos, avem situatia in care in anul 2015 societatea a inregistrat cheltuieli de cercetare si dezvoltare in valoare de 100.000 lei cu scopul dezvoltarii unui program informatic fiind in intregime finantate de catre societate (fonduri private). Vom stabili daca valoarea acestor cheltuieli se evidentiaza in bilant la F30, pagina 3, randurile 65, 66 si 69 sau daca se evidentiaza la alt rand din bilant. Din punct de vedere contabil, cheltuielile de cercetare si de dezvolta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X