email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sinteza Contabilul.ro: Sfatul specialistului, Noul Cod fiscal 2016, OMFP 897/2015 si eliminarea stampilei

noul cod fiscal 2016omfp 897/2015stampilaradiereOTPinspectie fiscala

In ultima perioada am avut parte de modificari insemnate in domeniul legislatiei contabile si am putut discuta despre situatiile concrete intampinate de unele societati dupa incheierea procesului de radiere. De asemenea, am vorbit pe larg despre Noul Cod fiscal 2016, continuand totodata printr-un articol referitor la modificarile aduse de OMFP 897/2015 in ce priveste reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor.

De asemenea, am considerat important sa amintim si despre modificarea recenta care a impus eliminarea obligativitatii de a aplica stampila pe ordinele de plata catre Trezorerie.

Iata care sunt, asadar, cele mai importante noutati legislative din ultima perioada:


Sfatul specialistului: Dupa radiere, o societate mai poate fi obiectul unei inspectii fiscale?

Pe adresa redactiei a sosit recent o speta deosebit de interesanta, referitoare la inspectia fiscala si o societate comerciala ce a finalizat procedura de dizolvare si lichidare voluntara si a fost radiata din Registrul Comertului.

Un lucru este cert, legislatia lasa loc de ambiguitati si determina o multime de controverse. In cazul prezentat mai sus, intrebarea adresata consultantilor este pertinenta: societatea mai poate fi verificata de ANAF in perioada ulterioara radierii?

Cu ajutorul specialistilor Dani si Justinian Cucu va punem la dispozitie un raspuns lamuritor.

Dispozitiile legale, prevederile cuprinse la Titlul VII - Inspectia fiscala din Codul de procedura fiscala, nu prevad obligativitatea initierii unei inspectii fiscale in cazul in care societatea se afla in procedura de dizolvare. In acelasi timp, procedura dizolvarii initiata de catre Registrul Comertului nu impiedica organele fiscale sa initieze procedura executarii silite prin toate modalitatile stabilite de Codul de procedura fiscala pentru recuperarea sumelor datorate in conditiile in care sunt si notificate cu privire la aceasta. Pe intreaga perioada in care se realizeaza operatiunile specifice dizolvarii societatea continua sa existe. Mai mult, creditorii societatii (inclusiv administratia fiscala) pot face opozitie la dizolvare daca aprecieaza ca este de preferat mentinerea in fiinta a societatii pentru recuperarea propriilor creante.

Cititi mai multe AICI.

 


Noul Cod fiscal 2016. PFA-urile au o varianta cu impunere de 3% cu o conditie. Scurt interviu cu Irina Coma, expert contabil

Ne-am dorit sa continuam seria de interviuri pe care am inceput-o in ultimele luni. Odata cu publicarea in forma finala a noului Cod fiscal, prin Legea 227/2015 la care vom face de acum referire cand discutam de noul Cod, am revenit cu intrebari noi care sa aduca in discutie subiecte de actualitate pe marginea noilor modificari valabile din 2016, respectiv 2017.

Irina Coma, expert contabil si consultant fiscal cu experienta, ne-a oferit cateva raspunsuri elocvente in aceasta privinta.


Contabilul.ro: Noul Cod fiscal a fost publicat, avem noile modificari cuprinse in Legea 227/2015. Exista o modificare anume care va ingrijoreaza in contextul aplicarii sale din 2016?

Irina Coma, expert contabil: Cel mai mult ma ingrijoreaza noile prevederi fiscale aplicabile persoanelor fizice care obtin venituri din activitati independente, respectiv ale PFA-urilor.

Taxarea veniturilor persoanelor fizice (si aici ma refer si la contributiile sociale) este una mare si impovaratoare. Prin aceste masuri nu se face altceva decat sa se amplifice si mai mult munca la negru, iar efectul evident va fi unul invers: statul nu va colecta mai mult asa cum si-a propus in urma acestui cod fiscal, ci din contra gradul de colectare va scadea. Vom asista in continuare la nedeclararea veniturilor, la proliferarea economiei subterane.

 
Contabilul.ro: In opinia dumneavoastra, care e cea mai asteptata masura din Noul Cod si cea care, totodata, va aduce cele mai multe schimbari in bine?

Irina Coma, expert contabil: Cred ca diminuarea cotei de TVA este una dintre masurile bune din acest nou cod fiscal, cel putin din perspectiva contribuabililor.

Cititi mai multe AICI.

 

 

OMFP 897/2015 privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 711 din 22 septembrie 2015 a fost publicat Ordinul MFP 897/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

in baza prevederilor art. 4 alin. (1) si art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aproba Normele metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor, cuprinse in anexa nr. 1*), care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Prezentul ordin se aplica de catre societatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile ulterioare.

(2) Societatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 1.286/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, si care efectueaza operatiuni de natura celor reglementate de normele metodologice prevazute in anexa nr. 1, procedeaza la evidentierea lor in contabilitate utilizand aceste reglementari, cu respectarea legislatiei care reglementeaza din punct de vedere juridic operatiunile respective.

Cititi mai multe AICI.


 

 

Eliminarea obligativitatii de a aplica stampila pe ordinele de plata catre Trezorerie

Prin OG 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu data de 23 iulie 2015 a fost eliminata obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice pentru persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica.

Astfel, incepand cu aceasta data aceste persoane nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice. De asemenea, conform acestui act normativ persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea.

La data intrarii in vigoare a ordonantei s-au abrogat toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre aceste persoane si entitati. Mentionam ca, anterior intrarii in vigiare a OG 17/2015, desi nu existau prevederi exprese care sa instituie obligatia pentru persoane fizice autorizate, liber profesionisti, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica de a utiliza stampila in relatia cu autoritatile sau institutiile publice sau in relatiile dintre acestea, exista totusi legislatie fiscala care impunea aplicarea stampilei pe documentele ce se depun la diverse autoritati publice.

Cititi mai multe AICI.

 

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
noul cod fiscal 2016omfp 897/2015stampilaradiereOTPinspectie fiscala


Data aparitiei: 24 Septembrie 2015
Ultima actualizare: 25 Septembrie 2015

Votati articolul "Sinteza Contabilul.ro: Sfatul specialistului, Noul Cod fiscal 2016, OMFP 897/2015 si eliminarea stampilei":
Rating:

Nota: 4.08 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X