Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

PFA si venituri realizate din exploatarea bunurilor din patrimoniul de afectatiune. Ce obligatii aveti?

patrimoniul de afectatiuneplafondeductibilitatecheltuielipfaraport evaluare

In randurile de mai jos, analizam cazul unei persoane fizice neautorizate care a vandut in 2014 masa lemnoasa din padure proprie in doua tranzactii, prima in valoare de 200.000 lei in luna 3.2014, cealalta in valoare de 150.000 lei in luna 9.2014.

Depasind plafonul, are persoana in cauza obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA?

S-a depus pentru anul 2014 declaratie de venit si a platit 16% si 5.5% din profit. In 3.2015 a cumparat padure pe care doreste sa o exploateze si sa vanda masa lemonasa.

Am infiintat PFA la Regisrul Comertului in luna 5.2015 si a luat cod de platitor de TVA. In aceste conditii, poate vinde masa lemnoasa dupa codul de TVA luat daca padurea a fost cumparata inainte de infiintarea PFA?

Chetuiala cu padurea este deductibila, aceasta fiind cumparata inainte de infiintarea PFA?

Conform prevederilor art. 2 lit. j) din OUG. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale prevede ca in patrimoniul de afectatiune se cuprind totalitatea bunurilor, drepturilor si obligatiilor persoanei fizice autorizate, titularului intreprinderii individuale sau membrilor intreprinderii familiale, afectate scopului exercitarii unei activitati economice, constituite ca o fractiune distincta a patrimoniului persoanei fizice autorizate, titularului intreprinderii individuale sau membrilor intreprinderii familiale, separata de gajul general al creditorilor personali ai acestora.

Padurea cumparata anterior infiintarii P.F.A. reprezinta aportul in natura efectuat la inceperea activitatii P.F.A. asa cum si numerarul persoanei fizice reprezinta aport in numerar al P.F.A. Astfel, pentru a fi recunoscuta drept bun din patrimoniul de afectatiune, padurea trebuie inscrisa in Registrul-inventar al P.F.A. Acest aspect este reglementat in mod expres la pct. 41 din normele de aplicare ale art. 48 din Codul fiscal Toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii se inscriu in Registrul-inventar si constituie patrimoniul afacerii.

Acest aport in numerar si in natura nu reprezinta pentru P.F.A. un venit impozabil, aspect reglementat in mod expres prin art. 48 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal Nu sunt considerate venituri brute: a) aporturile in numerar sau echivalentul in lei al aporturilor in natura facute la inceperea unei activitati sau in cursul desfasurarii acesteia; Acelasi tratament este aplicabil si echipamentelor, uneltelor, dispozitivelor si mijloacelor de transport care apartin persoanei fizice si care sunt necesare exploatarii padurii. Data inscrierii acestor bunuri in Registrul-inventar reprezinta data aportului. In opinia mea, pentru inscrierea corecta a valorii bunurilor, se recomanda evaluarea acestora la valoarea de piata, efectuata de catre un expert specializat care elaboreaza un Raport de evaluare. De asemenea, pentru stabilirea corecta a cheltuielilor aferente veniturilor care urmeaza a fi realizate, trebuie determinata si cantitatea de masa lemnoasa exprimata in m.c. care poate fi valorificata prin exploatarea padurii respective. Evaluarea patrimoniului in natura este necesara si pentru stabilirea corecta a cheltuielilor cu amortizarea acestora.

Astfel, sunt deductibile la determinarea veniturilor impozabile, cheltuielile reprezentand contravaloarea masei lemnoase si cheltuielile cu amortizarea mijloacelor fixe, chiar daca padurea si echipamentle au fost cumparate anterior infiintarii P.F.A., dar au fost considerata drept aport in natura in patrimoniul afacerii (patrimoniul de afectatiune) conform inscrierii acestora in Registrul-inventar, pe baza valorii stabilite prin Raportul de evaluare. In acest context, am in vedere prevederile art. 48 alin. (4) Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
c) sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in titlul II, dupa caz;


Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii


Aceste prevederi trebuie coroborate cu cele de la pct. 37 din normele de aplicare ale acestui articol prin care se reglementeaza regulile generale privind deducerea Din venitul brut realizat se admit la deducere numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, astfel cum rezulta din evidentele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 48 alin. (4) - (7) din Codul fiscal.
Reguli generale aplicabile pentru deducerea cheltuielilor efectuate in scopul realizarii veniturilor sunt si urmatoarele:
a) sa fie efectuate in interesul direct al activitatii;
b) sa corespunda unor cheltuieli efective si sa fie justificate cu documente;
c) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite, inclusiv in cazul cheltuielilor reprezentand plati efectuate in avans care se refera la alte exercitii fiscale.

La aceste cheltuieli deductibile cu costul padurii vandute treptat si cu amortizarea mijloacelor fixe, se adauga si alte cheltuieli aferente veniturilor impozabile, asa cum sunt exemplificate la punctul 38 din normele de aplicare ale art. 48
- cheltuielile cu energia si apa;
- cheltuielile cu transportul de bunuri si de persoane;
- cheltuieli de natura salariala;
- cheltuielile cu impozitele, taxele, altele decat impozitul pe venit;
- cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarile sociale, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru asigurarile sociale de sanatate, pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si alte contributii obligatorii pentru contribuabil si angajatii acestuia;

In concluzie, padurea poate fi exploatata si vanduta chiar daca a fost achizitionata anterior constituirii P.F.A. si anterior inregistrarii in scopuri de TVA.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei, consultant fiscal si expert contabil

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
patrimoniul de afectatiuneplafondeductibilitatecheltuielipfaraport evaluare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Septembrie 2015


Votati articolul "PFA si venituri realizate din exploatarea bunurilor din patrimoniul de afectatiune. Ce obligatii aveti?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Infiintare societate de servicii contabilitate

Intrebare: Buna ziua,
Sunt expert contabil atestat CECCAR si si doresc sa deschid,in colaborare cu un alt expert contabil,o societate comerciala.
Care este procedura prin care pot face acest lucru? Mentionez ca acum figurez cu cod fiscal ca profesie liberala.Ce taxe sunt percepute?
Amandoi expertii detin certificate calificate pentru semnatura electronica.La societatea nou infiintata se pot folosi ambele certificate?

Va multumesc

Raspuns: !5, 2% sau 3%, cu scuzele de rigoare..... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Septembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X