email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Factura de avans. Care sunt elementele obligatorii?

factura de avanselemente obligatoriifactura de regularizareavansul stornatserviciiregularizare avans

In cazul unei facturi de avans, care sunt elementele obligatorii pe care trebuie sa le includem?

Cu privire la factura de avans, nu exista elemente diferite sau informatii specifice a fi inscrise pe factura, fata de elementele de baza care trebuie sa fie inscrise pe o factura obisnuita. Veti inscrie pe factura la explicatie " Ävans conform contract nr._/data_

Persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi lucratoare a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa
 
Cu ocazia livrarii bunurilor /prestarii serviciilor veti emite factura de regularizare a avansului facturat, prin inscrierea cu minus a sumelor facturate drept avans si o mentiune pe factura cu privire la avansul stornat (nr. Factura avans).

Astfel, regularizarea facturilor emise pentru plati in avans se realizeaza prin stornarea facturii de avans la data emiterii facturii pentru contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii. Stornarea se poate face separat sau pe aceeasi factura pe care se evidentiaza contravaloarea integrala a livrarii de bunuri si/sau prestarii de servicii.
 
Asadar, elementele obligatorii ale  facturii sunt urmatoarele:

Conform Codului Fiscal, sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hârtie ori in format electronic care contin in mod obligatoriu urmatoarele informatii:

- numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
- data emiterii facturii;
- data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, daca aceasta data este anterioara datei emiterii facturii;


- denumirea/numele si adresa furnizorului/prestatorului - persoana impozabila care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al furnizorului/prestatorului - persoana impozabila care va livra bunurile sau  presteaza serviciile;
- denumirea/numele si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila;
- denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate;
- baza de impozitare a avansurile facturate, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret, in cazul in care acestea nu sunt incluse in pretul unitar;
- indicarea cotei de taxa aplicate si a sumei taxei colectate, exprimate in lei, in functie de cotele taxei;
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor

  


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factura de avanselemente obligatoriifactura de regularizareavansul stornatserviciiregularizare avans


Data aparitiei: 10 Septembrie 2015

Votati articolul "Factura de avans. Care sunt elementele obligatorii?":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X