Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Scoatere din evidenta client in faliment. Cum intocmim monografia contabila?

scoatere din evidentaclient in falimentdeductibilitateinregistrari contabile

In randurile de mai jos, stabilim monografia contabila si implicatiile fiscale pentru scoaterea din evidenta, anularea provizionului si ajustare TVA, in cazul in care este posibil, pentru urmatoarea creanta:

- valoare creanta inclusiv tva(19%)= 5.000 ron din anul 2009

- constituire provizion deductibil 30% la sfarsitul anului 2012: 4118 = 4111 5000 si 6814 = 491 5000 (1500 deductibil 30% si 3500 nedeductibil 70%).

In luna martie 2015, se primeste de la ONRC copie dupa sentinta de inchidere a procedurii falimentului si radiere a debitorului, data sentinta 19.05.2014 si certificat constatator de radiere cu motiv radiere-inchidere procedura faliment, data radiere 28.05.2014.

Se mentioneaza ca, in vederea inregistrarilor la sfarsitul anului 2014, nu s-a depus bilantul si nici D101, dar s-a depus D300 (pentru decembrie) in vederea ajustarii TVA.

Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a creantei care apartine clientului in faliment si ajustarea de TVA se fac in anul 2014 – luna decembrie astfel:

Scoatere din evidenta client in faliment:

654 = 4118 4201.68
- ajustare TVA conform art. 138 lit.d din Codul fiscal:

4118 = 4427 - 766,13valoare cu minus TVA 19%
Anulare provizioane constituite:


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii




491 = 7814 5000, din care 30% din valoare provision este impozabil – cel aferent cheltuielii deductibile, iar 70% reprezinta venit neimpozabil la calculul impozitulu pe profit, conform art. 20 lit.c din Codul fiscal.

TVA –ul se va declara in Decontul lunii februarie – la rubric regularizari de taxa- rd.16 cu semnul minus.

Cheltuiala inregistrata in contul 654 va fi deductibila fiscal la calculul impozitului pe profit conform art. 21 alin. 2 lit.n pct.1 din Codul fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoatere din evidentaclient in falimentdeductibilitateinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Martie 2015


Votati articolul "Scoatere din evidenta client in faliment. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 2.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine trebuie sa avizeze asemenea acte

Intrebare: Colegul de la Achizitii publice
a intocmit o Nota justificativa - privind aprobarea achizitionarii prin Achizitie directa
a unor servicii
( = pentru incheierea unui contract de prestari servicii ).

Acesta a cerut ca aceasta Nota
sa fie aprobata de directorul institutiei, de contabil, .... dar si de jurist !
este aprobata de directorul institutiei noastre.

Prima data am crezut ca este doar o greseala ....
dar astazi situatia s-a repetat:
pe o alta Nota primita
am vazut din nou ca se cere
avizul juristului ....

Eu stiu ca juristul doar avizeaza Contractele !....

Va rog mult sa imi spuneti de ce
colegul de la Achizitii a cerut ca
aceasta Nota
sa fie avizata si de jurist ?
Acesta are calitatea sa aprobe asa ceva ? .... odata ce
acesta nu este seful niciunui compartiment,
nu se poate pronunta pe sume,
nu este specialist in .....alte domenii in care se achizitioneaza un serviciu, ....

Ma puteti ajuta: in ce prevederi legale se indica cine avizeaza
asemenea acte ?

Raspuns: Nota justificativa are la baza referatul compartimentului tehnic privind necesitatea si caracterul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Martie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X