email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza consultant. Proiect de modificare a OUG 28 din 1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

casele de marcataparate de marcatbon fiscalbacsisulregistrul special


Pe site-ul Ministerului Finatelor Publice a fost publicat un Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999.

Conform proiectului, operatorii economici ar avea obligatia justificarii bacsisului prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale si evidentierii acestuia pe un bon fiscal distinct. Prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre operatorii economici care utilizeaza  aparatele de marcat electronice fiscale  precum si restul dat de vanzator clientului si nepreluat de acesta in mod voluntar. Bacsisul nu poate fi asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii.

Operatorii economici utilizatori vor stabili printr-un regulament de ordine interioara daca veniturile provenite din incasarea bacsisului raman la dispozitia lor sau constituie o sursa de alte venituri care se distribuie salariatilor. Regulamentul se pastreaza la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal in vederea prezentarii acestuia organelor de control.

Se interzice operatorilor economici sa conditioneze, sub orice forma, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii de acordarea bacsisului.

Sumele provenite din incasarea bacsisului se inregistreaza in contabilitate la alte venituri, iar sumele distribuite salariatilor se inregistreaza pe seama cheltuielilor, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

Proiectul prevede introducerea obligativitatii de a inregistra banii personali detinuti de angajati. Astfel, la ora inceperii programului de lucru, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale ar fi obligati sa asigure inregistrarea banilor personali detinuti de angajatii operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens. Orice suma de bani inregistrata in plus fata de suma inregistrata la ora inceperii programului de lucru, nu reprezinta suma justificata prin registrul de bani personali. Nerespectarea acestor obligatii de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale se va sanctiona cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.

La solicitarea organelor de control, atunci cand se afla in incinta unitatii de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor in care isi desfasoara activitatea si in timpul programului de lucru, angajatii operatorului economic sunt obligati sa prezinte sumele de bani aflate asupra lor. Nerespectarea acestei obligatii se sanctioneaza cu amenda de la 800 lei la 1.500 lei, care se aplica persoanelor fizice.

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa intocmeasca documente justificative pentru sumele introduse in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, altele decat cele pentru care au emis bonuri fiscale sau cele inscrise in registrul special, dupa caz, precum si pentru sumele extrase din unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor altele decat cele utilizate pentru a acorda rest clientului. Unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor reprezinta suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produsului/serviciului, expunerii produselor oferite, platii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii. Conform proiectului neindeplinirea acestei obligatii se sanctioneaza:



i) cu avertisment in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este de pana la 100 lei inclusiv, dar nu mai mult de 1% inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

ii) cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este de pana la 100 lei inclusiv, dar mai mare de 1% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

iii) cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mica de 1% inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

iv) cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mare de 1 % din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

v) cu amenda de la 20.000 lei la 25.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este mai mare de 1.000 lei dar mai mica de 1 % inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

vi) cu amenda de la 25.000 lei la 30.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea devanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 1%, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului.

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casele de marcataparate de marcatbon fiscalbacsisulregistrul special


Data aparitiei: 24 Aprilie 2015

Votati articolul "Analiza consultant. Proiect de modificare a OUG 28 din 1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X