Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Desfasurare activitate intr-un spatiu inchiriat. Cand e obligatoriu registrul de casa?

registrul de casaspatiu inchiriatomfp 1802situatii financiarepunct de lucru

In cazul urmator, stabilim daca pentru o societate comerciala care desfasoara activitati economice intr-un spatiu inchiriat si nu la sediul social este obligatoriu registrul de casa.

Conform art. 43 alin. (3) din Legea societatilor comerciale 31/1990, punctele de lucru sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.
 
Din punct de vedere contabil, potrivit art. 3 alin. (1)  din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale.

In acest sens, prin subunitati fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, se intelege sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridical (puncte de lucru), infiintate potrivit legii.  
 
Pct. 1 alin. (4) din OMFP 1802/2014 stabileste ca societatile comerciale care au subunitati organizeaza si conduc contabilitatea astfel incat sa fie disponibile informatiile necesare privind activitatea desfasurata de aceste subunitati.

Referitor la organizarea contabilitatii, va recomandam sa aveti gestiuni distincte (de bani si materiale), intocmind astfel registru de casa separat pentru punctele de lucru.
 
Astfel, potrivit art. 7 din Legea 70/2014 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata daca societatea are organizate mai multe casierii plafoanele privind incasarile si platile in numerar sunt aplicabile pe fiecare casierie in parte.
 
Prin urmare, nu este obligatorie tinerea Registrului de casa distincta pentru punctul de lucru, insa recomandam, mai ales daca se fac si plati in numerar catre furnizori sau catre alte persoane, de la acest punct de lucru.


Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii



 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro deDana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul de casaspatiu inchiriatomfp 1802situatii financiarepunct de lucru

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 August 2015


Votati articolul "Desfasurare activitate intr-un spatiu inchiriat. Cand e obligatoriu registrul de casa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce sume trebuie sa recuperam, ca si cheltuieli de judecata ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog mult sa ma ajutati si sa imi spuneti
ce sume trebuie sa recuperam, ca si cheltuieli de judecata ?
Ce intra in cheltuielile de judecata ?

In dosarul penal impotriva a 2 salariati,
deschis ca urmare a unor cercetari penale in baza unei reclamatii
facute de catre 1 salariat,
unitatea noastra - a avut calitatea de parte civila vatamata.
Acum, la ultimul termen de judecata,
unitatea trebuie sa ceara cheltuieli de judecata.
In timpul derularii procesului penal,
unitatea a facut unele cheltuieli,
cu expertiza contabila, a solicitat copii de pe inscrisuri aflate la dosar, ...

Va rog sa imi spuneti daca,
pe langa decontul expertului contabil,
instanta penala va lua in calcul ca si cheltuieli de judecata
si sumele de bani - reprezentand cval unor copii
dupa iscrisurile de la dosarul penal, solicitate de unitatea noastra ?

Copiile solicitate au fost:
- Declaratii ale martorilor,
- o Incheiere de sedinta primita pe suport audio
- Raspunsuri /sau Rapoarte de constatare ale Politiei,
- Rechizitoriul sau alte raspunsuri ale Parchetului.

Raspuns: Va multumesc foarte, foarte mult pentru lamuriri !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X