Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Impozit PFA si sediu social. Cat platim din 2016?

impozit pfaimpozit pe venitimpozitul pe cladiripfasediu social pfa

Daca vom avea parte de noi majorari pana la 1 ianuarie 2016, ramane de vazut. Discutam insa in prezent, cu informatii actuale, despre sumele pe care va trebui sa le platim in cazul in care suntem persoana fizica si proprietar, precum si in situatia in care apartamentul detinut e sediu social pentru o firma sau un PFA.

Daca pana la acest moment calculam impozitul prin cota de e 0,1% la valoarea impozabila a cladirii (valoarea unei constructii fiind raportata la un metru patrat, valoare determinata in functie de mai multi parametri: detinerea unor instalatii de incalzire, de apa, canalizare, compozitia peretilor, pornind de la materiale simple de constructii pana la materiale traditionale si rangul localitatii, aminteste HotNews.ro), incepand din 2016 avem parte de alte cote si metode de calcul pentru impozitul pe cladiri.

Iata care sunt noile cote valabile din 2016!

In ce priveste cladirile rezidentiale, din 2016 discutam despre urmatoarele aspecte, asa cum informeaza HotNews.ro:

"a) pentru locuinte, cu destinatia stricta locuinte, de la anul avem o impozitare diferentiata ca procent intre 0,08% si 0,2% din baza impozabila a apartamentului, procente ce vor fi stabilite de primarii, de la localitate la localitate; Aici se permite numai dublarea impozitului . Practic familiile ce nu au acasa sedii de societate sau sedii pentru profesii independente sau sedii de PFA, nu sunt expuse decat la o plata dubla a impozitului pe casa datorat la primarie.

b) o crestere valorica a bazei de impozitare a constructiei per metru patrat, de exemplu, pentru o cladire cu cadre din beton armat baza de impozitare este de 1000 lei/mp, o crestere de 6,9% data de 2015, pentru aceiasi situatie mentionata anterior; Aceste valori sunt deja introduse in codul fiscal, pentru a se determina baza impozabila a apartamentului prin inmultirea suprafetei cu valoarea impozabila a fiecarui metru patrat, valori ce se diminueaza insa si in functie de vechimea locuintei.

c) impozitarea diferentiata in functie de scopul utilizarii constructiei pentru locuit sau in activitati economice, caz in care cota de impozitare este cuprinsa intre 0,2% si 1,3% din valoarea apartamentului, daca aici isi desfasoara activitatea o societate sau un sediu de PFA. Daca se utilizeaza in scopuri economice acel apartament, impozitul minim este de cel putin dublu fata de anul 2015, cu toate ca primariile pot cere si un impozit de 13 ori mai mare."

Se atrage astfel atentia asupra faptului ca o astfel de majorare mai mult decat semnificativa asupra impozitului e conditionata de o reevaluare in ultimii 5 ani.

"Daca nu s-a facut acesta reevaluare in ultimii 5 ani, impozitul este stabilit in procentul de 2% din valoarea impozabila determinata prin inmultirea suprafetei cu valoarea impozabila stabilita direct din lege. In acest caz, impozitele pot creste si de 20 de ori fata de nivelul actual, situatie rezultata din aplicarea art. 457 coroborat cu art. 458 alin. (4) din proiectul de Cod fiscal. Culmea este ca dispozitia legala este imperativa iar primariile nu pot reduce impozitul nici daca vor.", mai noteaza aceeasi sursa.

Impozit PFA, impozit sediu social

Daca vorbim de un spatiu atat locuinta, cat si folosit ca sediu social, se aplica un regim mixt. Astfel, impozitul total se determina prin insumarea unui impozit redus aferent suprafetei utilizate pentru locuit cu un impozit majorat aplicabil numai pentru suprafata in care se desfasoara activitati economice. Aceasta procedura de impozitare este reglementata de art. 459 din proiectul de Cod fiscal, noteaza sursa de mai sus.


Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii


Retinem, totodata, ca "impozitarea majorata pentru fiecare dintre aceste camere, proportionala cu suprafata, se va realiza daca si respectiva firma/PFA desfasoara activitati economice in aceasta incinta. De aici toti putem sa facem supozitii in sensul ca poate sa existe un sediu de societate intr-o camera dintr-un apartament iar asociatul unic al acelei societati desfasoara activitate numai la sediul clientilor".

Potrivit legii, se "prezuma desfasurarea unei activitati economice in cazul in care cheltuielile cu intretinerea respectivei locatii sunt decontate de respectiva societate sau respectivul PFA, conform art. 159 alin. (3) lit. b) din proiectul de Cod fiscal".

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pfaimpozit pe venitimpozitul pe cladiripfasediu social pfa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Octombrie 2015


Votati articolul "Impozit PFA si sediu social. Cat platim din 2016?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 71 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Vanzare cherestea rasinoasa - Fondul de Mediu

Intrebare: Buna ziua,
Am tot citit in lege, dar as dori si parearea dvs. O soc. platitoare de TVA refactureaza cherestea rasinoasa unei alte soc. tot platitoare de tva. factura de vanzare se intocmeste cu taxare inversa cu specificatia pe factura!!

Intrebarea mea este daca prin vanzarea de cherestea vanzatorul este obligat sa plateasca taxa catre Fondul de Mediu?

Va multumesc

Raspuns: Taxa catre Fondul de Mediu se declara si se achita de catre procesatorii de material lemnos. Toti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Buna ziua. Am un sediu PFA in locuinta proprie (apartament cu 2 camere) si nu stiu ce suprafata trebuie sa trec in contractul de comodat, in conditiile in care un singur calculator pe care imi desfasor activitatea. La data infiintarii PFA-ului am depus un contract de comodat, la Registrul Comertului, in care nu este trecuta suprafata, intr-ucat la vremea respectiva, nu se plateau impozite pentru cei cu PFA in apartament. suprafata din contractul de vanzare-cumparare a apartamentului este de 43mp. Am discutat cu un evaluator si mi-a spus ca o sa vina sa faca masuratorile dupa terminarea actelor, adica dupa ce eu trec suprafata. Va rog sa ma ajutati, daca se poate, sa ma indrumati la cine trebuie sa apelez, sau pe cine sa intreb ce suprafata corecta trebuie sa trec in acte. Va multumesc!
Data adaugarii: 09-Mar-2016
Postat de: user
Buna ziua. Am un sediu PFA in locuinta proprie (apartament cu 2 camere) si nu stiu ce suprafata trebuie sa trec in contractul de comodat, in conditiile in care un singur calculator pe care imi desfasor activitatea. La data infiintarii PFA-ului am depus un contract de comodat, la Registrul Comertului, in care nu este trecuta suprafata, intr-ucat la vremea respectiva, nu se plateau impozite pentru cei cu PFA in apartament. suprafata din contractul de vanzare-cumparare a apartamentului este de 43mp. Am discutat cu un evaluator si mi-a spus ca o sa vina sa faca masuratorile dupa terminarea actelor, adica dupa ce eu trec suprafata. Va rog sa ma ajutati, daca se poate, sa ma indrumati la cine trebuie sa apelez, sau pe cine sa intreb ce suprafata corecta trebuie sa trec in acte. Va multumesc!
Data adaugarii: 09-Mar-2016
Postat de: user
Eu am sediul social al PFA-ului in locuinta. Sunt Dj, iar activitatea mea se desfasoara l adomiciliul clientului. Trebuie sa platesc impozit majorat? Multumesc!
Data adaugarii: 02-Dec-2015
Postat de: user
Eu am sediul social al PFA-ului in locuinta. Sunt Dj, iar activitatea mea se desfasoara l adomiciliul clientului. Trebuie sa platesc impozit majorat? Multumesc!
Data adaugarii: 02-Dec-2015
Postat de: user
E O PROBLEMA F.MARE,DATI CU O MANA SI LUATI CU ZECE,CULMEA E LA NOI CEI CU LALARIUL MINIM NE DATI PRAF IN OCHI,IAR VOUA NU VA MAI AJUNG SACI,PANA CAND CREDETI,VIN SI CU O PROPUNERE,CEI CE AU FOST DISPONIBILIZATI,PENSIONARI PT. A DESFASURA O ACTIVITATE,MESTESUGARITUL,AGROZOOTEHNIA ACESTI OAMENI SA FIE LASATI SA COMERCIALIZEZE PRODUSELE LOR FARA NICI O TAXA PLATITA,STATULUI,NICI CHIAR LOCUL IN PIETE
Data adaugarii: 06-Oct-2015
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2018. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron

    • Anul 2017 a inregistrat modificari semnificative ale legislatiei referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor.  Astfel, in Monitorul Oficial numarul 780/03.10.2017 a fost publicat OPANAF nr. 2856/2017 - privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Termen depunere declaratii fiscale aprilie 2018

    • Cititi in randurile de mai jos care sunt declaratiile fiscale pe care aveti obligatia sa le depuneti la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) in luna aprilie 2018 la termenele prezentate.   Iata care este termenul de depunere a declaratiilor fiscale pe luna aprilie 2018! Termenul Zi Formularul ...» citeste mai departe aici

  • Se anunta vremuri grele! Fiscul va cere banii pentru restantele din ultimii 5 ani

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a anuntat saptamana trecuta, la finalul sedintei de Guvern, ca urmeaza sa se ia o masura dura. Fiscul va trimite contribuabililor in a doua jumatate a anului decizii de impunere. Aceste documente vor centraliza deciziile de impunere restante din ultimii cinci ani. Atunci cand a fost intrebat despre impactul asupra bugetului din amanarea incasarilor din impozit pe venit si contributii, datorate de persoanele ce obtin venituri d...» citeste mai departe aici

  • Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

    • Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. C...» citeste mai departe aici

  • GDPR 2018. Ce masuri obligatorii trebuie sa ia contabilii in luna mai

    • Mai este doar 1 luna pana cand va incepe sa se aplice (la 25 mai) cel mai dur act normativ emis de Uniunea Europeana – Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR), care instituie amenzi administrative aproape neverosimile (de 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri a firmei) pentru incalcari ale confidentialitatii informatiilor despre angajatii sau clientii dvs.  Dar ce trebuie contabilii sa faca, mai exact?...» citeste mai departe aici

  • Predarea facturilor neincasate. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In randurile de mai jos analizam cazul unei societati X care factureaza in baza unui contract o taxa de trecere catre clienti externi (Z). Taxa in cauza este facturata in numele si pentru Y si in urma incasarii de la Z este virata in totalitate catre Y, ulterior X percepand un comision pentru suma virata. La finalizarea contractului dintre Y si X raman sume neincasate reprezentand facturi emise catre clientii externi Z. X si Y hotarasc ca in urma finalizarii contractului, Y sa preia creantele...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile