Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Inregistrare firma. Sesiune online ANAF: Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului

inregistrare firmaregistrul comertuluiformularul 010intreprindere individuala

In data de 7 octombrie, ANAF a organizat o noua sesiune de asistenta si indrumare online cu tema "Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului".

ANAF a facut si de data aceasta unele precizari de care contribuabilii trebuie sa tina cont:

"1. Intrebarile trebuie sa vizeze exclusiv tematica acestei sesiuni si vor fi adresate sub forma comentariilor la aceasta postare. intrebarile legate de alte teme nu vor fi analizate.

2. Inainte de a posta intrebarea dumneavoastra, asigurati-va ca ati parcurs cu atentie intrebarile si raspunsurile primite de celelalte persoane, astfel incat sa evitam repetarea acelorasi intrebari.

3. In functie de numarul intrebarilor adresate pana in ora 16.30 si de complexitatea acestora, raspunsul va fi comunicat pe loc sau ulterior, intr-un timp cat mai scurt".

Regasiti mai jos doua intrebari cu privire la o intreprindere individuala si sediul profesional, precum si referitor la documentele care se depun la ANAF pentru o societate nou-infiintata. De asemenea, prezentam si raspunsurile oferite de ANAF:

Intrebarea nr. 1:

"Avem un I.I. (intreprindere individuala) cu sediul profesional in Ploiesti, al carui titular are domiciliul (din buletin) in Bucuresti. Activitatea o desfasoara la sediul profesional din Ploiesti. In ce localitate trebuie sa se inregistreze la ANAF (dupa ridicarea actelor de constituire de la ONRC)? Care e articolul din legislatie care precizeaza acest lucru?"

Raspunsul oferit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala - ANAF:

Ulterior inregistrarii fiscale la Registrul comertului, aveti obligatia depunerii, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului, la organul fiscal de domiciliu, respectiv Bucuresti, formularului 220 Declaratia privind venitul estimat/norma de venit, prin care estimati veniturile si cheltuielile ce se vor realiza pentru anul fiscal (art.81 alin.(1) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare).

In situatia in care apar modificari fata de inregistrarea la Registrul comertului, ex: daca deveniti angajator sau platitor T.V.A, aveti obligatia depunerii formularului 070 „Declaratie de inregistrare fiscala/ Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere” la organul fiscal in a carui raza va desfasurati activitatea, respectiv Administratia Judeteana a Finantelor Publice Prahova.

Pentru informatii suplimentare puteti apela Call Center-ul la telefon 0314.039.160.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii


Declaratia 392 se depune la organul fiscal in a carui raza va desfasurati activitatea, respectiv Administratia Judeteana a Finantelor Publice PRAHOVA.

Intrebarea nr. 2:

"Ce documente se depun la ANAF pentru o societate nou-infiintata (neplatitoare de TVA)? Care sunt termenele de depunere?"

Raspunsul oferit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala - ANAF:


Informatiile de la Oficiul Registrului Comertului sunt transmise electronic catre ANAF.

Doar in situatia in care se modifica datele declarate la registrul comertului aveti obligatia sa depuneti formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" ori de cate ori se modifica datele delcrate anterior (de exemplu: dobandirea calitatii de angajator, inregistrarea ca platitor de accize, inregistrarea ca platitor de TVA etc.

In principiu modificarile ulterioare ale datelor declarate initial trebuie aduse la cunostinta organului fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data producerii acestora, dar mai sunt si alte termene in functie de situatia in care va aflati.

De aceea va sugeram sa parcurgeti instructiunile de completare ale formularului 010 pe care le gasiti la urmatorul link https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/dec_010_2014.pdf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Octombrie 2015


Votati articolul "Inregistrare firma. Sesiune online ANAF: Obligatiile fiscale ale contribuabililor, ulterior inregistrarii la Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 2.63 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie de la o persoana fizica

Intrebare: La un restaurant s-au cumparat niste fructe (afine) din piata pentru a face gem pentru micul dejun. Persoana de la care s-a cumparat nu are nici un fel de certificat de producator si nici PFA, I.I. sau orice fel de autorizatie de vanzare. Cum pot eu sa ma inregistrez in contabilitate cu marfa respectiva tinand cont ca borderoul de achizitie nu se mai fofloseste?
Va multumesc.

Raspuns: Teoretic trebuie ca persoana care a vandut sa detina atestat de producator, dar fiind vorba despre...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Editorial: Putina contabilitate personala

    • Acest editorial a fost publicat st in Revista de Taxe si Impozite.  Ma confrunt cu o problema - la mine in familie se cumpara adesea chestii inutile. Sau, mai exact, nu inutile, ci chestii pe care pur si simplu nu le folosim, desi exact pentru asta le-am cumparat atunci cand le-am cumparat: ca sa le folosim. Asa, la prima strigare, imi vin in minte o masina de...» citeste mai departe aici

  • OUG 79/2017 - Reglementari privind situatiile in care organele fiscale pot refuza deducerea TVA

    • Regulile privind deducerea TVA, stabilite de Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA sunt transpuse in legislatia interna prin art. 297 din Codul fiscal. Dreptul de deducere a taxei pe valoare adaugata reprezinta dreptul prevazut de lege pentru persoanele impozabile, beneficiare ale livrarii de bunuri si prestarilor de servicii, de rambursare a taxei pe valoare adaugata aferenta operatiunilor de livrare a bunurilor si prestare a serviciilor. Orice persoana impozabil...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale care va revin prin noile reglementari, impreuna cu explicatiile expertilor

    • Cu totii stim ca este vital sa aflam din surse competente si sigure cum sa actionam in activitatea noastra fiscal-contabila de zi cu zi. Mai ales in contextul in care apar frecvent reglementari legislative noi. Unele dintre ele produc schimbari importante, fara a caror cunoastere in detaliu nu putem tine pasul. Tot timpul exista semne de intrebare! Iata solutia pe care v-o recomandam cu toata increderea: participarea la ...» citeste mai departe aici

  • Contributia pentru persoane cu handicap neincadrate se datoreaza si in anul 2018. Analiza zilei

    • Incepand cu 01 ianuarie 2018 contributiile sociale obligatorii reglementate prin Codul fiscal sunt urmatoarele:  contributiile de asigurari sociale, datorate bugetului asigurarilor sociale de stat;  contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;  contributia asiguratorie pentru munca, datorata bugetului general consolidat. Contributiile de asigura...» citeste mai departe aici

  • Directiva privind impozitarea profiturilor. Cum o adopta Romania? Dar celelalte state?

    • Pe 12 iulie 2016 Consiliul European a adoptat Directiva (UE) 2016/1164 cunoscuta sub denumirea "Directiva ATAD" - "Anti Tax Avoidance Directive". Aceasta prevede implementarea de catre statele membre UE cel tarziu la 1 ianuarie 2019 a unor masuri de combatere a planificarii fiscale. Printre scopurile pe care le au noile reguli se afla si cel de a impiedica transferul artificial de profituri prin contractarea de imprumuturi purtatoare de dobanda. Unul dintre efect...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X