Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Acord de finantare POSDRU. Cum intocmim monografia contabila?

acord finantaresubventiemonografieinregistrari contabilemicrointreprindere

In analiza urmatoare, subiectul il reprezinta o firma platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, neplatitoare TVA, care a incheiat un acord de finantare (POSDRU) in vederea demararii unei afaceri de prestari servicii (o brosura informativa).

Valoarea totala a planului = 90.000 lei
Valoarea totala eligibila = 85.000 lei
Valoarea de participare a beneficiarului firmei = 3000 lei

Organizatia se angajeaza sa ofere finantare nerambursabila in valoare totala de maxim 80.000 lei. In ipoteza ca societatea efectueaza pana la data expirarii contractului (31.12.2015) cheltuieli in valoare totala de 82.000 lei, din care 76.000 eligibile si 6.000 neeligibile, care este monografia contabila aferenta activitatii prezentate?

Sumele reprezentand finantare nerambursabila sunt impozabile (daca firma are obligatia calculului impozitului pe veniturile microintreprinderilor asupra acestora)?


Inregistrarea dreptului de a primi finantarea la nivelul sumei acceptate ca finantare

Subventiile aferente activelor reprezinta subventii pentru acordarea carora principala conditie este ca entitatea beneficiara sa cumpere, sa construiasca sau achizitioneze active imobilizate.

Subventiile pentru acoperirea altor cheltuieli reprezinta subventii aferente veniturilor.

Recunoasterea la venituri a subventiilor se realizeaza pe o baza sistematica, pe parcursul perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze.


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii



a) Inregistrarea subventiei de primit, la aprobarea finantarii, pentru suma care a fost aprobata, dreptul de a primi fondurile, in urma semnarii contractului

445 = 475
Subventii Subventii pentru investitii

b) Daca subventia este acordata pentru acoperirea altor cheltuieli, nu pentru achizitia de imobilizari, aceasta se inregistreaza:
445 = 472
Subventii Venituri inregistrate in avans

Sumele reprezentand cofinantarea proprie, pot fi utilizate direct la momentul efectuarii platilor catre furnizori, fara o evidentiere distincta in contabilitate..

- Inregistrarea efectuarii cheltuielilor (eligibile si neeligibile)
602/604/605/611 = 401
Furnizori

401 = 5121
Furnizori Conturi la banci in lei

- Achizitii materii prime si utilizarea acestora
301 = 401
Furnizori
601 = 301
Cheltuieli cu materiile prime Materii prime
401 = 5121
Furnizori Conturi la banci in lei

5. Servicii executate de terti
628 = 401
Cheltuieli cu alte servicii prestate de terti Furnizori

Achizitie imobilizari
213/214 = 404
Furnizori de imobilizari

Amortizarea lunara
681 = 281
Cheltuieli de exploatare privind Amortizari privind imobilizarile corporale
amortizarile, provizioanele si
ajustarile pentru depreciere

- Reluarea la venituri a subventiei

Suma de reluat lunar aferenta imobilizarilor se determina prin impartirea fondurilor primite aferente imobilizarilor la durata de viata a acestora.
Se inregistreaza concomitent cu amortizarea imobilizarii respective
475 = 7584
Subventii pentru investitii Venituri din subventii pentru investitii
aferenta altor cheltuieli
Total cheltuieli inregistrate in cursul lunii in conturile de cheltuieli
Total cheltuieli estimate aferente proiectului (fara investitii)
Procent de executie a contractului
Cheltuieli efective x 100 /cheltuieli estimate =
Subventie de reluat la venituri suma inregistrata in contul 472 x procentul de executie

Subventie de reluat la venituri in cursul lunii
472 = 741
Venituri inregistrate in avans Venituri din subventii de exploatare

Reluarea la venituri se face concomitent cu cheltuielile suporate si nu are legatura cu incasarea sumelor de la autoritatea finantatoare.

Potrivit art. 112^7 (1) baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, din care se scad:
a) veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;
b) veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;
c) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
d) veniturile din subventii;
e) veniturile din provizioane si ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare;
f) veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil;
g) veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii;
h) veniturile din diferente de curs valutar;
i) veniturile financiare inregistrate ca urmare a decontarii creantelor si datoriilor in lei in functie de un curs valutar diferit de cel la care au fost inregistrate initial;
j) valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturarii.


Veniturile din reluarea pe venituri a fondurilor europene atat cele aferente imobilizarilor cat si cele aferente altor cheltuieli sunt venituri neimpozabile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
acord finantaresubventiemonografieinregistrari contabilemicrointreprindere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Octombrie 2015


Votati articolul "Acord de finantare POSDRU. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plati in euro rate contr. de finantare

Intrebare: In cazul unui contract de finantare, incheiat intre un SRL si un IFN SA, rata se poate plati in euro , in contract fiind prevazut plata ratelor in euro sau in lei la curs BNR din data platii+ X% ?
Multumesc anticipat ptr raspuns.

Raspuns: Regulamentul BNR precizeaza ca pe teritoriul Romaniei platile se fac in lei, deci interzice plata in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X