Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Sinteza Contabilul.ro: Sfatul specialistului, Noul Cod fiscal 2016, OMFP 897/2015 si eliminarea stampilei

noul cod fiscal 2016omfp 897/2015stampilaradiereOTPinspectie fiscala

In ultima perioada am avut parte de modificari insemnate in domeniul legislatiei contabile si am putut discuta despre situatiile concrete intampinate de unele societati dupa incheierea procesului de radiere. De asemenea, am vorbit pe larg despre Noul Cod fiscal 2016, continuand totodata printr-un articol referitor la modificarile aduse de OMFP 897/2015 in ce priveste reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor.

De asemenea, am considerat important sa amintim si despre modificarea recenta care a impus eliminarea obligativitatii de a aplica stampila pe ordinele de plata catre Trezorerie.

Iata care sunt, asadar, cele mai importante noutati legislative din ultima perioada:


Sfatul specialistului: Dupa radiere, o societate mai poate fi obiectul unei inspectii fiscale?

Pe adresa redactiei a sosit recent o speta deosebit de interesanta, referitoare la inspectia fiscala si o societate comerciala ce a finalizat procedura de dizolvare si lichidare voluntara si a fost radiata din Registrul Comertului.

Un lucru este cert, legislatia lasa loc de ambiguitati si determina o multime de controverse. In cazul prezentat mai sus, intrebarea adresata consultantilor este pertinenta: societatea mai poate fi verificata de ANAF in perioada ulterioara radierii?

Cu ajutorul specialistilor Dani si Justinian Cucu va punem la dispozitie un raspuns lamuritor.

Dispozitiile legale, prevederile cuprinse la Titlul VII - Inspectia fiscala din Codul de procedura fiscala, nu prevad obligativitatea initierii unei inspectii fiscale in cazul in care societatea se afla in procedura de dizolvare. In acelasi timp, procedura dizolvarii initiata de catre Registrul Comertului nu impiedica organele fiscale sa initieze procedura executarii silite prin toate modalitatile stabilite de Codul de procedura fiscala pentru recuperarea sumelor datorate in conditiile in care sunt si notificate cu privire la aceasta. Pe intreaga perioada in care se realizeaza operatiunile specifice dizolvarii societatea continua sa existe. Mai mult, creditorii societatii (inclusiv administratia fiscala) pot face opozitie la dizolvare daca aprecieaza ca este de preferat mentinerea in fiinta a societatii pentru recuperarea propriilor creante.

Cititi mai multe AICI.


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



Noul Cod fiscal 2016. PFA-urile au o varianta cu impunere de 3% cu o conditie. Scurt interviu cu Irina Coma, expert contabil

Ne-am dorit sa continuam seria de interviuri pe care am inceput-o in ultimele luni. Odata cu publicarea in forma finala a noului Cod fiscal, prin Legea 227/2015 la care vom face de acum referire cand discutam de noul Cod, am revenit cu intrebari noi care sa aduca in discutie subiecte de actualitate pe marginea noilor modificari valabile din 2016, respectiv 2017.

Irina Coma, expert contabil si consultant fiscal cu experienta, ne-a oferit cateva raspunsuri elocvente in aceasta privinta.


Contabilul.ro: Noul Cod fiscal a fost publicat, avem noile modificari cuprinse in Legea 227/2015. Exista o modificare anume care va ingrijoreaza in contextul aplicarii sale din 2016?

Irina Coma, expert contabil: Cel mai mult ma ingrijoreaza noile prevederi fiscale aplicabile persoanelor fizice care obtin venituri din activitati independente, respectiv ale PFA-urilor.

Taxarea veniturilor persoanelor fizice (si aici ma refer si la contributiile sociale) este una mare si impovaratoare. Prin aceste masuri nu se face altceva decat sa se amplifice si mai mult munca la negru, iar efectul evident va fi unul invers: statul nu va colecta mai mult asa cum si-a propus in urma acestui cod fiscal, ci din contra gradul de colectare va scadea. Vom asista in continuare la nedeclararea veniturilor, la proliferarea economiei subterane.


Contabilul.ro: In opinia dumneavoastra, care e cea mai asteptata masura din Noul Cod si cea care, totodata, va aduce cele mai multe schimbari in bine?

Irina Coma, expert contabil: Cred ca diminuarea cotei de TVA este una dintre masurile bune din acest nou cod fiscal, cel putin din perspectiva contribuabililor.

Cititi mai multe AICI.

OMFP 897/2015 privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 711 din 22 septembrie 2015 a fost publicat Ordinul MFP 897/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

in baza prevederilor art. 4 alin. (1) si art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aproba Normele metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor, cuprinse in anexa nr. 1*), care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Prezentul ordin se aplica de catre societatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile ulterioare.

(2) Societatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 1.286/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, si care efectueaza operatiuni de natura celor reglementate de normele metodologice prevazute in anexa nr. 1, procedeaza la evidentierea lor in contabilitate utilizand aceste reglementari, cu respectarea legislatiei care reglementeaza din punct de vedere juridic operatiunile respective.

Cititi mai multe AICI.


Eliminarea obligativitatii de a aplica stampila pe ordinele de plata catre Trezorerie

Prin OG 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu data de 23 iulie 2015 a fost eliminata obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice pentru persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica.

Astfel, incepand cu aceasta data aceste persoane nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice. De asemenea, conform acestui act normativ persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea.

La data intrarii in vigoare a ordonantei s-au abrogat toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre aceste persoane si entitati. Mentionam ca, anterior intrarii in vigiare a OG 17/2015, desi nu existau prevederi exprese care sa instituie obligatia pentru persoane fizice autorizate, liber profesionisti, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica de a utiliza stampila in relatia cu autoritatile sau institutiile publice sau in relatiile dintre acestea, exista totusi legislatie fiscala care impunea aplicarea stampilei pe documentele ce se depun la diverse autoritati publice.

Cititi mai multe AICI.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Septembrie 2015


Votati articolul "Sinteza Contabilul.ro: Sfatul specialistului, Noul Cod fiscal 2016, OMFP 897/2015 si eliminarea stampilei":
Rating:

Nota: 4.08 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Microintreprindere,probleme legate de deducerea cheltuielilor

Intrebare: Buna seara,

Sunt noua in acest domeniu si am cateva nelamuriri pentru care sper sa primesc raspunsuri de la d-voastra.
1.o microintreprindere, platitoare de TVA, cum isi va inregistra cheltuielile cu combustibilul, piese de schimb si alte cheltuieli? Stiu ca la calculul impozitului pe venit nu se iau in considerare cheltuielile dar,in rest?Se inregistreaza ca la o firma platitoare de impozit pe profit???

2.societatea are un buldoexcavator cu care presteaza servicii de sapare santuri,fundatii,etc.Alimentarea acestuia se face pe baza de bon fiscal...TVA-ul este deductibil 100% in acest caz???Trebuie mentionat pe bonul fiscal altceva in afara de CUI-ul firmei???
Trebuie emis vreun act justificativ,gen faie de parcurs sau ceva???

3.pe langa buldoexcavator societatea are si o masina folosita atat in folosul firmei (deplasarea la pct.de lucru) cat si in interes personal.In acest caz cheluielile cu combustibilul,piesele de schimb,etc sunt deductibile in proportie de 50%???
Imi puteti spune, va rog, care ar fi inregistrarea contabila a unui bon de combustibil in valoare de 100 lei cu TVA inclus???

Multumesc

Raspuns: Cheltuielile sunt inregistrate ca deductibile sau nedeductibile conform incadrarii cheltuielii si a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Septembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Buna zua, Ce se intampla cu firmele care au sediul social in apartament in baza contractului de comodat? Utilitatile nu sunt platite de firma. Practic este doar o adresa, nu exista activitate economica. Este vorba despre un magazin online. Cum se va impozita locuinta in acest caz? Multumesc!
Data adaugarii: 11-Nov-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile