email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile prevederi aduse de Ordinul MFP 930/2015

Ordinul MFP 930/2015unitati emitentetichete cadoutichete de cresatichet de vacanta

Regasiti mai jos Ordinul MFP nr. 930/2015 privind modificarea Ordinului MEF nr. 2007/2008 - aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia.

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 930/2015 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 623 din 17 august 2015.

Avand in vedere prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, ale art. 2 alin. (1^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 23/2015 pentru a probarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I. - Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 5^2 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 5^2. - (1) Modelul autorizatiei de functionare emise unitatilor emitente de tichete de masa, de tichete-cadou si de tichete de cresa, precum si de vouchere de vacanta este prevazut in anexa nr. 13.
(2) Autorizatia de functionare va contine urmatoarele elemente:
a) codul autorizatiei;
b) elementele de identificare ale unitatii emitente;
c) natura activitatii;
d) locatia in care se va desfasura activitatea pentru unitatile emitente pe suport hartie, respectiv sediul social declarat de catre unitatile emitente pe suport electronic in scopul controlului efectuat de autoritatile competente;


e) perioada de valabilitate.
(3) Directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific va aloca fiecarei autorizatii de functionare un cod de autorizare, tinand un registru special in acest sens, si va avea urmatoarea configuratie: RO 123 XX 00000, unde:
- RO reprezinta codul ISO al tarii;
- 123 reprezinta o secventa de 3 caractere pentru identificarea unitatii emitente;
- XX - secventa ce reprezinta tipul activitatii autorizate, respectiv: TH - tichete de masa pe suport hartie, TE - tichete de masa pe suport electronic; CC - tichete cadou si tichete de cresa; VH - vouchere de vacanta pe suport hartie, VE - vouchere de vacanta pe suport electronic;
- 00000 reprezinta o secventa de 5 caractere pentru identificarea numarului de autorizatii alocate unei unitati emitente."

2. Dupa articolul 5^3 se introduce un nou articol, articolul 5^4, cu urmatorul cuprins: „Art. 5^4. - In vederea verificarii indeplinirii conditiei prevazute in anexa nr. 8 pct. 7, anexa nr. 10 pct. 5 si, respectiv, anexa nr. 12 pct. 7, se solicita organului fiscal competent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala certificatul de atestare fiscala al unitatii emitente, din care sa rezulte ca nu inregistreaza obligatii fiscale restante existente in evidentele fiscale, de catre directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific. Solicitarea eliberarii certificatului de atestare fiscala, precum si transmiterea acestuia se pot efectua si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform procedurii pentru solicitarea certificatului de atestare fiscala, aprobata prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator in functie de tipul de activitate pentru care se solicita autorizatie, respectiv emiterea de tichete de masa, tichete-cadou sau tichete de cresa, precum si de vouchere de vacanta."

3. Anexa nr. 8 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.

4. In anexa nr. 10, partea introductiva a punctului 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „4. Unitatile care solicita autorizatie de functionare trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului de tichete-cadou si tichete de cresa sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:".

5. In anexa nr. 10 punctul 4, litera b) se abroga.

6. In anexa nr. 10, punctul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „5. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa nu pot fi autorizate in situatia in care inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat. In intelesul prezentului ordin nu se considera obligatii restante:
a) unitatea are depuse la organul fiscal deconturi cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare si/sau cereri de restituire, iar suma obligatiilor de plata este mai mica sau egala cu suma de rambursat/restituit;
b) in certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent unitatea are inscrise obligatii de plata, iar conform certificatului acestea sunt mai mici sau egale cu sumele certe, lichide si exigibile pe care acesta le are de incasat de la autoritatile contractante;
c) in certificatul de atestare fiscala sau alt document emis de organul fiscal competent unitatea nu are inscrise obligatii de plata, dar are inscrise mentiuni cum ar fi esalonare/amanare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare;
d) obligatiile sunt stabilite in acte administrative fiscale a caror executare este suspendata in conditiile art. 14 si 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) obligatiile sunt cuprinse in titluri executorii pentru care s-a dispus suspendarea executarii silite potrivit legii."

7. In anexa nr. 10, punctul 7 se abroga.

8. In anexa nr. 10, punctul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „8. Pe baza prezentelor criterii, autorizatia de functionare se elibereaza pe o perioada de doi ani. Unitatile emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa vor solicita reautorizarea cu cel putin 45 de zile calendaristice inainte de data expirarii autorizatiei de functionare."

9. In anexa nr. 10 punctul 14, litera c) se abroga.

10. In anexa nr. 10 punctul 14, litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „g) nota de constatare, care contine propunerea de acordare sau neacordare a autorizatiei de functionare din perspectiva respectarii cerintelor prevazute la pct. 1-4 intocmita de o echipa de specialisti, compusa din:
- un reprezentant al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Directiei de legislatie si reglementari contabile din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Directiei generale juridice din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Directiei generale a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Directiei generale coordonare inspectie fiscala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- un reprezentant al organului fiscal competent cu administrarea contribuabilului;
- un reprezentant al Companiei Nationale «Imprimeria Nationala» - S.A. Nota de constatare va fi semnata de ambele parti."

11. Anexa nr. 12 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.

12. Anexa nr. 13 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentul ordin.

13. In cuprinsul ordinului, sintagma „tichet de vacanta" se inlocuieste cu sintagma „voucher de vacanta".

Art. II. - Autorizatiile de functionare emise unitatilor emitente de tichete de masa pana la intrarea in vigoare a prezentului ordin isi pastreaza valabilitatea pana la data expirarii si sunt considerate autorizatii de functionare emise unitatilor emitente de tichete de masa pe suport hartie.

Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Ministrul finantelor publice, Enache Jiru, secretar de stat

Bucuresti, 11 august 2015.
Nr. 930.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Ordinul MFP 930/2015unitati emitentetichete cadoutichete de cresatichet de vacanta


Data aparitiei: 19 August 2015

Votati articolul "Noile prevederi aduse de Ordinul MFP 930/2015":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X