Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Impozit PFA si sediu social. Cat platim din 2016?

impozit pfaimpozit pe venitimpozitul pe cladiripfasediu social pfa

Daca vom avea parte de noi majorari pana la 1 ianuarie 2016, ramane de vazut. Discutam insa in prezent, cu informatii actuale, despre sumele pe care va trebui sa le platim in cazul in care suntem persoana fizica si proprietar, precum si in situatia in care apartamentul detinut e sediu social pentru o firma sau un PFA.

Daca pana la acest moment calculam impozitul prin cota de e 0,1% la valoarea impozabila a cladirii (valoarea unei constructii fiind raportata la un metru patrat, valoare determinata in functie de mai multi parametri: detinerea unor instalatii de incalzire, de apa, canalizare, compozitia peretilor, pornind de la materiale simple de constructii pana la materiale traditionale si rangul localitatii, aminteste HotNews.ro), incepand din 2016 avem parte de alte cote si metode de calcul pentru impozitul pe cladiri.

Iata care sunt noile cote valabile din 2016!

In ce priveste cladirile rezidentiale, din 2016 discutam despre urmatoarele aspecte, asa cum informeaza HotNews.ro:

"a) pentru locuinte, cu destinatia stricta locuinte, de la anul avem o impozitare diferentiata ca procent intre 0,08% si 0,2% din baza impozabila a apartamentului, procente ce vor fi stabilite de primarii, de la localitate la localitate; Aici se permite numai dublarea impozitului . Practic familiile ce nu au acasa sedii de societate sau sedii pentru profesii independente sau sedii de PFA, nu sunt expuse decat la o plata dubla a impozitului pe casa datorat la primarie.

b) o crestere valorica a bazei de impozitare a constructiei per metru patrat, de exemplu, pentru o cladire cu cadre din beton armat baza de impozitare este de 1000 lei/mp, o crestere de 6,9% data de 2015, pentru aceiasi situatie mentionata anterior; Aceste valori sunt deja introduse in codul fiscal, pentru a se determina baza impozabila a apartamentului prin inmultirea suprafetei cu valoarea impozabila a fiecarui metru patrat, valori ce se diminueaza insa si in functie de vechimea locuintei.

c) impozitarea diferentiata in functie de scopul utilizarii constructiei pentru locuit sau in activitati economice, caz in care cota de impozitare este cuprinsa intre 0,2% si 1,3% din valoarea apartamentului, daca aici isi desfasoara activitatea o societate sau un sediu de PFA. Daca se utilizeaza in scopuri economice acel apartament, impozitul minim este de cel putin dublu fata de anul 2015, cu toate ca primariile pot cere si un impozit de 13 ori mai mare."

Se atrage astfel atentia asupra faptului ca o astfel de majorare mai mult decat semnificativa asupra impozitului e conditionata de o reevaluare in ultimii 5 ani.

"Daca nu s-a facut acesta reevaluare in ultimii 5 ani, impozitul este stabilit in procentul de 2% din valoarea impozabila determinata prin inmultirea suprafetei cu valoarea impozabila stabilita direct din lege. In acest caz, impozitele pot creste si de 20 de ori fata de nivelul actual, situatie rezultata din aplicarea art. 457 coroborat cu art. 458 alin. (4) din proiectul de Cod fiscal. Culmea este ca dispozitia legala este imperativa iar primariile nu pot reduce impozitul nici daca vor.", mai noteaza aceeasi sursa.

Impozit PFA, impozit sediu social

Daca vorbim de un spatiu atat locuinta, cat si folosit ca sediu social, se aplica un regim mixt. Astfel, impozitul total se determina prin insumarea unui impozit redus aferent suprafetei utilizate pentru locuit cu un impozit majorat aplicabil numai pentru suprafata in care se desfasoara activitati economice. Aceasta procedura de impozitare este reglementata de art. 459 din proiectul de Cod fiscal, noteaza sursa de mai sus.


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii


Retinem, totodata, ca "impozitarea majorata pentru fiecare dintre aceste camere, proportionala cu suprafata, se va realiza daca si respectiva firma/PFA desfasoara activitati economice in aceasta incinta. De aici toti putem sa facem supozitii in sensul ca poate sa existe un sediu de societate intr-o camera dintr-un apartament iar asociatul unic al acelei societati desfasoara activitate numai la sediul clientilor".

Potrivit legii, se "prezuma desfasurarea unei activitati economice in cazul in care cheltuielile cu intretinerea respectivei locatii sunt decontate de respectiva societate sau respectivul PFA, conform art. 159 alin. (3) lit. b) din proiectul de Cod fiscal".

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pfaimpozit pe venitimpozitul pe cladiripfasediu social pfa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Octombrie 2015


Votati articolul "Impozit PFA si sediu social. Cat platim din 2016?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 71 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de inventariere si de casare

Intrebare: Buna ziua !

Va rog mult de tot sa ma indrumati cum trebuie procedat in cazul urmator:
- la sfarsitul anului 2016, printr-o Decizie interna
a fost numita o Comisie de inventariere bunuri
- comisia a finalizat inventarul
si a intocmit un Proces verbal
- acum urmeaza casarea unor bunuri.

Va rog foarte mult sa ma ajutati cu cateva raspunsuri:

- cine face casarea ? comisia de inventariere ?
sau trebuie numita o alta comisie ?
Trebuia sa se spuna in Decizia de numire a comisiei de inventariere acest lucru ?
sau se subintelege ca aceeasi comisie de inventariere
trebuie sa faca si casarea bunurilor ?

- comisia de inventariere sau
cine va face Procesul verbal de scoatere din funcţiune a activelor fixe
si cine va face Procesul verbal de declasare a unor bunuri materiale de natura obiectelor de inventar ?

- cine face instruirea comisiei de inventariere si de casare ?
contabilul sef sau juristul institutiei ?

- ma puteti ajuta si cu cateva prevederi legale in acest sens ?






Raspuns: Va multumesc enorm de mult pentru ajutor !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Buna ziua. Am un sediu PFA in locuinta proprie (apartament cu 2 camere) si nu stiu ce suprafata trebuie sa trec in contractul de comodat, in conditiile in care un singur calculator pe care imi desfasor activitatea. La data infiintarii PFA-ului am depus un contract de comodat, la Registrul Comertului, in care nu este trecuta suprafata, intr-ucat la vremea respectiva, nu se plateau impozite pentru cei cu PFA in apartament. suprafata din contractul de vanzare-cumparare a apartamentului este de 43mp. Am discutat cu un evaluator si mi-a spus ca o sa vina sa faca masuratorile dupa terminarea actelor, adica dupa ce eu trec suprafata. Va rog sa ma ajutati, daca se poate, sa ma indrumati la cine trebuie sa apelez, sau pe cine sa intreb ce suprafata corecta trebuie sa trec in acte. Va multumesc!
Data adaugarii: 09-Mar-2016
Postat de: user
Buna ziua. Am un sediu PFA in locuinta proprie (apartament cu 2 camere) si nu stiu ce suprafata trebuie sa trec in contractul de comodat, in conditiile in care un singur calculator pe care imi desfasor activitatea. La data infiintarii PFA-ului am depus un contract de comodat, la Registrul Comertului, in care nu este trecuta suprafata, intr-ucat la vremea respectiva, nu se plateau impozite pentru cei cu PFA in apartament. suprafata din contractul de vanzare-cumparare a apartamentului este de 43mp. Am discutat cu un evaluator si mi-a spus ca o sa vina sa faca masuratorile dupa terminarea actelor, adica dupa ce eu trec suprafata. Va rog sa ma ajutati, daca se poate, sa ma indrumati la cine trebuie sa apelez, sau pe cine sa intreb ce suprafata corecta trebuie sa trec in acte. Va multumesc!
Data adaugarii: 09-Mar-2016
Postat de: user
Eu am sediul social al PFA-ului in locuinta. Sunt Dj, iar activitatea mea se desfasoara l adomiciliul clientului. Trebuie sa platesc impozit majorat? Multumesc!
Data adaugarii: 02-Dec-2015
Postat de: user
Eu am sediul social al PFA-ului in locuinta. Sunt Dj, iar activitatea mea se desfasoara l adomiciliul clientului. Trebuie sa platesc impozit majorat? Multumesc!
Data adaugarii: 02-Dec-2015
Postat de: user
E O PROBLEMA F.MARE,DATI CU O MANA SI LUATI CU ZECE,CULMEA E LA NOI CEI CU LALARIUL MINIM NE DATI PRAF IN OCHI,IAR VOUA NU VA MAI AJUNG SACI,PANA CAND CREDETI,VIN SI CU O PROPUNERE,CEI CE AU FOST DISPONIBILIZATI,PENSIONARI PT. A DESFASURA O ACTIVITATE,MESTESUGARITUL,AGROZOOTEHNIA ACESTI OAMENI SA FIE LASATI SA COMERCIALIZEZE PRODUSELE LOR FARA NICI O TAXA PLATITA,STATULUI,NICI CHIAR LOCUL IN PIETE
Data adaugarii: 06-Oct-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X