Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Contestarea actelor administrativ fiscale in noul Cod de procedura fiscala

suspendarea actelorcontestatiedesfiintareacte administrativesolutionarea contestatiilorcodul de procedura fiscala2016

Noul Cod de procedura fiscala ce se va aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2016 aduce noutati si in materia contestatiei ce poate fi formulata impotriva actelor administrativ fiscale.

Astfel,  cu titlu de noutate Codul de procedura fiscala ce urmeaza a se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2016 reglementeaza posibilitatea contestatorului de a solicita organului de solutionare competent sustinerea orala a contestatiei. In acest caz, organul de solutionare fixeaza un termen pentru care convoaca, la sediul sau, contestatorul si reprezentantul organului fiscal emitent al actului administrativ fiscal contestat. Aceasta solicitare poate fi adresata organului de solutionare competent in termen de cel mult 30 de zile de la data inregistrarii contestatiei sub sanctiunea decaderii.

De remarcat ca organul de solutionare are obligatia de a-l asculta pe contestator numai la solicitarea acestuia efectuata in termenul maxim de 30 de zile socotit de la data inregistrarii contestatiei.

Au fost eliminate prevederile care reglementau posibilitatea contestarii pe  cale administrativa a refuzului de emitere a actului administrativ fiscal, pentru armonizare cu Legea contenciosului administrativ.

S-a circumstantiat una din cauzele de suspendare a procedurii de solutionare a contestatiei, respectiv suspendarea numai in cazul in care organul competent a sesizat organele de urmarire penala cu privire la existenta indiciilor savarsirii unei infractiuni in legatura cu mijloacele de proba privind stabilirea bazei de impozitare si a carei constatare ar avea o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in procedura administrativa.  Procedura de solutionare a contestatiei mai poate fi suspendata atunci cand solutionarea cauzei depinde, in tot sau in parte, de existenta ori inexistenta unui drept care face obiectul unei alte judecati.

S-au prevazut reguli care sa limiteze situatiile de desfiintare a actelor administrative fiscale in procedura de solutionare a contestatiilor, in sensul ca solutia urmeaza a se pronunta o singura data si numai daca situatia de fapt nu a fost clarificata in urma demersurilor efectuate de organul de solutionare.

In situatia nesolutionarii contestatiei in termen de 6 luni de la data depunerii contestatiei, s-a reglementat dreptul contestatorului de a  se adresa instantei de contencios administrativ competenta pentru anularea actului. La calculul acestui termen nu sunt incluse perioadele in care procedura de solutionare a contestatiei este suspendata.


Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



Introducerea contestatiei pe calea administrativa de atac nu suspenda executarea actului administrativ fiscal. Astfel, chiar dac a fost formulata o contestatie, actul administrativ fiscal continua sa isi produca efectele si poate fi pus in executare de organul fiscal. Insa,  contestatorul poate solicita instantei de contencios administrativ sa suspende actul administrativ fiscal.

Daca contestatorul solicita suspendarea actului administrativ fiscal va trebui sa depuna o cautiune, dupa cum urmeaza:
a) de 10%, daca aceasta valoare este pana la 10.000 lei;
b) de 1.000 lei plus 5% pentru ceea ce depaseste 10.000 lei;
c) de 5.500 lei plus 1% pentru ceea ce depaseste 100.000 lei;
d) de 14.500 lei plus 0,1% pentru ceea ce depaseste 1.000.000 lei.

In cazul in care, suspendarea este admisa de instanta de judecata, toate efectele actului administrativ fiscal sunt suspendate pana la incetarea acesteia si obligatiile fiscale nu se inscriu in certificatul de atestare fiscala. De asemenea in acest caz nu se datoreaza penalitati de intarziere pe perioada suspendarii. In cazul creantelor administrate de organul fiscal local, pe perioada suspendarii se datoreaza majorari de intarziere de 0,5% pe luna sau fractiune de luna, reprezentand echivalentul prejudiciului.

Suspendarea executarii actului administrativ fiscal inceteaza de drept si fara nicio formalitate daca actiunea in anularea actului administrativ fiscal nu a fost introdusa in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de solutionare a contestatiei.
 

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
suspendarea actelorcontestatiedesfiintareacte administrativesolutionarea contestatiilorcodul de procedura fiscala2016

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 August 2015


Votati articolul "Contestarea actelor administrativ fiscale in noul Cod de procedura fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile pot fi o dovada de solicitare si pot impune plata lor ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa imi spuneti cum poate rezolva sora mea urmatoarea problema de serviciu:

Sora mea este contabil sef la un camin de fete.
In anul 2014 unitatea a avut o activitate in care fetele beneficiau de vizitari spatii turistice in diverse localitati, de masa si de cazare pe timpul vizitarilor, toate cheltuielile fiind decontate din sponsorizari.
In perioada de 1 luna cat directoarea unitatii a fost in concediul de odihna,
Directorul adjuncta dus la masa un numar de copii la o Pensiune.
Acesta nu a fost imputernicit sa faca acest lucru.
Nu a existat vreo comanda si nu s-a incheiat vreun Contract
in sensul ca unitatea sa suporte cval mesei
si nu s-a solicitat Pensiunii sa faca o sponsorizare cu masa copiilor.
In acea perioada nu s-au incheiat Contracte de sponsorizari cu diverse societati
in sensul asigurarii unor sume de bani
pentru plata mesei copiilor.

Practic, Directorul adjunct a procedat in acest mod
fara a exista bani din sponsorizari, ....

Pensiunea a emis Facturi catre unitate.
Masa copiilor nu a fost achitata.

Acum, Pensiunea a dat in judecata unitatea
pentru recuperarea sumelor /cheltuielilor facute
cu masa copiilor.

Intrebari:
1. ? daca nu exista nici un angajament scris / comanda / contract de prestari servicii,
adica nici un document contabil justificativ de solicitare a unui astfel de serviciu,
unitatea poate fi obligata de instanta
sa achite cheltuielile facute
cu masa copiilor ?
2. ? emiterea pur si simpla a unei facturi
poate obliga unitatea /pe cineva sa o plateasca,
desi nu exista nici un alt act /document / solicitare scrisa
din partea celeilalte parti ?
3. ? exista vreo baza legala, temei juridic
pentru emiterea de facturi si obligatia de plata ?
4. ? daca nu a existat nici o corespondenta scrisa /adrese de solicitare
din partea unitatii, nu a existat nici o intentie a conducerii unitatii = a directoarei
in sensul ca Pensiunea sa presteze o asemenea activitate
de servicre a mesei copiilor,
instanta va putea sa ii impute unitatii
o asemenea plata ?
5. - unitatea poate raspunde civil
odata ce Pensiunea si-a asumat prestarea de servicii pe incredere ?....
in baza cuvantului /solicitarii directorului adjunct ?
6. ? daca Directorul adjunct nu a fost imputernicit in sensul aratat,
daca acesta nu putea lua asemenea decizii in locul directoarei,
daca legea nu-i permite sa faca acest lucru
in lipsa sau peste directoare,
unitatea mai poate fi data in judecata ?
- unitatea ar putea invoca in fata instantei
exceptia lipsei calitatii procesuale pasive ?
- se poate spune ca
paguba a fost cauzata de fostul Director adjunct
si nu de unitate ?
7. - Pensiunea nu ar trebui sa se indrepte impotriva Directorului adjunct
cu o actiune civila pentru recuperare sume
sau cu o Plangere penala, de abuz in functie, .....?

Va rog frumos sa ma ajutati si cu alte sfaturi.

Raspuns: Vă mulțumesc enorm pentru răspuns !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 August 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X