Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Anularea la cerere a CASS-ului. Ce aveti de facut?

CASSanularea la cerereproceduraordinul 2202/2015anularea creantelor

Mai jos redam Procedura de anulare, la cererea persoanei fizice, a contributiei de asigurari sociale de sanatate, potrivit prevederilor Legii nr. 225/2015 privind anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anumite categorii de persoane fizice din 19.08.2015, in vigoare de la 21.08.2015.

Procedura e inclusa in Ordinul 2202/2015.

1. Prezenta procedura se aplica persoanelor fizice care se incadreaza in prevederile alin. (1) lit. a), b) si g) ale articolului unic din Legea nr. 225/2015 privind anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anumite categorii de persoane fizice si nu au beneficiat de anularea, din oficiu, a contributiei de asigurari sociale de sanatate.

2. Persoana care se incadreaza in prevederile alin. (1) lit. a), b) si g) ale articolului unic din Legea nr. 225/2015 si nu a beneficiat de anularea, din oficiu, a contributiei de asigurari sociale de sanatate este persoana careia i-a fost comunicata de organul fiscal o decizie de impunere privind contributia de asigurari sociale de sanatate datorata, insa nu i-a fost comunicata si o decizie de anulare a acestei contributii.

3. Procedura se aplica de compartimentul cu atributii de gestiune registru contribuabili si declaratii fiscale persoane fizice din cadrul organului fiscal competent, denumit in continuare compartiment de specialitate.

4. in sensul prezentei proceduri, organul fiscal competent este:

a) organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;

b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru contribuabilii persoane fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania.

5. Prin an fiscal de referinta se intelege anul fiscal pentru care se efectueaza stabilirea/regularizarea contributiei de asigurari sociale de sanatate.

6. Persoana fizica depune la organul fiscal competent cererea prevazuta in anexa nr. 4 la ordin, insotita de documentul justificativ care atesta calitatea de asigurat fara plata contributiei, eliberat de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate prin casele de asigurari de sanatate, potrivit prevederilor art. 213 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare.

7. Se depune cate o cerere pentru fiecare an fiscal de referinta, in care persoana fizica a avut calitatea de asigurat fara plata contributiei.

8. La primirea cererii organul fiscal competent verifica:


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


a) informatiile inscrise in cerere si in documentul justificativ;

b) daca pentru persoana care a depus cererea a fost emisa si comunicata o decizie de impunere anuala privind contributia de asigurari sociale de sanatate.

9. Organul fiscal respinge, motivat, cererea si comunica acest fapt contribuabilului, daca:

a) persoana nu a avut, potrivit datelor inscrise in documentul justificativ, calitatea de asigurat fara plata contributiei in anul fiscal de referinta pentru care solicita anularea contributiei;

b) daca, pentru persoana care a facut cererea, nu a fost emisa si comunicata o decizie de impunere anuala privind contributia de asigurari sociale de sanatate.

10. Cererile depuse se solutioneaza in termen de 45 de zile de la inregistrarea la organul fiscal competent, potrivit prevederilor art. 70 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

11.

(1) Organul fiscal competent verifica in evidentele fiscale daca persoana care se incadreaza in prevederile alin. (1) lit. a) sau b) ale articolului unic din Legea nr. 225/2015 a realizat, in anul fiscal de referinta, urmatoarele categorii de venituri pentru care, potrivit legii, se anuleaza contributia de asigurari sociale de sanatate:

a) cedarea folosintei bunurilor;

b) investitii;

c) premii si castiguri din jocuri de noroc;

d) operatiunea de fiducie, potrivit titlului III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal;

e) alte surse, astfel cum sunt prevazute la art. 78 din Codul fiscal.

(2) Organul fiscal competent verifica in evidentele fiscale daca persoana care se incadreaza in prevederile alin. (1) lit. g) a articolului unic din Legea nr. 225/2015 nu a realizat venituri sau a realizat venituri sub salariul minim de baza brut pe economie, in anul fiscal de referinta.

12. Pentru solutionarea cererii, organul fiscal competent intocmeste un referat care contine, in mod obligatoriu:

a) datele de identificare a persoanei fizice: codul numeric personal, numele si prenumele;

b) numarul de luni din anul fiscal de referinta pentru care persoana beneficiaza de anularea prevazuta de lege;

c) numarul de luni din anul fiscal de referinta pentru care persoana nu beneficiaza de anularea prevazuta de lege;

d) baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita/regularizata pe baza informatiilor din declaratiile fiscale, pentru fiecare luna din anul fiscal de referinta, in care persoana nu beneficiaza de anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate;

e) numarul si data deciziei anuale de impunere prin care a fost stabilita contributia de asigurari sociale de sanatate datorata;

f) suma contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia anuala de impunere;

g) suma contributiei de asigurari sociale de sanatate care se anuleaza potrivit Legii nr. 225/2015.

13. Referatul se verifica de conducatorul compartimentului de specialitate si se supune aprobarii conducatorului organului fiscal competent.

14.

(1) Dupa aprobarea referatului, dosarul solicitarii se transmite compartimentului cu atributii in domeniul evidentei pe platitori pentru a parcurge etapele procedurale privind anularea creantelor si scaderea debitelor din evidenta analitica pe platitori.

(2) Dosarul solicitarii cuprinde:

a) cererea persoanei fizice;

b) documentul justificativ care atesta calitatea de asigurat fara plata contributiei;

c) referatul aprobat de conducatorul unitatii fiscale.

15.

(1) Dupa parcurgerea etapelor procedurale privind anularea creantelor si scaderea debitelor din evidenta analitica pe platitori, compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori restituie compartimentului de specialitate dosarul solicitarii, in vederea arhivarii la dosarul fiscal al contribuabilului.

(2) Dosarul solicitarii va cuprinde si toate documentele emise in vederea solutionarii cererii, intocmite de compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 August 2015


Votati articolul "Anularea la cerere a CASS-ului. Ce aveti de facut?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit

Intrebare: Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit
- institutie publica
- o colega - economist urmeaza sa promoveze in grad I.

- In Regulamentul privind promovarea in grade profesionale imediat superioare
se spune ca:
1.- pentru a participa la examenul de promovare in grad
trebuie sa fi obtinut calificativul foarte bine
la evaluarea performantelor profesionale individuale
cel putin de 2 ori
in ultimii 3 ani, in care te-ai aflat in activitate
Intrebari:
1.1. - daca, colega mea implineste cei 3 ani la data de 01.02.2015,
poate face Cerere pentru a sustine examenul de promovare
si inainte de implinirea celor 3 ani ?
, de ex., poate face cererea si la data de 14.01.2015 ?
1.2. - promovarea trebuie sa se faca
incepand cu data de 01.02.2015 ?
1.3. - poate sustine Examenul de promovare si inainte de
implinirea celor 3 ani ? ( pt. ca se cere ca angajatul sa fie evaluat de cel putin 2 ori ) ?

2. - referatul de evaluare se depune pana in ultima zi lucratoare a fiecarui trimestru
la Compartimentul Resurse umane sau la persoana desemnata in acest sens.
Intrebare:
- odata ce la data de 01.02.2015 va trebui sa se faca promovarea,
cand va trebui sa se depuna acel referatul de evaluare ?
( in luna dec.2014 ? sau
in luna ian.2015 sau dupa 01.02.2015 = dupa implinirea celor 3 ani ? )

3. - examenul de promovare in grad se poate organiza
trimestrial, semestrial sau anual,
in functie de decizia conducatorului institutiei publice.
Intrebari:
3.1. - odata ce la data de 01.02.2015 sunt intrunite toate conditiile de promovare,
examenul se va tine in acel trimestru
cand colega implineste conditiile ?
3.2. - dar daca, conducerea stabileste ca
examenul de promovare pentru un grup de salariati
se va organiza trimestrial,
de ex., in luna martie 2015,
iar colega mea deja avea dreptul sa sustina examenul
si sa promoveze de la data de 01.02.2015,
- va primi gradul si salariul marit
de la data cand colega are dreptul ?
- sau de la data promovarii examenului ?
Care va fi data platii salariului majorat ca urmare
a promovarii examenului pentru grad superior ?
3.3. - daca i se va acorda gradul abia din luna martie 2015
si salariul marit abia cu o luna mai tarziu, in aprilie 2015,
nu ar insemna ca ar fi lipsita de drepturile ce i se cuvin
de la data de 01.02.2015 ?
3.4. - cum se poate evita situatia
prezentata la pct.3.3. ?
3.5. Daca ar da in judecata institutia, colega mea ar ave castig de cauza ?

4. - comisia de examinare si comisia de solutionare a contestatiilor
sunt formate din 3 membri cu experienta
si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea
si un secretar, cu respectarea prevederilor art.26 alin.5 din Legea-cadru nr.284 /2010, modificata si completata.
- art.26 alin.(5) din Legea-cadru nr.284 /2010 : Promovarea n grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 n 3 ani,
n funcţie de performanţele profesionale individuale,
apreciate cu calificativul "foarte bine",
cel puţin de două ori n ultimii 3 ani,
de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare,
din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor.
Intrebare:
4.1. - daca un economist urmeaza sa promoveze la gradul I,
din comisie poate sa faca parte un economist cu gradul II ?
( pt. ca nu exista altcineva care sa aibe o experienta si calificare
in domeniul postului in care se face promovarea )

5. - in comisiile de mai sus vor fi numiti si membri supleanti
care vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de conducere, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile.
Intrebare:
5.1. - vor fi numiti membri supleanti:
- pt. fiecare comisie in parte ?
sau
- membrii supleanti pot sa fie comuni pt. cele 2 comisii ? = acestia vor putea inlocui membrii care lipsesc in cele 2 comisii ?
5.2. - ca membri supleanti se vor numi:
- un presedinte, un membru simplu al comisiilor si un secretar ? - pt. fiecare comisie in parte ?



Raspuns: Organizarea exemenului de promovare nu poate fi dictata de candidat, prevederile contractuale fiind...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 August 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X