email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Model somatie si ordonanta de plata in 2017. Cum se pot recupera sumele?

Model somatieordonanta de platasomatiecod procedura civilalitigiulegea 72

 Regasiti mai jos modelul de somatie plata actualizata cu art.din Codul de procedura civila. Acesta a fost cerut de catre o firma care incearca sa recupereze o suma de la o alta firma, pe cale amiabila.

Firma nu are instrumente de plata primite, ci un contract incheiat intre parti, unde ca si modalitate de plata e OP la 45 zile. Facturile sunt emise in 06.2014.

Vom vedea astfel care ar fi pasii legali in vederea solutionarii acestei situatii pe cale amiabila in masura in care ar fi posibil.

Dispozitiile art. 1013-1024 Cod proc.civila sunt aplicabile situatiei dumneavoastra, dar mai sunt aplicabile si dispozitiile Legii nr.72/2013.

In vederea solutionarii litigiului pe cale amiabila veti trimite o somatie in care veti solicita debitorului sa achite suma neplatita in termen de 15 zile de la data primirii somatiei. Aceasta somatie poate fi trimisa prin intermediul executorului judecatoresc sau prin scrisoare recomandata, cu continut declarat si confirmare de primire.

In cazul in care debitorul nu va achita suma in termenul prevazut si in contul indicat in contract ori in factura, veti demara procedura ordonantei de plata, conform dispozitiilor codului de procedura civila.

Va atasam mai jos un model de somatie si unul de ordonanta de plata.

Model Somatie:

SOMATIE
Catre Societatea ROSAL GRUP SA
         


                Subscrisa ............................., cu sediul in Bucuresti, str................., nr....., bl...., sc....., ap....., sector/judet ..... inregistrata la Registrul Comertului sub nr. ..................., CUI ....................., Cont bancar ......................., tel.............., e-mail ................reprezentata legal de ....................., SOLICITAM CA IN TERMEN DE 15 ZILE DE LA DATA PRIMIRII PREZENTEI SOMATII SA ACHITATI SUMA DE 31000 LEI REPREZENTAND DEBIT CONFORM CONTRACT NR......................................... (eventual si penalitati de intarziere sau dobanda legala)
 
In cazul in care nu veti achita debitul vom fi obligati sa ne adresam instantei de judecata, caz in care vom solicita atat dobanda legala penalizatoare cat si daune-interese conform art. 1017 Cod de proc.civ.
 
Pentru evitarea litigiului va solicitam achitarea debitului in termenul mentionat.
 
Semnatura
 

Model Ordonanta de plata:

DOMNULE PRESEDINTE
 
 
                Subscrisa ............................., cu sediul in Bucuresti, str................., nr....., bl...., sc....., ap....., sector/judet ..... inregistrata la Registrul Comertului sub nr. ..................., CUI ....................., Cont bancar ......................., tel.............., e-mail ................reprezentata legal de ....................., in contradictoriu cu ................................., cu sediul in ............., cu sediul in Bucuresti, str................., nr....., bl...., sc....., ap....., sector/judet ..... inregistrata la Registrul Comertului sub nr. ..................., CUI ....................., Cont bancar ......................., tel.............., e-mail ................reprezentata legal de ....................., in temeiul art. 1015 si urm .Cod de proc. civ., formulam prezenta cerere prin care solicitam emiterea
 

ORDONANTEI DE PLATA
 
catre debitoarea ......................., si  solicitam sa o obligati la plata sumei de ............ lei, dupa cum urmeaza:

    plata sumei de 31000 lei, reprezentand debit principal, conform contract nr.................
    plata sumei de ........ lei, reprezentand dobanda legala, conform art. 1017 alin.1 Cod de proc. Civ.
    plata sumei de ........ lei, reprezentand daune-interese suplimentare, conform art.1017 alin.2 Cod proc. Civ.
    plata cheltuielilor de judecata.

 
Motivele cererii:
In fapt, la data de am incheiat cu Societatea ROSAL GRUP SA contractul nr.......................... avand ca obiect.......................................... Potrivit acestui contract, debitoarea trebuia sa plateasca ................................ Astfel, potrivit contractului au fost emise facturile nr............................ insa nu au fost platite nici pana in prezent.
( Mai detaliati situatia de fapt).
Vazand ca debitoarea nu efectueaza nicio plata, la data de ...................... am incercat rezolvarea acestei situatii pe cale amiabila. In acest sens am trimis o somatie de plata prin BEJ ........................... insa debitoarea a refuzat sa efectueze plata sumei reprezentand debit conform contract nr......
            In consecinta, potrivit dispozitiilor art. 1017 Cod de proc.civ. solicitam plata dobanzii legale, avand in vedere ca in contract nu a fost stabilit un nivel al dobanzii pentru plata cu intarziere, dobanda fiind calculata astfel:
1. Factura nr. ...................... avand de plata suma de ................... lei,
-    luna....... – (... suma de plata..) *.......%/12 (dobanda legala penalizatoare) = .......... lei.
Suma de ..................... reprezentand daune-interese se compune din .........., acestea fiind cheltuielile efectuate pana in prezent pentru recuperarea sumelor ca urmare a neexecutarii la timp a obligatiei de plata.
In drept, art. 1013- 1021 Cod proc.civ.
Probe: inscrisuri, pe care le anexam prezentei cereri:
1.....
2.......
 
Creditor
 
 
DOMNULUI PRESEDINTE AL JUDECATORIEI ……………………

Raspuns oferit de av. Mihaela Trusca pentru www.portalcontabilitate.ro

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Model somatieordonanta de platasomatiecod procedura civilalitigiulegea 72


Data aparitiei: 12 Martie 2015
Ultima actualizare: 11 Octombrie 2017

Votati articolul "Model somatie si ordonanta de plata in 2017. Cum se pot recupera sumele?":
Rating:

Nota: 4.02 din 5 din 58 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X