Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Scoatere din patrimoniu amenajare complet amortizata. Ce tratament contabil aplicam?

amortizareproces verbalamenajare de terenajustare tvaspatiuchiriemijloace fixe

O firma a ocupat un spatiu in chirie in perioada 2009-2012 in sediul unei alte firma in baza unui contract de inchiriere in care se stipula ca firma, in calitate de chirias, nu a plati chirie, dar va efectua lucrari de amenajare a spatiului.

In 2013 firma pleaca din spatiu, iar pe parcursul celor doi ani s-au efectuat amenajari in valoare de 6.000 lei.

Lucrarile raman in spatiul respectiv, iar firma figura cu acea pozitie in mijloace fixe, pozitie care s-a amortizat complet.

Se poate inchide acea pozitie din contabilitate avand in vedere ca amenajarea nu apartine firmei? Care este tratamentul contabil si fiscal?

Da, veti intocmi un Proces verbal de scoatere din functiune a imobilizarii complet amortizate si , pe baza lui si a Deciziei administratorului (care a luat la cunostinta decizia comisiei care a intocmit Procesul verbal si decide reflectarea in contabilitate a acestei situatii) veti inregistra:
2812 = 212 6.000

Eventual, puteti intocmi un Proces verbal de predare-primire prin care predati proprietarului, cu titlu gratuit, imobilizarea complet amortizata - acest document ii este util lui pentru a prelua in contabilitatea proprie amenajarea.

Nu exista implicatii fiscale: dat fiind ca durata de utilizare luata in considerare la calcularea amortizarii fiscale a fost mai mica de 5 ani, amenajarea nu este considerata bun de capital (art. 149, alin. (1)) si nu se impune ajustarea TVA conform art. 149 din Codul fiscal
dat fiind ca imobilizarea esta complet amortizata nu se impune ajustarea TVA deduse la realizarea sa nici conform art. 148 din Codul fiscal (punctul 53 , alin. (14) din Normele metodologice de aplicare a art. 148) operatiunea nu presupune inregistrarea de venituri sau cheltuieli, deci nu are niciun impact asupra impozitului calculat.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil


Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
amortizareproces verbalamenajare de terenajustare tvaspatiuchiriemijloace fixe

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 August 2015


Votati articolul "Scoatere din patrimoniu amenajare complet amortizata. Ce tratament contabil aplicam?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Salariu meritat pentru un economist

Intrebare: Buna ziua,
Dupa aproape 2 ani de experienta ca si economist as vrea sa plec la o alta firma intr-un oras mic (iernut), oare ce salar sa cer? volumul de munca este destul de mare, eu ma ocup de cumparari,inregistrarea facturiilor, plati online, eliberarea instrumentelor de plata si evidenta lor si indosarierea documentelor.Sunt in dilema sa nu cer nici prea mult dar nici prea putin. Ce credeti aproximativ cat ar fi salariu meritat pt aceasta munca prestata?

Va multumesc.

Raspuns: Munca prestata nu este retribuita dupa un etalon ci dupa piata, in functie de zona, posibilitati si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X