Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Desfasurare activitate intr-un spatiu inchiriat. Cand e obligatoriu registrul de casa?

registrul de casaspatiu inchiriatomfp 1802situatii financiarepunct de lucru

In cazul urmator, stabilim daca pentru o societate comerciala care desfasoara activitati economice intr-un spatiu inchiriat si nu la sediul social este obligatoriu registrul de casa.

Conform art. 43 alin. (3) din Legea societatilor comerciale 31/1990, punctele de lucru sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.

Din punct de vedere contabil, potrivit art. 3 alin. (1) din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale.

In acest sens, prin subunitati fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, se intelege sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridical (puncte de lucru), infiintate potrivit legii.

Pct. 1 alin. (4) din OMFP 1802/2014 stabileste ca societatile comerciale care au subunitati organizeaza si conduc contabilitatea astfel incat sa fie disponibile informatiile necesare privind activitatea desfasurata de aceste subunitati.

Referitor la organizarea contabilitatii, va recomandam sa aveti gestiuni distincte (de bani si materiale), intocmind astfel registru de casa separat pentru punctele de lucru.

Astfel, potrivit art. 7 din Legea 70/2014 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata daca societatea are organizate mai multe casierii plafoanele privind incasarile si platile in numerar sunt aplicabile pe fiecare casierie in parte.

Prin urmare, nu este obligatorie tinerea Registrului de casa distincta pentru punctul de lucru, insa recomandam, mai ales daca se fac si plati in numerar catre furnizori sau catre alte persoane, de la acest punct de lucru.


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro deDana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul de casaspatiu inchiriatomfp 1802situatii financiarepunct de lucru

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 August 2015


Votati articolul "Desfasurare activitate intr-un spatiu inchiriat. Cand e obligatoriu registrul de casa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP,

Intrebare: comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP, refuz viza, ... ?

Va rog sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum
se poate rezolva urmatoarea problema:

- directorul institutiei a emis o Decizie de numire comisie receptie lucrari.
- juristul a refuzat sa semneze Decizia intrucat
in Decizie trebuiau trecuti ca membri salariati specialisti ai altor institutii,
insa acele institutii nu au trimis nici un raspuns
cu persoanele pe care le trimite la institutia noastra
si care le reprezinta.
- comunicarea persoanelor de la alte institutii
s-a facut doar telefonic,
urmand a ni se trimite si un Raspuns scris
la Adresele noastre.
- receptia s-a facut.
- Adresele institutiilor au ajuns la institutia noastra
dupa efectuarea receptiei.
- colega care pune viza CFP a spus ca
pentru a putea face plata
este necesara si viza juristului pe acea Decizie.
Colega a cerut directorului sa decida cine avizeaza din partea compartimentului juridic,
deoarece aceasta conditie face parte din
modul de efectuare a CFP
si a acordarii vizei CFP.
Colega a mai spus ca
pentru a se putea face plata conform Contractului
incheiat cu executantul de lucrari
si pentru a nu suporta penalitati de intarziere,
compartimentul financiar-contabil nu isi asuma
aceste penalitati cauzate de
intarzierea comunicarii vizelor /certificarilor legale.
- juristul a spus ca directorul si-a asumat singur raspunderea
cand a emis acea Decizie,
ca i-a facut cunoscut motivul refuzului de a semna acea Decizie
si ca dupa 2 saptamani,
dupa ce au venit Raspunsurile de confirmare
de la celelalte institutii
nu o poate semna retroactiv.
Juristul i-a mai spus ca
odata ce au venit si adresele,
toate viciile de procedură au fost acoperite.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca:
1.- viza juristului este obligatorie
pentru a se putea pune viza CFP si
pentru a se putea face plata ?
Dar daca juristul este in Concediul de odihna,
este singurul jurist din institutie
si nu este nici un alt salariat care sa il inlocuiasca
si sa semneze actele in locul lui,
acest lucru ar insemna ca
nu s-ar mai face plati
daca nu ar exista viza juristului pe documente ?
2. - daca pentru a se face plata,
directorul poate sa-si asume singur situatia,
fara a mai fi necesara viza juristului ?
pentru ca juristul refuzase sa semneze acea Decizie ...
3. - directorul a cerut juristului
sa spuna care sunt motivele de refuz, in scris,
pentru a trimite Raspunsul cu refuzul de viza la Consiliul Judetean
in vederea rezolvarii situatiei.
Ce s-ar dispune ?
Decizia este nelegala ?
Se poate face plata si fara viza juristului ?
Directorul isi poate asuma raspunderea
pentru emiterea Deciziei,
pentru a se putea face plata ?
Contabilul si salariata care pune viza CFP
daca refuza sa faca plata,
directorul poate dispune singur plata ?

Raspuns: Juristul trebuie sa justifice nevalidarea printr-o notificare sau referat, iar aprobarea platii se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • O noua lege privind tichetele pentru salariati. A fost introdus un nou tip

    • UPDATE Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare a fost publicata in Monitorul Oficial, partea I, nr. 509 din data de 13 iulie 2018.   Acest act normativ prevede ca pot fi acordate urmatoarele tipuri de bilete de valoare: – tichete de masa; – tichete cadou; – tichete de cresa; – tichete culturale; – vouchere de vacanta. E...» citeste mai departe aici

  • Amnistia fiscala este prevazuta in programul de guvernare. Ce firme sunt vizate

    • Darius Valcov, Consilierul de stat al premierului Viorica Dancila, a declarat luni seara ca amnistita fiscala este prevazuta in programul de guvernare. Aceasta masura include stergerea datoriilor unor companii. "Amnistia fiscala este prevazuta in programul de guvernare in sensul in care se vorbeste, la capitolul «intreprinderi mici si mijlocii», de restartarea ediului de afaceri. De fapt, acest lucru inseamna. In viziunea programului de guvernare si a ceea ce am...» citeste mai departe aici

  • Expertize contabile si tehnice. Atentie la cota de 10%!

    • Incepand cu 01 ianuarie 2016, Noul Cod fiscal aprobat prin Legea 227/2015 nu mai reglementeaza retinerea la sursa reprezentant plati anticipate pentru veniturile din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara. Astfel, pentru aceste venituri nu se mai retine impozit la sursa. Conform art. 25 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activitati...» citeste mai departe aici

  • Deductibilitatea cheltuielilor auto. Cum se procedeaza in 2018?

    • Daca aveti angajati care se deplaseaza la domiciliu cu autoturismele firmei, cu siguranta ati intampinat nelamuriri in ceea ce priveste aceasta cheltuiala. Pentru a elimina orice urma de indoiala, luam drept exemplu o societate ai carei angajati se deplaseaza acasa cu autoturismele, aproximativ 3 km/zi. Cheltuiala cu combustibilul si intretinerea acestora se deduce in proportie de 100% acestea fiind utilizate strict in scopul afacerii. Care este tratamentul din punct de vedere al impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 9 – 13 iulie

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu actele normative ce au incidenta fiscala in perioada perioada 9 – 13 iulie 2018. Din buletinul nr. 28, publicat pe 16 iulie, fac parte 9 acte normative publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! Buletin ANAF: perioada 9...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X