Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Avans spre decontare catre angajat. Ce plafon se aplica in aceasta situatie?

avans spre decontarenumeraravansuri de trezorerielegea 70/2015plafonincasari si plati

O firma trebuie sa trimita un avans spre decontare catre un angajat, prin banca, deoarece acesta nu se afla la sediu. In conditiile in care avansul este de 9.500 lei, stabilim daca potrivit prevederilor din Legea 70/2015, se pot plati de catre firma 9.500 lei sau aceasta e limitata la suma de 5.000 lei.

Potrivit art. 1 din Legea nr. 70/2015, operatiunile de incasari si plati efectuate de persoanele prevazute la acest articol se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numerar (ordine de plata, bilete la ordin. Cec, de exemplu).

Prin exceptie, entitatile pot efectua incasari si plati in numerar in conditiile prevazute la art. 3 alin. (1) din Legea 70/2015. De exemplu, platile in numerar din avansuri spre decontare, se vor efectua in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei, stabilit pentru fiecare persoana care a primit avansuri spre decontare.

In consecinta, se pot efectua plati de avansuri de trezorerie reprezentand avansuri spre decontare peste limita de 5000 lei, dar nu in numerar, ci prin virament bancar. Insa, din acest avans de trezorerie, angajatul care primeste avansul nu poate efectua plati in numerar mai mari de 5000 lei/zi.

Aceste prevederi intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii Legii 70/2015 in Monitorul Oficial, respectiv de la data de 9 mai 2015.


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii




Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu, expert contabil

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
avans spre decontarenumeraravansuri de trezorerielegea 70/2015plafonincasari si plati

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Aprilie 2015


Votati articolul "Avans spre decontare catre angajat. Ce plafon se aplica in aceasta situatie?":
Rating:

Nota: 4.41 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Intrebari SRL

Intrebare: Am un SRL (microintreprintere - eu sunt sociat unic/administrator si singurul angajat) de 6 luni si am cateva intrebari. Am intrebat mai multi contabili si am primit raspunsuri diferite. Va rog sa mentionati si legile respective din codul fiscal daca se poate.

1) Pot sa facutrez in weekend? Ca angajat lucrez doar Luni - Vineri, dar sunt si adminitrator.
2) Prestez servicii. Pot sa anulez/stornez o factura pe motiv de neplata a facturilor? Daca nu, atunci ce optiuni am?
3) Cand trebuie sa fac contract cu clientii mei?
4) Ce fac in situatia in care clientul nu imi da detaliile pt factura? (de examplu, client online care nu mai respunde la emailuri dupa ce a platit)
5) avand in vedere ca am doar clienti din strainatate si vorbesc cu ei doar prin email, sunt obligat sa dovedesc ca i-am trimis facturile si contractul prin email?


Mai am o intrebare despre PFA:
5) Am primit bani in 2010 pe paypal. Scot banii in 2013 de pe paypal in contul bancar PFA din Romania. Este corect daca emit factura pe 2010 si platesc impozit pe aceasta suma in 2013?

Raspuns: 1. In calitate de administrator, puteti emite facturi fiscale si in weekend. 2. Aveti in vedere...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Aprilie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Poate primi avans spre decontare o persoana fizica, care nu este angajata a firmei?
Data adaugarii: 28-Aug-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile