Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Sinteza Contabilul.ro: Sfatul specialistului, Noul Cod fiscal 2016, OMFP 897/2015 si eliminarea stampilei

noul cod fiscal 2016omfp 897/2015stampilaradiereOTPinspectie fiscala

In ultima perioada am avut parte de modificari insemnate in domeniul legislatiei contabile si am putut discuta despre situatiile concrete intampinate de unele societati dupa incheierea procesului de radiere. De asemenea, am vorbit pe larg despre Noul Cod fiscal 2016, continuand totodata printr-un articol referitor la modificarile aduse de OMFP 897/2015 in ce priveste reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor.

De asemenea, am considerat important sa amintim si despre modificarea recenta care a impus eliminarea obligativitatii de a aplica stampila pe ordinele de plata catre Trezorerie.

Iata care sunt, asadar, cele mai importante noutati legislative din ultima perioada:


Sfatul specialistului: Dupa radiere, o societate mai poate fi obiectul unei inspectii fiscale?

Pe adresa redactiei a sosit recent o speta deosebit de interesanta, referitoare la inspectia fiscala si o societate comerciala ce a finalizat procedura de dizolvare si lichidare voluntara si a fost radiata din Registrul Comertului.

Un lucru este cert, legislatia lasa loc de ambiguitati si determina o multime de controverse. In cazul prezentat mai sus, intrebarea adresata consultantilor este pertinenta: societatea mai poate fi verificata de ANAF in perioada ulterioara radierii?

Cu ajutorul specialistilor Dani si Justinian Cucu va punem la dispozitie un raspuns lamuritor.

Dispozitiile legale, prevederile cuprinse la Titlul VII - Inspectia fiscala din Codul de procedura fiscala, nu prevad obligativitatea initierii unei inspectii fiscale in cazul in care societatea se afla in procedura de dizolvare. In acelasi timp, procedura dizolvarii initiata de catre Registrul Comertului nu impiedica organele fiscale sa initieze procedura executarii silite prin toate modalitatile stabilite de Codul de procedura fiscala pentru recuperarea sumelor datorate in conditiile in care sunt si notificate cu privire la aceasta. Pe intreaga perioada in care se realizeaza operatiunile specifice dizolvarii societatea continua sa existe. Mai mult, creditorii societatii (inclusiv administratia fiscala) pot face opozitie la dizolvare daca aprecieaza ca este de preferat mentinerea in fiinta a societatii pentru recuperarea propriilor creante.

Cititi mai multe AICI.


Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



Noul Cod fiscal 2016. PFA-urile au o varianta cu impunere de 3% cu o conditie. Scurt interviu cu Irina Coma, expert contabil

Ne-am dorit sa continuam seria de interviuri pe care am inceput-o in ultimele luni. Odata cu publicarea in forma finala a noului Cod fiscal, prin Legea 227/2015 la care vom face de acum referire cand discutam de noul Cod, am revenit cu intrebari noi care sa aduca in discutie subiecte de actualitate pe marginea noilor modificari valabile din 2016, respectiv 2017.

Irina Coma, expert contabil si consultant fiscal cu experienta, ne-a oferit cateva raspunsuri elocvente in aceasta privinta.


Contabilul.ro: Noul Cod fiscal a fost publicat, avem noile modificari cuprinse in Legea 227/2015. Exista o modificare anume care va ingrijoreaza in contextul aplicarii sale din 2016?

Irina Coma, expert contabil: Cel mai mult ma ingrijoreaza noile prevederi fiscale aplicabile persoanelor fizice care obtin venituri din activitati independente, respectiv ale PFA-urilor.

Taxarea veniturilor persoanelor fizice (si aici ma refer si la contributiile sociale) este una mare si impovaratoare. Prin aceste masuri nu se face altceva decat sa se amplifice si mai mult munca la negru, iar efectul evident va fi unul invers: statul nu va colecta mai mult asa cum si-a propus in urma acestui cod fiscal, ci din contra gradul de colectare va scadea. Vom asista in continuare la nedeclararea veniturilor, la proliferarea economiei subterane.


Contabilul.ro: In opinia dumneavoastra, care e cea mai asteptata masura din Noul Cod si cea care, totodata, va aduce cele mai multe schimbari in bine?

Irina Coma, expert contabil: Cred ca diminuarea cotei de TVA este una dintre masurile bune din acest nou cod fiscal, cel putin din perspectiva contribuabililor.

Cititi mai multe AICI.

OMFP 897/2015 privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 711 din 22 septembrie 2015 a fost publicat Ordinul MFP 897/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

in baza prevederilor art. 4 alin. (1) si art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aproba Normele metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor, cuprinse in anexa nr. 1*), care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Prezentul ordin se aplica de catre societatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile ulterioare.

(2) Societatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 1.286/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, si care efectueaza operatiuni de natura celor reglementate de normele metodologice prevazute in anexa nr. 1, procedeaza la evidentierea lor in contabilitate utilizand aceste reglementari, cu respectarea legislatiei care reglementeaza din punct de vedere juridic operatiunile respective.

Cititi mai multe AICI.


Eliminarea obligativitatii de a aplica stampila pe ordinele de plata catre Trezorerie

Prin OG 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu data de 23 iulie 2015 a fost eliminata obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice pentru persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica.

Astfel, incepand cu aceasta data aceste persoane nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice. De asemenea, conform acestui act normativ persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea.

La data intrarii in vigoare a ordonantei s-au abrogat toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre aceste persoane si entitati. Mentionam ca, anterior intrarii in vigiare a OG 17/2015, desi nu existau prevederi exprese care sa instituie obligatia pentru persoane fizice autorizate, liber profesionisti, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica de a utiliza stampila in relatia cu autoritatile sau institutiile publice sau in relatiile dintre acestea, exista totusi legislatie fiscala care impunea aplicarea stampilei pe documentele ce se depun la diverse autoritati publice.

Cititi mai multe AICI.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
noul cod fiscal 2016omfp 897/2015stampilaradiereOTPinspectie fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Septembrie 2015


Votati articolul "Sinteza Contabilul.ro: Sfatul specialistului, Noul Cod fiscal 2016, OMFP 897/2015 si eliminarea stampilei":
Rating:

Nota: 4.08 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP,

Intrebare: comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP, refuz viza, ... ?

Va rog sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum
se poate rezolva urmatoarea problema:

- directorul institutiei a emis o Decizie de numire comisie receptie lucrari.
- juristul a refuzat sa semneze Decizia intrucat
in Decizie trebuiau trecuti ca membri salariati specialisti ai altor institutii,
insa acele institutii nu au trimis nici un raspuns
cu persoanele pe care le trimite la institutia noastra
si care le reprezinta.
- comunicarea persoanelor de la alte institutii
s-a facut doar telefonic,
urmand a ni se trimite si un Raspuns scris
la Adresele noastre.
- receptia s-a facut.
- Adresele institutiilor au ajuns la institutia noastra
dupa efectuarea receptiei.
- colega care pune viza CFP a spus ca
pentru a putea face plata
este necesara si viza juristului pe acea Decizie.
Colega a cerut directorului sa decida cine avizeaza din partea compartimentului juridic,
deoarece aceasta conditie face parte din
modul de efectuare a CFP
si a acordarii vizei CFP.
Colega a mai spus ca
pentru a se putea face plata conform Contractului
incheiat cu executantul de lucrari
si pentru a nu suporta penalitati de intarziere,
compartimentul financiar-contabil nu isi asuma
aceste penalitati cauzate de
intarzierea comunicarii vizelor /certificarilor legale.
- juristul a spus ca directorul si-a asumat singur raspunderea
cand a emis acea Decizie,
ca i-a facut cunoscut motivul refuzului de a semna acea Decizie
si ca dupa 2 saptamani,
dupa ce au venit Raspunsurile de confirmare
de la celelalte institutii
nu o poate semna retroactiv.
Juristul i-a mai spus ca
odata ce au venit si adresele,
toate viciile de procedură au fost acoperite.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca:
1.- viza juristului este obligatorie
pentru a se putea pune viza CFP si
pentru a se putea face plata ?
Dar daca juristul este in Concediul de odihna,
este singurul jurist din institutie
si nu este nici un alt salariat care sa il inlocuiasca
si sa semneze actele in locul lui,
acest lucru ar insemna ca
nu s-ar mai face plati
daca nu ar exista viza juristului pe documente ?
2. - daca pentru a se face plata,
directorul poate sa-si asume singur situatia,
fara a mai fi necesara viza juristului ?
pentru ca juristul refuzase sa semneze acea Decizie ...
3. - directorul a cerut juristului
sa spuna care sunt motivele de refuz, in scris,
pentru a trimite Raspunsul cu refuzul de viza la Consiliul Judetean
in vederea rezolvarii situatiei.
Ce s-ar dispune ?
Decizia este nelegala ?
Se poate face plata si fara viza juristului ?
Directorul isi poate asuma raspunderea
pentru emiterea Deciziei,
pentru a se putea face plata ?
Contabilul si salariata care pune viza CFP
daca refuza sa faca plata,
directorul poate dispune singur plata ?

Raspuns: In opinia mea sunt doua variante: se emite o decizie noua care sa respecte procedura sau se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Septembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Buna zua, Ce se intampla cu firmele care au sediul social in apartament in baza contractului de comodat? Utilitatile nu sunt platite de firma. Practic este doar o adresa, nu exista activitate economica. Este vorba despre un magazin online. Cum se va impozita locuinta in acest caz? Multumesc!
Data adaugarii: 11-Nov-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X