Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Contestarea actelor administrativ fiscale in noul Cod de procedura fiscala

suspendarea actelorcontestatiedesfiintareacte administrativesolutionarea contestatiilorcodul de procedura fiscala2016

Noul Cod de procedura fiscala ce se va aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2016 aduce noutati si in materia contestatiei ce poate fi formulata impotriva actelor administrativ fiscale.

Astfel,  cu titlu de noutate Codul de procedura fiscala ce urmeaza a se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2016 reglementeaza posibilitatea contestatorului de a solicita organului de solutionare competent sustinerea orala a contestatiei. In acest caz, organul de solutionare fixeaza un termen pentru care convoaca, la sediul sau, contestatorul si reprezentantul organului fiscal emitent al actului administrativ fiscal contestat. Aceasta solicitare poate fi adresata organului de solutionare competent in termen de cel mult 30 de zile de la data inregistrarii contestatiei sub sanctiunea decaderii.

De remarcat ca organul de solutionare are obligatia de a-l asculta pe contestator numai la solicitarea acestuia efectuata in termenul maxim de 30 de zile socotit de la data inregistrarii contestatiei.

Au fost eliminate prevederile care reglementau posibilitatea contestarii pe  cale administrativa a refuzului de emitere a actului administrativ fiscal, pentru armonizare cu Legea contenciosului administrativ.

S-a circumstantiat una din cauzele de suspendare a procedurii de solutionare a contestatiei, respectiv suspendarea numai in cazul in care organul competent a sesizat organele de urmarire penala cu privire la existenta indiciilor savarsirii unei infractiuni in legatura cu mijloacele de proba privind stabilirea bazei de impozitare si a carei constatare ar avea o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in procedura administrativa.  Procedura de solutionare a contestatiei mai poate fi suspendata atunci cand solutionarea cauzei depinde, in tot sau in parte, de existenta ori inexistenta unui drept care face obiectul unei alte judecati.

S-au prevazut reguli care sa limiteze situatiile de desfiintare a actelor administrative fiscale in procedura de solutionare a contestatiilor, in sensul ca solutia urmeaza a se pronunta o singura data si numai daca situatia de fapt nu a fost clarificata in urma demersurilor efectuate de organul de solutionare.

In situatia nesolutionarii contestatiei in termen de 6 luni de la data depunerii contestatiei, s-a reglementat dreptul contestatorului de a  se adresa instantei de contencios administrativ competenta pentru anularea actului. La calculul acestui termen nu sunt incluse perioadele in care procedura de solutionare a contestatiei este suspendata.


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



Introducerea contestatiei pe calea administrativa de atac nu suspenda executarea actului administrativ fiscal. Astfel, chiar dac a fost formulata o contestatie, actul administrativ fiscal continua sa isi produca efectele si poate fi pus in executare de organul fiscal. Insa,  contestatorul poate solicita instantei de contencios administrativ sa suspende actul administrativ fiscal.

Daca contestatorul solicita suspendarea actului administrativ fiscal va trebui sa depuna o cautiune, dupa cum urmeaza:
a) de 10%, daca aceasta valoare este pana la 10.000 lei;
b) de 1.000 lei plus 5% pentru ceea ce depaseste 10.000 lei;
c) de 5.500 lei plus 1% pentru ceea ce depaseste 100.000 lei;
d) de 14.500 lei plus 0,1% pentru ceea ce depaseste 1.000.000 lei.

In cazul in care, suspendarea este admisa de instanta de judecata, toate efectele actului administrativ fiscal sunt suspendate pana la incetarea acesteia si obligatiile fiscale nu se inscriu in certificatul de atestare fiscala. De asemenea in acest caz nu se datoreaza penalitati de intarziere pe perioada suspendarii. In cazul creantelor administrate de organul fiscal local, pe perioada suspendarii se datoreaza majorari de intarziere de 0,5% pe luna sau fractiune de luna, reprezentand echivalentul prejudiciului.

Suspendarea executarii actului administrativ fiscal inceteaza de drept si fara nicio formalitate daca actiunea in anularea actului administrativ fiscal nu a fost introdusa in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de solutionare a contestatiei.
 

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 August 2015


Votati articolul "Contestarea actelor administrativ fiscale in noul Cod de procedura fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit

Intrebare: Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit
- institutie publica
- o colega - economist urmeaza sa promoveze in grad I.

- In Regulamentul privind promovarea in grade profesionale imediat superioare
se spune ca:
1.- pentru a participa la examenul de promovare in grad
trebuie sa fi obtinut calificativul foarte bine
la evaluarea performantelor profesionale individuale
cel putin de 2 ori
in ultimii 3 ani, in care te-ai aflat in activitate
Intrebari:
1.1. - daca, colega mea implineste cei 3 ani la data de 01.02.2015,
poate face Cerere pentru a sustine examenul de promovare
si inainte de implinirea celor 3 ani ?
, de ex., poate face cererea si la data de 14.01.2015 ?
1.2. - promovarea trebuie sa se faca
incepand cu data de 01.02.2015 ?
1.3. - poate sustine Examenul de promovare si inainte de
implinirea celor 3 ani ? ( pt. ca se cere ca angajatul sa fie evaluat de cel putin 2 ori ) ?

2. - referatul de evaluare se depune pana in ultima zi lucratoare a fiecarui trimestru
la Compartimentul Resurse umane sau la persoana desemnata in acest sens.
Intrebare:
- odata ce la data de 01.02.2015 va trebui sa se faca promovarea,
cand va trebui sa se depuna acel referatul de evaluare ?
( in luna dec.2014 ? sau
in luna ian.2015 sau dupa 01.02.2015 = dupa implinirea celor 3 ani ? )

3. - examenul de promovare in grad se poate organiza
trimestrial, semestrial sau anual,
in functie de decizia conducatorului institutiei publice.
Intrebari:
3.1. - odata ce la data de 01.02.2015 sunt intrunite toate conditiile de promovare,
examenul se va tine in acel trimestru
cand colega implineste conditiile ?
3.2. - dar daca, conducerea stabileste ca
examenul de promovare pentru un grup de salariati
se va organiza trimestrial,
de ex., in luna martie 2015,
iar colega mea deja avea dreptul sa sustina examenul
si sa promoveze de la data de 01.02.2015,
- va primi gradul si salariul marit
de la data cand colega are dreptul ?
- sau de la data promovarii examenului ?
Care va fi data platii salariului majorat ca urmare
a promovarii examenului pentru grad superior ?
3.3. - daca i se va acorda gradul abia din luna martie 2015
si salariul marit abia cu o luna mai tarziu, in aprilie 2015,
nu ar insemna ca ar fi lipsita de drepturile ce i se cuvin
de la data de 01.02.2015 ?
3.4. - cum se poate evita situatia
prezentata la pct.3.3. ?
3.5. Daca ar da in judecata institutia, colega mea ar ave castig de cauza ?

4. - comisia de examinare si comisia de solutionare a contestatiilor
sunt formate din 3 membri cu experienta
si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea
si un secretar, cu respectarea prevederilor art.26 alin.5 din Legea-cadru nr.284 /2010, modificata si completata.
- art.26 alin.(5) din Legea-cadru nr.284 /2010 : Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 în 3 ani,
în funcţie de performanţele profesionale individuale,
apreciate cu calificativul "foarte bine",
cel puţin de două ori în ultimii 3 ani,
de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare,
din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor.
Intrebare:
4.1. - daca un economist urmeaza sa promoveze la gradul I,
din comisie poate sa faca parte un economist cu gradul II ?
( pt. ca nu exista altcineva care sa aibe o experienta si calificare
in domeniul postului in care se face promovarea )

5. - in comisiile de mai sus vor fi numiti si membri supleanti
care vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de conducere, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile.
Intrebare:
5.1. - vor fi numiti membri supleanti:
- pt. fiecare comisie in parte ?
sau
- membrii supleanti pot sa fie comuni pt. cele 2 comisii ? = acestia vor putea inlocui membrii care lipsesc in cele 2 comisii ?
5.2. - ca membri supleanti se vor numi:
- un presedinte, un membru simplu al comisiilor si un secretar ? - pt. fiecare comisie in parte ?



Raspuns: Organizarea exemenului de promovare nu poate fi dictata de candidat, prevederile contractuale fiind...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 August 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X