email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozit PFA si sediu social. Cat platim din 2016?

impozit pfaimpozit pe venitimpozitul pe cladiripfasediu social pfa

Daca vom avea parte de noi majorari pana la 1 ianuarie 2016, ramane de vazut. Discutam insa in prezent, cu informatii actuale, despre sumele pe care va trebui sa le platim in cazul in care suntem persoana fizica si proprietar, precum si in situatia in care apartamentul detinut e sediu social pentru o firma sau un PFA.

Daca pana la acest moment calculam impozitul prin cota de e 0,1% la valoarea impozabila a cladirii (valoarea unei constructii fiind raportata la un metru patrat, valoare determinata in functie de mai multi parametri: detinerea unor instalatii de incalzire, de apa, canalizare, compozitia peretilor, pornind de la materiale simple de constructii pana la materiale traditionale si rangul localitatii, aminteste HotNews.ro), incepand din 2016 avem parte de alte cote si metode de calcul pentru impozitul pe cladiri.

Iata care sunt noile cote valabile din 2016!

In ce priveste cladirile rezidentiale, din 2016 discutam despre urmatoarele aspecte, asa cum informeaza HotNews.ro:

"a) pentru locuinte, cu destinatia stricta locuinte, de la anul avem o impozitare diferentiata ca procent intre 0,08% si 0,2% din baza impozabila a apartamentului, procente ce vor fi stabilite de primarii, de la localitate la localitate; Aici se permite numai dublarea impozitului . Practic familiile ce nu au acasa sedii de societate sau sedii pentru profesii independente sau sedii de PFA, nu sunt expuse decat la o plata dubla a impozitului pe casa datorat la primarie.
 
b) o crestere valorica a bazei de impozitare a constructiei per metru patrat, de exemplu, pentru o cladire cu cadre din beton armat baza de impozitare este de 1000 lei/mp, o crestere de 6,9% data de 2015, pentru aceiasi situatie mentionata anterior; Aceste valori sunt deja introduse in codul fiscal, pentru a se determina baza impozabila a apartamentului prin inmultirea suprafetei cu valoarea impozabila a fiecarui metru patrat, valori ce se diminueaza insa si in functie de vechimea locuintei.

c) impozitarea diferentiata in functie de scopul utilizarii constructiei pentru locuit sau in activitati economice, caz in care cota de impozitare este cuprinsa intre 0,2% si 1,3% din valoarea apartamentului, daca aici isi desfasoara activitatea o societate sau un sediu de PFA. Daca se utilizeaza in scopuri economice acel apartament, impozitul minim este de cel putin dublu fata de anul 2015, cu toate ca primariile pot cere si un impozit de 13 ori mai mare."

Se atrage astfel atentia asupra faptului ca o astfel de majorare mai mult decat semnificativa asupra impozitului e conditionata de o reevaluare in ultimii 5 ani.

"Daca nu s-a facut acesta reevaluare in ultimii 5 ani, impozitul este stabilit in procentul de 2% din valoarea impozabila determinata prin inmultirea suprafetei cu valoarea impozabila stabilita direct din lege. In acest caz, impozitele pot creste si de 20 de ori fata de nivelul actual, situatie rezultata din aplicarea art. 457 coroborat cu art. 458 alin. (4) din proiectul de Cod fiscal. Culmea este ca dispozitia legala este imperativa iar primariile nu pot reduce impozitul nici daca vor.", mai noteaza aceeasi sursa.

Impozit PFA, impozit sediu social

Daca vorbim de un spatiu atat locuinta, cat si folosit ca sediu social, se aplica un regim mixt. Astfel, impozitul total se determina prin insumarea unui impozit redus aferent suprafetei utilizate pentru locuit cu un impozit majorat aplicabil numai pentru suprafata in care se desfasoara activitati economice. Aceasta procedura de impozitare este reglementata de art. 459 din proiectul de Cod fiscal, noteaza sursa de mai sus.

Retinem, totodata, ca "impozitarea majorata pentru fiecare dintre aceste camere, proportionala cu suprafata, se va realiza daca si respectiva firma/PFA desfasoara activitati economice in aceasta incinta. De aici toti putem sa facem supozitii in sensul ca poate sa existe un sediu de societate intr-o camera dintr-un apartament iar asociatul unic al acelei societati desfasoara activitate numai la sediul clientilor".

Potrivit legii, se "prezuma desfasurarea unei activitati economice in cazul in care cheltuielile cu intretinerea respectivei locatii sunt decontate de respectiva societate sau respectivul PFA, conform art. 159 alin. (3) lit. b) din proiectul de Cod fiscal".

 


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pfaimpozit pe venitimpozitul pe cladiripfasediu social pfa


Data aparitiei: 02 Octombrie 2015

Votati articolul "Impozit PFA si sediu social. Cat platim din 2016?":
Rating:

Nota: 3.69 din 5 din 72 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Plati transfrontaliere: ce obligatii noi aduce Legea nr. 33/2024 pentru Institutiile Financiare

    • Prin Legea nr. 33/2024 (intrata in vigoare in data de 8 martie) se implementeaza in legislatia interna Directiva (UE) 2020/284 a Consiliului de modificare a Directivei 2006/112/CE in ceea ce priveste introducerea anumitor cerinte pentru prestatorii de servicii de plata. Totodata, a fost modificata si lit. c) a art. 287 din Codul fiscal, in vederea compatibilizarii cu prevederile art. 90 alin. (1) din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA. Astfel, va fi...» citeste mai departe aici

  • Romanii pot cumpara titluri de stat Tezaur cu dobanzi neimpozabile de pana la 6,85% pe an

    • Romanii pot investi, incepand din 13 martie, in titlurile de stat TEZAUR, cu maturitati de 1 si 3 ani, cu dobanzi anuale de 6,10% si, respectiv, 6,85%. Titlurile de stat au valoare nominala de 1 leu si sunt in forma dematerializata. De la inceputul acestui an, prin cele 3 emisiuni precedente, investitorii au cumparat titluri de stat Tezaur de peste 3,2 miliarde lei. Titlurile de stat pot fi cumparate: --> Intre 13 martie 2024 – 11 aprilie 202...» citeste mai departe aici

  • Bilant eronat depus la ANAF: cum se face corectia?

    • In situatia in care bilantul a fost deja depus la ANAF, insa ulterior s-au constatat erori in calculul profitului si impozitului pe profit, vom afla de la specialistul nostru modalitatea prin care putem efectua corectia necesara pentru a remedia aceste erori si a asigura conformitatea cu legislatia fiscala si contabila. Situatii financiare: cum corectam erorile din bilant Intrebare: "Va rugam sa ne precizati care este teme...» citeste mai departe aici

  • Cine poate efectua auditul intern?

    • Potrivit prevederilor de la art. 20 alin (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, entitatile ale caror situatii financiare anuale sunt supuse, potrivit legii, auditului statutar sunt obligate sa organizeze si sa asigure exercitarea activitatii de audit intern. Studiu de caz: cine poate efectua auditul intern?  Intrebare: "O SRL (capital integral privat) ale carei si...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X